INFP

تیپ شخصیتی INFP پیوسته در جست و جوی معنا و هماهنگی درونی است. آنها عاشق هنر هستند و در تمام مدت زندگی به آن بها می‌دهند. همچنین به سنت‌ها و روش‌های متعارف کاری بی‌علاقه هستند. آنها دنباله‌رو جمع نیستند، اما طرز زندگی دیگران را تحمل می‌کنند. این تیپ شخصیتی یکی از ۱۶ تیپ شخصیتی در تست MBTI می باشد.

اگر در تست MBTI شرکت نکرده اید، کلیک کنید:

تست دقیق
۹۰ سوال

شروع تست MBTI

MBTI چیست؟

به طور کلی و خلاصه، نام MBTI مخفف Myers-Briggs Type Indictor است که به مبدع آن یک مادر و دختر بودند که در جنگ جهانی دوم در نقش پرستار در ارتش انگلستان خدمت می‌کردند. آن‌ها برای اینکه بهترین بکارگیری از سربازان را داشته باشند، پیشنهاد طبقه‌بندی سربازان بر اساس چهار دسته‌ی زیر را دادند، البته در طی سال‌ها تغییراتی در این ارزیابی داده شد و نهایتا روانشناسی به نام یونگ آن را بهینه‌سازی کرد.

MBTI چه ویژگی هایی را مشخص میکند؟

در MBTI چهار دسته ویژگی تیپ شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌دهیم (بر اساس نظریه‌ی یونگ):

  1. درونگرایی/ برونگرایی که به ترتیب با I  و E نشان داده می‌شود.
  2. جزئی‌نگری/ شهودی کلی‌نگری یا حسّی/ شمّی که به ترتیب با S و N نشان داده می‌شود.
  3. منطقی/ عقلانی یا احساسی/ ارزشی که به ترتیب با T و F نشان داده می‌شود.
  4. نظام‌مند/ قضاوتی یا منعطف/ ادراکی که به ترتیب با J و P نشان داده می‌شود.

چرا این چهار ویژگی؟ چرا ویژگی‌های دیگر نه؟

جواب این است که برای طبقه بندی افراد چهار فرآیند را در نظر می‌گیرند:

  1. شیوه‌ی دریافت انرژی: که به صورت برونگرایی یا درونگرایی تعریف می‌شود.
  2. شیوه‌ی دریافت اطلاعات: که به صورت عینی شهودی یا حسی شمّی تعریف می‌شود.
  3. شیوه‌ی تصمیم و نتیجه‌گیری: که به صورت فکری عقلی یا احساسی عشقی تعریف می‌شود.
  4. شیوه‌ی سبک زندگی: که به صورت منظم قضاوتی یا منعطف ادراکی تعریف می‌شود.

همه‌ی ما درصدی از این ویژگی‌ها را داریم، اما اینکه کدام یک، درصد بروز بیشتری دارد و اصطلاحا ترجیح ما در حالت عادی و طبیعی باشد‌، شخصیت ما را می‌سازد.

این شخصیت از ابتدای زندگی ما با ما همراه بوده و تا آخر همراه ما هست. در میزان بروز این ترجیحات، «خانواده»، محیط کار و شغل ما بسیار مؤثر هستند، اما اگر به خودی خود بخواهیم کاری را انجام بدهیم، فارغ از فشار بیرونی، ترجیحات ما تنها به یک سمت خواهد رفت.

ویژگی های ما از چه ناشی می‌شود؟

تیپ شخصیتی امروز ما حاصل الاکلنگ تیپ مادرزادی و تأثیرات محیط کودکی ما و تربیت ماست.

پ.ن: نقش تربیت و اتفاقات دوران کودکی بسیار در نوع شخصیت ما و سلامت روان ما پر رنگ است.

نتیجه

 ما در زندگی مان مهارت‌هایی را در راستای ترجیحات مان «به راحتی» توسعه می‌دهیم (Development of traits)، در مقابل مهارت‌هایی را باید در راستای غیرترجیحی‌مان هم «به سختی» توسعه بدهیم.

برای قسمت اول، عملا با انجام مهارت‌های ترجیحی انرژی کسب می‌کنیم و احساس رضایتمندی داریم، اما برای انجام مهارت‌های غیر ترجیحی، انرژی مصرف می‌کنیم. باید در زندگی تعادلی بین انجام و صرف وقت برای مهارت‌های انرژی‌زا و انرژی‌بر وجود داشته باشد، و گرنه دچار اختلال عملکردی می‌شویم‌.

تیپ شخصیتی INFP در یک نگاه

کارکردها: درون گرا، کلی‌نگر، همدل، منعطف

رمز موفقیت برای یک INFP این است که بیاموزد:

انتظارات واقع بینانه ایجاد کند، به مصالحه توجه داشته باشد و مسایل را شخصی به دل نگیرد.

کلیاتی درباره تیپ شخصیتی INFP

INFPها (شفادهندگان)

INFPها که اصطلاحا آنها را شفادهنده (Healer) می‌نامیم چهره‌ای آرام و متین داشته و حتی از دید دیگران شاید خجالتی به نظر برسند. اما در درونشان آنها همه چیز هستند جز خجالتی و دارای خصوصیت جالبی برای محافظت از خود هستند که به ندرت در میان دیگر تیپ‌ها دیده می‌شود. شفادهندگان می‌توانند به طور عمیقی به زندگی درونی عده معدودی از افراد خاص در زندگیشان اهمیت و توجه ویژه مبذول کرده و حتی می‌توانند این توجه را به خاطر دلیل مطلوبی به دنیا با یک دید کلی معطوف کنند. شوق و اشتیاق اصلی آنها برطرف کردن منازعات و تناقضاتی است که منجر به دردسر افتادن افراد و یا از هم پاشیده شدن گروه‌ها می‌شود، بنابراین آنها می‌توانند سلامتی و کمال را به خودشان، افراد نزدیک و جامعه‌شان به ارمغان بیاورند. اکثرا استرس کاری INFPها بسیار اندک است. آنها بسیار انعطاف‌پذیر هستند اما وقتی سرشان زیاد شلوغ می‌شود استرس زده می‌شوند.

ایده‌آل‌گرا

INFPها حس ایده‌آل‌گرایی بسیار بالایی دارند که این خصوصیت از حس قدرتمند شخصی شان در تشخیص راست و غلط ناشی می‌شود. آنها دنیا را به عنوان مکانی اخلاقی، محترم، پر از قابلیت‌های خارق العاده و اتفاقات خوب بالقوه ادراک می‌کنند. در حقیقت، برای فهمیدن و درک INFPها، باید بدانیم که تعهد عمیق آنها به مثبت اندیشی و خیر و برکت تقریبا بدون مرز و فارغ از خود است؛ و همین امر نیز الهام بخش آنهاست تا ازخودگذشتگی‌های شگفت‌انگیزی را برای شخص یا چیزی که به آن اعتقاد دارند انجام دهند. آنان که به خاطر حریم شخصی خود و کمیاب بودنشان کمی از جوامع به دور هستند، حتی به خاطر خلوص و پاک بودن ایده‌آل‌گریشان ممکن است بیش از پیش در خلوت خود فرو روند. INFPها به‌خاطر عدم درک شدن صحیحشان در دوران کودکی، به خوبی می‌توانند حس جدا افتادگی و طردشدگی را بفهمند.

درک بالا

INFPها در محیط کار افرادی انطباق پذیر هستند، از ایده‌ها و اطلاعات جدید استقبال کرده و در موقعیت‌های پیچیده و دشوار صبور هستند اما از جزئیات روتین متنفرند و صبر خود را از دست می‌دهند. INFPها شامه بسیار تیزی در درک افراد و احساساتشان دارند و با دیگران به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند. به خاطر حس تودار بودن قدرتمندی که دارند به راحتی و در کمال خوشحالی می‌توانند تنهایی کار کنند. وقتی تصمیمی می‌گیرند، از قلبشان تبعیت می‌کنند نه از مغزشان، و این بدان معناست که ممکن است در شناخت حقایق دچار اشتباه شوند و اما در درک احساسات به ندرت اشتباه می‌کنند. علاقه طبیعی خاصی به فعالیت‌های پژوهشگری و تصویرگری دارند و همانند دیگر ایده‌آل‌گرایان توانایی خاصی در استفاده از خصوصیات کلامی خود دارند. در تفسیر و تعریف داستان‌ها و نیز خلق آنها توانایی بالایی داشته و بنابراین به راحتی می‌توانند شعر و ترانه بسرایند.

رویاپرداز

INFPها در دوران کودکی معمولا در یک دنیای پر از فانتزی زندگی می‌کنند و در داستان‌هایشان اغلب نقش یک شاهزاده پریان را به خود گرفته و متأسفانه به خاطر همین مسأله از سوی والدین خود طرد شده و حتی تنبیه می‌شوند. زمانی‌که والدینشان به آنها می‌گویند که دیگر زمان آن رسیده تا به خیالبافی و رؤیاپردازی پایان دهند، این حس به آنها دست می‌دهد که رؤیایی بودن کار بسیار ناشایستی است و به مرور این حس به آنها دست می‌دهد که چیزی جز یک جوجه اردک زشت نیستند. در حقیقت، تمام کارهای آنها بدون ایراد است. زیرا همانی هستند که باید باشند. اما باید گفت با جوجه اردک‌های دیگر فرق می‌کنند. INFPها همواره یک ندای درونی می‌شنوند که می‌گوید جلو برو و به دنیا و دیگران کمک کن، ندایی که آنان همواره آماده پاسخگویی به آن می‌باشند حتی اگر لازم باشد راحتی و آسایش خود را فدای این کار بکنند.

INFP یعنی چه؟

درون گرا (I)

درون گرایی با اولویت تمرکز بر جهان درون مشخص می‌شود. به عنوان فردی درونگرا، INFPها با صرف وقت به تنهایی یا با یک گروه کوچک و آشنا، انرژی می‌گیرند. آن‌ها اجتماعات بزرگ گروهی را ترک می‌کنند زیرا به جای وسعت روابط به دنبال عمق هستند. همانند سایر درونگراها، INFPها اطلاعات را به صورت داخلی پردازش می‌کنند. آن‌ها غالبا شنوندگان عالی هستند.

کلی‌نگر (N)

افراد دارای شهود در آینده زندگی می‌کنند. آن‌ها در دنیای امکانات غوطه ور هستند. آن‌ها اطلاعات را از طریق الگوهای و برداشت‌ها پردازش می‌کنند. به عنوان فردی شهودی، INFPها الهام بخش هستند و تخیل را ارزشمند می‌سازند. آن‌ها با مطالعه دانش جمع می‌کنند. ماهیت انتزاعی آن‌ها، آن‌ها را به سمت ایده‌های عمیق، مفاهیم و استعاره‌ها سوق می‌دهد.

همدل (F)

به عنوان فردی همدل، INFPها وابسته به طرز تفکر درونی خودشان هستند. آنها بر اساس اصول و ارزش های خود تصمیم گیری می کنند. عقل آنها بر قلبشان حاکم است. INFPها موقعیت ها و دیگران را بر اساس احساس و شرایط تسکین می‌دهند و داوری می کنند. آنها به دنبال خوشحال کردن دیگران هستند و می خواهند از کارشان قدردانی شود. آنها برای هماهنگی و همدلی ارزش قائل هستند.

منعطف (P)

درک کردن به سازگاری و انعطاف پذیری شخص اشاره دارد. و کلا INFPها متفکران تصادفی هستند که ترجیح می دهند گزینه های خود را باز نگه دارند. آنها غیر منتظره شکوفا می شوند و برای تغییر آماده هستند. آنها فردی خودجوش هستند و اغلب چندین پروژه را به طور هم زمان حل می کنند. آنها از شروع یک کار بیشتر از اتمام آن لذت می برند. INFPها در حین کار کردن بازی می کنند.

از نقاط قوت خود استفاده کنید:

بهترین و ساده ترین توصیه ای که می توانیم به شما بکنیم این است که از توانمندی ها ونقاط قوت خود استفاده نمایید و در مقام ترمیم نقطه ضعف های خود بکوشید. با آنکه اشخاص همه منحصر به فرد هستند به عنوان یک INFP بسیاری از نکات زیر باید درشما مصداق داشته باشد.

نقات قوت

 نقاط قوت کاری شما می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • خوب فکر کردن و توانایی در هر لحظه به موضوع واحدی پرداختن 
  • تمایل به اندیشیدن در بیرون از مرزهای مستقر 
  • تعهد عمیق به کار 
  • توانایی کار کردن به تنهایی در صورت نیاز 
  • کنجکاوی طبیعی و مهارت رسیدن به اطلاعات مورد نظر 
  • توانایی دیدن تصویر بزرگ و جامع کار 
  • توجه کردن به نیازها و انگیزه های دیگران
  • توانمندی در تغییر دادن جهت و سیر
  • توانایی فراوان در کارکردن با اشخاص به طور انفرادی

نقاط ضعف

نقاط ضعف احتمالی شما در کار می تواند موردی از موارد زیر باشد:

  • نیاز به کنترل پروژه ها و در غیر این صورت از دست دادن علاقه
  • گرایش به بی سازمانی و دشواری در تعیین اولویت ها 
  • دشواری در کارکردن با پروژه هایی که با ارزش های شما همخوانی ندارد بی میلی به انجام دادن کارها به شکل سنتی و متعارف
  • آرمانگرایی طبیعی که مانع از داشتن انتظارات واقع بینانه می شود.
  • بی علاقگی به کارهای روزمره و تکراری 
  • دشواری در کار کردن در شرایط رقابتی و یا تنش دار
  • دشواری در کار کردن درزمینه های با ساختار و یا اشخاص بیش از اندازه بی انعطاف 
  • نداشتن واقع بینی درباره مدت طول کشیدن کارها 
  • بی میلی در انتقاد کردن از دیگران

رضایت شغلی از دید یک INFP

به عنوان یک INFP رضایت شغلی، انجام دادن کارهایی است که:

 ۱- با ارزش ها و باورهای شخصی من هماهنگی داشته باشد و به من امکان دهد تا پنداره خود را از طریق کارم ابراز دارم.

۲- به من فرصت دهد که روی جریان و نتیجه کارم کنترل داشته باشم.

 ٣- بتوانم به شکل مستقل و خود مختار آن را انجام دهم. کارم از فضای خصوصی برخوردار باشد و کسی کمتر مزاحم کار من بشود و در ضمن در مواقعی بتوانم کارم را به  کسانی که احساس می کنم به من احترام می گذارند ارایه دهم. 

۴- بتوام با ساختاری انعطاف پذیر و با حداقلی از قواعد و مقررات آن را انجام دهم،بتوانم هر وقت احساس راحتی داشتم آن کار را انجام دهم.

 ۵ – بتوانم آن را با اشخاص دیگری که علاقه مند و خلاق هستند انجام دهم، ترجیح می دهم که کارم بدون تنش و تضاد با اشخاص انجام گیرد.

 ۶- بتوانم با انجام دادن آن رشد شخصی خود را تشویق کنم.

 ۷- لازم نباشد که مرتب کارم را به دیگران ارایه دهم و یا کسی از من بخواهد که قبل ازتکمیل شدن کار، آن را به دیگران عرضه کنم.

 ۸- به من امکان بدهد که از طریق آن به رشد دیگران کمک کنم تا به حداکثر توانمندی خود برسند. 

۹- لازم باشد که دیگران را درک کنم. به من امکان بدهد با اشخاص به طور انفرادی روابط عمیقی به وجود آورم. 

۱۰ – به من امکان بدهد برای دسترسی به ایده آل هایم تلاش کنم و تحت تأثیر مسایل و مشکلات سیاسی، مالی یا موانع دیگر متوقف نشوم.

جست و جوی شغل دلخواه

 اطلاع از نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی خود به شما امکانات و امتیازات فراوانی  می دهد تا شغل مناسب خود را پیدا کنید. با استفاده از راهکارهای مناسب و با تهیه ” رزومه” جامع، شرکت درمصاحبه های استخدامی، مذاکره دربارحقوق دریافتی می توانید شغلی مناسب با تیپ شخصیتی خود به دست آورید. تفاوت میان تیپ های شخصیتی در مواردی ظریف و زیرکانه وگاه بسیار چشم گیرعیان هستند. توجه به تفاوت های ظریف که ما در قالب توصیه های خود به آن اشاره می کنیم، تفاوت حقیقی میان موفقیت و شکست را در جست و جوی شغل مناسب رقم می زند. مفهوم شبکه سازی، با ملاقات و صحبت کردن با اشخاص به منظور جمع آوری اطلاعات درباره شغل بالقوه، مثال جالبی است که می توان به آن اشاره کرد.

برون گرا ها طبیعتا از شبکه سازی لذت می برند و توصیه می شود که در مقیاس وسیع این کار را بکنند اما درون گراها شبکه های محدود و خودمانی تری را ترجیح می دهند.بخصوص اگر اشخاصی را که با آنها همکاری می کنند از قبل بشناسند موفق تر عمل خواهند کرد .حسی ها در محدوده های شخصی با افراد شبکه سازی می کنند و این در حالی است که شمی ها به دنبال کسانی می روند که در ظاهر با آنها وجوه تشابهی ندارند. احساسی ها شبکه سازی را مانند بسیاری از امور دیگر شخصی در نظر می گیرند. آنها از برقرار کردن ارتباط مؤثر لذت می برند. فکری ها عینی تر هستند. سرانجام داوری کننده ها سوالات کمتر اما سازمان یافته تر می پرسند در حالی که ملاحظه کننده ها می توانند انواع و اقسام سؤالات رابپرسند.

مشاغل مناسب برای INFPها

در کار فهرست کردن مشاغل مورد علاقه INFPها توجه به این نکته مهم است که در میان سایر شخصیت ها هم می توان کسانی را یافت که در این مشاغل عالی عمل کنند این حال اینها مشاغلی هستند که معمولا INFPها از آن استقبال می کنند. این فهرست به طور یقین جامع و کامل نیست. اما احتمالا به شما امکان کار کردن در مشاغلی را می دهد که قبلا  به آن فکر نکرده اید. در حالی که همه این مشاغل می توانند تولید رضایت شغلی بکنند احتمال می رود که در آینده تقاضا برای بعضی از این مشاغل بیشتر باشد.

خلاق – هنری  

  • نقاش 
  • نویسنده، شاعر، رمان نویس
  • روزنامه نگار
  • سرگرم کننده 
  • آرشیتکت 
  • بازیگر 
  • ویراستار،سردبیر
  • موسیقی دان 
  • طراح گرافیک
  • مدیر هنری و سردبیر مجلات 
  • تولید کننده چند رسانه ای 
  • مدیر بخش هنری (اینترنت) 
  • آهنگساز 
  • ویراستار فیلم 
  • طراح صحنه و طراح داخلی
  • ناشر

نکته:

INFPها از آن جهت به هنر علاقه مندند زیرا می توانند خود و نقطه نظرهایشان را به شكل خلاق و شخصی ابراز دارند. آزادی شخصی و انعطاف پذیری یک هنرمند سبکی برای زندگی است که اغلب INFPها به آن توجه دارند. INFPها در تمام زمینه های هنری می خواهند ندای درون خود را به سمع و نظر دیگران برسانند. بسیاری از INFPها خودشان را هنرمند می دانند حتی اگر از طریق کار هنری امرار معاش نکنند. بعضی از INFPها معتقدند هنرمند بودن کاری نیست که آنها انتخاب کرده باشند، بلکه کیفیتی است که در آنها هست و باید آن را تحمل کنند.

آموزش – مشاوره 

  • استاد کالج – علوم انسانی، هنرها 
  • پژوهشگر 
  • روان شناس بالینی 
  • مشاور 
  • مددکار اجتماعی
  • کتاب خانه دار 
  • مشاور تحصیلی
  • مدرس تحصیلات ویژه 
  • آموزگار دوزبانه 
  • آموزگار دوره ابتدایی
  • میانجی حقوقی
  • مشاور استخدامی
  • مشاور انسان دوستانه 
  • مشاور رفاه کودک
  • مشاور شغلی – راهنما 
  • مشاور سوء مصرف مواد
  • مسئول وام  
  • مددکار اجتماعی
  • مدرس بهداشت عمومی 
  • مترجم، مفسر

نکته:

تدریس و مشاوره زمینه های شغلی هستند که تیپ شخصیتی INFP با آن به رشد و اعتلای دیگران کمک می کند. INFPها با تمام وجود به رشد و اعتلای دیگران علاقه مندند. آنها محیط کالج را به محیط مدرسه و دبیرستان ترجیح می دهند زیرا در کالج انگیزه های دانشجویان بیشتر است. آنها از فرایند یادگیری لذت می برند وبه عنوان یک پژوهشگر، یک آموزش دهنده یا یک کتابدار به دنبال معانی عمیق ترمی گردند. INFPها به عنوان مشاور، روان شناس و مددکار اجتماعی بسیار موفق عمل می کنند می خواهند به دیگران کمک کنند تا به فراست و دانش بیشتری دسترسی پیدا کنند.

زمینه های مذهبی 

  • کشیش، روحانی
  • مدرس دینی 
  • مبلغ دینی
  • کارمند کلیسا 
  • مشاور روحانی

نکته:

بسیاری از INFPها فعالیت های دینی و مذهبی را دوست دارند. آنها از اینکه به دیگران کمک کنند تا جنبه های معنوی خود را افزایش دهند لذت می برند. آنها سوای برقراری رابطه انفرادی با دیگران از وعظ و سخنرانی برای مردم لذت می برند.

مراقبت های بهداشتی 

  • متخصص در امور تغذیه
  • فیزیوتراپ
  • مددکار اجتماعی در امور بهداشت خانواده
  • ماساژ درمانگر
  • متخصص بهداشت عمومی- طب آلترناتیو
  • درمانگر شغلی 
  • آسیب شناس زبان گفتار، متخصص گوش
  • درمانگر هنرهای دستی
  • متخصص ژنتیک
  • متخصص علوم اخلاقی

نکته:

یکی از دلایل مهم علاقه INFPها به این مشاغل این است که می توانند از نزدیک با  اشخاص تماس برقرار سازند. 

INFPها عموما به استقلال و خودمختاری علاقه مندند و مشاغلی که توضیح دادیم آنها را در این راستا کمک می کند. مشاغلی از قبیل کارهای مختلف درمانی و بهداشتی،توجه به طب الترناتیو و ماساژ ناشی از ترجیحات شمی واحساسی بودن INFPها است.

توسعه سازمانی 

  • متخصص استخدام
  • روان شناس صنعتی، سازمانی 
  • متخصص بهسازی نیروی انسانی
  • مشاور در امور جابه جایی کارکنان
  • دانشمند علوم اجتماعی
  • آموزش گروه های مختلف شرکت 
  • مدیر منابع انسانی
  • متخصص روابط کارگری 
  • مشاور -گروه سازی، حل اختلاف

نکته:

با آنکه INFPها معمولا از کار تجارت و بازرگانی خشنود نمی شوند، در برخی از حرفه ها به رضایت خاطر شغلی و موفقیت می رسند. بعضی از INFPها اگر در شرکت هایی کار کنند که حاصل کارشان کمک به دیگران باشد، از آن استقبال می کنند. آنها اغلب در واحدهای بهسازی نیروی انسانی شکوفا می شوند. این اشخاص دوست دارند با افرادی حمایتگر کار کنند و کارشان از ناحیه دیگران تأیید شود.

تکنولوژی

  • مدیر روابط با مشتریان 
  • مشاور تکنولوژی 
  • مربی و راهنما
  • مدیر پروژه 
  • مدیر تأمین منابع انسانی  
  • تهیه کننده نرم افزار های آموزشی

نکته:

در حال حاضر نیاز روزافزون به کسانی وجود دارد که تکنولوژی را درک کنند و درضمن از مهارت های ارتباطی مطلوب برخوردار باشند.

از کارتان لذت ببرید

اگر نمی توانید شغل مورد علاقه تان را در این زمان به دست آورید، سعی کنید کارفعلی تان را بیشتر دوست بدارید. واقعیت این است که سوای کار کردن روی خط مونتاژ کارخانه ها، در اکثریت مشاغل انعطاف فراوان وجود دارد. توصیه هایی وجود دارد که با به کارگیری آن شغل فعلی برایتان جالب تر جلوه می کند.

  • داوطلبانه به تدوین بیانیه ماموریت سازمانی که در آن کار می کنید کمک کنید.
  • بعضی از کارها را به دیگران محول سازید.
  • دوره ای در زمینه حل تعارض و اختلاف ببینید و یک میانجی شوید. 
  • سعی کنید در حرفه تخصصی خود تبدیل به یک مربی یا آموزش دهنده شوید.

به زبان ساده، بهترین روش برای موفق شدن استفاده از توانمندی ها و برخورد نمودن با نقاط ضعف است. اینکه بدانید چگونه این کار را انجام دهید تفاوت میان موفقیت و شکست را در شما رقم می زند.

تعاملات INFP با دیگر شخصیت ها

تیپ‌های شخصیتی مشابه

افراد از انواع زیر بیشتر از همه مشتمل بر ارزش ها ، علایق و رویکرد کلی INFP به زندگی هستند. آنها لزوماً در مورد همه چیزها به توافق نخواهند رسید، و هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها همیشه با هم همراه شوند. اما در بعضی مواقع، به توافق رسیدن برای آن‌ها اسان است و به راحتی با هم کنار میایند و موارد مشترک زیادی دارند.

INTP , INFP , INFJ , ENFP

تیپ‌های شخصیتی متفاوت با تاثیرات مثبت

افرادی که تیپ‌های شخصیتی زیر را دارند شخصیتی بسیار متفاوت با فرد INFP دارند. اما ممکن است بعضی از این تفاوت‌ها برای فرد INFP جالب و تاثیرگذار باشد. با توجه به اینکه آشنایی با افراد جدید فرصت خوبی را برای پیشرفت فرد INFP فراهم میکند، در نتیجه میتواند رابطه مفید و تاثیرگذاری برای او باشد. روابط بین INFPها و این تیپ‌های شخصیتی باید تعادل خوبی از مشترکات و فرصت‌ها برای به چالش کشیدن یکدیگر داشته باشد.

ISFP , INTJ , ENTP , ENFJ

تیپ‌های شخصیتی مکمل بالقوه

INFPها ممکن است در ابتدا فورا با این افراد ارتباط برقرار نکنند، اما پس از آشنایی با یکدیگر، احتمالاً آن‌ها می‌توانند موارد مشترک زیادی با یکدیگر پیدا کنند. همچنین از لحاظ آموزشی مکمل‌های خوبی هستند. اگرچه ممکن است در ابتدا افرادی با شخصیت‌های زیر فرد INFP را جذب نکنند، اما روابط آن‌ها پتانسیل زیادی برای تکمیل و آموختن از یکدیگر دارد.

ISTP , ISFJ , ESFP , ENTJ

تیپ‌های شخصیتی مخالف و چالش برانگیز

افرادی با شخصیت‌های زیر بیشترین توانایی برای برخورد شخصیتی و درگیری با INFP را دارند، اما همچنین بهترین فرصت برای رشد هستند. از آنجا که افراد با این نوع شخصیت اساساً دارای ارزش‌ها و انگیزه‌های متفاوتی از افراد  INFP هستند، در ابتدا، ممکن است ارتباط آن غیرممکن باشد. اما از آنجا که آن‌ها بسیار متفاوت هستند، نقاط قوت آن‌ها نقاط ضعف  INFPاست و اگر قادر به ایجاد رابطه باشند، می‌توانند برای یکدیگر بسیار آموزنده باشند.

ISTJ, ESTP , ESTJ , ESFJ

INFPها در عشق

در روابط، INFPها پرورش‌دهنده، همدل و وفادار است. شفادهنده‌ها دوستان و شرکای خود را با دقت انتخاب می‌کنند و به دنبال پیوند قوی و متناسب هستند. آنها خودآگاه و غالباً معنوی هستند. INFPها گرایش به ذهن آگاهانه دارد. از فردیت شرکای خود پشتیبانی می‌کنند و آنها را ترغیب می‌کنند تا علایق و ایده‌های خود را کشف کنند. INFPها به دنبال راه‌هایی برای سازش با افراد دیگر هستند و غالباً راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای مشکلات بین فردی دارند. آنها می‌توانند بسیار حساس باشند، اما اغلب واکنش های منفی را نسبت به خود حفظ می‌کنند زیرا تمایلی به مقابله ندارند.

روابط نزدیک و هماهنگ برای INFPها مهم است. اگرچه آنها به زمان زیادی نیز برای تفکر و تأمل نیاز دارند. آنها غالباً آزادی زیادی برای ابراز خود و پیگیری خودآگاهی بیشتر می‌خواهند. آنها شریکی را که متعهد و دوست‌داشتنی است، ارج می‌نهند. اما در عین حال از آنها پشتیبانی لازم را برای کشف مستقل اسرار زندگی می‌خواهند.

INFPها به عنوان والدین

به عنوان والدین، INFPها دلسوز، حمایت‌کننده و سازگار هستند. آنها به ندرت یک خانواده سختگیرانه یا ساختار یافته تأسیس می کنند. آنها غالباً به فرزندانشان در تصمیم گیری ، کمک می‌کنند، و ممکن است ایجاد و اجرای قوانین خانواده را به والدین دیگری واگذار کنند. کودکان INFPها غالباً متوجه می شوند که تا زمانی که ارزش های والدین INFPها را نقض نکنند، آزادی بیان و تصمیم گیری خود را دارند. وقتی ارزشها زیر علامت سؤال می‌روند، والدین INFPها محکم می شوند.

سبک ارتباطات INFPها

INFPها ارتباطات ملایمی را برقرار می‌کنند، و از کاوش در گزینه ها و ایده ها لذت می برند. آنها امکاناتی را برای افراد پیش بینی می کنند و اغلب در ارائه راه حل های خلاقانه و انعطاف پذیر برای مشکلات خوب هستند. آنها معمولاً شنوندگان خوبی هستند که سعی می کنند سبک ارتباطی خود را با افرادی که با آنها سر و کار دارند تطبیق دهند. دلسوز و مشارکتی هستند. آنها تمایل دارند که از دیگران و ایده هایشان قدردانی کنند ، اگرچه ممکن است در مورد اشتراک ارزش ها و ایده های نزدیک خود با افرادی که آنها را به خوبی نمی شناسند محفوظ باشد.

مقاله تیپ شخصیتی INFP

برای دریافت مقاله فوق به صورت فایل WORD و PDF کلیک کنید:

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
IRR 0

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ملیکا
    21/05/05 02:32

    گاهی از خودم به خاطر چنین ویژگی های مثبت آروم بودن و دلسوز و بخشنده احساس رضایت میکنم اما به نظرم بدترین کارم اینه که همش می‌خوام کارا رو به تعویق بندازم و در کل تنبلم در لحظه انگیزه میگیرم ولی حوصله ندارم اون کار رو انجام بدم و همچنین به نظر خودم زیاد شاخه به شاخه میشم و هدف خیلی واضح ندارم و خیلی از دیگران پیروی میکنم درکل آروم بودن و حس درک کردن بقیه خوبه اما نقات ضعفش خیلی خیلی زود می‌تونه آدم رو شکست بده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست