نرم‌ ‌افزار‌ ‌مدیریت‌ ‌منابع‌ ‌انسانی‌ چیست؟‌

نرم افزار منابع انسانی برای کسب و کار شما این امکان را به وجود می آورد که سوابق کارمندان خود را ازطریق یک برنامه یا مرورگر وب یا حتی یک اپلیکیشن مدیریت کنید. بعضی از این نرم افزارها قابلیت اتصال به ردیابی متقاضی (AT) ، مدیریت مزایا و ابزارهای مدیریت عملکرد را به شما ارائه می دهند تا بتوانید موفقیت کارمند خود را از استخدام تا بازنشستگی دنبال کنید. 

قابلیت های مدیریت منابع انسانی پیشرفته، برای شرکت ها با هر اندازه ایی با استفاده از نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) یا همان اجاره نرم افزار به راحتی در دسترس است. این سرویس ها نه تنها ارزان تر از راه حل های قدیمی درون سازمانی هستند، بلکه معمولاً پلتفرم های نرم افزاری بسیار روشنی هستند که استفاده از آنها آسان است و به راحتی با سایر ابزارهای SaaS پشتیبان، مانند برنامه های حسابداری و برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، ادغام می شوند.

هنگام انتخاب نرم افزار مدیریت منابع انسانی (HRMS)، شما باید چندین عنصر اصلی را در نظر بگیرید:

آیا رابط کاربری (UI) نوعی از تجربه بصری را ارائه می دهد که نیازی به آموزشی سنگین نداشته یاشد؟

آیا این ابزار به پکیج های نرم افزاری قدیمی شما متصل می شود؟

آیا می تواند با رشد شرکت شما مقیاس پذیر می شود؟

آیا نرم افزار منابع انسانی پشتیبانی دارد؟

هنگامی که شرایط و اولویت های خود را تعیین کردید، می توانید با توجه به نیاز کسب و کار خود از نرم افزار منابع انسانی استفاده نمایید. دموی نرم افزار را ببینید و بهترینشان را انتخاب نمایید.

ویژگی های نرم افزار منابع انسانی

ویژگی های اصلی نرم افزار منابع انسانی

نحوه مدیریت شرکت شما در مدیریت منابع انسانی، می تواند کاملاً منحصر به کسب و کارتان باشد، با این حال در مدیریت منابع انسانی موارد کلیدی خاصی وجود دارند که باید به هر حال به دنبال راه حل های مناسبی برای آنها باشید.همچنین لازم است اطمینان حاصل کنید که انتخاب شما در حل این موارد می تواند همراه با نیازهای سازمان رشد و تغییر کند. ما در ادامه به این موارد کلیدی اشاره نمودیم:

  • ردیابی متقاضی (AT): که شامل توانایی مدیریت آگهی های استخدام و جاب بوردهای متقاضیان شغل جدید است. 
  • مدیریت مزایا: برای اکثر عملیات منابع انسانی بسیار حیاتی است و آنچه ارائه دهندگان نرم افزار منابع انسانی می تواند از مدیریت ثبت نام کارمندان تا پرداخت مزایا متفاوت باشد.
  • زمان بندی و برنامه ریزی شیفت. آیا کارمندان شما در شیفت های مختلف کار می کنند و آیا برنامه ریزی این شیفت ها در قالب یک نرم افزار منابع انسانی بهتر مدیریت نمی شود..
  • مدیریت اجرایی. ممکن است توانایی ثبت اهداف کارمندان باشد یا می تواند اهداف را تا حصول نتیجه دنبال کند و موفقیت را  به طور مستقیم و خودکار به پاداش و لیست حقوق مرتبط کند.
  • آموزش آنلاین. یکی دیگر از شاخه های مدیریت عملکرد آموزش آنلاین می تواند باشد، که به مدیران اجازه می دهد تا در صورت نیاز به صدورگواهینامه برای رسیدن به اهداف مورد نیاز خود، به کارمندان آموزش دهند. 
  • مدیریت آموزش مجازی. آیا شرکت شما می تواند مواد آموزشی خود را برای ارائه به صورت داخلی یا یک مرکز یادگیری در دسترس عموم بسازد.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست