انیاگرام: چگونه رئیس بهتری باشیم

چگونه انیاگرام خود را به عنوان یک رهبر کسب و کار مشخص کنید

بهترین راه برای تعیین نوع خود، کمک گرفتن از یک متخصص Enneagram است. ارزیابی اولیه اغلب به عنوان نقطه شروع عمل می‌کند. یک متخصص باتجربه انیاگرام، بینش و درک عمیق‌تری را برای یافتن نوع انیاگرام ارائه می‌دهد. کشف زمینه‌هایی مانند انگیزه، ترس‌ها، خواسته‌ها و غیره از طریق گفتگو آشکار می‌شود.

برای انجام تست آنلاین انیاگرام کلیک کنید

نوع اول: کمال‌گرا

بیش از هر چیز، کمالگراها می‌خواهند کارهای خوبی انجام دهند، خوب دیده شوند و به اطرافیان خود کمک کنند تا خوب باشند. در نتیجه، آن‌ها معمولاً افراد با اخلاقی دیده می‌شوند و باید مطمئن ‌شوند که هر کاری که انجام می‌دهند، «کامل» است. آنها اغلب به دنبال اجتناب از تقصیر یا سرزنش هستند.

کمالگرا به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: آنهایی افرادی دقیق و عینی هستند. آنها منبع بسیار خوبی برای تصمیم‌گیری هستند، فقط به این دلیل که به دنبال انجام کار درست هستند.

نقاط ضعف: به دلیل قطب‌نمای اخلاقی قوی، افراد نوع اول انیاگرام می‌توانند به راحتی با انتخاب‌هایی که آنها را غیراخلاقی یا غیرعاقلانه می‌دانند، عصبانی می‌شوند. آنها می‌توانند قضاوت کننده و منتقد دیگران شوند.

سبک ارتباطی: این افراد دارای ارتباطات روشنی هستند که متعهد به یادگیری مادام العمر و بهبود خود هستند. با این حال، آنها به راحتی می‌توانند بیش از حد انتقادی، بی‌حوصله و مستقیم شوند.

توصیه به رهبری انیاگرام نوع یک: نسبت به دیدگاه‌های جایگزین بازتر باشید، به خصوص زمانی که با کسی مخالف هستید.

نوع دوم: یاور و کمک‌کننده

نوع دوم انیاگرام به یک دلیل«کمک‌کننده» نامیده می‌شود: آنها “بر دیگران متمرکز هستند” و بیشتر وقت خود را صرف نیازهای دیگران می‌کنند. انگیزه اصلی آنها دوست داشتن و مورد نیاز بودن است. در نتیجه اغلب نیازهای خود را نادیده می‌گیرند.

انیاگرام نوع دوم به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: آنها با گوش دادن رهبری می‌کنند و سپس به روش‌های عملی به نیازهای دیگران پاسخ می‌دهند. رهبران کمک‌کننده در توسعه افراد عالی هستند.

نقاط ضعف: زمانی که خسته یا بی‌انرژی هستند، می‌توانند بیش از حد قاطع و حتی عصبانی شوند.

سبک ارتباطی: این افراد شنوندگان عالی هستند. سطح بالایی از همدلی را نشان می‌دهند. آنها نصیحت کننده و حقیقت‌گو هستند. با این حال، درگیری و صراحت رادیکال می‌تواند باعث کشمکش شود.

توصیه رهبری انیاگرام نوع دو: همیشه به یاد داشته باشید که اگر خودتان نیز به خودتان اهمیت نمی‌دهید، نمی‌توانید از دیگران مراقبت کنید. مراقبت از خود شما را برای کسانی که رهبری می‌کنید بهتر می‌کند.

نوع سوم: افراد موفق

این سه نفر که گاهی اوقات «نقش‌آفرین» نامیده می‌شوند، انگیزه‌ای برای موفقیت یا ظاهر شدن دارند. آنها در برآورد کردن مخاطبان خود و برطرف کردن نیازهای آنها عالی هستند تا بتوانند «تشویق» را دریافت کنند.

انیاگرام افراد نوع سه به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: تیم‌ها به دلیل شفاف بودن و اعتماد به نفسی که ارائه می‌دهند، دوست دارند افراد موفق را دنبال کنند. چون احساسات را از معادله حذف می‌کنند، همچنین واضح و مستقیم هستند.

نقاط ضعف: افراد نوع سوم اغلب به عنوان شنوندگان بد توصیف می‌شوند. بحث طولانی یا گفتگوهای احساسی خشم آنها را افزایش می‌دهد.

سبک ارتباطی: کلمه کلیدی این افراد، عمل‌گرا بودن است. آن‌ها نتیجه‌گیری، مثال‌های واضح و مکالمات «به اصل مطلب» را ترجیح می‌دهند. آنها زمانی که احساس کنند دیگران در اطراف خود “آن را درک نمی‌کنند” بی‌صبری نشان می‌دهند.

توصیه به رهبری در افراد نوع سوم انیاگرام: تلاش کنید تا اجازه دهید احساسات و عواطف وارد گفتگو شوند. به دنبال درک تفاوت بین ناتوانی و شکست خوردن باشید.

نوع چهارم: هنر دوست

افراد نوع چهارم «عمیق» هستند. آنها اغلب جنبه تاریک و حساسی از خود نشان می‌دهند و بیش از هر چیز دیگری می‌خواهند به خاطر منحصر به فرد بودنشان درک شوند.

انیاگرام افراد نوع چهار به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: افراد نوع چهارم دارای توانایی قوی برای برقراری ارتباط احساسی با اطرافیانشان هستند. آنها از کشف جنبه عاطفی خود نمی‌ترسند.

نقاط ضعف: این افراد می‌توانند بدخلق، مالیخولیایی و گوشه‌گیر باشند و به جای اطرافیانشان بر دنیای درونی خود تمرکز کنند.

سبک ارتباط: افراد نوع چهارم توانایی درک معنای عمیق زیر آنچه در سطح است را دارند. با این حال، گاهی اوقات تاکید بیش از حد بر احساسات مشکل‌ساز است.

توصیه رهبری انیاگرام نوع چهار: به یاد داشته باشید که بهترین رهبری تیم به دیگران بستگی دارد (این به شما مربوط نمی شود). ابتدا روی «دیگران » تمرکز کنید.

نوع پنجم: محقق

افراد نوع پنج با کسب دانش انگیزه پیدا می‌کنند تا بتوانند شایستگی داشته باشند و به دیگران تکیه نکنند. آن‌ها تمایل دارند «اندوخته» انرژی محدودی داشته باشند، بنابراین وقتی به دنبال مدیریت مؤثر منابع درونی خود هستند، اغلب مضطرب به نظر می‌رسند.

انیاگرام افراد نوع پنج به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: پنج ها منطقی، مشاهده‌گر و همیشه به دنبال یادگیری و جذب هستند.

نقاط ضعف: پنج ها ممکن است افراد بسته‌ایی به نظر برسند. آنها واقعاً دوست ندارند احساسات یا جزئیات شخصی را به اشتراک بگذارند.

سبک ارتباطی: پنج نفر تمایل دارند عناوین اصلی را به جزئیات ترجیح دهند. آنها بسیار فرآیندگرا و سیستماتیک هستند. آن‌ها می‌توانند به صورت انفرادی کار کنند و بیشتر از اطرافیانشان بر روی کارشان تمرکز کنند.

توصیه رهبری انیاگرام نوع پنج: با باز بودن و آسیب پذیر بودن در مورد احساسات موافق باشید. در طول روز “وقفه های” کوچکی برای شارژ و پردازش داشته باشید.

نوع شش: وفادار

شش‌ها به روابط و فرآیندها می‌پردازند. آنها متفکران بدترین سناریو هستند که برای ایجاد امنیت و آرامش برای خود و اطرافیانشان انگیزه دارند.

انیاگرام افراد نوع شش به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: شش‌ها شکاکان سالم با حس شوخ طبعی هستند. آنها از سؤال کردن نمی‌ترسند تا بهترین راه را بتوانند درک کرد.

نقاط ضعف: شش‌ها «رآکتورهای بزرگ» هستند. آنها می توانند بر خلاف روند دیگران عمل کنند، دیر باور هستند و به دیگران متکی نیستند. آنها اغلب بدون قصد و منظوری با عصبانیت (به دلیل ترس)، واکنش نشان می‌دهند.

سبک ارتباطی: شش‌ها اغلب از الگوی «کار را برنامه‌ریزی کنید، سپس برنامه را اجرا کنید» را دنبال می‌کنند. آنها گاهی اوقات بیشتر بر اجتناب از فاجعه تمرکز می‌کنند و سپس به حرکت، ساختن و رشد می‌پردازند.

توصیه رهبری انیاگرام نوع شش: به طور منظم توقف کنید و بپرسید: “حقیقت چیست؟” در مورد وضعیت فعلی روی پاسخ دادن کار کنید نه واکنش.

نوع هفت: خوش‌گذران

آنها دارای غم پنهان و شادی و سرحالی فراوانی هستند. آنها دائماً در حال بررسی شرایط برای «چیز سرگرم کننده بعدی» هستند. انگیزه اصلی آنها اجتناب از درد و ناراحتی است.

انیاگرام نوع هفت به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: بی خیال و سبک دل هستند، هفت‌ها تمایل دارند سریع حرکت کنند. آنها اغلب حالت “نیمه پر لیوان” را می‌گیرند.

نقاط ضعف: افراد نوع هفت اغلب به دلیل جدی نگرفتن همه چیز مقصر هستند و ممکن است از اینکه “این طرف و آن طرف سرک می‌کشند” رنج ببرند! سندرم (حواس‌پرتی).

سبک ارتباطی: هفت‌ها به خاطر انرژی و اشتیاق بی پایان خود مشهور هستند. آینده‌نگر هستند، هفت‌ها می‌توانند تمرکز و توجه نداشته باشند و بیش از حد پرحرف باشند.

توصیه رهبری انیاگرام تیپ هفت: از تغییر شرایط بد به خوب به صورت زودهنگام پرهیز کنید. اجازه دهید درگیر شوید و گاهی اجازه دهید تا مسائل مسیر خود را طی کنند.

نوع هشت: چالشگر

هشت‌ها تمایل به بحث و تقابل دارند. آنها ترس شکست یا آسیب دیدن دارند. آن‌ها شخصیت‌های «پیش‌رو» هستند.

انیاگرام نوع هشت به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: هشت‌ها مستقیماً سر اصل مطلب هستند. آنها مقتدرانه دستور می‌دهند و وقت خود را برای انجام کارها تلف نمی‌کنند.

نقاط ضعف: هشت‌ها می‌توانند دیکتاتور و مطالبه‌گر باشند. آنها اغلب به دلیل بررسی عمیق دیگران برای انجام وظایف و ابتکارات احساس گناه می‌کنند.

سبک ارتباطی: هشت ها شفاف، رک و صادق هستند. آنها به سرعت مسائل را شناسایی می‌کنند و بحث را به سمت حل مشکل سوق می‌دهند. با این حال، آنها می‌توانند بیش از حد رک‌گو باشند و نشانه‌های احساسی یا غیرکلامی را از دست بدهند.

توصیه رهبری انیاگرام نوع هشت: آسیب‌پذیری را تمرین کنید و درک کنید که اعتراف به احساساتی مانند غم و اندوه، ترس یا عدم اطمینان اشکالی ندارد.

نوع نهم: مصلح

افراد نوع نهم آرام و بی‌تفاوت هستند. آنها افراد سازگاری هستند. زیرا میل به حفظ آرامش درونی و بیرونی در وجود آنهاست به همین دلیل از درگیری اجتناب می‌کنند.

افراد نوع نهم به عنوان یک رهبر

نقاط قوت: نه ها در تأیید دیگران، حتی کسانی که با آنها مخالف هستند، خوب هستند. آنها توانایی منحصر به فردی برای دیدن و قدردانی از همه طرف دارند.

نقاط ضعف: افراد نوع نهم از بروز افکار و نظرات خود جلوگیری می‌کنند، و به این دلیل اغلب ارزش خود را زیر سوال می‌برند.

سبک ارتباطی: نه‌ها بسیار خوش برخورد و بدون قضاوت هستند. آنها بدون قضاوت به همه دیدگاه‌ها گوش خواهند داد. با این حال، آنها ممکن است در پیگیری و توسعه روابط کند باشند و اغلب از ایده‌های خود عقب نشینی می‌کنند.

توصیه رهبری انیاگرام نوع نهم: سعی کنید به نظرات خود اعتماد کنید و برای خودتان احترام قائل باشید. بدانید که اعتماد به نفس تکبر نیست و ایده‌های شما ارزش دارند. R

نمونه های پرکاربرد تست شخصیت:

آزمون MBTI آنلاین کلیک کنید

برای انجام تست نئو آنلاین کلیک کنید

تست DISC

برای انجام آزمون کتل آنلاین کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه در طول مصاحبه بر نقاط قوت شخصی خود تأکید کنید

چرا کارفرمایان در مصاحبه سوالات عجیب می‌پرسند؟

راهکارهای غلبه بر اضطراب مصاحبه شغلی

سوال مصاحبه: «چرا این شغل؟»

سؤالات مصاحبه درباره سابقه کاری (همراه با نمونه پاسخ)

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست