سامانه استخدام
برای دریافت دمو

کلیک کنید

زمانی که شما کارجویان را غربالگری کرده‌اید، زمان مناسبی است تا فرد مناسب برای این شغل را شناسایی کنید. ما برای کمک به شما در این مقاله و مقاله‌های آینده برترین سوالات مصاحبه را بر اساس نقش تقسیم بندی کرده‌ایم. با استفاده از این سوالات شما می‌توانید مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم و هوش رفتاری را ارزیابی کنید. همچنین می‌آموزید در پاسخ‌های داوطلبان به چه نکاتی توجه کنیم.

حسابدار کیست؟

اصطلاح حسابدار به حرفه‌ای اطلاق می‌شود که وظایف حسابداری مانند تجزیه و تحلیل حساب، حسابرسی یا تجزیه و تحلیل صورت های مالی را انجام می‌دهد. حسابداران با شرکت‌های حسابداری یا در دپارتمان‌های حسابداری داخلی شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است کار شخصی خود را راه اندازی کنند. پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، همچنین دوره‌های کارورزی افراد می‌توانند فعالیت حرفه‌ایی خود را آغاز کنند.

وظایف یک حسابدار

حسابدار یک متخصص مالی است که مسئولیت یک سری حساب‌ها(اعم از خصوصی یا عمومی) را بر عهده می‌گیرند. این حساب ها ممکن است متعلق به یک شرکت یا افراد باشد. به این ترتیب، آن‌ها ممکن است با شرکت‌هایی با اندازه‌های مختلف -دولت‌های کوچک تا بزرگ-، سازمان‌های مختلف مانند سازمان‌های غیرانتفاعی کار کنند، یا ممکن است دفتر خصوصی خود را راه‌اندازی کنند و با افرادی کار کنند که از خدمات آنها استفاده می‌کنند.

آنها وظایف حسابداری متعددی را انجام می دهند که بر اساس محل کارشان متفاوت است. حسابداران، تجزیه و تحلیل حساب‌ها را انجام می دهند، صورت های مالی، اسناد و سایر گزارش ها را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که آن‌ها دقیق هستند، حسابرسی‌های معمول و سالانه را انجام می‌دهند، عملیات مالی را بررسی می‌کنند، اظهارنامه‌های مالیاتی را تنظیم می‌کنند، در زمینه هایی که نیاز به کارایی و بهره‌وری بیشتر دارند مشاوره می‌دهند و تجزیه و تحلیل و پیش بینی ریسک را ارائه می‌دهند.

منبع

سوالات مصاحبه برای حسابدار

چه چیزی باعث می‌شود تا یک حرفه‌ای در کار حسابداری خوب عمل کند و چگونه آنها را تشخیص می‌دهید؟ این سوالات مصاحبه به شما کمک می‌کند توانایی و مهارت حسابدار بعدی خود را در استخدام شناسایی کنید. در اینجا، سوالاتی برای کمک به ارزیابی مهارت‌های سخت، هوش رفتاری و مهارت‌های نرم یک کارجو خواهید یافت.

سوالات مصاحبه مهارت‌های سخت برای استخدام حسابدار

سوالات مهارت‌های سخت که باید از حسابدار بپرسید:

۱٫ از چه نوع نرم افزار حسابداری و سیستم های ERP در مشاغل قبلی استفاده کرده‌اید؟

درک اینکه کارجو با کدام نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) آشنا است به شما کمک می کند تا تعیین کنید که یک نامزد می‌تواند به راحتی با تیم شما ادغام شود یا خیر؟ بسته به نیاز شرکت خود، ممکن است به دنبال فردی باشید که بتواند به سرعت بهره‌وری را صد در صد افزایش دهد. یا، اگر مهارت‌های مطلوبی در زمینه‌های دیگر دارند، ممکن است بخواهید زمان بیشتری را برای آموزش نرم‌افزار خود صرف کنید.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

پاسخ ها ممکن است به نرم افزارهایی مانند Hyperion، Microsoft Dynamics GP و Oracle Enterprise Manager اشاره کنند. در حالت ایده آل، کارجو تجربه استفاده از نرم افزار ترجیحی شرکت شما را خواهند داشت یا مایل به یادگیری هستند.

۲٫ از چه استراتژی‌هایی برای نظارت بر تقلب و اولویت‌بندی امنیت در نقش فعلی خود استفاده می‌کنید؟

برای محافظت از شرکت شما در برابر فعالیت‌های متقلبانه، حسابداران باید در مورد کشف و پیشگیری از تقلب هوشیار باشند. از آنجایی که آنها موظف به اجرای سیاست‌هایی هستند که از دارایی‌ها و ارزش مالی شرکت شما محافظت می‌کنند، پیدا کردن فردی که قابل اعتماد و متخصص باشد، ضروری است.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

کارجویان باید با طیف وسیعی از شیوه‌ها، ابزارها و نرم افزارهای پیشگیری از تقلب آشنا باشند. نامزدهای ایده آل تجربه عملی در به کارگیری استراتژی‌هایی مانند حسابرسی غافلگیرانه خواهند داشت. پاسخ‌های برتر سطح مناسبی از نگرانی و قضاوت اخلاقی را نشان خواهند داد.

۳٫ چگونه دقت و کنترل کیفیت را در کار خود حفظ می‌کنید؟

کنترل کیفیت یک عنصر اساسی حسابداری است. حتی کوچکترین اشتباهات حسابداری در صورتی که کشف نشود، می‌تواند برای شرکت‌ها زمان‌بر، هزینه‌بر ودردسرساز است. دانستن استراتژی‌هایی که نامزد شما برای اطمینان از دقت استفاده می کند، می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که اجازه نخواهند داد اشتباهی صورت گیرد.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

یک پاسخ قوی نشان می‌دهد که کارجو به شدت جزئی‌نگر است. به دنبال میزان آشنایی با استراتژی‌های کنترل کیفیت خاص، مانند بررسی متقاطع باشید. کاندیداهای عالی انگیزه خواهند داشت تا اشتباهات حسابداری را به طور فعال پیدا کرده و رفع کنند.

سوالات مهارت‌های رفتاری که باید از متخصصان حسابداری بپرسید

سوالات مهارت‌های رفتاری که باید از حسابدار بپرسید:

۱٫ زمانی را توصیف کنید که به یک ضرب‌الاجل بسیار محدود رسیدید یا مجبور بودید چندین پروژه را انجام دهید. چگونه بر این چالش غلبه کردید؟

این سوال به شما کمک می‌کند تا درک کنید که زمانی که کارجو تحت فشار قرار می‌گیرد، چقدر راحت کار می‌کند. ضرب‌الاجل‌های سخت‌گیرانه یک اتفاق رایج در دنیای حسابداری است، بنابراین برای این متخصصان مهم است که چگونه بتوانند در راس امور قرار بگیرند. همچنین در صورتی که حجم کار زیاد باشد، باید بتوانند برای جلوگیری از غرق شدن، تفویض اختیار کنند.

برای چه چیزیپاسخ را گوش کنیم:

کاندیداهای عالی در مواجهه با چالش دیدگاه مثبت خود را حفظ خواهند کرد. به دنبال نشانه‌هایی باشید که توانایی اولویت‌بندی مؤثر آنها را نشان دهد. برای ارجاع به تکنیک های مدیریت زمان، مانند برنامه ریزی روز خود از قبل، کلیک کنید.

۲٫ در مورد زمانی بگویید که پول شرکت خود را پس انداز کرده‌اید.

پس‌انداز در شرکت نشان‌دهنده کاهش هزینه‌هاست و کاهش هزینه‌ها بخش مهمی از کار است. بنابراین یک حسابدار خوب باید بتواند نمونه‌های زیادی از تأثیر تلاش‌هایشان بر نتیجه را به اشتراک بگذارد( مانند کمک به شرکت خود برای ایجاد یک برنامه مالیاتی کارآمدتر). اگر آنها در گذشته تجربه‌هایی از این قبیل را داشته‌اند، احتمالاً دارایی بزرگی برای شرکت شما خواهند بود.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

به پاسخ هایی گوش دهید که نشان می‌دهد نامزد از حسابداری ساده فراتر رفته و فعالانه به دنبال صرفه جویی در پول شرکت بوده است. کاندیداها باید احساس راحتی کنند تا ایده های خود را با رهبران کسب و کار به اشتراک بگذارند. پاسخ‌های برتر، تعهد واقعی را نشان می‌دهد.

۳٫ در مورد زمانی که اشتباه حسابداری کردید به من بگویید. چگونه این موضوع را مدیریت کردید؟

در حالی که کنترل کیفیت ضروری است، همه گاهی اوقات اشتباه می‌کنند. نکته مهم این است که آنها چگونه موقعیت را مدیریت می‌کنند و چه اقداماتی را برای جلوگیری از تکرار اشتباه انجام می‌دهند. شما باید بدانید که استخدام حسابدار جدید که می‌تواند مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرد و به سرعت آنها را حل کند، نه اینکه سرزنش شود، ارزشمند است.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

کارجویان باید رویکردی سازنده برای حل مشکلات نشان دهند. پاسخ‌ها باید آنچه را که از تجربه خود آموخته‌اند منعکس کند. یک خطای بزرگ می‌تواند یک پرچم قرمز باشد، همانطور که پاسخ‌هایی که ادعا می‌کنند هرگز اشتباه نکرده‌اند.

نحوه غربالگری حرفه‌ای‌های حسابداری برای مهارت های نرم

برای غربالگری حسابدار حرفه‌ایی در مهارت های نرم سوالات زیر را بپرسید:

۱٫ چگونه داده‌های مالی را به کارکنان غیرمالی ارائه می‌کنید؟

این سوال به شما کمک می کند تا مهارت‌های ارتباطی را بررسی کنید. در حالی که متخصصان حسابداری ممکن است بیشتر وقت خود را با اعداد و ارقام بگذرانند، آنها همچنین باید مرتبأ در مورد داده‌های مالی بحث کرده و به کارکنان و مدیران خارج از بخش خود ارائه دهند. دریافت شفاف این اطلاعات برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم است.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

شواهدی که نشان می‌دهد کارجو در بحث درباره مفاهیم مالی هم با رهبران تجاری و هم با افراد عادی راحت است. نشانه هایی که نشان می‌دهد داوطلب می‌تواند اطلاعات پیچیده را به عبارات ساده ترجمه کند. تمایل برای کمک به افراد برای درک مطالب، بدون ناامید شدن.

۲٫ درباره زمانی بگویید که در یک تیم برای اصلاح یا بهبود فرآیند حسابداری کار می‌کردید. چه نقشی ایفا کردید و چگونه تیم برای انجام کار دور هم جمع شد؟

نامزدهای برتر افراد تیمی هستند که مهارت‌های حل مسئله، تحلیلی و ارتباطی خود را برای دستیابی به اهداف مشترک به کار می‌گیرند. آن‌ها نمی‌ترسند تا در مواقع لزوم قدم بردارند و مسئولیت را بر عهده بگیرند، در حالی که همچنان به ایده‌ها و مشارکت هر یک از اعضای تیم احترام می‌گذارند. هدف این است که فردی را پیدا کنید که نه تنها با فرهنگ تیمی در شرکت شما همخوانی داشته باشد، بلکه مهارت‌های منحصر به فردی را برای بهبود آن به ارمغان بیاورد.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

پاسخ های عالی ممکن است در مورد طوفان فکری و راهبردهای حل تعارض بحث کنند. به دنبال فروتنی و شناخت نقشی باشید که ایفا کرده‌اند. به پاسخ‌هایی که پتانسیل رهبری قوی را نشان می‌دهند توجه کنید، زیرا این نامزدها ممکن است مدیر و رهبر بزرگی باشند.

۳٫ چرا حسابداری و امور مالی را به عنوان مسیر شغلی خود انتخاب کردید؟

با داشتن یک درک قوی از چیزی که کارجو را هدایت می‌کند، بهتر می‌توانید تعیین کنید که آیا آنها در شرکت شما پیشرفت خواهند کرد یا خیر. این سوال می‌تواند چیزهای زیادی را در مورد انگیزه‌های افراد برای پیگیری حسابداری نشان دهد. همچنین به نشان دادن اینکه آیا ارزش‌های آنها با ارزش‌های سازمان شما همخوانی دارد یا خیر، کمک خواهد کرد.

برای چه چیزی پاسخ را گوش کنیم:

پاسخ‌های عالی، بلند همتی و اشتیاق نامزد را برای کارشان آشکار می‌کند. در حالت ایده‌آل، داوطلبان علاقه واقعی به ریاضیات و صنعت مالی نشان می‌دهند، نه فقط ثبات و حقوقی که با این حرفه همراه است.

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

برای دریافت فایل word و pdf کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست