توسعه شغلی

چگونه شغلی را که دوست دارید به دست آورید – نکاتی از زبان رهبران شرکت و منابع انسانی

انجماد استخدام ناشی از همه گیری در حال حاضر برطرف شده است و استعدادها بیش از هر زمان دیگری برای به دست آوردن شغل ایده آل خود قدرت دارند. بنابراین چگونه می توان در این دوره جدید شغلی را که دوست دارد به دست آورد؟ در این مقاله نظرات کارشناسان منابع انسانی و رهبران شرکت‌ها را برای یافتن موفق شغل مناسب به اشتراک می‌گذارند.

مهارت‌های قدرت

لیزا بودل، بنیانگذار FutureThink، شرکتی برنده جایزه یادگیری سریع، در سخنرانی خود توضیح می دهد که مهارت‌های قدرت نام جدید و بهبود یافته مهارت‌های نرم است، و آنها «به کاری که انجام می دهید مربوط نمی شوند، بلکه به نحوه کار شما مربوط می شوند.»

امروزه نیازی به یک فرد به شکل «I » وجود ندارد، ما تغییراتی را تجربه می‌کنیم و دیگر فقط به مهارت های سخت مربوط نمی شود، بلکه به وسعت یک فرد مربوط می‌شود. فردی که ترکیبی از مهارت‌های سخت و قدرتی دارد را می‌توان فردی T شکل نامید.

«شکل T بودن شما را متمایز می‌کند و شما را جلو می‌برد. دیگر فقط داشتن مهارت‌های خاص کافی نیست، بلکه توانایی شما برای استفاده از آن‌ها در داخل و بیرون از واحد تجاری است که بکار می‌آید.»

بر اساس LinkedIn Learning، مهارت‌های قدرتمندی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند عبارتند از: خلاقیت، انعطاف‌پذیری، سازگاری، رهبری از طریق تغییر، هوش هیجانی، همکاری، مدیریت زمان، ارتباط، مقابله با استرس و ذهن‌آگاه بودن. انعطاف پذیری و انطباق پذیری به عنوان پرطرفدارترین مهارت‌هایی در نظر گرفته می‌شود که مدیران عامل می خواهند در تیم خود داشته باشند.

لیزا برای نشان دادن مثالی از یک فرد به شکل «T» به دانشمندانی که واکسن‌های کووید-۱۹ را ساختند، اشاره کرد. او بیان کرد که بخش «I» آنها دانشی است که در مورد واکسینولوژی برای ایجاد آن نیاز دارند، اما بخش «T  » چیزی است که به آنها توانایی کار با تیم‌هایی از سراسر جهان را می‌دهد تا با استرس چنین کاری مقابله کنند. و به سرعت و به طور موثر به ویروس پاسخ دهد. لیزا می‌گوید: «مهارت‌های قدرت چیزی است که شما را متمایز می کند و سازمان ها را در آینده متمایز می کند و باعث ارتقای شما می‌شوند.»

برای اینکه شغل مورد علاقه خود را بدست آورید، اول باید بدانید که دوست دارید چه کارهایی انجام دهید

چه به تازگی شروع به کار کرده باشید یا در حال ورود به حرفه خود باشید، بسیار مهم است که بفهمید واقعاً چه نوع کاری را دوست دارید انجام دهید. شناخت علایق‌تان می‌تواند تفاوت زیادی در میزان لذت بردن از شغل خود ایجاد کند. نینا زیمرمن، مدیر عامل Kununu، سایت پیشرو در بررسی کارفرمایان اروپا،  توصیه می‌کند درباره‌ی شرکت‌های مختلف و نقش‌هایی را که به آن علاقه دارید، تحقیق کنید. ارزش‌ها و مهارت‌های خود را در نظر بگیرید سپس شرکت‌هایی را جستجو کنید که با آن مطابقت دارند. یک نکته، تانیا عزالدین، مدیر ERP Offering Leadership در آواناد، ارائه دهنده پیشرو خدمات دیجیتال و ابری نوآورانه، بیان کرده است، این است که آنچه را که واقعاً به دنبال آن هستید بنویسید و یادداشت کنید که چه کارهایی را می‌توانید انجام دهید و چه کارهایی را نمی‌توانید انجام دهید.  “شما باید با خود و کارفرمای خود در مورد مرزهایی که برای ایجاد تعادل در تمام جنبه های زندگی خود تعیین می‌کنید صادق باشید.”

گام بعدی

زمانی که علایق خود را شناختید، گام بعدی عالی برای شروع ساختن برند شخصی خود بر اساس آن و معتبر ساختن آن است. استفانی، رئیس بخش منابع انسانی در گروه موندی، یک شرکت جهانی کاغذ و بسته‌بندی، درباره‌ی تجربه‌اش بیان می‌کند که «افرادی که از بیرون نظراتشان را درباره شرکت به اشتراک می‌گذارند، اغلب کسانی هستند که از درون الهام‌بخش افراد هستند و ارزش‌ها را تعیین می‌کنند». اما نکته کلیدی این است که « صحبت را ادامه دهید و مطمئن شوید که هر چیزی که به صورت خارجی پست می‌کنید در داخل نیز زنده می شود ».

ما را در لینکدین دنبال کنید

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

غنی سازی شغلی

شایستگی شغلی

مهارت های شغلی

فرسودگی شغلی رهبران منابع انسانی

چه مسیر شغلی برای من مناسب است؟

تست انیاگرام ( آزمون آنلاین Enneagram)

آزمون آنلاین NEO ( تست نئو )

آزمون آنلاین ریون (تست ریون)

تست هالند : تست رغبت سنج شغلی

برای دریافت فایل word و pdf مقاله کلیک کنید.

REF

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست