ماتریس‌های پیشرونده ریون (Raven)

ماتریس‌های پیشرونده ریون یک آزمون غیرکلامی کلاسیک است که برای اندازگیری استدلال انتزاعی و هوش سیال استفاده می‌شود. این آزمون از سال ۱۹۳۶ توسط John C. Raven ایجاد شده است. این آزمون شامل ۶۰ سؤال تصویری است که توسط ماتریس‌های منطقی ایجاد شده است، کاربران باید پاسخ صحیح را در ۶ یا ۸ سؤال چند گزینه‌ای موجود انتخاب کنند. سوالات به ترتیب از آسان تا دشوار برای شناسایی بخش‌های مختلف هوش سیال شما ساخته شده‌اند.

  این یک آزمون کاملاً غیرزبانی است، بنابراین برای فرهنگ‌های مختلف ارزیابی منصفانه‌ایی دارد. از این رو به معروف‌ترین و محبوب‌ترین آزمون جهان تبدیل می‌شود. در طول ۸۶ سال پس از انتشار، ماتریس‌های پیشرونده ریون به طور گسترده توسط روانشناسان مورد استفاده قرار گرفته است و این آزمون به عنوان یک استاندارد برای پیوستن به برخی از سازمان‌های معروف مانند انجمن تریپل ناین، انجمن بین المللی تحقیقات فلسفی، پذیرفته شده است.

این آزمون دارای ارزیابی بالینی و عصبی، تعیین دانشپایه آموزشی، ارزیابی شغلی، درمان عصب‌شناسی بزرگسالان و استعدادیابی است. این آزمون نزدیک به ۱۰۰ سال است که در ۱۵۱ کشور مورد استفاده و اعتماد روانشناسان حرفه‌ای قرار گرفته است.

امروزه همزمان با توسعه اینترنت، افراد اغلب با تست‌هایی مواجه می‌شوند که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اما صحت و اعتبار این تست‌ها تایید نشده است. اکثر آنها نتایج نادرستی می‌دهند، حتی در نتایج آزمودنی‌ها اغراق می‌کنند تا تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد. سایت ما با افتخار آزمون ماتریس‌های پیشروی ریون را به صورت آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد. تا کنون این سایت بیش از ۲۰۰۰ تست آنلاین برای همه انجام داده است. آنها از سراسر جهان، از بخش های مختلف، گروه‌های سنی مختلف می‌آیند.

سن مناسب برای آزمون: آزمون ماتریس‌های پیشرونده ریون برای سنین ۶ تا ۸۵ سال استفاده می‌شود.

S

شروع آزمون آنلاین

نمونه های پرکاربرد تست شخصیت:

آزمون MBTI آنلاین کلیک کنید

برای انجام تست نئو آنلاین کلیک کنید

تست DISC

برای انجام آزمون کتل آنلاین کلیک کنید.

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید