مدیریت روحیه کارکنان

در حال حاضر مدیریت روحیه کارکنان مهمتر از همیشه است. چرا؟ روحیه و مشارکت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و زمانی که متقاضیان استخدام کاهش می‌یابد، افراد تمایل به ترک شغل خود دارند. از دست دادن کارمندان بسیار ماهر در بهترین زمان‌ها پرهزینه است و زمانی که شرایط اقتصادی در شرایط کمتر از ایده‌آل باشد می‌تواند فاجعه بار باشد.

۱٫ روی ارتباطات شفاف تمرکز کنید

شاید محافظت از اطلاعات شرکت در مورد نحوه عملکرد در زمان رکود اقتصادی وسوسه‌انگیز باشد. حتی اگر قبلأ در شرکت از این روش استفاده می‌کردید، اما اکنون در عصر شفافیت اطلاعات هستیم.

Business.com اخیراً در گزارشی در مورد ارتباط بین شفافیت به این اشاره کرده است که اشتراک‌گذاری بیشتر با کارمندان منجر به روحیه بالاتر، افزایش نگهداشت کارکنان و نتیجه مطلوب‌تر می‌شود. این مقاله همچنین به طور خاص اشاره می‌کند که شفافیت مالی می‌تواند به جلوگیری از کاهش روحیه کمک کند.

اگر مطمئن نیستید که چه میزان اطلاعات را باید به اشتراک بگذارید، به این فکر کنید: هیچ کس نمی‌خواهد چشمانش را از اخبار فاجعه‌بار بپوشاند. اگر واقعیت مالی شما به عنوان یک شرکت در حال تغییر است، با آنچه به اشتراک می‌گذارید صریح اما هدفمند باشید. اطلاعاتی را که مستقیماً بر کار افراد تأثیر می‌گذارد به اشتراک بگذارید و مطمئن شوید که با صریح بودن انتظارات را مدیریت می‌کنید. همچنین ممکن است بخواهید جلسات پرسش و پاسخ منظمی را برای کارمندان برگزار کنید تا به آنها اجازه دهید صدای خود را به گوش دیگران برسانند و هر گونه ترسی را از بین ببرند.

۲٫ بودجه‌ها را به شدت و به نحوی که افراد نتوانند کار خود را انجام دهند، کاهش ندهید.

کاهش بودجه یک محصول جانبی، معمول و ناخوشایند افت مالی است. اگر در مورد وضعیت مالی شرکت خود و روش‌های مختلفی که ممکن است بر کار و نقش افراد تأثیر بگذارد شفاف بوده‌اید، اعلام کاهش بودجه نباید برای کارمندان تعجب‌آور باشد.

با این حال، دیدن جنبه مثبت کاهش بودجه با تأثیرات قابل توجه بر روز کاری یک کارمند دشوار است. اگر در موقعیت دشواری قرار گرفتید که باید چیزی را کاهش دهید که به طور قابل توجهی بر تجربه کاری کارکنان تأثیر می‌گذارد، مهم است که بتوانید راه‌حل‌های جایگزین را به طور فعال ارائه دهید. هیچ کس نمی‌خواهد بدون برنامه پشتیبان در تاریکی رها شود.

۳٫ مزایا و پاداش‌هایی را که برای کارمندان مهم است حفظ کنید

روحیه تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا کارکنان احساس می‌کنند توسط کارفرمای خود ارزشمند هستند یا خیر. کاهش مزایا و پاداشی که برای کارکنان مهم است ممکن است این پیام را منتقل کند که امور مالی شرکت بر رفاه افراد اولویت دارد. اگر مجبورید مزایا یا پاداشی را کاهش دهید، سعی کنید با مواردی شروع کنید که کمتر از آنها استفاده می‌شود.

۴٫ یک برنامه شناسایی بسازید

شناخت نقش مهمی در تأثیرگذاری بر روحیه و کاهش گردش مالی دارد. در واقع، نزدیک به ۵۰ درصد از افرادی که به طور داوطلبانه شغل خود را ترک می‌کنند، عدم شناخت را دلیل اصلی ترک خود عنوان می‌کنند.

شناخت باید فراتر از بررسی عملکرد سالانه باشد. بازخورد مکرر، خاص و به موقع به کارکنان اجازه می‌دهد تا بدانند برایشان ارزش قائل هستند و کارشان اهمیت دارد. اگر کارمندان در شرکت‎‌هایی کار می‌کنند که به رسمیت شناختن موثر کارمندان را در اولویت قرار می‌دهند، ۵۶ درصد کمتر احتمال دارد که به دنبال شغل جدید بگردند.

همچنین، در زمان آشفتگی اقتصادی، بسیاری از کارمندان ممکن است در مورد معنایی که برای شرکت دارند نگران باشند. آیا کار آنها به طور معناداری به موفقیت شرکت کمک می‌کند؟ به رسمیت شناختن مکرر، این شکاف را می‌بندد و به کارکنان آرامش خاطری می‌دهد که برای بازدم و تمرکز بر روی کار مورد نظر نیاز دارند.

۵٫ مدیریت خرد نداشته باشید.

شاید کنترل‌تان را بر مدیریت وظایف روزانه کارکنان در لحظاتی که نگران نتیجه شرکت هستید، بیشتر کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که این انگیزه‌ای است که بهتر است آن را نادیده بگیرید. همانطور که لینکدین در سال جاری گزارش داد، مدیریت خرد تقریباً اثرات مضری دارد: کاهش بهره وری، افزایش گردش مالی، و از دست دادن اعتماد و … اگر برای یافتن افراد مناسب برای سازمان خود تلاش کرده‌اید، باید به آنها اعتماد کنید تا وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. در واقع، تلاش برای اینکه به کارمندان بفهمانید که به آنها اعتماد دارید تا کاری را که به بهترین شکل انجام می‌دهند، انجام دهید، قدرت‌بخش است. و اگر مرتباً به کارمندان بازخورد می‌دهید، آنها از قبل می‌دانند نقاط قوت آنها چیست و چگونه می‌توانند از آنها برای کمک معنادار به موفقیت شرکت استفاده کنند. R

نمونه های پرکاربرد تست شخصیت:

آزمون MBTI آنلاین کلیک کنید

برای انجام تست نئو آنلاین کلیک کنید

تست DISC

برای انجام آزمون کتل آنلاین کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه در طول مصاحبه بر نقاط قوت شخصی خود تأکید کنید

چرا کارفرمایان در مصاحبه سوالات عجیب می‌پرسند؟

راهکارهای غلبه بر اضطراب مصاحبه شغلی

سوال مصاحبه: «چرا این شغل؟»

سوالات متداول شخصیتی که در مصاحبه پرسیده می‌شود

سؤالات مصاحبه درباره سابقه کاری (همراه با نمونه پاسخ)

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست