بی‌ثباتی اقتصادی در محیط کار

چگونه می‌توان روحیه کارکنان را در زمان بی‌ثباتی اقتصادی بهبود بخشید

در زندگی زمان‌هایی پیش می‌آید که مضطرب هستیم، در این شرایط باید زندگی و کار کنیم.  به عنوان رهبران منابع انسانی، نقش ما این است که از کارکنان‌مان حمایت کنیم و به آن‌ها اطمینان دهیم که سازمان حتی در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی در کنار آن‌ها می ایستد. چگونه می‌توانید با افزایش تورم، خطر رکود اقتصادی و افزایش اضطراب از کارمندان حمایت کنید؟

چرا روحیه مهم است

کارمندان در دو سال گذشته با همه‌گیری و همه تغییراتی که به ارمغان آورده است، مشکلات زیادی را متحمل شده‌اند. امروزه بی‌ثباتی اقتصادی عامل دیگری است که بر آن افزوده شده است. انجام اقدامی در جهت  بهبود روحیه کارکنان ممکن است کمترین نگرانی سازمان شما در این محیط به نظر برسد –اما  آیا اولویت‌های فوری تری وجود ندارد؟

داشتن روحیه و مشارکت بالا می‌تواند به معنای تفاوت بین زنده ماندن و شکوفایی باشد. بسیاری از تیم‌های منابع انسانی قبلاً در طول بحران مالی سال ۲۰۰۸ این مشکل را پشت سر گذاشته‌اند. و تحقیقات گالوپ در آن زمان نشان داد که روحیه و مشارکت کارکنان بسیار مهم است.

چگونه روحیه را بهبود بخشیم

ترس و عدم اطمینان، کار را برای با انگیزه نگه داشتن کارمندان در محیط کار سخت‌تر می‌کند.  نگرانی‌های کارمندان ذهن‌شان را در جای دیگری نگه می‌دارد. اما اگر روحیه و مشارکت در محل کار شما بالا است، می توانید فضایی را برای کارمندان ایجاد کنید تا بهترین عملکرد را حتی در زمان های چالش برانگیز داشته باشند.

فرهنگ شناخت و قدردانی

 یکی از ضروری ترین عناصر در بهبود روحیه، ایجاد فرهنگ شناخت و قدردانی در محل کار شما است. وقتی کارمندان بدانند که کار سخت آ‌‌ن‌ها دیده می‌شود و برایشان ارزش قائل می‌شود، انگیزه بیشتری برای ادامه کار عالی پیدا می‌کنند.

حمایت از کارکنان

یکی دیگر از عناصری که می‌تواند روحیه را بهبود بخشد، اطمینان از احساس حمایت از کارکنان است. این می‌تواند به معنای ارائه مزایا و پاداش‌هایی باشد که نیازهای آنها را برآورده می‌کند، مانند کلاس‌های یوگا یا میان وعده‌های سالم رایگان. با افزایش نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی، کارمندان شما ممکن است برخی از پاداش‌ها را غیر ضروری و تجملی بدانند بنابراین به آنها اجازه ‌دهید به شکلی که برای هر کارمند مناسب‌تر است، مانند تشویق به یک شیوه‌ی  ترکیبی و انعطاف‌پذیر کار کنند تا بتوانند کار خود را با زندگی متعادل کنند.  صرفه جویی در هزینه رفت و آمد با افزایش قیمت بنزین نشان می‌دهد که شرکت شما نسبت به وضعیت خود حساس است و اقداماتی را برای کمک به وضعیت انجام می‌دهد.

Thoughtful man standing at crossroads. Way choice concept. Start of career. Confused businessman thinking about the right path. Pathway selection dilemma. Vector illustration in flat cartoon style.
ایجاد حس ارزشمندی

کلید تقویت روحیه در محل کار شما این است که اطمینان حاصل کنید که کارمندان احساس ارزشمندی می‌کنند، نه اینکه  صرفاً به عنوان ابزار مفیدی به چشم بیایند. این به آنها اطمینان می‌دهد که بدون توجه به آنچه در اقتصاد اتفاق می افتد، سازمان شما منصفانه و با مهربانی با آنها رفتار خواهد کرد.

روحیه و مشارکت کارکنان

اما بهبود روحیه به تنهایی برای ایجاد انگیزه و نتایج – و حفظ – در این مواقع استرس‌زا کافی نیست. مشارکت کارکنان قطعه دیگر این پازل است. و معنای تعامل نیز در چند سال اخیر تغییر کرده است. نیاز به ارتباط انسانی بیش از هر زمان دیگری است، حتی با اینکه بسیاری از مکان‌های کاری به مدل‌های دورافتاده یا ترکیبی می‌روند. و سرگرمی نیز مهم است! طبق تحقیقات، تیم‌هایی که با هم خوش می‌گذرانند، مشارکت بیشتری دارند. سرگرمی می‌تواند به معنای کلاس‌های آشپزی، زمانی برای انجام کارهای داوطلبانه اجتماعی، یا بازی‌های دسته‌جمعی باشد. یک برنامه ارتباطی خوب در اینجا ضروری است، و رهبران باید به طور منظم ارتباطات واضحی بین کاری که کارکنان انجام می‌دهند و نتایج کسب و کار ایجاد کنند.

سخن پایانی

شما نمی‌توانید به کارمندان قول دهید که با تغییر اقتصاد در ماه‌های آینده هیچ چیز تغییر نخواهد کرد – و نمی توانید تورم جهانی را کاهش دهید. اما می‌توانید فضایی را فراهم کنید که کارکنان احساس کنند دیده می‌شوند، ارزش دارند و مورد حمایت قرار می‌گیرند، و این فضایی است که می‌توانند کار بزرگی انجام دهند. R

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

تست انیاگرام ( آزمون آنلاین Enneagram)

تحلیل فیلم « مانی بال » Money ball

تست های شخصیت پرکاربرد برای کارفرمایان

آزمون آنلاین NEO ( تست نئو )

برای دریافت فایل word و pdf این مقاله کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست