در یک شغل به دنبال چه چیزی باشید

سوالی که در مقطعی از زندگی حرفه‌ای به ذهن اغلب افراد خطور می‌کند این است که «در یک شغل به دنبال چه چیزی باشم؟».  هرکسی درباره‌ی اینکه چه چیزی باعث ایجاد شغل عالی می‌شود، نظری دارد. ما اغلب انتظاراتی را برای آنچه می‌خواهیم از شغل و حرفه خود به دست آوریم ایجاد می‌کنیم. در این مقاله به برخی از چیزهایی که افراد در یک شغل رضایت بخش به دنبال آن هستند، می‌پردازیم.

عواملی که در هنگام یافتن شغل باید در نظر گرفته شوند

قبل از درخواست کار، باید در نظر بگیرید که کارفرما به چه چیزی نیاز دارد. با این حال، شما همچنین باید جاه طلبی‌های خود را برآورده کنید. بنابراین، در نظر بگیرید که در آینده از کار در شرکت چه چیزی به دست خواهید آورد. در اینجا چند نمونه از مواردی که باید در یک شغل جستجو کنید آورده شده است:

فرصت‌های رشد

این یکی از مهم‌ترین عواملی است که فرد در یک شغل به دنبال آن می‌گردد. مردم ترجیح می‌دهند در شرکتی کار کنند که فرصت‌هایی را برای کارکنانش فراهم می‌کند تا مهارت‌های خود را توسعه دهند و از طریق ترفیعات در حرفه خود رشد کنند.

ترفیع نه تنها به شما انگیزه می‌دهد که سخت تر کار کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را روی اهداف خود حفظ کنید. این ممکن است به نوبه خود به پیشرفت سریع‌تر و رسیدن به اهداف بلندمدت در مقایسه با شغلی که فضای کمی برای رشد ارائه می‌کند یا اصلاً وجود ندارد، کمک کند.

حقوق

بسیار مهم است که حقوق شما اکثر نیازهای اولیه را پوشش دهد و به شما کمک کند مخارج خود مانند اجاره، وام مسکن، برق، غذا و حمل و نقل و … را برآورده کنید. دستمزدی که انتظارات فوق را برآورده کند و سبک زندگی شما را حفظ کند، به شما انگیزه می‌دهد که به کار ادامه دهید. بنابراین، یافتن یک کار با دستمزد عالی را در نظر بگیرید.

مهارت‌های مورد نیاز

فرصت استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌های یک کارمند یکی دیگر از جنبه‌های مهم یک شغل است. با استفاده از مهارت‌هایی که به دست آورده‌اید، ممکن است احساس کنید که کار خود را بهتر انجام می‌دهید و به رشد کارفرمای خود کمک می‌کنید. این به نوبه خود ممکن است به شما انگیزه دهد تا مهارت‌های بیشتری کسب کنید.

سازگاری با شخصیت

به دست آوردن شغلی که متناسب با شخصیت شما باشد هیجان انگیزتر و لذت بخش‌تر است، زیرا مجبور نیستید برای جا افتادن یا حتی انجام وظایف و مسئولیت‌های خود تلاش کنید. هر فردی شخصیت منحصر به فردی دارد که می‌تواند در مشاغل خاصی پیشرفت کند. به عنوان مثال، یک شخصیت پرحرف و متقاعد کننده ممکن است در فروش موفق شود.

ارزش‌های شرکت

زمانی که ارزش‌های یک شرکت با ارزش‌های کارمند یکسان نباشد، معمولاً اصطکاک وجود دارد. این بدان معناست که فرد باید ارزش‌های کاری خود را رها کند، که می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و بر بهره وری او تأثیر بگذارد. به دست آوردن کاری که در آن ارزش های هر دو با هم هماهنگ باشد، عملکرد و روحیه شما را افزایش می‌دهد، که می‌تواند بهره وری شما را در شرکت بهبود بخشد.

تاثیر بر جامعه

کار در شرکتی که تأثیر مثبتی بر محیط و جامعه به طور کلی دارد، رضایت بخش است. دانستن اینکه کسی در جایی هر روز از تلاش شما چیزی به دست می‌آورد باعث می‌شود به کاری که انجام می‌دهید افتخار کنید. به همین دلیل این باید یکی از مواردی باشد که در یک شغل به دنبال آن هستید.

محیط کار

داشتن یک فضای اداری که در آن راحت هستید به شما انگیزه می‌دهد تا بهترین کار را انجام دهید. یافتن کارمندانی که به عنوان یک تیم با هم کار می‌کنند یکی از مواردی است که می‌توانید در شغل خود برای آن تلاش کنید. روابط شما را تقویت می‌کند، شادی و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

تعادل زندگی کاری

حفظ تعادل بین کار و زندگی شخصی شما گاهی اوقات می‌تواند به یافتن شغلی انعطاف‌پذیر و متناسب با نیازهای شما بستگی داشته باشد. تعادل بین این دو بسیار مهم است زیرا نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه اگر می‌خواهید روابط دیگر خود را حفظ کنید نیز مهم است. این به نوبه خود می‌تواند عملکرد شما را در محل کار بهبود بخشد.

برای رشد شما چالش‌برانگیز باشد

به دست آوردن شغلی که شما را به چالش می‌کشد و شما را مجبور می‌کند از منطقه راحتی خود خارج شوید. همچنین  به شما کمک می‌کند تا پیشرفت کنید و به پتانسیل کامل خود برسید. باید به دنبال شغلی باشید که به شما انگیزه برای پیشرفت بدهد.

رضایت

برای کارفرمایان امروزی بسیار رایج است که درباره کارمندان خود نظرسنجی انجام دهند. یکی از دلایل این امر این است که ارزیابی کنند که آیا کارمندان از کار خود راضی هستند یا خیر. این به این دلیل است که کارکنان راضی بهره وری بیشتری دارند، به ندرت غیبت می‌کنند و احساس می‌کنند که شغلشان معنادارتر است. همچنین فکر کردن به کار و لبخند زدن احساس خوبی است.

امنیت شغلی

دانستن اینکه در هر لحظه در خطر از دست دادن شغل خود نیستید نیز جنبه‌ای است که باید در یک شغل به دنبال آن باشید. امنیت شغلی به عامل بسیار مطلوبی تبدیل شده است که افراد در یک حرفه به دنبال آن هستند.

کسب تجربه

کار در محیطی سودمند است که علاوه بر استفاده از مهارت‌هایی که در حال حاضر دارید، مهارت‌های بیشتری نیز کسب کنید. با بهبود مهارت‌های خود، ممکن است بتوانید در شرکت خود پیشرفت کنید یا از این مهارت‌ها در سایر جنبه‌های زندگی خود استفاده کنید.

اشتیاق به کار

وقتی در حال انجام کاری هستید که به آن علاقه دارید، راحت‌تر از خواب بلند شوید و به سر کار بروید. یافتن شغلی که به آن علاقه‌مند هستید به شما کمک می‌کند تا رضایت بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، زمانی که از کار خود لذت می‌برید، ممکن است انجام پروژه‌های سخت را آسان‌تر کند.

مزایا

مزایایی مانند بیمه درمانی و سایر بسته‌های شرکت‌ها به کارکنان کمک می‌کند تا در طول یا حتی پس از پایان خدمتشان از خود محافظت کنند. مشاغلی که مزایایی مانند بسته‌های بازنشستگی، بیمه درمانی یا مرخصی طولانی‌مدت را ارائه می‌دهند، می‌توانند علاوه بر حقوق، پاداش بسیار خوبی باشند.

فرصت‌های آموزشی

داشتن شغلی که از تحصیل حمایت می‌کند، حتی به پرداخت هزینه آن کمک می‌کند، می‌تواند به پیشرفت حرفه‌ایی شما کمک کند. همه می خواهند رشد کنند، و گاهی اوقات انجام این کار به این معنی است که باید به دانشگاه برگردید تا شانس خود را برای ارتقاء افزایش دهید.

انعطاف پذیری و نتیجه‌گرایی

کار برای شرکتی که به شما امکان می‌دهد در انجام کار خود انعطاف‌پذیر باشید، بهتر از تمرکز بر روی چند ساعت کار در روز است. مشاغل انعطاف‌پذیر نیز ممکن است حفظ تعادل کار و زندگی را آسان‌تر کند.

مطالب مرتبط:

مصاحبه موفق: چگونه برای یک شغل مصاحبه کنیم

آداب مصاحبه شغلی

۱۰ مهارت ارتباطی برای موفقیت شغلی

توسعه شغلی: تعریف و نکات

چگونه رضایت شغلی را افزایش دهیم

نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر و انتخاب‌های شغلی

راهکارهای غلبه بر اضطراب مصاحبه شغلی

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست