مشاوره منابع انسانی
برای دریافت مشاوره در حوزه برند کارفرمایی

کلیک کنید

۳ راه قدرتمند برای تعریف برند کارفرما انحصاری

با برجسته کردن ویژگی های متمایز سازمان خود و بیان داستان های شخصی درباره ی افراد تیم تان، می توانید یک برند تجاری قدرتمندی بسازید که به سازمان شما کمک کند تا با استعدادهای درخشان تعامل داشته باشید و آنها را جذب و حفظ کند و مشتریان وفاداری به دست بیاورد.

اگر می خواهید برند کارفرمای شرکت شما در هر مرحله ی چرخه عمر کارمند تأثیر مثبتی بر روی هم تیمی های خود داشته باشید، تلاش برندینگ کارفرمای خود را به استعدادیابی محدود نکنید. اگر بر روی این زمینه متمرکز شوید، ممکن است فرایندهای استخدام و پردازش خود را بهبود ببخشید، اما تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ شرکت یا عملکرد تجاری خود نخواهید داشت.  

در این مقاله، به اینکه «چگونه می توان با برند کارفرمای خود ارتباط خلاقانه و موثری برقرار کرد؟» کرد می پردازیم، ما سه عامل تحت کنترل شما را بررسی می کنیم که می تواند به طور قابل توجهی بر برند کارفرمای سازمان شما تأثیر بگذارد: تجربه کارمند ، ارتباطات داخلی و جذب نیرو.

تجربه کارمند

تجربه کارمندان یکی از عواملی است که می تواند به طور ملاحظه ایی بر برند کارفرمای سازمان شما تأثیر بگذارد. همانطور که دنیس لی یون، متخصص برند كارفرما می گوید، «شما نمی توانید انتظار داشته باشید كه كارمندان شما آنچه را كه خودشان تجربه نمی كنند به مشتریان تحویل دهند.»

REI  ، شرکتی است که همواره در رقابت با برند کارفرما یک سرو گردن بالاتر است. اگر تا به حال به یک فروشگاه REI رفته باشید، احتمالأ متوجه شده اید که کارمندان آنها واقعأ عاشق فضای آن هستند و دارای دانش بالاتر متوسط از تجهیزات و تجاربی که می فروشند هستند. مشارکت آنها ناشی از بخش نه چندان کوچکی از انتخاب ها خارج از قول برند است که REI برای مشتریان و کارمندان خود ایجاد می کند.

ارائه ساز و برگ های فروش در هوای آزاد به کارمندان خود « اجاره و تخفیف های مطلوب و کلاسهای فعالیت یادگیری و دو سالانه« Yay Days » ، که روزهای PTO برای گذراندن در خارج و استفاده از تجهیزات بیرونی است که آنها برای فعالیت هایی مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری ، کوهنوردی ، اردو و اسکی به فروش می رسند.» علاوه بر این، این شرکت سیاست مرخصی سخاوتمندانه و کمک به فرزندخواندگی را ارائه می دهد.

نتیجه؟ کارمندان REI به طور مداوم احساس می کنند که می توانند زندگی کامل خود را بدون نگرانی در مورد مرخصی بیش از حد یا گذراندن وقت با خانواده خود ادامه دهند.

ارتباطات داخلی

ارتباطات داخلی سازمان، عامل دیگری است که می تواند برند کارفرمایتان را تحت تأثیر قرار دهد.

در صورتی که ارتباطات رسمی یا غیررسمی شرکت شما برای عموم منتشر شود، آیا به محتوای آنها افتخار می کنید؟ امیدوارم پاسخ شما مثبت باشد.

ارتباطات داخلی رهبران شرکت شما باید مطابق با لحن برند شما باشد.

شاید در مورد استخدام کننده دانشگاه مایکروسافت شنیده باشید که  به گروهی کارآموزان از طریق ایمیل وعده داده است که «سلام، نوشیدنی های فراوان، بهترین آهنگ ها» این ایمیل به صورت گسترده در اینترنت به اشتراک گذاشته شد (و باعث خنده شد) ، سرانجام سخنگوی مایکروسافت ناچار شد تا به بیزنس اینسایدر بگوید که «نامه الکترونیکی ضعیف بود و با ارزشهای ما به عنوان یک شرکت سازگار نبود.»

خواه در شبکه های اجتماعی وایرال شوند یا از نظر عمومی محافظت شده باقی بمانند، ارتباطات داخلی شرکت شما بر برند کارفرمای شما تأثیر گذار است.

در پی رسوایی کلاهبرداری ولز فارگو در سال ۲۰۱۶، کارمندان سابق فاش کردند که انتشارات داخلی شرکت، از جمله كدهای اخلاق و دفترچه راهنماي تيم به طور گسترده منتشر شد اما به طور موثر نادیده گرفته شد. اعمالی مثل « شرط بندی» که این شرکت در قانون اخلاقی Wells Fargo ناپسند شمرده، در واقع به طور مداوم انجام شده است.

یکی از بانکداران شخصی سابق در شعبه ولز فارگو توضیح داد: « مدیریت روشن کرده بود که هیچ کارمندی مجاز به شکایت از اقدامات غیراخلاقی که در شعبه جریان دارد، نیست.» تمرکز چشمگیر این شرکت بر اهداف فروش و حاشیه سود در ناآگاهی عمدی مدیریت آن از سوءرفتار نقش داشته است.

ارتباطات داخلی شرکت شما می تواند برند کارفرمای شما را حفظ کند یا آن را بی معنی کند. تمام توان خود را بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که مورد اول محقق شده است.

استخدام

تلاش برای جذب نیرو سومین عاملی است که می تواند برند کارفرمای سازمان شما را تحت تأثیر قرار دهد. شرکت های سراسر جهان در بیش از ۱۰ سال گذشته بیشترین کمبود استعداد را تجربه کرده اند. از آنجا که افراد جویای کار در جایگاه قدرت هستند، می توانند بسیار بیشتری از میانگین دستمزد را مطالبه کنند.

تجربه ، پیشرفت حرفه ای و فرصت های رشد از مهمترین خواسته هایی هستند که متقاضیان کارهای مدرن هنگام جستجوی شغل در ذهن دارند. این که آیا شرکت شما می تواند برخی، اکثر یا همه آن خواسته ها را ارائه دهد ، پیام های شما برای این دسته از نتایج باید از همان ابتدا شفاف باشد.

مبارزه با برند کارفرمای منفی، به منظور استخدام آنها، باید حداقل ۱۰٪ بیشتر به نامزدها پرداخت کند. بر این اساس، یانیک بینول از Korn Ferry ، که یک شرکت مشاور مدیریت بین المللی است، بیان داشت: «سازمان ها باید استراتژی استعدادها را به عنوان یک اولویت اصلی در نظر بگیرند و اکنون برای آموزش و ارتقاء مهارت نیروی کار موجود خود گام بردارند»

جیمز الیس، متخصص برند کارفرما، نام تجاری کارفرما را “یک طرز فکر ، نه یک ابزار” می نامد. ما دریافتیم که این موضوع می تواند به شما کمک کند تا برند کارفرمای شرکت شما را به عنوان معیار پاسخگویی در نظر بگیرید: این قول شرکت شما است که به شیوه خاصی عمل کند و عکس العمل نشان دهد و معیار شرکت شما برای اندازه گیری انتخاب می کند. اگر قبل از شروع کار برای شما با مردم صادق باشید و سپس به قول های خود عمل کنید، احتمالأ اعتماد آنها به شما بیشتر خواهد شد.

گزارش برند کارفرمایی

برای تهیه گزارش برند کارفرمایی سازمان و کسب و کارتان با گروه مشاوران ما تماس بگیرید.

کتاب برند کارفرمایی

اگر مایل به دریافت کتاب الکترونیکی برند کارفرمایی هستید. لطفا ایمیل خودتان را برای ما ارسال کنید.

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
1 based on 1 votes
Software Name
مشاور برند کارفرمایی
Operating System
web.application
Software Category
منابع انسانی
Landing Page

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست