نرم افزار جذب و استخدام

سامانه ATS سنجمان به شما کمک می کند که فرآیندهای استخدام سازمانتان را به صورت سیستمی انجام دهید و از موفقیت استخدام خودتان مطلع شوید:

سامانه جذب و استخدام
برای دریافت دمو

کلیک کنید

برای مطالعه جلسه اول اصول جذب و استخدام کلیک کنید.

۳٫ یک فرآیند خروج از خدمت عالی برای کارمندانتان داشته باشید.

شاید دور از عقل به نظر برسد، اما یک تجربه عالی خروج از خدمت یکی از عناصر مهم یک استخدام موفق است. تمام روابط کاری با شرایط بد خاتمه نمی یابند و بخش عمده ای از این امر به نحوه خارج شدن از کارمندان بستگی دارد.

شارلین لاوبی در مقاله ایی با عنوان « خروج از خدمت به اندازه ی معارفه و معاشرت سازمانی، اهمیت دارد»، توضیح می دهد که: « ما آنقدر روی ایجاد تجربه بی نظیر معارفه و معاشرت سازمانی متمرکز شده ایم که اشاره میزان اهمیت وقایع پس از خروج از خدمت، نیازمند یادآوری است.»

همانطور که کارمندان جدیدی که سازمان شما را به اندازه ایی دوست دارند که آن را به دوستان خود توصیه می کنند، کارمندان گذشته نیز می توانند همین کار را انجام دهند. گاهی اوقات کارمندان گذشته می توانند منبع استثنایی برای معرفی نامزدهای جدید باشند.

کارمندان سابق که عاشق کار کردن در سازمان شما بوده اند و به صورت دوستانه از خدمت خارج شده اند، احتمال بازگشت آنها بیشتر است. اگر و هنگامی که این کار را انجام دهند، مهارت های منحصر به فردی را که برای آنها استخدام کرده اید و احتمالاً برخی مهارت های جدید را در شما به ارمغان می آورند.

۴٫ از ابزارهای مدرن استفاده کنید.

در حال حاضر، ابزارهای بیش از هر زمان دیگری برای کمک به شما در بهبود کارایی فرآیندهای تأمین منابع و استخدام، در مقیاس بزرگ و کوچک اهمیت دارد.

چرا کشف سوگیری ناخودآگاه اینقدر اهمیت دارد؟

سناریوهای زیادی وجود دارد که در آن یک نامزد عالی ممکن است به دلیل عاملی که  تعیین کننده موفقیت آنها در موقعیت واقعی استخدام نیست، حذف شود. در آن روی دیگر سکه، ممیزی های کور می تواند کمک کنند تا مانع از ورود نامزدهایی شود که کمتر برای یک موقعیت مناسبند، شوند.

Textio ابزاری است که به سازمان ها کمک می کند تا شرح وظایف بهتر و مثرتری را تهیه کنند. گرچه به نظر نمی رسد که این موضوع مهم در اولویت اصلی استراتژی استخدام شما باشد، این یکی از اولین چیزهایی است که یک نامزد می بیند، تعدادی توصیف غیر ضروری و انواع مختلفی از زبان هایی را می توان غیر جذاب دانست  یا یک کاندیدای عالی را در تنگنا قرار داد.

هنگامی که شرح کامل شغل را طراحی کنید، چندین پلتفرم عالی وجود دارد که می تواند به شما در دسترسی و تعامل با مخاطبان عالی کمک کند.  

ZipRecruiter یک افزاینده عالی نیروی استخدام است. این یک پلتفرم است که به شما امکان می دهد برای تهیه پیش نویس یک پست آن را در بیش از ۱۰۰ تابلوی شغلی توزیع کنید. همچنین می توانید جذب و غربالگری اجتماعی را در یک بستر واحد مدیریت کنید.

Wayup ابزاری فوق العاده مفید برای هر سازمانی است که یک برنامه کارآموزی را ایجاد می کند، تا دانش آموختگان تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه را به تیم اضافه کند. اگر فقط به دنبال چند نامزد هستید، یک نسخه رایگان وجود دارد که می توانید با آن شروع کنید.

سیستم های ردیابی متقاضیان جویای کار، ابزاری عالی و مدرنی است که به شما امکان می دهد روند استخدام را ساده کرده و موقعیت ها را به سرعت کسب کنید. گزینه های زیادی وجود دارد، بنابراین حتمأ تحقیق کنید و بهترین سیستم ردیابی متقاضی را برای شرکت خود پیدا کنید.

۵- استخدام مشارکتی را تمرین کنید

استخدام مشارکتی یکی دیگر از نکات مربوط به استخدام است که می تواند اثرات زیادی داشته باشد. به چند دلیل اهمیت دارد. اولین و مهمترین آنها :  احتمالاً بیش از یک ذینفع در روند استخدام شما وجود دارد.

باید هر استخدام جدیدی بر کار اطرافیان تأثیر بگذارد، نه به این معنا که برای هر استخدام جدید به همه اعضای بخش نیازدارید، اما حداقل آنها باید درگیر شوند.

این که شما توجه کنید که اعضای تیم تان چگونه فکر می کنند و آنها را درنظر بگیرید، اهمیت دارد. همکاران شما می توانند به روش های دیگری به روند استخدام کمک کنند.

استخدام مشارکتی به محافظت از شرکت ها در برابر تعدادی از سوگیری های شناختی – خطاهای ذاتی تفکرکه انسان در پردازش اطلاعات مرتکب می شود، کمک می کند. همیشه آگاهی از سوگیری های شناختی مفید است. همکاران شما می توانند در شناسایی سوگیری های ناخودآگاه و درک آنها به شما کمک کنند.

۶٫ شرح وظایف بهتری بنویسید

شما از ابتدا در یک نقطه ضعف هستید، اگر توصیف درستی برای موقعیت استخدام نمی کنید. شاید شغلی که می خواهید برای آن استخدام کنید جذاب نیست، یا در درجه ی بالای دستمزد نیست. اگر چنین باشد، سعی نکنید آن را بیارایید. در بهترین حالت، زمان آشکار شدن واقعیت را هدر خواهید داد. و در بدترین حالت، در واقع یک کارمند با استعداد را استخدام می کنید و نهایتأ او متوجه می شود که این شغل با استعدادها، علایق، انتظارات مالی یا شخصیت اش سازگار نیست. این کارمند احتمالأ کمتر درگیر کار خواهد شد و به محض اینکه شغل بهتری پیدا کرد، آنجا را ترک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست