چرا باید از تست روانشناسی استفاده کنیم ؟

تست روانشناسی در نگاه اول شاید به صورت قماربازی به نظر برسه که با شانس و اقبال مطالبی رو به ما میگه مثل فالگیرها یا رمال ها. اما در واقع این تست ها برخلاف موارد دیگر صلاحیت بررسی شخصیت شمارا دارند و به شناخت واقعی شما از شخصیتتان کمک می کنند. برای انتخاب شغل این تست ها به شما کمک می کنند که توانایی های خود را بشناسید و شغل مناسب تری انتخاب کنید. این تست ها کمک می کنند شما نیمه گمشده خود را بهتر بشناسید و انتخاب بهتری در ازدواج داشته باشید. همچنین کمک می کنند شما راحت تر به تغییر و تقویت در رفتار خود بپردازید و درک بهتری از رفتار دیگران داشته باشید.

۷ آزمون شخصیت شناسی محبوب

تست شخصیت شناسی MBTI ( ام بی تی آی )

این تست یکی از محبوب ترین ابزارهای شخصیت شناسی در دنیا است. که بر اساس نظریه کارل یونگ در روانشناسی شکل گرفته. در این تست افراد به ۱۶ گروه تقسیم می شوند و با اینکه این تست خیلی قدرتمند و دقیق نیست برای شناخت افراد پیرامونی ابزار کاربردی است مخصوصا برای استخدام. سایت های زیادی در مورد این تست حتی به فارسی وجود داره.

اطلاعات بیشتر در مورد تست روانشناسی MBTI

شرکت در آزمون آنلاین MBTI

تست شخصیت شناسی DISC ( دیسک )

این تست هم براساس تقسیم بندی تیپ‌های شخصیتی است مثل MBTI. براساس نظریه ویلیام ماترسون و والتر کلارک  دیسک طراحی شده. این تست افراد را براساس چهار صفت : D برتری جویی ( dominance ) ، I   انگیزه ( inducement ) ، S تابعیت ( submission ) ، C مقبولیت ( compliance ) تقسیم بندی می شوند و در جذب و استخدام کاربرد دارد.

شرکت در آزمون شخصیت شناسی DISC

تست Big Five آزمون نئو ( NEO )

این تست که یکی دیگر از تست های محبوب و قدرتمند جهان می باشد ۵ عامل را می سنجد: به نام های روان نژندی، برونگرایی، دلپذیر بودن ، باوجدان بودن و انعطاف پذیری.  هر کدام از این عوامل ۶ زیر عامل تشکیل دهنده دارند. یعنی با این تست شما به ۳۰ صفت خودتان پی می برید. این تست در زمینه شخصی بیشتر برای تشخیص افسردگی و ازدواج کاربرد دارد و برای شرکت ها می تواند جایگزینی آسان برای مشاوره‌های روانشناسی در هنگام جذب نیرو باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد آزمون شخصیت شناسی NEO

شرکت در تست روانشناسی نئو

تست روانشناسی ۱۶ عاملی کتل ( ۱۶PF )

این تست را ریموند کتل ایجاد کرده همانطور که از اسمش مشخص است ۱۶ عامل را می سنجد. این تست چون مهارتهای رهبری را می سنجد برای استخدام مدیران کاربرد دارد. همچنین برای شناخت نحوه رفتار در زمان مذاکره  در علم مذاکره کاربرد بسیاری دارد.

اطلاعات بیشتر در مورد آزمون روانشناسی کتل

شرکت در تست روانشناسی کتل

تست شخصیت شناسی Strength Finder گالوپ

یکی از تست های مدرن دنیا تست کلیفتون گالوپ است که بر روی استعداد ها بیشتر تمرکز می کند تا رفتار انسان ها. این تست ۳۴ استعداد را می سنجد و از بین اینها ۵ استعداد برتر شما را تعیین می کند. امروز از ۴۰۰ شرکت برتر دنیا ۳۰۰ شرکت از این تست برای جذب و استخدام استفاده می کنند. این تست به صورت لایسنس ۵۰دلاره به ازی هر نفر از سوی موسسه گالوپ عرضه می‌شود. با توجه به اینکه هزینه این تست در ایران بسیار سنگین هستش گروهی در ایران تصمیم دارند این تست رو مهندسی معکوس کنند و نمونه ایرانی بسیار ارزان تر ایجاد کنند.
برای شرکت در تست آنلاین کلیک کنید قیمت ۲۹۰ هزارتومان

 آزمون روانشناسی  PCM

تستی است که توسط ناسا اختراع شده برای شناخت بهتر فضانوردان برای انتخاب بهترین تیم فضانوردی. این تست افراد رو به ۶ دسته تقسیم می کند.

هماهنگ کننده ( harmonizers )، فکری ( thinkers )، تخیلی ( imagineers )، سمج ( persisters )،ترویج کننده ( promoters )، یاغی ( rebels ).  با تحلیل این تست و روابط افراد بهترین تیم رو برای رفتن به فضای کار می توانید داشته باشید.

تست شخصیت شناسی اینیاگرام   The Enneagram

در این مدل ۹ تایپ مختلف وجود دارد، اصلاح طلب ( Reformers )، کمک کننده‌ها ( Helpers )، پیش برنده ( Achievers )، فردگرا ( Individualists )، بازرس ( Investigators )، وفادار ( Loyalists )، مشتاق (Enthusiasts )، مبارزه طلب ( Challengers )، صلح طلب ( Peacemakers ) اینیاگرام تشکیل شده از یک مثلث یک دایره است که با تحلیل آنها نزدیک ترین شخصیت به شما تعیین میشود.

اینیاگرام

اینیاگرام

حتما این تست ها را برای خودتان بدید چون اینها کمک می کنند که با بهبود از درون خودتون زندگی فعلی را بهبود دهید.

مقاله مرتبط: روانشناسی صنعتی

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
IRR 0
, , ,

پست های مرتبط

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست