از تایپ مایرز-بریگز Myers-Briggs خود برای پیشرفت شغلی خود استفاده کنید

تست‌های شخصیت افراد را بر اساس ویژگی‌های مشترک خاص به تیپ‌های شخصیتی گروه‌بندی می‌کند. تست Myers-Briggs، که به طور رسمی به عنوان شاخص نوع مایرز-بریگز (MBTI) شناخته می‌شود، یک ارزیابی شخصیتی شناخته شده است که می‌تواند برای کمک به درک بهتر نقاط قوت و ضعف شخصی خود استفاده شود. در این مقاله به تعریف تست شخصیت مایرز-بریگز و نحوه استفاده از تیپ شخصیتی برای پیشرفت شغلی می‌پردازیم.

تست شخصیت Myers-Briggs چیست؟

تست شخصیت مایرز-بریگز یک ارزیابی روانشناختی است که شما را به یکی از ۱۶ تیپ شخصیتی دسته‌بندی می‌کند. این آزمون همچنین شما را در یکی از چهار جفت عنصر روان‌شناختی متضاد، از جمله برون‌گرایی-درون‌گرایی (چگونه انرژی خود را خرج می‌کنید)، حس کردن-شهود (چگونه اطلاعات دریافت می‌کنید)، فکر-احساس (نحوه تصمیم‌گیری‌تان) و قضاوت-درک (چگونه جهان را می بینید) دسته‌بندی می‌کند. هدف کلی این است که شما بفهمید چه کسی هستید و آن را در جهتی که می‌خواهید شغل خود را به آن سوق دهید به کار ببرید.

چگونه از نوع Myers-Briggs خود برای انتخاب شغل استفاده کنید

هنگام جستجوی شغل مورد نظر خود، نوع شخصیت شما عامل مهمی است که باید در نظر بگیرید. در واقع، انجام تست شخصیت مایرز-بریگز، رفتارهای محیط کار مانند نحوه تعامل شما در محل کار، پردازش اطلاعات و تصمیم‌گیری‎های کلیدی که بر همکاران و مدیران شما تأثیر می‌گذارد را در نظر می‌گیرد. بنابراین، در اینجا روش‌های مختلفی برای استفاده از نتایج آزمون مایرز-بریگز برای انتخاب شغل خود آورده شده است:

  • تیپ شخصیتی خود را مطالعه کنید
  • در مورد شغل‌هایی تحقیق کنید که با تیپ شخصیتی شما مطابقت دارند
  • اشتیاق شغلی خود را پیدا کنید
  • اهداف SMART را تعیین کنید تا اشتیاق خود را با نوع شغل خود هماهنگ کنید

۱٫ تیپ شخصیتی خود را مطالعه کنید

هنگامی که نتایج تست شخصیت خود را دریافت کردید، نگاهی به رفتارهایی بیندازید که با تیپ شخصیتی شما همسو هستند. ممکن است متوجه شوید که یا همان چیزی بود که انتظار داشتید یا برخلاف انتظارتان بود. هنگامی که نتایج تیپ شخصیتی خود را به اقدامات خود گره بزنید، می‌توانید احساس کنید که چگونه ممکن است در محل کار تعامل داشته باشید. بیایید از چهار مثال روان‌شناختی استفاده کنیم و آن‌ها را در موقعیت‌هایی که ممکن است در محل کار تجربه کنید، به کار ببریم.

درونگرا در مقابل برونگرا:

 اگر درونگرا هستید، زمان زیادی را صرف فکر کردن به درون خود می‌کنید. در نتیجه، در صورت نیاز به کمک، ممکن است تلاش بیشتری برای برقراری ارتباط خارجی نیاز باشد، اما همچنین می‌تواند نشان دهد که چقدر در تفکر خود حساب شده هستید.

حس در مقابل شهود:

حس کردن می‌تواند به شما کمک کند تا حقایق را از محیط اطراف خود جمع‌آوری کنید، بنابراین ممکن است در هنگام شروع یک موقعیت جدید، از دیگران کمک بخواهید یا به منابع ارائه شده تکیه کنید. با این حال، شهودی بودن بیشتر به الگوها و معنی به ارتباطات کلی با محل کار شما نگاه می‌کند. نحوه جمع‌آوری اطلاعات را بررسی کنید و هنگام کار با تیم جدید خود، آن را به نفع خود به حداکثر برسانید.

تفکر در مقابل احساس:

متفکران افرادی هستند که هدفشان یافتن راه حل منطقی برای هر مشکلی است که با آن مواجه می‌شوند، اما احساس‌کنندگان تصمیمات خود را بر اساس احساسات، ارزش‌ها و نیازهای دیگران می‌گیرند. توجه به قدرت خود به شما این امکان را می‌دهد که این شخصیت ها را بین ارزش های منطقی و اصلی و نیازهای تیم خود پیوند دهید.

قضاوت در مقابل ادراک:

این تمایز سبک‌های سازمانی را در محل کار به تصویر می‌کشد. داوران می‌خواهند در سازمان خود حس روشنی از ساختار داشته باشند، در حالی که ادراک‌کنندگان دوست دارند باز و انعطاف‌پذیر باشند و تمایلی به متعهد شدن به یک سبک ندارند. بنابراین، یک مدیر پروژه به احتمال زیاد یک قاضی است زیرا آنها باید ساختاری را برای اجرای وظایف از طرف سازمان به منظور ارائه خدمات به مشتریان خود داشته باشند.

۲٫ در مورد شغل‌هایی تحقیق کنید که با تیپ شخصیتی شما مطابقت دارند

برای یافتن تیپ شخصیتی، ممکن است بتوانید شغلی را که می خواهید در آن کار کنید تعیین کنید. گزینه دیگر استفاده از مشاغلی است که با تیپ شخصیتی شما همسو هستند به عنوان نقشه راه برای رسیدن به اهداف شغلی خود. بنابراین، در اینجا برخی از بهترین مشاغل برای چهار تیپ از ۱۶ تیپ شخصیتی آورده شده است:

ISTJ (درونگرا، حسگر، تفکر و قضاوت): وکیل، مهندس عمران، دندانپزشک، افسر وام و توسعه دهنده نرم افزار.

INFJ (درونگرا، شهودی، احساس و قضاوت): انیماتور، طراح، مدیر منابع انسانی، استاد و مشاور مدرسه.

ESTP  (برونگرا، حسگر، تفکر و ادراک): بازیگر، پیراپزشک، کارآفرین، مدیر فروش، کارگزار سهام،

ENTJ  (برونگرا، شهودی، تفکر و قضاوت): مدیر هنری، سردبیر، دستیار اجرایی، دلال املاک، جامعه شناس

۳٫ اشتیاق شغلی خود را پیدا کنید

درک اینکه به چه چیزی علاقه دارید و علاوه بر ایجاد شغل از آن، به زمان و خودآگاهی نیاز دارد. هر روز این فرصت را دارید که با امتحان کردن چیزهای جدید یا توجه به رویدادی که علاقه شما را برانگیخته است، بفهمید چه چیزی شما را هیجان زده می‌کند.

۴٫ اهداف SMART را تعیین کنید تا اشتیاق خود را با نوع شغلی خود هماهنگ کنید

هدف‌گذاری یک جنبه ضروری برای رسیدن به شغل مورد نظر شما است. بدون آنها، پیدا کردن نقشه راه برای پیشرفت شغلی دشوار خواهد بود. با این حال، چارچوب SMART (مشخص، قابل اندازه‌گیری، عملی، مرتبط و مبتنی بر زمان) می‌تواند به تعیین واضح اهداف شما کمک کند، زمانی که بدانید می‌خواهید در چه رشته‌ای از کار باشید. در اینجا نحوه اعمال آن چارچوب برای کمک به پیشرفت حرفه.

خاص:

زمانی که روشی را که می خواهید در آن حرفه خود را پیشرفت دهید مشخص می‌کنید تا حد امکان خاص باشید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید که دوست دارید به سمت مدیر ارشد پروژه ارتقا پیدا کنید. رسیدن به این نقش در شرکت خاص تر از این است که بگوییم به دنبال ترفیع هستید. محدود کردن هدف، میزان گام های غیرضروری را که برای رسیدن به جایی که می‌خواهید باشید، محدود می‌کند. این مهم است که بفهمید آیا برای پیشبرد حرفه خود نیاز به فکر کردن یا احساس دارید یا خیر.

قابل اندازه‌گیری:

باید تعیین کنید که چه کارهایی را می‌توانید به طور منطقی انجام دهید و در چه بازه زمانی معیارهایی را که برای رسیدن به هدف خود تنظیم می‌کنید تأیید کنید. برای ارتقاء، می‌توانید بگویید که می‌خواهید در ابتدای سال تقویمی ارتقاء کسب کنید، اگر بدانید در آن زمان بررسی عملکرد سالانه در حال انجام است. این می‌تواند به شما فرصتی دهد تا ببینید آیا پست‌های داخلی در بخش شما وجود دارد یا خیر، بنابراین می‌توانید به صورت دوره‌ای آنلاین یا با مدیر خود بررسی کنید. اگر عاقل یا شهود باشید، نحوه جمع‌آوری اطلاعات مرتبط را برای اندازه‌گیری اهداف خود تعیین می‌کند.

عمل پذیر:

این باور که می‌توانید به هدف خود برسید اولین قدم برای رسیدن به آن و تعیین اهداف همسو است. اگر می‌خواهید ارتقای شغلی دریافت کنید، نگاهی به یک آگهی شغلی به شما کمک می‌کند تا مجموعه مهارت‌های خود را ارزیابی کنید و اقدامی را ارائه دهید که برای پیگیری اقدامات خود باید انجام شود. هنگام اتخاذ تصمیمات عملی مرتبط با تیپ شخصیتی خود، قضاوت خود را در نظر بگیرید.

مرتبط:

ببینید آیا هدفی که برای آن تلاش می‌کنید با تیپ شخصیتی شما همسو است یا خیر. اگر تیپ شخصیتی شما از رفتار خاصی پیروی می‌کند که با منابعی که برای محدود کردن جستجوی شغلی خود استفاده کرده‌اید پیوند دارد، چگونه می‌خواهید پیشرفت کنید.

مبتنی بر زمان:

دانستن اینکه چگونه زمان خود را مدیریت می‌کنید و برجسته کردن انگیزه پشت آن، شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که موارد اقدام خود را اولویت‌بندی کنید. داوران ممکن است مزیتی برای ایجاد ساختاری داشته باشند که به آنها اجازه می‌دهد تا به سرعت حرکت کنند، اما شما همچنین باید بر این اساس تنظیم کنید که درک کننده‌ها ممکن است در این زمینه مزیت داشته باشند. R

آزمون مایرز – بریگز
MBTI
بر اساس تست MBTI تیپ‌های شخصیتی به شانزده دسته تقسیم می‌شوند
۱۵ دقیقه ۸۰ سوال
نمونه کارنامه
هزینه آزمون ۳۰۰۰۰ تومان
شروع آزمون

بیشتر بخوانید:

پرسشنامه شخصیت برای مشاغل

انیاگرام برای رهبران کسب و کار

نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر و انتخاب‌های شغلی

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست