تست بلبین
برای انجام تست و دریافت کارنامه

کلیک کنید

فعالیت‌های معنادار تیم سازی در تیم‌ های قوی

زمانی که موضوعی درباره‌ی تیم‌ های قوی صبحت می‌شود افراد با شوق و دق گوش می‌دهند. اما زمانی که درباره تیم‌ سازی صحبت می‌کنیم، برای افراد ناخوشایند است. زمانی که به تعامل با افراد در یک زمینه حرفه‌ای عادت دارید، رها کردن می‌تواند یک چالش باشد، به خصوص زمانی که از شما خواسته می شود انتقادپذیر باشید. با این حال، مزایای روابط قوی با همتایان در محل کار، به خصوص در مورد فرهنگ سازمانی، بی نظیر است.

راه دیگری گفت: فعالیت های تیم سازی یک راه عالی برای بهبود فرهنگ شرکت است.

برای مشاوره در مورد تیم‌ سازی با سنجمان تماس بگیرید

داشتن دوستانی در محل کار، بر رضایت شغلی، مشارکت کارکنان، حفظ و حتی بهره وری شدیدأ تأثیر‌گذار است. برای ایجاد فرهنگ راهنمایی و همکاری، افراد ابتدا باید با روابط تیمی خود احساس راحتی کنند. در واقع، تقریباً یک سوم از پاسخ دهندگان به  Simpli5 به دلیل محیط‌های منفی تیمی به ترک شغل فکر می‌کردند، بنابراین جای تعجب نیست که ایجاد تیم های قوی باید در اولویت باشد.

استر کوهن، مدیر بازاریابی Workamajig می‌گوید: «بیشتر فعالیت‌های تیم‌ سازی به‌جای شور و شوق باعث خجالت می‌شوند. بی میلی محض اعضای تیم شما برای شرکت در تیم‌ سازی، تأثیرات مثبت آن را از بین می برد. برای ایجاد تیم‌ های قوی‌تر، باید شکاف بین فعالیت‌های کلیشه‌ای تیم‌ سازی و پیوند تیمی واقعی و معنادار را پر کنیم. برای تحقق این امر باید اعتمادسازی صورت گیرد.»

بایدها و نبایدهای فعالیت‌های تیم سازی

بایدها و نبایدهای فعالیت‌های تیم‌ سازی عبارتند از :

افراد تیم را مجبور به مشارکت نکنید و به بازخورد‌ها گوش دهید.

افراد تیم را مجبور به مشارکت نکنید و به بازخورد‌ها گوش دهید چون کلمه «اجباری» اغلب مایه‌ی ایجاد ترس می‌شود. پس بیایید همین الان این کلمه را از واژگان تیم‌ سازی خود حذف کنیم. اینکه اعضای تیم به صورت کامل در فعالیت‌ها شرکت کنند مهم است، اما این موضوع که همه‌ی افراد، شخصأ برای ساخت یک تیم قوی مشارکت کنند اهمیت بیشتری دارد.  بین بخش‌های مختلف ارتباط برقرار کنید و امکان همکاری بین تیمی در سراسر شرکت ایجاد کنید و اعضای تیم را برای برنامه ریزی رویدادها تشویق کنید. این موضوع کمک می کند تا با اعضای تیمی که ممکن است نتوانیم به طور معمول با آنها تعامل داشته باشیم، معاشرت کنیم.

از دفتر کار تیم دور شوید اما کار را قطع نکنید.

از دفتر کار تیم دور شوید اما کار را قطع نکنید. موفقیت‌آمیزترین و به یاد ماندنی‌ترین رویدادهای تیم‌ سازی، رویدادهایی هستند که حس یک روز در دفتر کار را ندارند. زمانی که رهبران شرکت از دفتر کار دور می‌شوند تا تیم‌ سازی را در اولویت قرار دهد، پیامی قوی ارسال می‌کنند. به خصوص برای کارمندان یا دفاتر از راه دور که در سراسر کشور پراکنده شده‌اند، ملاقات حضوری می‌تواند تفاوت قابل توجهی در کارهای روزمره ایجاد کند. دیدن تفاوت‌های ظریف در زبان بدن و سبک های ارتباطی در زمینه های مختلف می‌تواند بر نحوه برخورد شما با کار تیمی در دفتر تأثیر بگذارد. بافر، یک پلتفرم مدیریت رسانه‌های اجتماعی با یک تیم کاملأ توزیع شده است، پا فراتر گذاشته و در آن همه افراد سالانه به سه مکان بین المللی پرواز دارند. این یک هزینه بزرگ است، اما بافر ارزش زیادی برای روابط هم تیمی‌های خود قائل است.

رویدادهای تیم‌ سازی یکباره نداشته باشید و کارکنان را در ایجاد فرهنگ سازمان مشارکت دهید.

فعالیت‌های تیم‌ سازی یک رویداد یک باره نیست، بلکه بخشی از یک فرآیند مداوم است. پیوندهای تیمی قوی و مشارکت کارکنان باید از ابتدا در فرهنگ شرکت شما ایجاد شود. فعالیت‌های تیم‌ سازی نباید به‌عنوان یک راه حل یک‌باره در مواقعی که اوضاع بد می‌شود، استفاده شود، بلکه باید به‌عنوان فرصت‌هایی منظم برای ارتباط و همکاری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

فعالیت‌های تیم‌ سازی موثر

با پشتوانه تحقیق، آزمون و خطا، و تجربیات bonus، در اینجا فعالیت تیم‌ سازی که در واقع باعث ایجاد تیم‌ های قوی‌تری می‌‌شود، بیان می‌شود.

۱٫ ناهار را با تعضای تیم بخورید

عمل ساده خوردن ناهار با اعضای تیم می‌تواند کمک زیادی به ایجاد تیم‌ های قوی‌تر کند. این چیزی فراتر از صرف غذا خوردن با هم است – این مفهومی است که در یک روز شلوغ وقت بگذارید تا با همکاران خود استراحت کنید. چه هر روز باشد، چه برای مناسبت های خاص مانند تولد و سالگرد شروع کار باشد یه حتی گاه‌گاهی انجام شود، غذا خوردن با هم فواید خود را دارد. این عمل به قدری مؤثر است که بسیاری از شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری برای تهیه ناهار برای کارمندان خود هستند. این موضوع یکی از ساده ترین کارهایی است که یک شرکت می تواند برای افزایش روحیه کارکنان و فرهنگ کلی شرکت انجام دهد.

۲٫ با هم تیمی ها چت Donut داشته باشید

از چت Donut برای جفت کردن اعضای تیم که نمی‌توانند مرتبأ با هم تعامل داشته باشند، استفاده می‌شود. این یک راه عالی برای حضور یک به یک و یادگیری بیشتر در مورد یکدیگر است و می تواند منجر به ایده‌های جدید و افزایش همکاری شود. کارمندان دورکار نیز می‌توانند به راحتی بپیوندند! ما به شدت توصیه می‌کنیم که واقعأ دونات‌ها را به عنوان فعالیت ملاقات خود بخورید، فقط برای اینکه روحیه خود را پیدا کنید.

۳٫ افراد برجسته تیم را معرفی کنید.

در فرهنگ کاری سازمانی، در زمان استخدام افراد جدید، افراد برجسته تیم را معرفی کنید. در صورتی که بدون توضیح درباره‌ی هر یک از افراد تیم، نیروهای جدید را وارد دفتر کار کنید، می‌تواند باعث شود که آنها احساس کنند کنار گذاشته شده‌اند یا به طور هدفمند حضور ندارند. این امر باعث می‌شود تا افراد تازه کار و بقیه اعضای تیم خود ، حتی کارمندان دورکار را با فرهنگ شرکت خود روبرو کنید.

۴٫ برای فرصت‌های بشر دوستانه داوطلب شوید

داوطلب شدن برای فرصت‌های بشر دوستانه، باعث می‌شود که همه برای یک هدف خوب از دفتر خارج شوند. علاوه بر کمک به یک موسسه خیریه، کار داوطلبانه می تواند روابط هم گروهی‌ها را تقویت کرده و بهره وری را در محل کار افزایش دهد. ایجاد عادت فعالیت‌های داوطلبانه همچنین می تواند ارزش‌های شرکت را تقویت کند و نشان دهد که کارکنان در خارج از محل کار به چه چیزهایی علاقه دارند. در مورد دلایلی که تیم شما از این اقدامات حمایت می کند یا رویدادهایی که قبلاً قصد شرکت در آنها را دارند سؤال کنید.

۵٫ سوالات روزانه مطرح کنید

حتی فقط مطرح کردن یک سوال قدرتمند می تواند کارمندان را درگیر کند و باعث ایجاد مکالمات معنادار شود. این سؤالات که به راحتی از طریق ابزار پیام‌رسانی انتخابی شما انجام می‌شوند، می‌توانند از مسائل پیش پا افتاده تا عمیق‌تر مسائل، متغیر باشد. با تذکرات صحیح، این تمرین ساده می تواند جرقه بحث را ایجاد کند، اشتراکات ناشناخته را آشکار کند و امنیت روانی را القا کند.

۶٫ گذشته را به طور منظم مرور کنید.

 فضایی برای فکر کردن و مرور منظم گذشته در مورد اینکه تیم شما چگونه با هم کار می کند – خوب و بد – آسیب پذیری، حل خلاقانه مشکلات و همدلی بین همکاران را تشویق کنید.

۷٫ با هم یاد بگیرید

با هم یاد بگیرید، گذراندن یک کلاس یا دوره به صورت تیمی در مورد چیزی کاملأ جدید یک راه عالی برای ایجاد روابط است. این به تیم شما این فرصت را می‌دهد که بر روی چیزهای تازه تمرکز کند (به جای مکالمه اجباری!)، سؤال بپرسد و با یکدیگر همکاری کند.

نتیجه

فعالیت‌های تیم‌ سازی علی‌رغم شهرت کم‌ترشان، باید در فرهنگ شرکت شما جایگاهی داشته باشد، مشروط بر اینکه آن را جذاب و فراگیر کنید. یادگیری در مورد یکدیگر، ایجاد اعتماد و تفریح با هم راهی عالی برای تقویت همکاری بهتر و جلب مشارکت کارکنان در محل کار است. شرکت‌های موفق روی فرهنگ تیمی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و شما با نادیده گرفتن فعالیت‌های تیم‌سازی، یک عنصر کلیدی فرهنگ را از دست می‌دهید.

منبع

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

برای دریافت فایل word و pdf این مقاله کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست