چگونه در طول مصاحبه بر نقاط قوت شخصی خود تأکید کنید

مصاحبه‌ها فرصت شماست تا به کارفرمایان بگویید که چرا بهترین نامزد برای این شغل هستید. برای انجام این کار، می‌توانید در مورد نقاط قوت شخصی خود و اینکه چرا آن‌ها شما را واجد شرایط منحصر به فرد برای موفقیت در آن نقش می‌کنند، فکر کنید. در این مقاله، راه‌هایی را توضیح می‌دهیم که می‌توانید نقاط قوت خود را شناسایی کرده و آنها را در سوالات متداول مصاحبه ادغام کنید.

برای انجام تست آنلاین نقاط قوت کلیفتون همین الان کلیک کنید.

اهمیت تاکید بر نقاط قوت شخصی

قبل از مصاحبه، چند اقدام برای آماده شدن باید انجام دهید. یکی از مهم‌ترین مراحل این است که نقاط قوت، مهارت‌ها و ویژگی‌های خود را بررسی کنید زیرا به شرح شغلی که برای آن مصاحبه می‌کنید مربوط می‌شود. هدف شما در طول مصاحبه این است که توضیح دهید چرا مجموعه مهارت‌های شما برای آنچه آنها نیاز دارند بهترین است. چرا تناسب خوبی با فرهنگ شرکت و تیم آنان دارید. چه چیزی شما را واجد شرایط منحصر به فرد برای موفقیت در این نقش می‌کند.

اگر در مورد نقاط قوت خود مطمئن نیستید، چند تمرین فکری وجود دارد که ممکن است به شما در شناسایی آنها کمک کند:

چیزهایی را که از آنها لذت می‌برید بنویسید

چند دقیقه وقت بگذارید تا فعالیت‌هایی را که از انجام آن‌ها بیشتر لذت می‌برید و به طور طبیعی برایتان اتفاق می‌افتد را شناسایی کنید، سپس به مؤلفه‌های زیربنایی که این تجربیات را لذت‌بخش می‌کنند، فکر کنید. تصمیم بگیرید که آیا مهارت‌ها یا الگوهای مشترکی بین آنها وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر از انجام جدول کلمات متقاطع برای کاهش استرس لذت می‌برید، ممکن است یک متفکر انتقادی قوی و حل کننده مشکل باشید.

بازخوردی را که از دیگران دریافت کرده‌اید در نظر بگیرید

به زمان‌هایی فکر کنید که مردم چیزی را به شما می‌گفتند که دوست دارند یا در مورد شما تحسین می‌کنند، مانند مهارت‌های ارتباطی شما یا اینکه چقدر خوب یک تیم را سازماندهی و رهبری می‌کنید. همچنین می‌توانید هر زمان که پاداش، ارتقاء یا شناخت دیگری دریافت کرده‌اید و اینکه چه مهارت‌هایی به شما اجازه می‌دهد به آنجا برسید را در نظر بگیرید.

در یک آزمون آنلاین شرکت کنید

کالج‌ها، دانشگاه‌ها و آژانس‌هایی که در کاریابی کمک می‌کنند، اغلب آزمون‌های مهارت و استعداد در دسترس هستند تا به شما در شناسایی نقاط قوت خود کمک کنند.

برای انجام تست آنلاین نقاط قوت کلیفتون همین الان کلیک کنید.

به نقاط قوت الگوهای خود فکر کنید

به الگوهای شخصی و حرفه‌ای خود فکر کنید. ببینید که کدامیک از نقاط قوت آنها را تحسین می‌کنید و آیا متوجه می‌شوید که یکی از این ویژگی‌ها را نشان می‌دهید یا خیر. شناسایی نقاط قوت شما فهرستی از گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید از بین آنها در طول فرآیند مصاحبه انتخاب کنید و با مصاحبه‌کنندگان آسان‌تر  در میان بگذارید.

چگونه نقاط قوت خود را در مصاحبه برجسته کنیم

هنگامی که نقاط قوت خود را شناسایی کردید، تمرین کنید تا آنها را در پاسخ به سوالات رایج مصاحبه بگنجانید. در اینجا دو استراتژی برای تهیه یک پاسخ تاثیرگذار با تکنیک پاسخ مصاحبه STAR  (موقعیت، وظیفه، اقدام، نتیجه) ارائه شده است. در حالی که این فرمت پاسخ را می‌توان تقریباً برای هر سؤال مصاحبه باز اعمال کرد. نمونه پاسخ‌های زیر در پاسخ به این سؤال است: «بزرگترین نقاط قوت شما چیست؟»

روی کیفیت تمرکز کنید نه کمیت

سه تا پنج نقطه از ویژگی‌های فردی خود را انتخاب کنید و هنگام مصاحبه پاسخ هایی را برای آنها آماده کنید. مهارت‌های مورد نیاز در صنعت خود را در نظر بگیرید و نقاط قوت شخصی را که مکمل آنها هستند شناسایی کنید.

مثال: «من معتقدم تمایل من به ابتکار عمل، همراه با مهارت‌های ارتباطی و سازمانی، سه نقطه قوت من است. در حالی که تابستان گذشته دوره کارآموزی خود را به پایان رساندم، توانستم در مدیریت  پیج‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی کمک کنم. من می‌خواستم مطمئن شوم که همه اعضای تیم استراتژی ما را درک کرده‌اند و در مورد لحن و پیامی که می‌خواهیم ارائه کنیم، توافق دارند. من یک ایمیل هفتگی برای هر پیج راه اندازی کردم که برای همه اعضای تیم ارسال می‌شد و آنها را به روز نگه می‌داشت و در عین حال بازخوردها را تشویق می‌کرد. ایمیل به اندازه کافی مفید بود که آنها این روش را ادامه دادند و آن را به مسئولیت‌های کارکنان تمام وقت اضافه کردند.

با داستان‌های شخصی از نقاط قوت خود پشتیبانی کنید

داستان‌هایی را که می‌توانید برای نشان دادن تجربیات قبلی به اشتراک بگذارید، شناسایی کنید. با پاسخ مستقیم به سوال شروع کنید، سپس آن را با بیانیه شخصی دنبال کنید.

مثال: «کنجکاوی من یکی از بزرگترین نقاط قوت من است. وقتی پروژه جدیدی را شروع می‌کنم، از پرسیدن سوالاتی از مشتریان در مورد سرگرمی‌ها و سوابق آنها لذت می‌برم. این به من کمک می‌کند تا ارتباط شخصی با آنها برقرار کنم و در عین حال ارتباط را آسان و سازنده نگه دارم. من می‌دانم که برقراری روابط با کیفیت با مشتریان برای یک برنامه فروش و در کل شرکت چقدر مهم است، و احساس می‌کنم به خوبی با شرایط جوی شما سازگار خواهم بود.

زمانی را به فکر کردن در مورد چگونگی پاسخ دادن به یک سؤال «نقاط قوت شخصی» اختصاص دهید، چندین پاسخ را برنامه‌ریزی کنید و ارائه آنها را تمرین کنید.

پاسخ‌های اصلی به سوالات معمولی ارائه دهید

در حالی که هر مصاحبه متفاوت است، بسیاری از کارفرمایان از برخی از سوالات مشابه برای شناخت بهتر نامزدهای خود استفاده می کنند. آماده کردن نکات کلیدی در پاسخ به این سوالات از قبل می تواند به شما کمک کند در طول مصاحبه احساس آرامش و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. R

نمونه های پرکاربرد تست شخصیت:

آزمون MBTI آنلاین کلیک کنید

برای انجام تست نئو آنلاین کلیک کنید

تست DISC

برای انجام آزمون کتل آنلاین کلیک کنید.

فایل word و pdf مقاله :

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست