آگهی استخدام ( روش‌های پخش )

در این مقاله در نظر داریم روش ‌های مختلف کارمندیابی و پخش آگهی استخدام را بیان کنیم. در مقالات آینده به معرفی بیشتر و بهتر هر یک از این روش‌های استخدام و جذب نیرو بپردازیم. روش های مختلفی برای جذب نیرو وجود دارد. از نظر منابع انسانی روش پخش آگهی استخدام شما چندان مهم نیست. مهم استخدام نیروهای توانمند و وفادار به سازمان است.

آگهی استخدام در آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها

در هر استخدامی شما باید به دنبال افراد متخصص آن حوزه  بگردید یکی از مکان‌هایی که احتمال پیدا کردن فرد مناسب بیشتر است برد دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های تخصصی آن رشته است هر چند درصد افرادی که نسبت به این آگهی‌ها واکنش نشان می‌هند خیلی کم است. در کنار این بسیاری از دانشجویان نیز از تخصص کافی برخوردار نیستند.

روزنامه‌ها

روزنامه سال‌هاست مرجع کاریابی افراد در رشته‌های مختلف است و هنوز بعد از این همه پیشرفت تکنولوژی در بعضی از زمینه‎‌ها سر آمد روش‌های کارمندیابی است. یکی از دوستانم پارسال با آگهی در یک روزنامه بیش از ۱۰۰۰ رزومه دریافت کرد که از موفقیت این روش در بعضی حوزه‌ها خبر می دهد. روزنامه‌ها و مجلات تخصصی نیز برای پخش آگهی‌های تخصصی کاربرد دارند.

سایت‌های کاریابی و پخش آگهی استخدام

این سایت‌ها با خدمت کاریابی برای کارجویان به جذب کارجو می پردازند و با گرفتن آگهی شما برای تمام کارجویان مرتبط آگهی شما ارسال می شود. فرآیندهای آنلاین به افزایش بهره‌وری استخدام کمک می کنند.

بنگاه‌های کاریابی

این بنگاه‌ها به شما افرادی را برای جذب معرفی می‌کنند که خود قبلا فیلتر کرده‌اند. بعضی از این بنگاه‌ها نه تنها به شما رزومه معرفی می کنند که تا مرحله مصاحبه هم شما را یاری می کنند. این بنگاهها ممکن است از شما درخواست هزینه‌ای معادل حقوق چندماه فرد داشته باشند.

شبکه اجتماعی لینکدین

شما از طریق این شبکه اجتماعی و خرید بسته‌های مناسب می‌توانید رزومه افراد و قابلیت‌هایشان را مشاهده کنید و به افرادی که حداقل‌های لازم سازمان شما را  دارند پیام دهید و قرار مصاحبه بگذارید.

کانال‌های تلگرام

تعداد زیادی کانال تلگرام برای ارسال آگهی استخدام وجود دارد. بعضی حتی به صورت رایگان آگهی‌های شما را انتشار می‌دهند. فضای تلگرام با این تعداد مخاطب بازار گسترده‌ای برای استخدام‌ است.

سایت‌های انتشارآگهی عمومی

دیوار و شیپور هم می توانند آگهی‌ استخدام  انتشار دهند و جمعیت زیادی این آگهی ها را میبینند.

سایت شرکت

در صورتی که سایت دارید حتما قسمتی برای موقعیت‌های شغلی سازمان در نظر بگیرید تا از این طریق افراد علاقه‌مند به زمینه شغلی شما بتوانند درخواست‌های خود را به شما ارسال کنند برای این مورد می‌توانید با استفاده از سنجمان صفحه شغل ‌های مربوط به خود را به سایت متصل کنید تا نیازی به چندبارهکاری برای انتشار موقعیت‌های شغلی نباشد.

شبکه‌های اجتماعی شرکت

حتما از قدرت‌ شبکه ‌های اجتماعی خود استفاده کنید افرادی که به هر طریق شما را در این شبکه‌ها دنبال می‌کنند گزینه‌های مناسب‌تری برای استخدام در سازمان شما ‌هستند ضمن اینکه این آگهی برای شما هزینه‌ای هم ندارد.

حضور در نمایشگاه

حتما در نمایشگاه‌های حرفه‌ای زمینه خود شرکت کنید. این نمایشگاهها هم در بازاریابی شما موثر خواهند بود هم فضای استخدام نیروی مرتبت وجود دارد. نمایشگاه‌های کار نیز موقعیت خوبی برای تسریع روند استخدام نیرو‌های جدید در سازمان است.

برای تمام این روش‌ها باید آگهی‌های استخدام مناسب و زیبا طراحی کرد آگهی‌های خلاقانه احتمال جذب نیرو‌های بهتر را در سازمان شما افزایش خواهد داد در آینده به بررسی ویژگی‌های یک آگهی استخدام عالی خواهیم پرداخت.

نحوه تجمیع رزومه‌های کانال‌های  پخش مختلف

همیشه باید از چندین روش به صورت همزمان آگهی‌های خود را انتشار دهیم. در این موارد نیاز داریم که این رزومه‌ها در جایی تجمیع شوند تا راحت‌تر آنها را مدیریت کنیم. در گذشته از ایمیل برای این کار استفاده می‌شد. متاسفانه ایمیل امکانات مناسبی برای مدیریت رزومه‌ها ندارد. مثلا با توجه به اینکه امکان جداسازی رزومه‌ها برای پوزیشن‌های مختلف وجود ندارد، ساعت‌ها از وقت گرانبهای مدیر منابع انسانی به جدا کردن این رزومه‌ها خواهد گذشت. در مرحله بعد فرآیند مشاهده و فیلتر کردن دستی صورت می گیرد که هم خسته کننده است هم دارای خطاهای انسانی است. ارجاع رزومه‌ها به افراد متخصص سازمان و گرفتن بازخورد ایشان همزمان با ارتباط با کارجو کلاف سر درگمی از مکاتبات ایجاد می‌کند.

دوای همه این مشکلات در بخش جذب و استخدام سنجمان است. شما با ایجاد فرصت‌های شغلی متفاوت از ابتدا رزومه‌های خود را به صورت منظم دریافت می کنید. در ادامه با استفاده از فیلتر‌های پیشرفته سنجمان می‌توانید به سرعت رزومه‌های مورد علاقه خود را جدا کنید. با ارسال ایمیل خودکار از طریق سامانه برای متخصصان می توانید نظرات خبرگان را به صورت اتوماتیک جمع آوری کنید تا وضعیت درخواست به صورت خودکار برای کارجو ارسال شود.

مقاله آگهی استخدام ( روش‌های پخش )

برای دریافت مقاله فوق به صورت فایل word و  pdf کلیک کنید:

مقاله های مرتبط: معرفی سایت‌های کاریابی و آگهی استخدام / کانال‌های آگهی استخدام تلگرام

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
0
, ,

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست