اسکرام چیست و چه مزایایی دارد؟

مدیران پروژه و تیم‌های آنها از برنامه‌های مختلفی مانند ابزارهای اسکرام برای کمک به مدیریت محصولات خود استفاده می‌کنند. ابزارهای اسکرام برنامه‌های نرم افزاری هستند که محصولات را با استفاده از نمودارها و تابلوها ردیابی، مدیریت و سازماندهی می‌کنند. اگر به مدیریت پروژه علاقه‌مند هستید، ممکن است بخواهید در مورد ابزارهای مختلف اسکرام که در دسترس شما هستند، بیاموزید. در این مقاله، ابزارهای اسکرام را مورد بحث قرار می‌دهیم، توضیح می‌دهیم که آنها چگونه می‌توانند در مدیریت پروژه به شما کمک کنند.

ابزارهای اسکرام چه کار می‌کنند؟

ابزارهای اسکرام یک سیستم سازمان یافته برای برنامه‌ریزی محصولات ایجاد می‌کنند. تیم‌های پروژه از این برنامه‌ها برای کمک به موثرتر ساختن فرآیند ایجاد محصولات استفاده می‌کنند. ابزارهای اسکرام می‌توانند همکاری، ارتباطات و شفافیت را در تیم پروژه افزایش دهند. آنها همچنین می‌توانند بهره وری را از طریق ویژگی‌های خود، مانند ابزارهایی که پیشرفت یک محصول را ردیابی می‌کنند، بهبود بخشند. استفاده از ابزارهای اسکرام به تیم پروژه کمک می‌کند تا آیتم‌ها را به سرعت توسعه داده و آزمایش کنند، که کارایی فرآیندهای آنها را بهبود می‌بخشد. ابزارهای اسکرام در مدیریت پروژه سودمند هستند زیرا به اعضای تیم اجازه می‌دهند تا به سرعت و به راحتی روی یک محصول همکاری کنند.

مزایای اسکرام شامل موارد زیر است اما محدود به آنها نیست:

  • کیفیت بهتر محصول
  • بازگشت سرمایه سریعتر
  • کنترل بیشتر
  • کاهش ریسک
  • بهبود رضایت مشتری

بیشتر این مزایا صرفاً از خود فرآیند ناشی می‌شود. فرآیند اسکرام برای ایجاد چرخه‌های کوتاه و مختصر از نظر زمانی طراحی شده است که بر الزامات مشتری با اولویت بالا تمرکز می‌کند و بررسی‌های مشتریان و ذینفعان را زودتر در طول فرآیند شامل می‌شود.

کیفیت بهتر محصول

اگر مشتریان و ذینفعان خود را برای نیازهای در حال تحول در بررسی‌های اسپرینت بررسی کنید، کیفیت محصول بهتری خواهید داشت زیرا آنها می‌توانند سریعتر تشخیص دهند که آیا نرم افزار با نیازهای آنها مطابقت دارد یا خیر. هنگامی که نیازهای آنها را برآورده نمی‌کند، شما این شانس را دارید که خیلی زودتر و خیلی سریعتر از مدل آبشاری(waterfall)، مسیر را تغییر دهید.

اسپرینت‌ها ریتم زمان‌بندی چارچوب اسکرام هستند. استاندارد صنعت معمولاً چرخه‌های ۲ هفته‌ای برای این دو سرعت است. این بدان معناست که شما محصول خود را خیلی زودتر و بسیار بیشتر از یک پروژه آبشاری معمولی که ممکن است ۹ ماه تا ۲ سال طول بکشد، به مشتریان و ذینفعان خود نشان دهید.

بازگشت سرمایه سریعتر

بازگشت سرمایه سریع‌تر از ارائه محصولات باکیفیت است که مشتریان می‌توانند در بازه زمانی کوتاه‌تری از آنها استفاده کنند. اسکرام از آنها می‌خواهد که ابتدا روی اظهارنامه مالیات بر درآمد که همه به آن نیاز دارند و سپس روی یک ایالت کلیدی یا گروه کوچکی از ایالت‌ها تمرکز کنند. هر اسپرینت به شما امکان می‌دهد بسته به بازخورد مشتریان و ذینفعان، مرور و چرخش کنید.

به عنوان مثال، در طول اولین اسپرینت، آنها بر روی ساخت نرم افزار مالیاتی تمرکز کردند. در پایان هر اسپرینت، آنها فرصتی برای بازخورد مشتری در مورد آن محصول خواهند داشت. آنها همچنین می‌توانند ببینند که آیا مردم می‌خواهند از آن استفاده کنند و حاضرند برای آن هزینه بپردازند. پس از آن، در اسپرینت‌های بعدی ممکن است بر اساس تقاضا یا جمعیت، ماژول‌هایی دیگری بسازند. به تدریج، آنها به طور کامل نرم افزاری را ایجاد می‌کنند. ساختن نرم افزار مالیاتی در یک زمان به آنها این امکان را می‌دهد که محصول خود را به دست مشتریان برسانند و زودتر شروع به کسب درآمد کنند.

کنترل بیشتر و کاهش ریسک

پروژه‌ها بیشتر کنترل می‌شوند زیرا دارای زمان‌بندی هستند و همه می‌دانند که چه وظیفه‌ای باید انجام دهند. هنگامی که اسکرام به درستی استفاده می‌شود، به همه افراد در پروژه، از مشتری گرفته تا ذینفع، از توسعه دهنده تا اسکرام مستر اجازه می‌دهد تا بدانند چه کاری انجام می‌دهند و چه زمانی باید انجام شود. تیم‌ها هر روز با هم ارتباط برقرار می‌کنند و با هم همکاری می‌کنند، بنابراین ناشناخته‌ها یا بحران‌های کمتری وجود دارد که از ناکجاآباد ظاهر می‌شوند. از آنجایی که از طریق همکاری در اسکرام با هم به طور موثرتری کار می‌کنید و تمرکز بیشتری دارید، کاهش ریسک را برای پروژه مشاهده خواهید کرد.

بهبود رضایت مشتری

ارزش کسب و کار رضایت مشتری دو پیروزی بزرگ اسکرام است. این به این دلیل است که شما پتانسیل ارائه ارزش واقعی را در دو هفته دارید! با شروع از پایان اولین اسپرینت، مشتری با محصول تعامل می‌کند و بازخورد می‌دهد. این در طول عمر پروژه ادامه دارد. ویژگی‌ها و پیشرفت‌ها بسیار بیشتر توسط مشتریان در اسکرام هدایت می‌شوند که در نهایت منجر به یک محصول بهتر می‌شود. محصولات بهتر = مشتریان راضی‌تر. یکی دیگر از پیروزی‌های ناشی از مشارکت منظم مشتری در این فرآیند این است که مشتریان عمیقاً درگیر محصول هستند – و حتی از آن حمایت می‌کنند – زیرا به ساخت آن کمک می‌کنند. این امر باعث می‌شود توسعه اسکرام یک پیروزی برای بهبود ارزش تجاری و رضایت مشتری باشد. R

اسکرام پروژه‌های سریع‌تری را با نرم‌افزار با کیفیت‌تر ارائه می‌دهد، بازگشت سرمایه سریع‌تری برای کسب‌وکار دارد و سال به سال موفق‌تر از پروژه‌های Waterfall است. آن را امتحان کنید!

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید