سوال مصاحبه: «چرا این شغل؟»

سوالات مصاحبه شغلی  به کارفرمایان کمک می‌کند تا مهارت‌ها، اهداف و تجربیات شما را بهتر درک کنند و تعیین کنند که آیا شما برای یک نقش مناسب هستید یا خیر. برخی از سوالات مصاحبه مانند “چرا این شغل؟” همچنین به شما اجازه می‌دهد تا در مورد استدلال خود برای پیگیری یک موقعیت بحث کنید. یادگیری نحوه پاسخ به این سوال می‌تواند به شما کمک کند تا برای یک مصاحبه موفق آماده شوید. در این مقاله نحوه پاسخ به “چرا این شغل؟” را توضیح می‌دهیم.

چرا کارفرمایان می‌پرسند «چرا این شغل؟»

کارفرمایان ممکن است این سوال را برای سنجش اشتیاق و تعهد شما به مسیر شغلی خود بپرسند. پاسخ شما می‌تواند به کارفرمایان نشان دهد که شما علاقه مند به ادامه فعالیت در این زمینه با پیشرفت مهارت‌ها و دانش خود هستید، به این معنی که ممکن است بخواهید در این نقش بمانید. آنها ممکن است بخواهند ببینند که شما از یک ارتباط شخصی با کار برانگیخته شده‌اید و به نقش خود در این زمینه فکر کرده‌اید.

کارفرمایان نیز ممکن است این سوال را بپرسند تا شما را به عنوان یک شخص بشناسند. آنها ممکن است بخواهند ببینند علایق شما چیست و برای چه چیزی ارزش قائل هستید. اگر در یک شرکت، فرهنگ سازمانی در اولویت قرار داشته باشد، ممکن است بخواهند ببیند که آیا شخصیت شما برای آن سازمان مناسب است یا خیر.

چگونه به سوال «چرا این شغل؟» پاسخ دهید

در اینجا هفت مرحله وجود دارد که می‌توانید برای پاسخگویی موفقیت آمیز به سؤالی در مورد اینکه چرا مسیر شغلی خود را انتخاب کرده‌اید، بردارید:

۱٫ علایق و انگیزه‌های خود را شناسایی کنید

همانطور که شروع به آماده کردن پاسخ خود برای این سوال می‌کنید، به دلایلی که برای دنبال کردن شغل خود انتخاب کرده‌اید فکر کنید. اگر تجربه‌ای وجود داشت که شما را برای شروع مسیر شغلی ترغیب کرد، ممکن است شروع خوبی برای پاسخ شما باشد. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شده باشید که وقتی از یکی از بستگان بیمار مراقبت می‌کردید می‌خواستید مراقبت‌های بهداشتی را دنبال کنید یا بعد از دیدن یک اجرا روی نمایشنامه‌نویسی تمرکز کنید. در حالی که ممکن است لزوماً این حکایت را در پاسخ خود وارد نکنید، اما می‌تواند به شما کمک کند تا تجربیات و علایق خود را اولویت بندی کنید.

همچنین ممکن است بخواهید به قسمت های مورد علاقه خود در نقش‌های فعلی یا گذشته فکر کنید. به عنوان مثال، ممکن است از جنبه‌های مبتنی بر داده‌های موقعیت‌های قبلی لذت برده باشید، که شما را به دنبال کردن نقشی در تجزیه و تحلیل آماری برانگیخت. در صورت لزوم، ممکن است بخواهید به این فکر کنید که چه چیزی شما را برای دنبال کردن سرگرمی‌ها، کار داوطلبانه یا سایر فعالیت‌های خارج از کار تشویق می‌کند.

۲٫ اطلاعاتی در مورد تحصیلات خود در نظر بگیرید

اطلاعاتی در مورد تحصیلات خود و اینکه چگونه به شما انگیزه می‌دهد تا رشته خود را دنبال کنید را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است شما یک درس اختیاری را گذرانده باشید که شما را تشویق به اضافه کردن یک رشته کوچک مرتبط کرده است. تحصیلات شما نیز ممکن است اهمیت رشته شما را از طریق تحقیق و بحث نشان داده باشد. این می‌تواند علاقه و صلاحیت شما را به کارفرمایان نشان دهد.

۳٫ بر تجربیات شخصی اخیر تمرکز کنید

همانطور که پاسخ خود را می سازید. به مثال‌های خاصی از زمان‌هایی که از رشته شغلی خود لذت برده‌اید فکر کنید. برای مثال، ممکن است اخیراً از حل یک مسئله فنی پیچیده در محل کار لذت برده باشید. در صورت امکان، ممکن است بخواهید از مثال‌های خاصی برای نشان دادن علاقه خود به رشته خود استفاده کنید. استفاده از مثال‌های مرتبط و به‌موقع می‌تواند به کارفرمایان نشان دهد که شور و اشتیاق شما را در طول حرفه خود حفظ کرده‌اید.

۴٫ اشتیاق خود را به مهارت‌های خود ارتباط دهید

در حالی که این سوال مصاحبه اغلب اشتیاق یک نامزد را می‌سنجد. شما همچنین از آن به عنوان فرصتی برای نشان دادن مهارت‌ها و دستاوردها استفاده کنید. به عنوان مثال، توانایی‌های خلاقانه شما ممکن است انگیزه شما را برای دنبال کردن حرفه‌ای در هنرهای زیبا ایجاد کند. اشتیاق شما به رشته خود نیز، انگیزه شما را برای افزایش مهارت های خود از طریق ادامه تحصیل یا آموزش ایجاد کند.

۵٫ ارتباطی بین پاسخ خود و موقعیت شغلی ایجاد کنید

در صورت امکان، ممکن است بخواهید پاسخ خود به این سوال را با جزئیات مربوط به موقعیت مرتبط کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید برای نقشی که نیاز به تصحیح و ویرایش گسترده دارد، بر عشق خود به دستور زبان تمرکز کنید. در حالی که ممکن است هنگام پاسخ دادن به سؤالی در مورد رشته شغلی خود به نقش خاصی اشاره نکنید. فکر کردن در مورد موقعیت مورد نظرتان می تواند در انتخاب مرتبط ترین علایق، سلایق و مهارت‌های به شما کمک کند.

۶٫ صادق باشید

پاسخ صادقانه به این سوال مهم است تا کارفرمایان بتوانند اشتیاق واقعی شما را برای این رشته درک کنند. برخی از راه‌ها برای اطمینان از اینکه پاسخ شما واقعی به نظر می‌رسد، استفاده از تجربیات مرتبط و خاص و گنجاندن جزئیات شخصی درباره زندگی‌تان است. صداقت ممکن است به شما این امکان را بدهد که به کارفرمایان نشان دهید که کاندیدای قابل اعتماد و اختصاصی هستید.

۷٫ شخصیت خود را نشان دهید

در حالی که ممکن است بخواهید پاسخ خود را حرفه ای نگه دارید، می‌توانید از این سوال مصاحبه نیز برای نشان دادن شخصیت و ارزش های خود به کارفرمایان استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید با توصیف موقعیت‌هایی که از تعامل با مشتریان لذت می‌بردید، طبیعت برون‌گرایانه خود را نشان دهید. نشان دادن اینکه چگونه شخصیت شما با وظایف شغلی مطابقت دارد، ممکن است به کارفرما این امکان را بدهد که ببیند چگونه ممکن است شما یک دارایی برای شرکت باشید و در این نقش موفق باشید. R

برای شناخت شخصیت خود همین الان تست نئو را به صورت آنلاین انجام دهید.

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

سوالات مصاحبه شغلی بر اساس نقش – متخصصان توسعه کسب و کار

آزمون هوش در مصاحبه استخدامی

مدل RIASEC (کدهای هالند)

تست انیاگرام ( آزمون آنلاین Enneagram)

تحلیل فیلم « مانی بال » Money ball

برای دریافت فایل word و pdf مقاله کلیک کنید.

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست