تست انیاگرام ( آزمون آنلاین Enneagram)

انیاگرام چیست؟

کارنامه کاربردی و زیبا
۱۴۵ سوال

شروع تست انیاگرام

انیاگرام یک سیستم برای تعیین مدل شخصیتی است که در نحوه تفسیر افراد جهان و مدیریت احساساتشان، الگویی را توصیف می‌کند. به عبارت دیگر، انیاگرام یک چارچوب شخصیتی است که می‌تواند به شما در درک سایر افراد و دلیل رفتار آنها از راه‌های خاص کمک کند. تست انیاگرام که به اناگرام و اینیاگرام هم معروف است، ۹ نوع شخصیت مختلف را توصیف می‌کند و نقش های هر یک از این تیپ‌ها را در یک نمودار ۹ گوشه ای توصیف می‌کند که به نشان دادن چگونگی ارتباط تیپ های مختلف با هم کمک می‌کند. نام انیاگرام از یونانی آمده است: “انیا” کلمه یونانی برای ۹ است و “گراما” به معنی چیزی است که ترسیم یا نوشته شده است.

تاریخچه انیاگرام (اناگرام)

ما منشاء دقیق انیاگرام را نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که این تاریخچه ابهاماتی دارد. برخی تصور می‌کنند ریشه‌ در تمدن باستانی بابل در حدود ۴۵۰۰ سال پیش و برخی دیگر ریشه آن را در فلسفه کلاسیک یونان حدود ۲۵۰۰ سال پیش می‌دانند. دانته(فیلسوف) ظاهراً دانش خیلی خوبی از انیاگرام داشت زیرا شخصیت‌های کتاب کمدی الهی تا حد زیادی با انواع انیاگرام مطابقت دارند.

آنچه از آن اطمینان داریم این است که سیستم مدرن انیاگرام کار نویسندگان معاصر است. جورج ایوانوویچ گرجیجیف، معلم عرفانی و معنوی، این مدل را به عنوان سمبل معنوی در دهه ۱۹۳۰ معرفی کرد و در دهه ۱۹۶۰ به سواحل آمریکا رسید. امروزه بیشتر محققان تمایل دارند به جنبه‌های روانشناختی این تست تمرکز کنند و با سایر مدل‌های شخصیتی مانند سیستم مایرز-بریگز مقایسه کنند.

تست انیاگرام به ما چه می‌گوید؟

به گفته انیگرام، هر یک از ۹ نوع شخصیت با یک باور خاص در مورد چگونگی عملکرد جهان تعریف می‌شود. این اعتقاد اساس جهان بینی یک شخص را تشکیل می‌دهد و منظری است که از طریق آن جهان و افراد اطراف خود را می‌بینند. باورهای اصلی ما لزوماً نادرست نیستند، اما محدود کننده هستند. درک نوع انیاگرام و چگونگی رنگ آمیزی درک ما می‌تواند به ما کمک کند تا چشم اندازها و رویکردهای خود را بطور موثرتر گسترش دهیم.

فهمیدن نوع انیاگرام یک شخص به ما کمک می‌کند تا ببینیم که چرا آنها به روش خاص خود رفتار می‌کنند. رفتاری که ممکن است گیج کننده یا متناقض به نظر برسد، اما با کمک تست انیاگرام می‌توانیم نوع انیاگرام شخص را ‌بفهمیم. هر نوع انیاگرام مجموعه ای از اعتقادات اصلی را شامل می‌شود که افراد را به انجام اقدامات و تصمیم گیری‌های خاص هدایت می‌کند. انیاگرام همچنین به ما کمک می‌کند تا درک کنیم مردم چگونه به استرس واکنش نشان می‌دهند. این تست با تشریح چگونگی سازگاری و پاسخ هر یک از افراد در موقعیت‌های استرس زا، امکان درک افراد را به ما می‌دهد. انیاگرام فرصت‌هایی را برای پیشرفت شخصی نشان می‌دهد و پایه و اساسی برای درک دیگران را فراهم می‌کند.
این تست دارای ۱۴۵سوال می باشد که در حدود ۲۵ دقیقه زمان خواهد برد و هزینه کارنامه آنلاین ۲۴ هزار تومان می باشد.

آزمون شخصیت‌شناسی انیاگرام

۲۵ دقیقه
۱۴۰ سوال
۳۳۳۰۰ تومان

نمونه کارنامه

شرکت در آزمون

چرا یادگیری درباره آزمون اناگرام ارزش وقت من را دارد؟

توانایی درک انگیزه‌های اساسی انواع تیپ های شخصیتی مختلف می‌تواند به شما در برقراری ارتباط با دیگران کمک کند. هرکس ترس و خواسته‌های ذاتی دارد. انیاگرام به ما این فرصت را می‌دهد تا نقطه قوت و ضعف دیگران را بدانیم، و از طربق این دانش برای برقراری ارتباط بهتر و همدلانه‌تر استفاده کنیم.

درک نماد تست انیاگرام

اساس انیاگرام یک نماد هندسی ۹ گوشه است. این نماد از یک دایره بیرونی تشکیل شده‌است که در آن ۹ نقطه (شخصیت‌ها) در جهت عقربه‌های ساعت و در فاصله‌های مساوی قرار گرفته‌اند. همچنین مثلثی بین نقاط ۹، ۳ و ۶ و شش ضلعی نامنظم وجود دارد که نقاط دیگر را به هم وصل می‌کند. این دایره بیانگر تمامیت و وحدت زندگی انسان است، در حالی که اشکال دیگر بیانگر چگونگی تقسیم آن است.

انواع اعداد در دو طرف هر نوع هسته را “بال” گفته می‌شود. اعتقاد بر این است که بال‌ها نشانگر سبک‌های شخصیتی مرتبط هستند که می‌توانیم به آنها منتقل شویم، تا جنبه‌های جدیدی از خودمان ایجاد شود. بسیاری از افراد علاوه بر نوع شخصیتی اولیه خود، با توصیف یک یا هر دو بال خود نیز کاملاً مشخص می‌شوند و درک تأثیر بال‌ها می‌تواند به افزودن تفاوت‌های ظریف برای درک شخص از خود کمک کند.

هر نوع شخصیت اصلی در انیاگرام نیز با دو خط به دو نوع اساسی دیگر وصل می‌شود. به عنوان مثال، تیپ ۱ به تیپ ۷ و تیپ ۴ وصل می‌شود. اولین خط به نوع شخصیتی متصل می‌شود که شخص در کودکی پشت سر گذاشته یا سرکوب کرده است. خصوصیات این نوع شخصیت باید دوباره ایجاد شود تا فرد توسعه یابد. خط دوم به نوعی متصل می‌شود که شخص ممکن است پس از آماده شدن برای رسیدن به توسعه شخصی بالاتر و بهتر، به نوع دیگری تبدیل شود.

این خطوط اتصال، چگونگی برخورداری از هر نوع قدرت از نقاط قوت و ضروری را برجسته می‌کنند، اما در عین حال دارای طرف‌های تیره‌تر و پر از چالش هستند. گنجاندن این خطوط، انیاگرام را از یک مدل شخصیتی کاملاً توصیفی به سمت مدل شخصیتی پویا حرکت می‌دهد و نشان می‌دهد که چگونه شخصیت افراد می‌تواند در شرایط مختلف تغییر کند.

کاربرد آزمون انیاگرام

انیاگرام بیشتر برای خودشناسی و پیشرفت شخصیت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ابزاری قدرتمند برای تسلط بر نفس، حل تعارض، پویایی تیم، رهبری و هوش هیجانی ارائه می‌دهد. از آنجا که این فرصت‌ها را برای تک تک افراد ایجاد می‌کند، در زمینه‌هایی مانند مشاوره، روان درمانی، توسعه تجارت، فرزندپروری و آموزش بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سطوح توسعه شخصیتی

سطح‌ها اختلافات بین شخصیت‌های افراد یک تیپ و همچنین تغییر مردم را در بهتر یا بدتر شدن نشان می‌دهند. بنابراین ، این سطح‌ها می‌توانند به درمانگران و مشاوران کمک کنند تا آنچه را که در واقع در درون فرد هست را تشخیص دهند و راه‌حل‌هایی را برای مشکلات پیش آمده ارائه دهند. علاوه بر این ، با سطح ، یک عنصر پویا معرفی می‌شود که نشان‌دهنده تغییر ماهیت الگوهای شخصیتی است. احتمالاً متوجه شده‌اید که همه ی افراد به طور مداوم تغییر می‌کنند. آنها بعضی اوقات شخصیتی آرام‌تر، واضح تر ، آزادتر ، مبتنی بر احساسات و عواطف بیشتر دارند. در حالی که در بعضی مواقع بیشتر مضطرب ، مقاوم ، واکنش‌پذیر ، بی‌احساس و خشن هستند. درک سطوح این امر را روشن می‌سازد که وقتی افراد حالت‌هایی را در شخصیت خود تغییر می‌دهند، طیف انگیزه‌ها ، صفات و حالات دفاعی که نوع شخصیت آنها را تشکیل می‌دهد، تغییر می‌کنند.

برای درک دقیق یک فرد ، لازم است درک کنیم که شخص در یک سطح معین در زنجیره سطح خود قرار دارد. به عبارت دیگر ، باید ارزیابی شود که آیا فرد در عملکرد سالم ، متوسط ​​یا ناسالم خود قرار دارد. تشخیص این مساله مهم است. به عنوان مثال، دو نفر از یک شخصیت و جناح یکسان در نظر بگیرید. اگر یکی سالم باشد و دیگری ناسالم باشد با هم تفاوت‌های مشهودی خواهند داشت. درک این تفاوت‌ها و سطوح توسعه در روابط و در دنیای تجارت بسیار مهم است. بدون سطح ، انواع شخصیت‌ها ممکن است مجموعه ای دلخواه از صفات نامربوط و رفتارها و نگرش‌های متناقض باشد. اما با درک سطوح برای هر تیپ شخصیت، می‌توان دریافت که چگونه همه صفات به هم پیوسته اند، و اینکه چگونه صفات سالم می‌توانند به صفات متوسط ​​و احتمالاً به خصوصیات ناسالم بد شوند.

۹ سطح توسعه

سالم

سطح ۱: سطح رهایی

سطح ۲: سطح ظرفیت روانشناختی

سطح ۳: سطح ارزش اجتماعی

حد وسط

سطح ۴: سطح عدم تعادل / نقش اجتماعی

سطح ۵: سطح کنترل بین شخصی

سطح ۶: سطح پاداش

ناسالم

سطح ۷: سطح تخلف

سطح ۸: سطح وسواس و اجبار

سطح ۹: سطح نابودی آسیب شناسی

نحوه پاسخ‌دهی آزمون انیاگرام

پاسخ هایتان را بر اساس رفتار و واکنش های واقعی خود انتخاب کنید ، نه در مورد واکنش هایی که فکر می کنید باید یا دوست دارید داشته باشید. پس گزینه‌ای را انتخاب کنید که در کل زندگی شما رفتار کلی شما را بهتر توصیف می‌کند. در بعضی موارد، هر دو جمله ممکن است تقریباً به یک اندازه صادق باشند. با دقت فکر کنید که بیشتر اوقات کدام پاسخ در مورد شما صادق است. سعی کنید در پاسخ دادن بیش از حد تعلل نکنید. اگر به صورت خودجوش جواب دهید و اولین پاسخی که به ذهنتان می‌رسد را انتخاب کنید، نه اینکه پاسخ‌ها را تحلیل کنید، نتایج دقیق تری خواهید گرفت. به یاد داشته باشید که هیچ پاسخ “درست” یا “غلط” وجود ندارد و هیچ نوع شخصیتی از سایرین بهتر نیست. سعی کنید به سادگی و صادقانه به سؤالات پاسخ دهید.

دریافت نتایج دقیق از تست انیاگرام

همانطور که گفتیم، مهم است که به سؤالات صادقانه پاسخ دهید. سعی کنید بر اساس اینکه شما چه کسی هستید پاسخ دهید، نه اینکه شما دوست دارید چه کسی باشید. در واقع پاسخ دادن صادقانه به سؤالات چندان آسان نیست، زیرا همه ما می‌خواهیم خودمان را بهتر از آنچه هستیم، ببینیم و غالباً درباره خودمان ایده‌هایی از پیش تصور می‌کنیم که واقعاً صحیح نیستند. به عنوان مثال، اگر از ترس و ناراحتی رنج می‌برید، ممکن است برای جبران آن تلاش کرده باشید، اما هنوز ترس در شما وجود دارد.

بعضی اوقات ممکن است یک صفت آنقدر متناقض با تصویر ذهنی ما ‌از خودمان باشد که ما در واقع آن را انکار می‌کنیم، اما وقتی در دیگران می‌بینیم از آن ناراحت می‌شویم. همچنین، ممکن است به غلط فکر کنیم که از شخصیت و اخلاق مطلوبی برخورداریم، در صورتی که شاید همیشه اینطور نباشد. پس برای به دست آوردن نتایج دقیق از تست انیاگرام، مهم است که از این تمایلات بسیار طبیعی آگاه باشید و به سؤالات صادقانه پاسخ دهید.

انواع تیپ‌های شخصیتی آزمون انیاگرام

تیپ ۱ (آرمان گرا)

افراد این نوع به دنبال رفتار اخلاقی و اصلاحات هستند. آنها به طور طبیعی افرادی مصمم و با قاطعیت هستند که قلبی برای کمک به دیگران دارند. آنها وکلا، قضات و مددکاران اجتماعی عالی می‌سازند.

  • کمال گرایانه
  • اخلاقی
  • با انگیزه

تمایل اساسی: خوب بودن و افتخارآمیز بودن

ترس اساسی: بد اخلاقی یا بدرفتار بودن

سبک ارتباطات: آن‌ها از دقت، صداقت و جدی بودن قدردانی می‌کنند. هنگام برقراری ارتباط با نوع یک، حتماً مثبت و روشن باقی بمانید و به آنها اجازه می‌دهید افکار و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند.

تیپ ۲ (مراقب)

افراد این نوع به دنبال عشق و محبت دیگران هستند. آنها متفکر و سخت‌کوش هستند. آنها مشاوران، پرستاران، رهبران غیرانتفاعی و معلمان بزرگی را تشکیل می‌دهند.

  • مفید
  • سخاوتمندانه
  • خونگرم

تمایل اساسی: عمیقا توسط دیگران دوست داشته شوند

ترس اساسی: بی ارزش بودن در برابر عشق

سبک ارتباطات: این افراد به توجه و تشویق نیاز دارند. در حالی که از آنها بخاطر تلاش سخت خود تشکر می‌کنید، روشهایی را که از طریق آنها می‌توانند پشتیبانی ارائه دهند، به اشتراک بگذارید.

تیپ ۳ (بازیگر)

افراد این نوع می‌خواهند به چیزهای عالی برسند و دیگران آنها را تأیید کنند. آنها کاریزماتیک و سازگار هستند و ترجیح می‌دهند از یک برنامه عملی پیروی کنند. آنها به عنوان مشاور، کارشناس خبره بازاریابی، تحلیلگران و سیاستمداران کار می‌کنند.

  • جذاب
  • بلند پروازانه
  • پرانرژی

تمایل اساسی: ارزشمند بودن و مهم بودن

ترس اساسی: بی فایده بودن

سبک ارتباطات: این افراد ارتباط مستقیم و صادقانه را ترجیح می‌دهند. به آنها کمک کنید تا احساس ارزشمند بودن کنند و به آنها وظایف یا اهداف خاصی را ارائه دهید.

تیپ ۴ (خلاق)

این افراد به دنبال شخصیت و اصالت خود و دیگران هستند. آنها روح‌های رسا و حساس با اشتیاق به اشکال مختلف هنری هستند. آنها نویسندگان، طراحان، بازیگران و هنرمندان عالی را می‌سازند.

  • خلاق
  • نمایشی
  • خودآگاه

تمایل اساسی: به طور واقعی خودشان هستند

ترس اساسی: نداشتن هویت شخصی

سبک ارتباطات: این نوع افراد به درک عاطفی و شناخت هویت شخصی خود نیاز دارند. خلاقیت آنها را تشویق کرده و به آنها فرصت مجدد دهید.

تیپ ۵ (متفکر)

این افراد می‌خواهند احساس مفید و ارزشمند بودن داشته باشند. آنها ترجیح می‌دهند به تنهایی کار کنند و متفکران عالی هستند. آنها مهندسین، دانشمندان و دانشمندان بزرگی می‌سازند.

  • درون نگر
  • اندیشمند
  • کنجکاو

تمایل اساسی: مفید و سودمند باشد

ترس اساسی: بی کفایت یا غیر ماهر بودن

سبک ارتباطات: این افراد به زمان زیادی برای خود نیاز دارند. از دانش آنها قدردانی کنید. صریح و منطقی صحبت کنید و مستقیماً سؤال کنید..

تیپ ۶ (وفادار)

تیپ ششم به دنبال ایمنی و سازگاری است. آنها قابل اعتماد هستند و تصمیمات موثقی را اتخاذ می‌کنند. آنها همچنین به عنوان بانکداران، استادان، پرستاران و مشاوران عملکرد خوبی دارند.

  • وفادار
  • محتاط
  • مسئول

تمایل اساسی: پایدار و ایمن بودن

ترس اساسی: از دست دادن امنیت و پشتیبانی

سبک ارتباطات: این افراد برای بیان خود باید احساس امنیت کنند. حامی، هدایت کننده و قدردان از تصمیم گیری منطقی آنها باشید.

تیپ ۷ (ماجراجو)

این افراد می‌خواهند که زندگی را به بهترین وجه ممکن پیش ببرند و همه چیز را در دنیا تجربه کنند. آنها برونگرا و خودجوش هستند. آنها به عنوان نمایندگان مسافرتی، طراحان، عکاسان و نویسندگان شکوفا می‌شوند.

  • پرماجرا
  • سرگرم کننده
  • کاربردی

تمایل اساسی: تحقق بخشیدن و خوشبخت بودن

ترس اساسی: از دست دادن فرصت یا محرومیت از انجام خواسته‌ها

سبک ارتباطات: این افراد از یک نگرش مثبت و با ذهنیت باز قدردانی می‌کنند. با آنها ارتباط شخصی برقرار کنید و با آرامش به ایده‌های خارج از گود آنها گوش دهید.

تیپ ۸ (محافظ)

این نوع افراد می‌خواهند احساس کنند که کنترل سرنوشت خود را دارند. آنها رهبرانی نیرومند و دقیق هستند که در تصمیم گیری سریع و مؤثر مهارت دارند. آنها به عنوان وکلا، مشاوران، مدیران و کارشناسان فروش برتری دارند.

  • اظهار کننده
  • مطمئن
  • محافظ

تمایل اساسی: برای داشتن آزادی، تحت کنترل و محافظت

ترس اساسی: تحت کنترل بودن یا صدمه دیدن توسط دیگران

سبک ارتباطات: این افراد می‌خواهند ارتباط مستقیم با دیگران برقرار کنند. در بیان افکار و عقاید با آنها منطقی و قوی باشید.

تیپ ۹ (صلح‌جو)

انواع نودها به دنبال احساس امنیت، راحتی و آرامش با خود هستند. آنها هم تیمی ‌سازگار و قابل قبول هستند که به در نظر گرفتن چندین منظر اختصاص دارند. آنها به عنوان مشاور، پزشک، دیپلمات و کارمندان مذهبی می‌درخشند.

  • صلح آمیز
  • سازگار
  • خوش بینانه

تمایل اساسی: در صلح و ثبات باشد

ترس اساسی: جدا شدن از جهان

سبک ارتباطات: این افراد تعامل مسالمت آمیز را ترجیح می‌دهند. آنها را تشویق کنید تا افکار خود را به اشتراک بگذارند. با دقت گوش کنند، و نظرات خود را با پشتیبانی و بازخورد فکری به اشتراک بگذارند.

مقاله تست انیاگرام

برای دریاقت مقاله فوقه به صورت فایل word و PDF کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
IRR 0
, , , , ,

پست های مرتبط

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست