تست بلبین
شروع تست

کلیک کنید

مدیریت منابع انسانی (HR)، با تشویق کار تیمی در محیط‌های کاری انگیزه و وفاداری کارکنان را به صورت مؤثری افزایش می‌دهد و به بهترین وجه با ارزش پیشنهادی کارمند (EVP) مواجه می‌شود. علاوه بر این، کار تیمی کارکنان طیف وسیعی از مزایای افزوده شده را که شامل: افزایش بهره‌وری و کارایی، بهبود کیفیت و هزینه‌ها، کاهش رقابت مخرب داخلی، توسعه مهارت‌های کارکنان و بهبود بیشتر انسجام در محل کار، تشویق می‌کند.

مزایای کار تیمی در مدیریت منابع انسانی

۱٫ بهره وری و کارایی را افزایش می‌دهد

مدیریت منابع انسانی از طریق تشویق کار تیمی در سازمان، می‌تواند اطمینان حاصل کند که بهره وری و کارایی کار به طور موثری افزایش می‌یابد. این بدان معناست که کارمندان برای تکمیل پروژه‌های بزرگ که معمولاً ممکن است هفته‌ها طول بکشد، بسیار سریع‌تر کار می‌کنند. کار گروهی کارمندان کارکنان را تشویق می‌کند تا به طور مؤثر وظایف را بین یکدیگر تقسیم کنند یا حجم کاری را به اشتراک بگذارند. این کار کارمندان را تشویق می‌کند تا کارآمدتر کار کنند زیرا فشار زیاد کار بزرگ از دوش کارمند برداشته شده است. علاوه بر این، ممکن است یک کارمند در حوزه خاصی از کار/فعالیت در حال انجام گیر کرده باشد. در این صورت تیم مدیریت منابع انسانی سازمان برای دسترسی به مشاوره از دیگران کارمند را به کار تیمی تشویق می‌کند. که این موضوع به نوبه خود به کارمند ممکن است کمک کند تا فعالیت را به نحو مؤثری، به موقع و کارآمد به پایان برساند.

۲٫ کیفیت و هزینه‌ها را بهبود می‌بخشد

یک مدیر منابع انسانی مؤثر از طریق تشویق کارمندان سازمان به کار گروهی، افزایش اساسی در بهبود کیفیت و کاهش هزینه ها ایجاد می کند. همکاری‌های تشویقی از طریق کار گروهی، با طرح طیف وسیعی از ایده ها، دیدگاه‌ها و زوایای بیشتری برای انجام یک فعالیت و مقابله با مشکلات، سبب بهبود کیفیت می‌شود. علاوه بر این، با توجه به مهارت‌های متفاوت کارکنان، احتمالاً نتیجه‌گیری مؤثری در بالاترین سطح هوش(به دلیل مجموعه مهارت‌ها و دانش گسترده موجود در یک محیط تیمی) وجود دارد.

۳٫ رقابت مخرب داخلی را کاهش می‌دهد

یک مدیر منابع انسانی کارآمد، با استفاده از کار تیمی در سازمان به طور موثری رقابت داخلی مخرب را کاهش می‌دهد.  رقابت داخلی مخرب شکلی از رقابت بین کارکنان یک سازمان است که در آن کارکنان، سازمان را نادیده می‌گیرند، و برای تحقق اهداف خود، دستیابی به فعالیت‌ها و اهداف داخلی سازمان را نادیده می‌گیرند.

به همین ترتیب، برای مدیران منابع انسانی بسیار مهم است که از کار تیمی حمایت کنند، زیرا کار تیمی موثر به گونه‌ای عمل می‌کند که آسیب رقابت داخلی را کاهش می‌دهد. از طریق کار در یک فرهنگ مبتنی بر تیم، یک کارمند می‌تواند از طریق کار با سایر کارکنان در سازمان به اهداف شخصی و اهداف سازمانی به طور مفید و مؤثر دست یابد. این تا حد زیادی ایده‌آل‌ترین نتیجه‌ای است که یک مدیر منابع انسانی می‌خواهد به آن دست یابد، بنابراین، ارتباط مداوم در مورد اهمیت کار تیمی و خوب کار کردن با دیگران باید به کارکنان درون سازمان شناسانده شود.

۴٫ مهارت‌های کارکنان را توسعه می‌دهد

با افزایش کار تیمی در محل کار یک سازمان، مدیران منابع انسانی ممکن است شاهد افزایش احتمالی مهارت‌های کارکنان باشند. این افزایش در مهارت‌های در حال توسعه به دلیل تشویق تیم‌هایی است که مربیگری و آموزش را به منظور توسعه مجموعه مهارت‌های یک کارمند تشویق می‌کنند. کارمندانی که تجربه و تخصص بیشتری در یک مهارت دارند، احتمالاً کارمندان دیگری را که در آن مهارت خاص قوی نیستند، تشویق می‌کنند و به نوبه خود توسعه می‌دهند.

به نوبه خود، با توجه به افزایش مهارت کارکنان از طریق کار گروهی، EVP کارکنان را به طور مؤثر ایجاد می‌کنند. این به نوبه خود منجر به افزایش سطح رضایت کارکنان، افزایش سطح انگیزه و افزایش متناظر با کیفیت کار و بهره‌وری می‌شود.

۵٫ انسجام نیروی کار را بهبود می‌بخشد

مدیران منابع انسانی که می توانند کار تیمی را به طور موثر در سازمان تشویق کنند، و شاهد بهبود چشمگیری در انسجام نیروی کار باشند. این به این دلیل است که کارکنان به طور مداوم به کار در تیم تشویق می‌شوند که به نوبه خود تضمین می‌کند که اهداف مشترک، حمایت مداوم کارکنان، مدیریت مسئولیت بیشتر و افزایش اعتماد همتا به همتا در محل کار وجود دارد.

کار تیمی تضمین می‌کند که معیارهای کلیدی مانند غیبت، نرخ جابجایی، رضایت شغلی و سطوح استرس کارکنان به دلیل انسجام مثبت نیروی کار تحت تأثیر مثبت قرار می‌گیرند. مدیران منابع انسانی که به طور مداوم کار تیمی را به کارمندان در سازمان تشویق می‌کنند و در عین حال معیارهای کلیدی را در سازمان اندازگیری می‌کنند، تا کارکنان را بهتر توسعه دهند و فرهنگ و محیط کاری مثبت را برای همه کارکنان تشویق کنند.

منبع

مقالاتی برای مطالعه بیشتر:

تست بلبین ( آزمون آنلاین belbin )

تیم سازی در کسب و کار

تیم فروش موفق

تقویت هوش هیجانی

تست شخصیت شناسی

مهارت های کلیدی رهبر تیم منابع انسانی

مهارت های رهبری در تیم منابع انسانی

خلاقیت و نوآوری در کار تیمی

توجه به اصول مناسب تیمی

مدل RIASEC (کدهای هالند)

مشاور منابع انسانی

برای دریافت فایل word و pdf این مقاله کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست