سامانه مدیریت کارکنان
برای دریافت دمو

کلیک کنید

نحوه بودجه بندی برای شناسایی و پاداش کارکنان

هنگامی که در قصد دارید بودجه‌ایی برای شناسایی و پاداش در نظر بگیرید، چه مواردی را مورد توجه قرار می‌دهید. مجموع شناخت و پاداش هر سازمان بر اساس تعداد کارمندانی که دارید متفاوت است. چارچوب‌های زیادی برای این کار وجود دارد. World at Work دریافت که برخی از شرکت‌ها تا ۱۰ درصد از حقوق و دستمزد را صرف بودجه می‌کنند، اگرچه میانگین آن حدود ۱ درصد است. SHRM این نظر را تایید می‌کند که پیشنهاد بودجه پاداش ۱٪ یا بیشتر از کل حقوق و دستمزد، کلید یک برنامه موفق است. البته، بودجه بندی پاداش نباید فقط به صورت نقدی در نظر گرفته شود. در اینجا چند فاکتور دیگر برای بررسی وجود دارد.

زمان اداری

تیم منابع انسانی برای کاهش هزینه‌ها، کار و زمان اداری صرف شده برای اجرای یک برنامه را مورد غفلت قرار می‌دهد. به عنوان مثال، اگر یک برنامه شناسایی کارمندان مبتنی بر افراد متقاضی را اجرا می‌کنید، در اینجا فقط چند مرحله وجود دارد که باید مدیریت کنید:

  1. چرا، چگونه افراد را برای پاداش دادن انتخاب می‌کنید.
  2. کارمندان شما باید آماده باشند تا افراد دیگری را معرفی کنند و نمی‌توانید هر بار فقط یک نفر را مورد تشویق قرار دهید.
  3. شما به کمیته‌ای نیاز دارید که عملکرد افراد را بررسی و واجدین شرایط را برای دریافت پاداش تشویق کنند یا باید از کارکنان خود رای گیری کنید و آن را مدیریت کنید.  
  4. شما باید در مورد پاداش تصمیم بگیرید و نحوه ارائه آن را تعیین کنید.

این روش زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد.

تأثیر

شما به هر دلیلی ممکن است به اجرای یک برنامه شناسایی فکر کنید، و احتمالأ به این دلیل است که می‌دانید این برنامه می‌تواند به میزان زیادی تأثیر داشته باشد.  مشارکت بالای کارکنان ارتباط نزدیکی با شناخت کارکنان دارد. شرکت‌هایی که در آن‌ها مشارکت کارکنان بالا است،  ۲۱ درصد سود بیشتری دارند. گروه های تجاری بسیار فعال، ۴۱ درصد کاهش غیبت و ۱۷ درصد افزایش در بهره وری را تجربه کردند. کارمندانی که ارتباط خوبی را برقرار می‌کنند و اغلب به یکدیگر اعتماد دارند، سریعتر کار می کنند و بهره وری بیشتری دارند. شرکت‌هایی که کارمندان بسیار متعهد دارند، ۵۹ درصد گردش مالی کمتری را مشاهده می‌کنند که هر ساله هزاران دلار در گردش مالی و هزینه‌های استخدام شرکت‌شان صرفه‌جویی می‌کند.

۶ دلیل اصلی برای اجرای برنامه پاداش و شناخت

گنجاندن یک برنامه پاداش و به رسمیت شناختن به افزایش مشارکت کارکنان کمک می کند. این موضوع منجر به مزایای زیادی برای شرکت می‌شود، مانند افزایش بهره وری و حفظ. در یک نظرسنجی، کارمندان به رسمیت شناختن شخصی را به عنوان بهترین روشی که یک مدیر یا شرکت می‌تواند آن‌ها را وادار به تولید کار عالی کند، ذکر کردند.

انگیزه کارکنان را افزایش می‌دهید.

رسمیت شناختن و پاداش برای عملکرد کارکنان انگیزه را افزایش می‌دهد و به کارمندان کمک می‌کند تا در مسیر خود باقی بمانند و نگرش مثبت خود را حفظ کنند. این برنامه‌ها همکاری را تشویق می‌کنند و به کارمندان هدفی می‌دهند تا به سمت آن کار کنند. وقتی برای انجام کاری درست پاداش دریافت می‌کنند، انگیزه بیشتری برای انجام آن کار دوباره و دوباره پیدا می‌کنند.

قدردانی نشان دهید.

میزان قدردانی شما از کاری که تیم انجام می دهند، موجب رضایت کارکنان می‌شود. با شناسایی افراد لایق تشویق، پیامی مستقیم ارسال می‌کنید که آنها برای شما و کل شرکت اهمیت دارند. این به کارمندان کمک می کند تا احساس کنند دیده می‌شوند، شنیده می‌شوند و با ارزش هستند، که همگی برای رضایت در کار ضروری هستند. کارفرما، قدردان کارمندان شادی ست که می خواهند سخت کار کنند تا به رشد و موفقیت شرکت کمک کنند.

رقابت دوستانه را تشویق می‌کند

برنامه های پاداش از احساس رقابت دوستانه در بین کارمندان حمایت می‌کند. کارگران شروع به مقایسه عملکرد خود با یکدیگر خواهند کرد و در دفعه بعد تلاش خواهند کرد تا عملکرد بهتری داشته باشند. وقتی بالاخره در صدر لیست قرار بگیرند، احساس موفقیت می‌کنند و همه اعضای تیم می‌خواهند به آنجا برسند. برقراری ارتباط با کل شرکت در مورد موفقیت یک فرد یا تیم، آگاهی را افزایش می‌دهد و کارمندان را تشویق می‌کند تا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

بهره وری را بهبود می‌بخشد

بهذه‌وری کارمندان زمانی که موفقیت‌هایشان چه به صورت شفاهی و چه با پاداش به رسمیت شناخته شود، بهبود می‌یابد. تیم‌هایی از کارمندان که برای رسیدن به اهداف تلاش می‌کنند بهره‌وری بیشتری دارند، زیرا با صرف زمان و انرژی خود برای رسیدن به آن اهداف و دیدن نتایج واقعی کارآمدتر می‌شوند.

حفظ کارکنان را افزایش دهید

کارمندان راضی و متعهد به احتمال زیاد در کنار هم باقی می‌مانند. یک نظرسنجی از متخصصان منابع انسانی نشان داد که ۶۸٪ از آنها گفتند که برنامه‌های شناسایی آنها تأثیر مثبتی بر حفظ کارکنان دارد. این به این دلیل است که کارکنان می خواهند برای شرکت‌هایی کار کنند که برای آنها ارزش قائل هستند و این قدردانی را با اقدامات ملموس نشان می‌دهند. گنجاندن پاداش و شناخت، اقدامی است که کارکنان بیشتری را حفظ می‌کند و به موفقیت و رشد بلندمدت شرکت کمک می‌کند.

وقتی کارمندان روی کاری که انجام می‌دهند سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کنند و به آن افتخار می‌کنند، قدرت کنترل وظایف خود را پیدا می‌کنند و به احتمال زیاد آنها را به موقع انجام می‌دهند. آنها زمانی که با سایر کارمندان سنجیده می شوند یا برای دریافت پاداش تلاش می‌کنند، کار را با کیفیت بالاتری انجام می‌دهند.  

یک محل کار مثبت ایجاد کنید

تیم‌های متشکل از کارکنان راضی، با انگیزه و تشویق شده، نه تنها سازنده‌تر هستند، بلکه مثبت تر نیز هستند.  این احساسات مسری هستند و منجر به یک محیط کار کلی بهتر از کارکنان مشتاق و رضایت بخش می‌شود. فرهنگ شرکت یکی از مهمترین مؤلفه‌های یک کسب و کار موفق است. با پاداش و ابتکارات به رسمیت شناختن، مشارکت، رضایت، انگیزه، و همکاری همه تشویق می‌شوند.  همه این اجزا با هم کار می‌کنند تا یک مکان عالی برای کار ایجاد کنند.

منبع

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست