ISFJ

تیپ شخصیتی ISFJ یکی از ۱۶ تیپ شخصیتی در تست MBTI می‌باشد. تست MBTI یک تست شخصیت شناسی میباشد که در ادامه توضیحات کاملی درباره این تست داده ایم. در این مقاله همه چیز را درباره تیپ شخصیتی ISFJ خواهید خواند.
اگر در تست MBTI شرکت نکرده‌اید کلیک کنید:

تست دقیق
۹۰ سوال

شروع تست MBTI

MBTI چیست؟

به طور کلی و خلاصه، نام MBTI مخفف Myers-Briggs Type Indictor است که به مبدع آن یک مادر و دختر بودند که در جنگ جهانی دوم در نقش پرستار در ارتش انگلستان خدمت می‌کردند. آن‌ها برای اینکه بهترین بکارگیری از سربازان را داشته باشند، پیشنهاد طبقه‌بندی سربازان بر اساس چهار دسته‌ی زیر را دادند، البته در طی سال‌ها تغییراتی در این ارزیابی داده شد و نهایتا روانشناسی به نام یونگ آن را بهینه‌سازی کرد.

MBTI چه ویژگی هایی را مشخص میکند؟

در MBTI چهار دسته ویژگی تیپ شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم (بر اساس نظریه‌ی یونگ):

  1. درونگرایی/ برونگرایی که به ترتیب با I  و E نشان داده می‌شود.
  2. جزئی‌نگری/ شهودی کلی‌نگری یا حسّی/ شمّی که به ترتیب با S و N نشان داده می‌شود.
  3. منطقی/ عقلانی یا احساسی/ ارزشی که به ترتیب با T و F نشان داده می‌شود.
  4. نظام‌مند/ قضاوتی یا منعطف/ ادراکی که به ترتیب با J و P نشان داده می‌شود.

چرا این چهار ویژگی؟ چرا ویژگی‌های دیگر نه؟

جواب این است که برای طبقه بندی افراد چهار فرآیند را در نظر می‌گیرند:

  1. شیوه‌ی دریافت انرژی: که به صورت برونگرایی یا درونگرایی تعریف می‌شود.
  2. شیوه‌ی دریافت اطلاعات: که به صورت عینی شهودی یا حسی شمّی تعریف می‌شود.
  3. شیوه‌ی تصمیم و نتیجه‌گیری: که به صورت فکری عقلی یا احساسی عشقی تعریف می‌شود.
  4. شیوه‌ی سبک زندگی: که به صورت منظم قضاوتی یا منعطف ادراکی تعریف می‌شود.

همه‌ی ما درصدی از این ویژگی‌ها را داریم، اما اینکه کدام یک، درصد بروز بیشتری دارد و اصطلاحا ترجیح ما در حالت عادی و طبیعی باشد‌، شخصیت ما را می‌سازد.

این شخصیت از ابتدای زندگی ما با ما همراه بوده و تا آخر همراه ما هست. در میزان بروز این ترجیحات، «خانواده»، محیط کار و شغل ما بسیار مؤثر هستند، اما اگر به خودی خود بخواهیم کاری را انجام بدهیم، فارغ از فشار بیرونی، ترجیحات ما تنها به یک سمت خواهد رفت.

ویژگی های ما از چه ناشی می‌شود؟

تیپ شخصیتی امروز ما حاصل الاکلنگ تیپ مادرزادی و تأثیرات محیط کودکی ما و تربیت ماست.

پ.ن: نقش تربیت و اتفاقات دوران کودکی بسیار در نوع شخصیت ما و سلامت روان ما پر رنگ است.

نتیجه

 ما در زندگی مان مهارت‌هایی را در راستای ترجیحات مان «به راحتی» توسعه می‌دهیم (Development of traits)، در مقابل مهارت‌هایی را باید در راستای غیرترجیحی‌مان هم «به سختی» توسعه بدهیم.

برای قسمت اول، عملا با انجام مهارت‌های ترجیحی انرژی کسب می‌کنیم و احساس رضایتمندی داریم، اما برای انجام مهارت‌های غیر ترجیحی، انرژی مصرف می‌کنیم.

باید در زندگی تعادلی بین انجام و صرف وقت برای مهارت‌های انرژی‌زا و انرژی‌بر وجود داشته باشد، و گرنه دچار اختلال عملکردی می‌شویم‌.

تیپ شخصیتی ISFJ در یک نگاه

کارکردها: درون گرا، جزئی‌نگر، همدل، منظم

عنوان: “انجام وظیفه ، افتخار من است

رمز موفقیت برای یک ISFJ آموختن موارد زیر است:

حرفمان را بزنیم، به امکاناتی که پیشاپیش وجود ندارند توجه کنیم، انعطاف پذیرتر وخود جوش تر باشیم.

کلیاتی درباره تیپ شخصیتی ISFJ

ISFJها (حامیان)

ISFJها که اصطلاحاً آنها را حامی (Protectors) می‌نامیم، خوشبختانه ۱۰ درصد جمعیت جامعه را تشکیل داده‌اند زیرا علاقه اصلی و اولیه آنها امنیت و ایمنی کسانی است که برایشان مهم می‌باشند. اعم از خانواده، جمع دوستان، دانش آموزانشان، والدینشان، رئیسشان، همکارانشان و یا کارمندانشان. حامیان در کارهایشان حس فوق‌العاده بالایی از وفاداری و مسئولیت را دارا می‌باشند و به نظر می‌رسد آنگونه این کار را به انجام می‌رسانند که دیگران را از گزند خطرات و بلایای دنیا حفظ کنند. ریسک کردن و تجربه کردن آنها را نمی‌فریبد زیرا کسانی هستد که ترجیح می‌دهند اگر قرار است محصول و یا رویه‌ای را ارائه دهند، با حوصله و در زمان مناسب این کار انجام دهند.

محل کار

در محل کاری هم که قوانینش دائماً در حال تغییر است و یا به آداب و رسوم احترام گذاشته نمی‌شود، این تیپ از افراد زیاد خوشحال نخواهند بود. آنها به آداب و سنت‌ها احترام فراوانی قائلند هم در فرهنگ و هم در خانواده. ISFJها به ثبات رتبه‌های اجتماعی که به واسطه تولد، القاب، ادارات و اعتبارات به کسی نسبت داده می‌شود عمیقاً اعتقاد دارند. به تاریخ خانوادگی ارزش قائل شده و از اینکه مراقب دارایی‌های خانوادگی از خانه گرفته تا اثاثیه‌ها باشند لذت می‌برند. حامیان عاشق خدمت به دیگران هستند و از کمک کردن به افراد نیازمند و ضعیف بیشترین رضایت را کسب می‌کنند. آنها به اندازه پشتیبانان (ESFJ‌ها) پرصحبت و پرجنب و جوش نیستند و همین خجالتی بودنشان اغلب با خشک بودن اشتباه گرفته می‌شود، درحالیکه ISFJها خوش قلب و انسان دوست بوده و با خوشحالی به نیازمندان محبت می‌کنند.

سخت کوش

حس مراقبت ISFJها را باید به عنوان بیان محبت و جدیت هدفشان در نظر گرفت. آنها سخت‌کوش‌ترین افراد در میان دیگر تیپ‌ها هستند. دوست دارند ساعت‌های طولانی به تنهایی کارهایی که دیگران انجام نمی‌دهند را انجام دهند که اغلب مورد ناسپاسی قرار می‌گیرند. زمانی‌که به تنهایی کار می‌کنند کاملا خوشحال هستند. در حقیقت در مقام مسئول حاضرند تمام کارها را خودشان انجام دهند به جای اینکه بعضی از کارها را به دیگران تفویض کنند. قناعت و صرفه جویی یکی از محاسن آنهاست. همچنین بیش از هر کس ارزش پول را می‌دانند و از ولخرجی و سوء استفاده از پول متنفرند. صرفه جویی و ذخیره کردن، کنارگذاشتن چیزی در برابر آینده غیرقابل پیش‌بینی و آماده شدن برای حوادث غیرمترقبه کارهایی هستند که ISFJها  مطمئناً انجام خواهند داد. ISFJها اغلب بیش از حد انتظار کار می‌کنند و در اغلب اوقات نیز مورد سوء تفاهم قرار گرفته و کم ارزش قلمداد می‌شوند.

مهارت‌ها

مشارکت‌ها و همچنین کارهای اقتصادیشان اغلب به صورت بلاعوض درنظر گرفته شده و به ندرت به صورت شایسته از آنها تقدیر می‌شود. ISFJها وقت بسیار زیادی را صرف کار با اشخاص متعدد می‌کنند. ISFJها علاقه‌مند هستد که پیوسته علم و دانش کسب کنند و در زمینه آموزش‌های ویژه می‌خواهند همه مطالب را بدانند. بیشترین مهارت‌های ISFJها، مهارت های آن‌ها در ارتباط با اشخاص است. ISFJها بسیار حساس هستند و می تواند روحیه دیگران را بخوانند. ISFJها می‌دانند که در چه زمانی و چگونه دیگران را سورپرایز کنند. آن‌ها اغلب می‌توانند حمایت مورد نیاز دیگران را در اختیارشان بگذارند.

ISFJ یعنی چه؟

درون گرا (I)


درون گرایی با اولویت تمرکز بر جهان درون مشخص می‌شود. به عنوان فردی درونگرا، ISFJ‌ها با صرف وقت به تنهایی یا با یک گروه کوچک و آشنا، انرژی می‌گیرند. آن‌ها اجتماعات بزرگ گروهی را ترک می‌کنند زیرا به جای وسعت روابط به دنبال عمق هستند. همانند سایر درونگراها، ISFJ‌ها اطلاعات را به صورت داخلی پردازش می‌کنند. آن‌ها غالبا شنوندگان عالی هستند.

جزئی‌نگر (S)

شاخصه جزئی‌نگر بر زمان حال متمرکز است. ISFJها به دنبال اطلاعات واقعی هستند و اطرافشان را از طریق حواس پنجگانه پردازش می کنند. آنها همه چیز را آنگونه که هستند می بینند زیرا متفکران مشخص و تحت اللفظی هستند. آنها به آنچه مسلم است اعتماد دارند. واقع گرایی و عقل سلیم ISFJها ارزش دارد. آنها ایده هایی را که با کاربردهای عملی همراه هستند‌، دوست دارند.

همدل (F)

به عنوان فردی همدل، ISFJها وابسته به طرز تفکر درونی خودشان هستند. آنها بر اساس اصول و ارزش های خود تصمیم گیری می کنند. عقل آنها بر قلبشان حاکم است. ISFJها موقعیت ها و دیگران را بر اساس احساس و شرایط تسکین می‌دهند و داوری می کنند. آنها به دنبال خوشحال کردن دیگران هستند و می خواهند از کارشان قدردانی شود. آنها برای هماهنگی و همدلی ارزش قائل هستند.

منظم (J)

به عنوان فردی منظم، ISFJها پی در پی فکر می کنند. آنها برای سازمان ارزش قائل هستند. ISFJها بسیار منظم هستند. زندگی آنها برنامه ریزی شده و ساختار یافته است. ISFJها به دنبال تعطیلی هستند اما ناگفته نماند که از انجام وظایف لذت می برند. آنها مسولیت پذیر هستند و مهلت انجام کارها را جدی می گیرند. آنها پس از اتمام کارشان به تفریحاتشان می‌پردازند. داوری به معنای قضاوت نیست. داوری به چگونگی برخورد با فعالیت‌های روزمره اشاره دارد.

تعاملات ISFJ با دیگر شخصیت ها

تیپ‌های شخصیتی مشابه

افراد از انواع زیر بیشتر از همه مشتمل بر ارزش ها ، علایق و رویکرد کلی ISFJ به زندگی هستند. آنها لزوماً در مورد همه چیزها به توافق نخواهند رسید، و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها همیشه با هم همراه شوند. اما در بعضی مواقع، به توافق رسیدن برای آن‌ها اسان است و به راحتی با هم کنار میایند و موارد مشترک زیادی دارند.

ISTJ , ISFJ , INFJ , ESFJ

تیپ‌های شخصیتی متفاوت با تاثیرات مثبت

افرادی که تیپ‌های شخصیتی زیر را دارند شخصیتی بسیار متفاوت با فرد ISFJ دارند. اما ممکن است بعضی از این تفاوت‌ها برای فرد ISFJ جالب و تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه آشنایی با افراد جدید فرصت خوبی را برای پیشرفت فرد ISFJ فراهم میکند، در نتیجه میتواند رابطه مفید و تاثیرگذاری برای او باشد. روابط بین ISFJها و این تیپ‌های شخصیتی باید تعادل خوبی از مشترکات و فرصت‌ها برای به چالش کشیدن یکدیگر داشته باشد.

ISFP , ESTJ , ESFP , ENFJ

تیپ‌های شخصیتی مکمل بالقوه

ISFJها ممکن است در ابتدا فورا با این افراد ارتباط برقرار نکنند، اما پس از آشنایی با یکدیگر، احتمالاً آن‌ها می‌توانند موارد مشترک زیادی با یکدیگر پیدا کنند. همچنین از لحاظ آموزشی مکمل‌های خوبی هستند. اگرچه ممکن است در ابتدا افرادی با شخصیت‌های زیر فرد ISFJ را جذب نکنند، اما روابط آن‌ها پتانسیل زیادی برای تکمیل و آموختن از یکدیگر دارد.

ISTP , INFP , ESTP , ENFP

تیپ‌های شخصیتی مخالف و چالش برانگیز

افرادی با شخصیت‌های زیر بیشترین توانایی برای برخورد شخصیتی و درگیری با ISFJ  را دارند، اما همچنین بهترین فرصت برای رشد هستند. از آنجا که افراد با این نوع شخصیت اساساً دارای ارزش‌ها و انگیزه‌های متفاوتی از افراد  ISFJهستند، در ابتدا، ممکن است ارتباط آن غیرممکن باشد. اما از آنجا که آن‌ها بسیار متفاوت هستند، نقاط قوت آن‌ها نقاط ضعف  ISFJ است و اگر قادر به ایجاد رابطه باشند، می‌توانند برای یکدیگر بسیار آموزنده باشند.

INTP , INTJ , ENTP , ENTJ

از نقاط قوت خود استفاده کنید

 تا حدی که می‌توانید روی نقاط قوت خود سرمایه گذاری کنید واز شدت نقاط ضعف خود بکاهید این کار می‌تواند تفاوت میان موفقیت یا شکست شما را رقم بزند.

نقات قوت

نقاط قوت کاری شما می‌تواند موارد زیر را در بر بگیرد: 

  • توجه و تمرکز عمیق 
  • داشتن اخلاق کاری قدرتمند؛ شما شخص مسئول و سخت کوشی هستید. 
  • مهارت های همکاری زیاد؛ می توانید با دیگران روابط هماهنگی ایجاد کنید.  نگرش عملی و واقع بینانه 
  • توجه دقیق به واقعیت ها و جزییات 
  • علاقه به خدمت کردن به دیگران 
  • توانمندی در حفظ سنت های سازمانی که در آن کار می کنید. 
  • مهارت های سازمانی قدرتمند 
  • صمیمیت و وفاداری در محدوده یک ساختار سنتی 
  • مدیریت عالی در حفظ رویه ها و وظایف سازمانی 
  • عقل سلیم و چشم اندازهای واقع بینانه 
  • حس قوی مسئولیت پذیری 
  • علاقه به کاربرد روش های آزموده شده و وضعیت های مشخص شده

نقات ضعف

نقاط ضعف کاری شما می تواند شامل موارد زیر شود: 

  • دشواری در ابراز وجود 
  • بی میلی در قبول ایده ها و نقطه نظرهای جدید 
  • دشواری در پذیرش انتقاد (در محیط پراسترس کار کردن برای شما سخت است) 
  • توجه به شرایط اکنون و بی توجهی به مسایل آتی 
  • تمایل به قبول مسئولیت بیش از اندازه 
  • دشواری در سازگار کردن خود با تحولات جدید 
  • انجام دادن چندین کار به صورت توأم و همزمان 
  • گرایش به مأیوس شدن، اگر احساس کنید که دیگر مورد نیاز نیستید.  دشواری در تغییر رویه دادن وقتی تصمیمی گرفته می شود.

رضایت شغلی از دید یک ISFJ

به عنوان یک ISFJ رضایت شغلی به معنای انجام کارهایی است که:

  1. نیازمند مشاهده و ملاحظه دقیق باشد که من بتوانم با استفاده از توانمندی خود،به حقایق و جزئیات آن توجه کنم.
  2. به من امکان بدهد روی پروژه های ملموس کار کنم که به روی پروژه های ملموس کار کنم که به دیگران کمک کند.
  3. به من امکان بدهد که محبت خودم را ابراز نمایم و شرایطی فراهم آید که دیگران به تلاش و اهتمام من پی ببرند.
  4. به طرزی سنتی و در محیطی سازمان یافته انجام شود.
  5. لازم باشد من به رویه های استاندارد توجه کنم و از داوری های عملی استفاده
  6. به من امكان بدهد که در هر لحظه روی یک پروژه یا یک شخص کار کنم
  7. به من فضای کاری خصوصی بدهد به طوری که بتوانم بدون مزاحمت دیگران کار کنم.
  8. بتوانم به دیگران کمک کنم و یا با کسانی کار کنم که در باورها و ارزش های من سهیم باشند.
  9. لازم باشد که من سازمان یافته و کارامد باشم.
  10. لازم نباشد که مرتب کارم را در حضور دیگران ارایه دهم.


جست و جوی شغل دلخواه

با داشتن علم و اطلاع درباره نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی خود در موقعیتی قرار می گیرید که می توانید در یافتن شغل مناسب موفق تر عمل کنید. در تمامی مراحل شغل یابی از زمان مطالعه درباره مشاغل موجود گرفته تا کسب اطلاع از مصاحبه کنندگان و جریان مصاحبه، تهیه رزومه و بعد از آن مذاکره بر سر دستمزد، توجه به نقاط قوت و ضعف می تواند نقش تعیین کننده ای ایفا کند.تفاوت میان تیپ های شخصیتی گاه نهان و گاه عیان است اما توجه کردن به تیپ شخصیتی می تواند تفاوت میان موفقیت یا شکست را رقم بزند.

در این میان شبکه سازی به منظور کسب اطلاعات لازم موضوع مهمی است که می توان به آن اشاره کرد.برونگراها در هر شرایطی از شبکه سازی استفاده می کنند. درونگراها شبکه سازی را با گروهای کوچک اما دوست و آشنا انجام می دهند. حسی ها در مضامین مشخص شبکه سازی می کنند، شمی ها می توانند با اشخاصی که در ظاهر هیچ ارتباطی با موضوع ندارند شبکه سازی کنند. احساسی ها شبکه سازی را مثل هر چیز دیگر شخصی ارزیابی می کنند. فکری ها، در شبکه سازی دنبال مشاغل عینی تر می گردند. داوری کننده ها  سوالات کمتر و سازمان یافته تر می پرسند و در این میان ملاحظه کنندگان حاضرند درتمام مدت روز از هر دری سؤال کنند.

از کارتان لذت ببرید

اگر نمی‌توانید هنوز آن شغلی را که دوست دارید داشته باشید، شغلی را که در آن به سر می برید بیشتر دوست بدارید. حقیقت ساده این است که به استثنای شغل حال حاضرتان، اکثر مشاغل می توانند با انعطاف قابل ملاحظه ای همراه باشند. می توانید با توسل به بعضی روش ها، کاری کنید که شغل فعلی شما خوشایندی لازم را به دست آورد. در ادامه مطلب به نکاتی اشاره کرده ایم که می تواند شما را در این راستا یاری دهد:

  • سعی کنید برای اختلافات خود با همکارانتان راه حل هایی به دست آورید. 
  • کسانی را بیابید که بتوانند شما را در رسیدن به تعادل یاری دهند. 
  • از رییس خود بخواهید درباره عملکرد شما اطلاعات روشن تری در اختیار شما قراردهد.
  • واحدی را که در آن تنش های میان فردی زیاد وجود دارد ترک کنید.
  • روش های با کارایی بیشتر را به خدمت بگیرید. 
  • داوطلبانه روی زمینه های مورد علاقه کار در آن بخش بررسی کنید. 
  • دقت کنید که بتوانید بدون مزاحمت دیگران کار کنید. 
  • قبل از شرکت در جلسات بخواهید دستور جلسه را به شما بدهند. 
  • برای خود هدف های قابل دسترسی در نظر بگیرید. 

به زبان ساده، بهترین روش برای موفق شدن استفاده از توانمندی ها و برخورد نمودن با نقاط ضعف است. اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید تفاوت میان موفقیت و شکست را در شما رقم می زند.


ISFJ  در عشق

در روابط ، ISFJها سخاوتمند، سازگار و وفادار هستند. ISFJها وظیفه مراقبت از عزیزانشان را بر عهده دارند و مسئولیت‌های خانواده خود را جدی می‌گیرند. آنها به دنبال راه هایی برای کمک هستند و به جزئیات اطراف‌شان توجه می کنند. ISFJها از تاریخ و سنت قدردانی می کنند و غالباً می خواهند رابطه ای برقرار کنند که منعکس کننده آرمان های سنتی باشد. چه مرد و چه زن، ISFJها به طور معمول به نقشهای جنسیتی متعارف پایبند هستند، و وظایف خانگی مربوط به خود را بر عهده می گیرد.

ISFJها برای کمک کردن به دیگران پر انگیزه هستند و نیازهای شریک زندگی خود را مشکل خودشان نیز می‌دانند. آنها به طور معمول تصور روشنی از آنچه شریک زندگی “باید” داشته باشد را دارند. ISFJها رابطه ای را می خواهند که به آنها امکان دهد در فداکاری خود نسبت به عزیزان مفید و شجاع باشند. آنها از شریک زندگی‌ای قدردانی می‌کنند که فداکاری و توانایی آنها را برای پرورش دیگران می شناسد.

ISFJ  به عنوان والدین

به عنوان والدین، ​ISFJها فداکار، سنتی و مسئول هستند. آنها غالباً انضباطی، محکم اما دوست داشتنی هستند و می‌خواهند به فرزندان خود بیاموزند که کار درست را انجام دهند و به قوانین جامعه پایبند باشند. والدین ISFJ می توانند در محافظت از فرزندان خود از خطرات زندگی بی پروا باشند و ممکن است خود را به خاطر مشکلاتی که فرزندانشان تجربه می کنند سرزنش کنند و احساس کنند که آنها به اندازه والدین به اندازه کافی کار نمی‌کنند. ISFJها معمولاً در تأمین نیازهای روزانه فرزندانشان عالی عمل می‌کنند.

سبک ارتباطی ISFJ  

ISFJها نقش مهمی را در برقراری ارتباط دارند و به نیاز دیگران گوش می دهند. آنها تمایل دارند که حساس باشند و می‌خواهند برای حمایت از همه افراد درگیر همکاری کنند. ISFJها غالبا بی سر و صدا اطلاعات مفصلی را از جهان پیرامون خود می گیرند. آنها وقتی می بینند که یک کار عملی برای آن‌ها وجود دارد یا وقتی می بینند که می تواند مفید باشند، کمک خود را دریغ نمی‌کنند.

مشاغل مناسب برای ISFJها:

 در فهرست کردن مشاغل مناسب ISFJها توجه به این نکته مهم است که بسیاری از اشخاص با تیپ های شخصیتی دیگر هم می توانند در این مشاغل به موفقیت های شایان توجه برسند.

مراقبت های درمانی و بهداشتی 

  • متخصص بهداشت دندان 
  • پزشک خانوادگی 
  • پرستار 
  • تکنولوژیست پزشکی 
  • فیزیولوژیست 
  • فروشنده تجهیزات پزشکی 
  • مدیر مراقبت های بهداشتی و سلامتی 
  • متخصص تغذیه 
  • چشم پزشک 
  • مدیر سوابق و پرونده های پزشکی 
  • داروخانه دار، تکنسین داروساز 
  • تکنسین رادیولوژی
  • متخصص بیماری های تنفسی 
  • دامپزشک 
  • پرستار بالینی 
  • پزشک مراقبت های اولیه 
  • متخصص کمک های بهداشتی خانواده 
  • دستیار دندانپزشک و پزشک 
  • فروشنده دارو 
  • کارمند آسایشگاه 
  • پژوهشگر پزشکی 
  • بیولوژیست
  • گیاه شناس 
  • دندانپزشک
  • او رتودنتیست 
  • درمانگر شغلی 
  • بیو شیمیست 
  • ماساژ درمانگر
  • تکنولوژیست
  • جراحی تکنسین لابراتوار دندان
  • اصلاح درمانگر
  • تکنسین دیالیز

نکته:

ISFJها در این مشاغل می توانند به کارهایی اشتغال داشته باشند که به دیگران کمک کند. در اغلب این مشاغل شخص می تواند با شخص دیگری به طور خصوصی کار کند وفعالیتش را نشان دهد. اغلب این مشاغل به ISFJها امکان می دهند تا به شکلی مستقل در سازمان ها و فرهنگ های سنتی کار کنند.

خدمات اجتماعی – آموزشی 

  • آموزگار پیش دبستانی 
  • کتاب خانه دار، متصدی آرشیو 
  • مددکار اجتماعی 
  • مشاور شخصی 
  • آسیب شناس گفتار 
  • مددکار اجتماعی سلامت خانواده 
  • مشاور رفاه کودک 
  • مشاور سوء مصرف مواد
  • مددکار اجتماعی ( مراقبت از سالمندان و کودکان) 
  • آموزگار دبستان 
  • آموزگار آموزش های ویژه 
  • شجره شناس
  • مدیر واحدهای آموزشی 
  • مشاور راهنما 
  • مدرس علوم دینی 
  • مددکار اجتماعی (خدمات سالمندان) 
  • مشاور احیا و بازسازی حرفه ای 
  • مورخ 
  • مربی ورزش 
  • متخصص باغبانی 
  • مسئول تشخیص هویت پلیس، متخصص سوابق 
  • تعمیر کننده سازهای زهی 
  • مشاور اقامت (مهاجرت) 
  • زارع

نکته:

اموزش، زمینه مورد علاقه ISFJهاست زیرا به آنها امکان می دهد که به دیگران کمک کنند و برای جامعه کاری صورت دهند. ISFJها اغلب از تدریس در مدارس ابتدایی لذت می برند چون می توانند با دانش آموزان رابطه داشته باشند.

تجارت – خدمات

  • منشی گری 
  • سرپرست دفتر 
  • مسئول خدمات مشتریان 
  • مدیر پرسنل 
  • اپراتور کامپیوتر 
  • دفتردار 
  • مشاور اعتبار
  • فروشنده لوازم مراقبت بهداشت خانگی 
  • مدیر مراقبت از چمن ها 
  • متخصص نگهداری کامپیوتر 
  • مسئول آرشیو 
  • کارمند پژوهشگر موزه 
  • مسئول مراسم تدفین 
  • مسئول اعطای وام

نکته:

این مشاغل مستلزم رابطه قابل ملاحظه ای با دیگران است. بسیاری از این مشاغل از نوع حمایتی هستند که به ISFJها کمک می کند تا از مهارت های خود در سازمان دهی و توجه به جزییات استفاده کنند.

کارهای خلاق – فنی 

  • طراح داخلی 
  • برق کار 
  • خرده فروش 
  • میهمان خانه دار 
  • نقاش، هنرمند
  • موسیقی دان 
  • نماینده فروش به مشتریان 
  • برنامه ریز مال التجاره 
  • دلال معاملات ملکی 
  • جواهر ساز

نکته:

این حرفه ها لزوما با یکدیگر در ارتباط نیستند اما دارای ویژگی های مشترک می باشند. همه آنها با زندگی روزانه در تماس هستند.

مقاله تیپ شخصیتی ISFJ

رای دریافت مقاله فوق به صورت فایل WORD و PDF کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
IRR 0
, ,

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست