مشاوره منابع انسانی
برای دریافت مشاوره در حوزه تعهد سازمانی

کلیک کنید

شیوع همه گیر جهانی COVID-19 شیوه های تفکر نوینی درباره کار را برانگیخته است، دورکاری و انعطاف پذیری به عنوان موضوعات اصلی ظاهر شده اند. تحول دور کاری به ما از نظر اجتماعی چیزهای زیادی آموخت.  برای حفظ سلامتی همکارانمان فاصله اجتماعی را رعایت کردیم و اکنون زمان آن رسیده است که این بینش ها را در مرحله بعدی برای بازگشت به حالت عادی به کار ببریم.

در این مقاله گورو و بونوسلی، نحوه آماده سازی کارمندان برای بازگشت به دفتر را بررسی می کنند!

قبل از اینکه ما به سراغ جنبه های تاکتیکی بازگشت به دفتر برویم، ابتدا در مورد برخی از اصول مدیریت تغییر صحبت می کنیم.

مدیریت تغییر چیست؟

مدیریت تغییر دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. مدیریت تغییر به شما یک مجموعه مهارت ها ، منابع و راهنمایی ها را می دهد که به کمک آن ها می توانید در زمان تغییر حرکت کنید.

این پشتیبانی چگونه به نظر می رسد؟ ما از چارچوب های مدیریت تغییر موجود استفاده کردیم تا چهار تاکتیک که باید در برنامه بازگشت به کار خود (RTO) برای بالا بردن روحیه و انگیزه کارکنان استفاده کرد را شناسایی کنیم:

  • پیام و هشدارها را از کارمندان خود جمع آوری کنید. 
  • گروه های موقتی راهنما تشکیل دهید.
  • شفاف بمانید
  • پیروزی های کوتاه مدت را تولید و جشن بگیرید.

بیایید همگی با اشتیاق شروع کنیم.

استفاده از اصول مدیریت تغییر برای آماده سازی برای RTO

پیام و هشدارها را از کارمندان خود جمع آوری کنید. 

در مورد RTO، تصمیمات اتخاذ شده تأثیر زیادی بر زندگی کارمندان شما دارد – این می تواند به معنای نیاز به برون سپاری مراقبت از کودکان یا تحمل یک رفت و آمد طولانی باشد – بنابراین به ویژه ضروری است که هنگام برنامه ریزی برای RTO نظرات و اولویت های کارکنان را جمع آوری کنید.

در صورتی که به طور منظم با تیم خود در ارتباط باشید، می دانید که آنها در مورد مفروضات چه می گویند. 😉

به همین دلیل بررسی نظرات کارمندان باید اولین گام شما در روند RTO باشد. اگر قبلأ نظرسنجی های مربوط به مشاغل کارمندان را مرتبأ انجام می دادید، افزودن سؤالاتی در خصوص RTO کار نسبتأ آسانی است.

نظرسنجی خاص RTO می تواند شامل سؤالاتی از این قبیل باشد:

  • انگیزه شما از بازگشت به دفتر کار چیست؟
  • بزرگترین نگرانی شما در مورد بازگشت به دفتر چیست؟
  • چه چیز دورکاری برای شما لذت بخش است؟
  • بزرگترین چالشهای شما برای دور کاری چه بود؟
  • برنامه کاری ایده آل شما چگونه خواهد بود؟

البته هدف از این نظرسنجی ایجاد یک برنامه RTO اختصاصی برای هر کارمند نیست. بسته به نوع صنعت و تجارت خود، ممکن است در ارائه پیشنهاد محدودیت داشته باشید. این موضوع حتی می تواند براساس تیم های مختلف متفاوت باشد – شاید تیم مالی شما تمایل داشته باشد کهاز میان روزهای هفته، چند روز را در خانه کار کند، در حالی که تیم بازاریابی شما برای به حداکثر رساندن فرصت های همکاری به هر عضو تیم در دفتر کاملأ نیاز دارد.

نظر سنجی که از کارکنان انجام می دهید برای شناسایی این موضوع است که چگونه شرکت شما می تواند RTO را به یک فرآیند منعطف تر تبدیل کند. اگر کارمندان شما هنوز نگران کار در فضاهای داخلی شلوغ هستند، می توانید ایستگاه های کاری از راه دور راه اندازی کنید. اگر کارکنانتان با یک مدل کار ترکیبی مشکلی ندارند (تیم های حضوری و از راه دور با هم ادغام شوند) اما شما نگران کمبود ابزار همکاری در دفتر کار هستند، می دانید که می توانید به نصب کنفرانس ویدیویی با کیفیت بالا در هر اتاق جلسات بپردازید.

گروه های موقتی راهنمایی تشکیل دهید

شما مجبور نیستید که تشکیل ای ائتلاف ها را به تنهایی انجام دهید (به خصوص شما ، تیم منابع انسانی به تنهایی!).

یکی از بهترین شیوه ها برای بالا نگه داشتن تعامل و انگیزه کارمندان، دخیل کردن آن ها در کار است. ممکن است کارمندانی داشته باشید که اشتیاق زیادی برای بازگشت به دفتر کار داشته باشند با کمک اینگونه کارکنان یک فضای سرگرم کننده و هیجان انگیز ایجاد کنید تا بتوانید راهی عالی برای درگیر کردن تیم بزرگتر بیابید.

اکنون وقت آن است که به رهبران فرهنگ خود متکی باشید تا با بارش فکری برای ایجاد تعهدات و علایق کارمندان در طول فرایند RTO کمک کنید. آنها منبعی برای کمک به تدوین توافق نامه های کاری ، ایده پردازی رویدادهای سرگرم کننده و کمک به هموار سازی انتقال کار برای همکارانشان هستند.

شفاف بمانید

گشودگی و برقراری ارتباط با سیاست ها و رویه های RTO ضروری است. حتی اگر اکثریت همکاران شما از دیدن همدیگر و همکاری حضوری با هم هیجان زده باشند، سازگار شدن با یک روال جدید تأثیرات روحی و جسمی دارد.  

مهم این است که در مورد انتظارات RTO خود شفاف باشید.

این لزوما به این معنا نیست که شما باید همیشه پاسخگوی تمام موارد باشید، در واقع، گزارش سالانه مشاغل کارمندان و گزارش مدرن محیط کاری دریافت که کارکنان بسیار متعهد، ۳٫۲ برابر بیشتر  از کارمندان غیرفعال در تیم حضور دارند و بحث آزاد درباره ی اضطراب و استرس را تشویق می کنند.

به جای واکنش گرا بودن، فعال باشید. به عنوان مثال، توجه داشته باشید که کارمندانی که به منابع و پشتیبانی کمک می کنند، همانطور که با برنامه های جدید خود سازگار می شوند و ارتباط برقرار می کنند ممکن است افت در بهره وری را تجربه کنند. همچنین می توانید از ابزاری مانند Guru برای ارتباطات داخلی خود استفاده کنید، بنابراین تیم های شما می توانند به همان اندازه که نیاز دارند به منابع شما بازگردند.

پیروزی های کوتاه مدت را تولید و جشن بگیرید

از بین بردن موانع، بخشی اصلی از برنامه RTO شما خواهد بود. بسته به اینکه هنگامی که در ابتدا به دور کاری منتقل شده اید، در چه وضعیتی دفتر خود را ترک کردید.

نکته مهم این است که به صورت فعالانه بازخورد جمع آوری کنید، به نگرانی ها گوش فرا دهید، و برنامه RTO خود را از طریق منابع عمومی جذب کنید، و شما (و تیم خود!) احتمالاً موانع زیادی برای مقابله با این موارد خواهید داشت، که فقط به این معنی است که می توانید آن پیروزی ها را هنگامی که آنها را از لیست چک خود خط می زنید، جشن بگیرید.

از کارمندان را برای کارهایی که برای آماده سازی برای RTO انجام می دهند، قدردانی کنید.

از پاسخ دادن به نظرسنجی ها، تا ارائه بازخورد گرفته تا واکسیناسیون (!) ، جشن گرفتن این پیروزی های کوچک باعث ادامه حرکت و هیجان RTO می شود. بعلاوه، قدردانی علنی، یک روش عالی برای آگاهی دادن به سازمان شما از کار سخت است – چه مربوط به RTO باشد و چه فراتر از آن.

بازگشت به دفتر برای بسیاری از کارمندان هیجان انگیز خواهد بود – در مورد انعطاف پذیری ، روشن اندیشی و همکاری برای سازگاری دوباره با تیم بعد از حضور مجدد در دفتر، جدی هستند. به علاوه، این یک عمل عالی دیگر است که مشارکت، شفافیت و ایمنی روانشناختی کارکنان را تشویق می کند.

نکات کلیدی

بازگشت به دفتر کار استرس زا ، هیجان انگیز و بی سابقه خواهد بود. 😳

هنوز دنیا از یک همه گیری جهانی خارج نشده است!

اگر یک چیز را از این مقاله بردارید، اینست که: از کارمندان خود نظراتشان را بپرسید. در حالی که برخی از سازمان ها قادر به انعطاف پذیری بیشتری نسبت به برنامه های کاری خود نسبت به سازمان های دیگر هستند ، درخواست فعالانه بازخورد به شما کمک می کند نگرانی هایی را که کنترل می کنید شناسایی و کاهش دهید.

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
تعهد سازمانی
Operating System
سنجمان
Software Category
منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست