سوالات مصاحبه برای وکیل داخلی

آماده شدن برای مصاحبه استخدامی وکیل داخلی، مهم است. باید بدانید که این نقش با یک موقعیت در یک شرکت حقوقی تفاوت دارد. یک وکیل داخلی که گاهی به آن وکیل عمومی یا وکیل شرکتی نیز گفته می‌شود، معمولا بیشتر درگیر ارکان تجاری یک سازمان است تا یک موقعیت مشاور در شرکت حقوقی. یک مصاحبه مشاور داخلی ممکن است در درجه اول بر مهارت‌های حقوقی تمرکز کند، اما مهم است که آگاهی خود را از اهداف کلی سازمان نیز در طول مصاحبه به اشتراک بگذارید.

در این مقاله به سؤالاتی که احتمالاً برای یک مصاحبه وکیل داخلی پرسیده می‌شود نگاه می‌کنیم و نمونه‌هایی از نحوه پاسخ به برخی از سؤالات چالش برانگیز را به اشتراک می‌گذاریم.

سوالات عمومی

بسیاری از مصاحبه‌ها با یک سری سؤالات اساسی شروع می‌شوند تا به مدیر استخدام فرصتی بدهد تا در مورد اخلاق کاری و شخصیت شما اطلاعات کسب کند. این سوالات آغازگر مکالمه به شما فرصتی می دهد تا استعدادها و اهداف حرفه ای خود را به اشتراک بگذارید. چند نمونه از سوالات اساسی عبارتند از:

چگونه خود را توصیف می کنید؟

چه چیزی در این موقعیت بیشتر مورد علاقه شماست؟

موقعیت فعلی خود را شرح دهید.

چرا به دنبال ترک موقعیت فعلی خود هستید؟

چرا علاقه‌مند به کار در این شرکت هستید؟

محیط کار ایده‌آل خود را چگونه توصیف می‌کنید؟

در مورد صنعت ما چه می‌دانید؟

چرا باید شما را به جای دیگر نامزدهای واجد شرایط استخدام کنیم؟

مهمترین دستاورد حرفه‌ای شما چیست؟

هدف خاصی که در حال حاضر دنبال می‌کنید چیست؟

آیا می‌توانید در مورد هدفی که اخیراً به آن دست یافته‌اید و اقداماتی که برای رسیدن به آن انجام داده‌اید بگویید؟

خود را در سه تا پنج سال آینده کجا می‌‍بینید؟

سوالات در مورد تجربه و سابقه

سوالاتی که در مورد مهارت‌ها و سوابق خاص کارجو است به کارفرما اطلاع می‌دهد که تا چه حد سابقه کاری فرد با نقشی که برای آن مصاحبه می‌کنید مطابقت دارد. در اینجا چند نمونه سوال در مورد سابقه و تجربه آورده شده است:

چه چیزی در مورد مشاور حقوقی این صنعت خاص برای شما جذاب است؟

تجربه حقوقی فعلی شما در این زمینه یا صنعت چیست؟

فکر می‌کنید چه تجربه‌ای شما را برای این موقعیت خاص آماده کرده است؟

آیا می‌توانید نمونه‌ای از زمانی را که به یک همکار مشاوره داده‌اید یا راهنمایی کرده‌اید، به اشتراک بگذارید؟

چگونه با استرس و چالش‌های کاری کنار می‌آیید؟

یکی از چالش برانگیزترین مشکلات شما چه بوده است و چگونه آن را حل کردید؟

برخی از علایق و علایق شخصی شما چیست؟

چقدر با تغییر راحت هستید؟

چگونه با اولویت ها متضاد برخورد می‌کنید؟

بزرگترین دستاوردهای حرفه‌ای خود را تا به امروز چه می‌دانید؟

موفقیت برای شما چه معنایی دارد؟

سوالات مصاحبه عمیق برای مشاور داخلی

سوالات عمیق به مدیر استخدام این امکان را می‌دهد که ببیند تا چه حد می‌توانید با فرهنگ سازمانی مطابقت داشته باشید و کار خاص را انجام دهید. اینها اغلب نمونه‌های موقعیتی هستند که در آنها نمونه‌هایی از نحوه حل مسئله، برخورد با تعارضات یا مدیریت موقعیت‌های خاص در محل کار را به اشتراک می‌گذارید. در اینجا چند نمونه سوال عمیق وجود دارد که یک کارفرما ممکن است در طول مصاحبه مشاور داخلی بپرسد:

بر اساس درک خود از نقش، موقعیتی را که برای آن مصاحبه می کنید، چگونه توصیف می‌کنید؟

چقدر مایل هستید که از منطقه راحتی خود خارج شوید و کاری انجام دهید که احساس ناراحتی می‌کند؟

چگونه در مورد روندهای صنعت و رویدادهای جاری در جریان هستید؟

آیا می‌توانید نمونه‌ای از یک بار اخیر که چیزی ناآشنا را امتحان کردید، و چگونه مهارت‌های خود را بهبود بخشید، به اشتراک بگذارید؟

چه چیزی را ناامیدی یا شکست در زندگی خود می‌دانید و چه چیزی از آن تجربه به دست آوردید؟

چه نوع آموزش یا راهنمایی به شما کمک می‌کند تا در این موقعیت عالی باشید؟

آیا می‌توانید مثالی از تعارض بین فردی که در محل کار داشتید و اینکه چگونه آن را حل کردید به اشتراک بگذارید؟

ضروری‌ترین مهارت‌ها و شایستگی‌های شما چیست که از شما در این نقش حمایت می‌کند؟

جنبه‌های مورد علاقه شما در حرفه وکالت چیست؟

آیا می‌توانید مثالی از موقعیتی که مجبور شدید یکی از همکارانتان را متقاعد کنید که دیدگاه شما را بپذیرد، مثال بزنید؟

مهارت‌ها و سبک رهبری خود را چگونه توصیف می‌کنید؟

اگر بتوانید یک چیز را در مورد حرفه وکالت تغییر دهید، چه چیزی و چرا؟

سوالات مصاحبه با نمونه پاسخ برای مشاور داخلی

سازمان‌ها اغلب در طول مصاحبه‌ها از پرسش‌های رفتاری استفاده می‌کنند که بر اساس این فلسفه است که نحوه برخورد شما با یک موقعیت در گذشته را نشان می‌دهد که اگر با موقعیت مشابهی مواجه شوید در آینده چگونه رفتار خواهید کرد. هنگامی که یک مصاحبه کننده یک سوال رفتاری می‌پرسد، روش STAR یک چارچوب مفید برای ساختار پاسخ شما ارائه می دهد. روش STAR شامل مراحل زیر است:

موقعیت: یک مرور مختصر از موقعیتی که با آن روبرو شده‌اید ارائه دهید.

وظیفه: وظیفه یا مسئولیت اصلی خود را در رابطه با موقعیت توصیف کنید.

اقدام: مراحل خاصی را که برای حل این موقعیت دنبال کردید شرح دهید.

نتیجه: نتیجه نهایی و درس‌های آموخته شده از این تجربه را خلاصه کنید.

در اینجا چند نمونه سوال مصاحبه همراه با پاسخ آورده شده است که به شما کمک می‌کند هنگام درخواست برای موقعیت مشاوره داخلی آماده شوید.
می‌توانید در مورد موقعیت سختی که از نظر حرفه‌ای با آن مواجه شدید و نحوه عبور از آن به من بگویید؟

مصاحبه کننده می خواهد بفهمد که چگونه استرس و چالش ها را مدیریت می‌کنید. مشاور داخلی ممکن است با بسیاری از موقعیت‌های دشوار مواجه شود و سازمان می‌خواهد مطمئن باشد که می‌تواند به شما برای عملکرد خوب در چالش‌ها تکیه کند.

تکنیک STAR یک چارچوب مفید برای پاسخ به این نوع سوالات رفتاری است.

مثال: “وقتی یکی از سخت‌ترین پرونده‌هایم را از دست دادم، برایم ناامیدکننده و شرم‌آور بود. ده‌ها ساعت را صرف تحقیق و بحث در مورد پرونده با تیم حقوقی کرده بودم. پس از اینکه پرونده را از دست دادیم، خلاصه‌های حقوقی را بررسی کردم. من سه تصمیمی که می توانستیم متفاوت بگیریم و تأثیر بالقوه ای که می توانست بر نتیجه پرونده داشته باشد را شناسایی کردم. امروز من آن موقعیت را موثرتر از آن زمان مدیریت خواهم کرد، به دلیل آن تجربه خاص.”

چرا می‌خواهید وکیل داخلی شوید؟

این یک سوال استاندارد برای پرسیدن از وکیلی است که به دنبال انتقال از یک شرکت حقوقی به سمت وکیل داخلی است. کارفرما می‌خواهد بفهمد که چه چیزی باعث می‌شود شما به دنبال یک محیط حرفه‌ای متفاوت باشید.

مثال: “من از موقعیتم در شرکت حقوقی لذت می‌برم، اما می‌خواهم با سازمانی کار کنم که با ماموریت و ارزش‌های من همسوتر باشد. احساس می‌کنم که هدف شما و مشارکت اجتماعی این شرکت عمیقاً با اهداف شخصی و حرفه‌ای من ارتباط دارد. و من افتخار می‌کنم که بخشی از تیم درگیر با این نوع چشم انداز باشم.”

در صورت استخدام چگونه به سرعت دانش خود را در مورد صنعت و سازمان ما افزایش می‌دهید؟

مدیر استخدام می‌خواهد در مورد تلاش شما برای یادگیری فرهنگ شرکت و ابتکارات فعلی شرکت بداند. آنها همچنین می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که می‌توانید به موقع به سرعت خود برسید. شما می‌خواهید به آنها تعهد خود را برای گرفتن مالکیت و تسریع فرآیند ورود نشان دهید.

مثال: “در طول ماه اولیه خدمتم، جلساتی را با تیم حقوقی، تیم استخدام کننده و تیم رهبری برنامه ریزی می‌کنم تا دید کلی دقیقی از ساختار و فرآیندهای سازمان به دست بیاورم. همچنین مطمئن می‌شوم که تیمم اطلاعات دقیقی را در مورد مسائل و چالش‌های کنونی شرکت به اشتراک می‌گذارد. من قبلاً مشترک نشریه اصلی این صنعت شده‌ام و همه داده‌ها، پرونده‌ها و مدارک لازم را برای عمیق‌تر کردن درک خود از همه جنبه‌های شرکت بررسی خواهم کرد.»

در آخرین موقعیت خود چه چیزی را کمتر دوست داشتید؟

کارفرمایان کنجکاو هستند که چرا شما یک موقعیت فعلی را ترک می‌کنید. هنگام تغییر از یک شرکت حقوقی به مشاور داخلی، آنها همچنین ممکن است خواستار شفافیت در مورد انتظارات شغلی و اهداف شغلی شما باشند. مطمئن شوید که دلایل مثبت تمایل به تغییر را برجسته کنید.

به عنوان مثال: “موقعیت من در شرکت مستلزم زمان زیادی در دادگاه است. من می‌خواهم پایگاه دانش خود را گسترش دهم و بیشتر با جنبه تجاری شرکت درگیر شوم. همچنین به دنبال فرصت‌های همکاری تیمی و محیطی هستم که در آن بیشتر شود. من احساس می‌کنم بخشی از یک ماموریت در سراسر شرکت است که برای شخص من معنایی دارد.”

بزرگترین نقاط قوت شما به عنوان یک وکیل چیست؟

این یک سوال رایج است که شرکت‌ها در طول مصاحبه می‌پرسند. هدف از این سوال شناسایی نقاط قوت شما است، اما یک کارفرما همچنین به دنبال این است که ببیند آیا شما مهارت‌های لازم برای انجام کار را به طور موثر دارید، تا چه حد به حرفه خود متعهد هستید و چگونه با سایر اعضای تیم سازمان هماهنگ می‌شوید. این سوال آنقدر رایج است که باید قبل از مصاحبه خود یک پاسخ قوی آماده کنید.

مثال: “در حالی که احساس می‌کنم دانش کاملی از قانون دارم و مهارت‌های ارتباطی به خوبی توسعه یافت‌ام، فکر می‌کنم بزرگترین نقطه قوت من پشتکار است. زمانی که با یک پرونده حقوقی دشوار مربوط به تصادف در حین کار بدون شاهد برخورد کردم. بدون حضور دوربین یا همکار، جمع‌آوری شواهدی در مورد این پرونده چالش برانگیز بود. پس از تحقیق در مورد پرونده و مصاحبه با بسیاری از کارمندان، متوجه شدم که یک راننده تحویل‌دهنده حضور داشت که شاهد این حادثه بود. سپس توانستیم محل مورد نظر را پیدا کرده و با آنها مصاحبه کنیم.”

نکات مصاحبه

این نکات به شما کمک می کند تا خود را با اعتماد به نفس و حرفه‌ای نشان دهید تا بتوانید تأثیر بسیار خوبی در سازمان ایجاد کنید:

درباره شرکت، موقعیت و صنعت به طور کامل تحقیق کنید:

انجام این تحقیق به شما این امکان را می‌دهد که دید بسیار روشنی از شرکت، ارزش های آن و نقشی که در آن موقعیت ایفا خواهید کرد به دست آورید. این به شما کمک می‌کند تا در مورد اینکه چرا می‌خواهید برای سازمان کار کنید و مسئولیت‌ها و جزئیات در مورد موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید، بینش و آگاهی پیدا کنید. آمدن به مصاحبه با این اطلاعات به شما کمک می‌کند آگاه، صمیمانه و به طور کلی علاقه مند به شرکت ظاهر شوید. این دانش به شما کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که اهداف شغلی شما با ماموریت و ارزش های شرکت هماهنگ است.

سوالات خود را آماده کنید:

 از تحقیقاتی که در مورد شرکت انجام داده‌اید استفاده کنید تا برخی از سوالات خود را برای مصاحبه کننده آماده کنید. درباره فرصت شغلی، بخش یا سازمان سؤال بپرسید. این اطلاعات ضروری در مورد سازمان را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین علاقه واقعی شما به موقعیت و شرکت را به مصاحبه کننده نشان می‌دهد.

پیگیری با نامه تشکر:

پیگیری نامه تشکر پس از مصاحبه نشان دهنده علاقه شما به فرصت است و قدردانی شما از وقت مصاحبه کننده را بیان می‌کند. این می‌تواند راهی موثر برای متمایز شدن از سایر نامزدهای این نقش باشد. در یادداشت بعدی خود، یک نقطه بحث خاص از مصاحبه را ذکر کنید تا با مصاحبه کننده ارتباط برقرار کنید و علاقه خود را به فرصت کار برای شرکت ابراز کنید. R

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

سوالات مصاحبه شغلی بر اساس نقش – متخصصان توسعه کسب و کار

آزمون هوش در مصاحبه استخدامی

مدل RIASEC (کدهای هالند)

تست انیاگرام ( آزمون آنلاین Enneagram)

تحلیل فیلم « مانی بال » Money ball

برای دریافت فایل word و pdf مقاله کلیک کنید.

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست