مهارت های مهم کار گروهی

مهارت های کار گروهی برای موفقیت شما در کار ضروری است، صرف نظر از شغل یا عنوان شغلی شما. رفتار خوب با مشتریان، همکاران، مدیران و سایر افراد در محل کار می‌تواند به شما کمک کند تا وظایف را به طور موثر انجام دهید و در عین حال محیطی لذت بخش برای خود و دیگران ایجاد کنید. سازمانی که بر مهارت های کار گروهی خوب تأکید دارد، معمولاً یک محل کار سالم و با عملکرد بالا است. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به مهارت‌های کار گروهی، چگونگی بهبود آن‌ها و سایر مهارت‌های نرم که می‌تواند به شما کمک کند تا هم تیمی خوبی باشید، می‌اندازیم.

مهارت های کار گروهی چیست؟

مهارت ‌های کار گروهی ویژگی‌ها و توانایی‌هایی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا در طول مکالمات، پروژه‌ها، جلسات یا سایر همکاری‌ها به خوبی با دیگران کار کنید. داشتن این مهارت‌ها به توانایی شما در برقراری ارتباط خوب، گوش دادن فعال و مسئولیت پذیری و داشتن صداقت بستگی دارد. بسیاری از مهارت‌های نرم دیگری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند در محل کار یک هم تیمی استثنایی باشید که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت.

چرا مهارت های کار گروهی مهم است؟

از شما خواسته می‌شود که در هر صنعتی در هر سطحی از حرفه خود در کنار دیگران کار کنید. انجام این کار به شیوه‌ای همدلانه، کارآمد و مسئولانه می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف شغلی، رشد رزومه و کمک مثبت به سازمان شما مؤثر باشد. همچنین می‌تواند به شما در ایجاد رابطه با دیگران کمک کند. ایجاد رابطه می‌تواند به روابط کاری عمیق‌تر، ارتباطات جدید و احتمالاً فرصت‌های جدید منجر شود.

نمونه‌هایی از مهارت های کار گروهی

مهارت های کار گروهی شامل بسیاری از مهارت‌های نرم می‌باشد، که می‌توانید در طی زمان برای توسعه آنها تلاش کنید. در اینجا هفت نمونه از ویژگی‌هایی که می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های کار گروهی کمک کند، بیان شده است:

۱٫ ارتباطات

توانایی برقراری ارتباط به شیوه‌ای شفاف و کارآمد یک مهارت مهم کار گروهی است. هنگام کار با دیگران، مهم است که افکار، ایده‌ها و اطلاعات کلیدی مرتبط را به اشتراک بگذارید. انواع مختلفی از مهارت‌های ارتباطی از جمله کلامی و غیرکلامی وجود دارد.

۲٫ مسئولیت‌پذیری

در پویایی کار تیمی، مهم است که افراد، کاری را که مسئول آن هستند درک کنند و هم تلاش کنند تا وظایف گفته شده را به موقع و مطابق با استاندارد مورد انتظار انجام دهند. در شرایطی که کل تیم به درستی عمل می‌کند و مسئولیت کار خود را بر عهده می‌گیرد، می‌توانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند.

۳٫ داشتن صداقت

تمرین صداقت و شفافیت در محل کار ممکن است به معنای کار کردن با اختلاف نظرها است. توضیح دهید که نتوانستید یک کار خاص را به موقع انجام دهید یا به‌روزرسانی‌های دشوار را به اشتراک بگذارید. بدون شفافیت، ایجاد اعتماد و در نتیجه همکاری کارآمد برای یک تیم می‌تواند دشوار باشد.

۴٫ گوش دادن فعال

مانند ارتباط، مهارت‌های گوش دادن فعال می‌تواند به یک تیم کمک کند تا یکدیگر را درک کرده و به یکدیگر اعتماد کند. گوش دادن فعال عبارت است از تلاش برای تمرکز دقیق بر روی یک فرد در حالی که او ایده‌ها، افکار یا احساسات خود را به اشتراک می‌گذارد. همچنین می‌توانید سؤالات بعدی را بپرسید تا عمیق‌تر به آنچه که آنها در حال برقراری ارتباط هستند، بپردازید.

۵٫ همدلی

داشتن همدردی با هم تیمی‌های خود به شما این امکان را می‌دهد که انگیزه‌ها و احساسات آنها را بهتر درک کنید. وقت گذاشتن برای گوش دادن و درک اینکه دیگران چگونه فکر می‌کنند و چگونه کار می‌کنند می‌تواند به شما کمک کند تا با آنها به روش‌های صحیح ارتباط برقرار کنید.

۶٫ همکاری

کار گروهی وجود دارد تا گروهی از افراد با مجموعه‌ای از مهارت‌ها و استعدادها بتوانند با هم در جهت یک هدف مشترک کار کنند. همکاری با سایر هم تیمی‌ها برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها، بهبود کار یکدیگر و کمک به یکدیگر برای تشکیل یک تیم خوب بسیار مهم است.

۷٫ آگاهی

در کار تیمی، مهم است که توانایی خود را تقویت کنید تا همیشه از پویایی تیم آگاه باشید. برای مثال، اگر یک نفر بر مکالمه مسلط است یا به دیگران اجازه نمی‌دهد نظرات خود را به اشتراک بگذارند، مهم است که تعادل برقرار شود تا هم تیمی‌ها به طور مساوی مشارکت کند. از طرف دیگر، اگر یک نفر در به اشتراک گذاشتن ایده‌ها خجالتی‌تر است یا مردد است، مهم است که فضایی ایجاد کنید تا همه هم تیمی‌ها احساس راحتی کنند که مهارت‌ها و توانایی‌های منحصر به فرد خود را به اشتراک بگذارند. R

تست بلبین

پرسشنامه خودآگاهی دکتر بلبین آزمونی است برای تیم‌سازی که در سراسر جهان به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. این آزمون به عملکرد فرد و تیم کمک می‌کند. تست بلبین رفتار محور است و با ارائه یک زبان مشترک و رویکرد دوستانه، برای بهبود عملکرد افراد و تیم‌ها بسیار موثر است.
همچنین می‌توانید برای دیدن سایر تست‌های شخصیت‌شناسی کلیک کنید.

در آزمون بلبین برای تیم‌سازی، ۹ عامل در نظر گرفته ‌شده است. هر کدام از این عوامل بیانگر نقش افراد در یک گروه می‌باشد. در نهایت شما می‌توانید با توجه به نقش‌تان در تیم، نقاط ضعف خود را کاهش و نقاط قوت خود را توسعه داده و به عملکرد بالایی در گروه برسید.

برای انجام آزمون تیمی بلبین همین الان کلیک کنید

نمونه های پرکاربرد تست شخصیت:

آزمون MBTI آنلاین کلیک کنید

برای انجام تست نئو آنلاین کلیک کنید

تست DISC

برای انجام آزمون کتل آنلاین کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه در طول مصاحبه بر نقاط قوت شخصی خود تأکید کنید

چرا کارفرمایان در مصاحبه سوالات عجیب می‌پرسند؟

راهکارهای غلبه بر اضطراب مصاحبه شغلی

سوال مصاحبه: «چرا این شغل؟»

سوالات متداول شخصیتی که در مصاحبه پرسیده می‌شود

سؤالات مصاحبه درباره سابقه کاری (همراه با نمونه پاسخ)

فایل word و pdf مقاله:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست