آنبوردینگ چیست ؟

زمانی که قصد دارید یک مشتری جدید به یک نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS)، معرفی کنید؛ ساده کردن فرآیند تا جایی که امکان دارد ضروری است. فرآیند آنبوردینگ از ورود مشتری به خدمات استقبال می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا همه ابزارهای مختلف موجود را بشناسند. ایجاد یک فرآیند ورود ساده و خوشایند روشی است که یک شرکت نحوه استفاده بهینه از خدمات خود برای نیازها را به مشتری توضیح می‌دهد. در این مقاله، ما بحث می‌کنیم که SaaS آنبوردینگ چیست، چرا مهم است و چگونه می‌توان آن را تسهیل کرد.

SaaS  آنبوردینگ چیست؟

SaaS  آنبوردینگ فرآیندی است که شرکت برای معرفی مشتریان جدید به نرم افزار از آن استفاده می‌کند. این فرآیند شامل نشان دادن ویژگی‌های مختلف موجود در نرم افزار به مشتری و نحوه به حداکثر رساندن ارزش هر کدام است. این فرآیند معمولاً از زمانی شروع می‌شود که کاربر برای اولین بار ثبت‌نام می‌کند و تا زمانی ادامه می‌یابد که استفاده از سرویس را کاملاً راحت کند.

آنبوردینگ با کیفیت اغلب می‌تواند به عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی برای کمک به فروش محصول باشد. یک مشتری علاقمند ممکن است قبل از ثبت نام اطلاعات زیادی در مورد نرم افزار نداشته باشد. با نشان دادن نحوه عملکرد و ویژگی‌های خاص نرم افزار به مشتری، شرکت قادر است به آنها نشان دهد که چگونه خدمات به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک می‌کند.

چرا آنبوردینگ SaaS مهم است؟

آنبوردینگ SaaS مهم است زیرا به مشتریان بالقوه نشان می دهد که چگونه می‌توانند بهترین ارزش را از خدمات دریافت کنند. همچنین معمولاً به عنوان اولین نقطه تماس بین کاربر و عملکردهای نرم افزار عمل می‌کند، بنابراین ایجاد یک تاثیر اولیه عالی می‌تواند به حفظ رضایت مشتری در طولانی مدت کمک کند. یک فرآیند نصب ساده می‌تواند به کاربر کمک کند تا نحوه استفاده از نرم‌افزار را تعیین کند و فواید کامل آن را به سرعت به دست آورد.

نحوه تسهیل فرآیند آنبوردینگ با کیفیت

در اینجا چند راه برای ایجاد یک فرآیند آنبوردینگ با کیفیت که برای کاربر قابل انتظار و راحت باشد وجود دارد:

۱٫ مشخص کنید که کدام ویژگی ها را به آنبوردینگ اضافه کرده‌اید.

آنبوردینگ می‌تواند شامل ویژگی‌ها و مراحل بسیاری باشد که می‌تواند کاربر را در راه‌اندازی راهنمایی کند. این ویژگی‌ها باید فرآیند را ساده کند و نحوه استفاده از نرم افزار را به مشتری نشان دهد. SaaS خود را در نظر بگیرید و اینکه کاربران چگونه می‌توانند آن را در طول ورود به سیستم به بهترین شکل یاد بگیرند. برای مثال، می‌توانید برای هر بخش از نرم‌افزار خود آموزش‌های ویدیویی ارائه دهید یا می‌توانید از صفحات مختلف اسکرین شات اضافه کنید.

۲٫ فرآیند ثبت نام را ساده کنید

مرحله ثبت نام اولین عنصری است که مشتری در اولین استفاده از خدمات با آن در تعامل است. تداوم این روند سریع و ساده به کاربر کمک می‌کند تا در سریع ترین زمان ممکن درگیر سرویس شود. اجازه دادن به کاربران برای ورود به سیستم با استفاده از یک سرویس اجتماعی موجود نیز می‌تواند فرآیند را با تکمیل اطلاعات مربوطه آنها از قبل ساده کند.

۳٫ یک صفحه ورود برای اولین بار

پس از ثبت نام کاربر، یک پیام ساده که پس از اولین بار ورود به سیستم به آنها خوشامد می‌گوید، طراحی کنید. همچنین می‌توانید از این پیام برای راهنمایی کاربر به مراحل بعدی در فرآیند ورود استفاده کنید. این پیام همچنین می‌تواند به کاربر اجازه دهد انتخاب کند که چگونه می‌خواهد شروع به یادگیری در مورد نرم افزار کند. اگر کاربر قبلاً درک درستی از کاری که نرم افزار انجام می‌دهد داشته باشد، این انتخاب می‌تواند شامل دور زدن آموزش‌ها شود تا بتوانند زودتر شروع به کار کنند.

۴٫ یک ایمیل خوشامدگویی بفرستید

ارسال خودکار یک ایمیل برای کاربر و تشکر از علاقه‌اش به شرکت نشان‌دهنده قدردانی است و می‌تواند به او اطلاع دهد که بر روی او سرمایه‌گذاری کرده‌اید. اطلاعات تماس را در ایمیل خود قرار دهید تا مشتریانتان بتوانند برای پشتیبانی شخصی با شما تماس بگیرند. همچنین می‌توانید از ایمیل برای هدایت آنها به منابع و ابزارهای اضافی ارائه شده توسط شرکت استفاده کنید.

۵٫ تور محصولات را ارائه دهید

پس از اینکه مشتری ثبت نام کرد و اطلاعات اولیه خود را ارائه کرد، احتمالاً می‌خواهد ببیند چه ابزارهایی در سرویس موجود است. بردن آنها به یک تور محصول راهی عالی برای توضیح مختصر این است که هر یک از عملکردهای خدمات چه کاری انجام می‌دهند و چگونه می‌تواند نیازهای آنها را برآورده کند. تورها همچنین می‌توانند تعاملی باشند، جایی که راهنما از کاربر می‌خواهد شروع کند و اطلاعات اولیه را در حین انجام آنها پر کند.

۶٫ تجربه را شخصی کنید

در ابتدای فرآیند نصب، ارزیابی نیازها و اهداف مشتری برای استفاده از نرم افزار می‌تواند مفید باشد. این می‌تواند به سادگی داشتن یک اعلان باشد که از کاربر می‌پرسد چگونه می‌خواهد از نرم افزار استفاده کند. استفاده از این اطلاعات برای راهنمایی کاربر به ابزارها و بخش‌های مربوطه برنامه می‌تواند فرآیند راه‌اندازی را متمرکزتر کند. یک فرآیند سوار شدن پیشرفته‌تر حتی می‌تواند مسیرهای مختلفی داشته باشد که بر اساس نیاز کاربر تغییر می‌کند.

۷٫ نوار پیشرفت را پیاده سازی کنید

وقتی برای اولین بار از یک نرم افزار جدید استفاده می‌کنید، یک کاربر جدید ممکن است برای راه اندازی کامل به کمک بیشتری نیاز داشته باشد. راهنمایی کاربر با فهرستی از مراحل می‌تواند به شکستن فرآیند کمک کند تا قابل کنترل‌تر به نظر برسد. این همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مشتری از هر بخش از خدمات آگاه است تا بتواند به طور موثرتری از آن استفاده کند.

۸٫ منابع اضافی را فراهم کنید

مهم نیست که استفاده از نرم افزار چقدر ساده باشد، گنجاندن یک مرکز منبع که کاربران در صورت نیاز به کمک اضافی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، مفید است. این مرکز باید دارای اطلاعاتی آسان و مرتبط باشد که کاربر بتواند به سرعت به آنها دسترسی داشته باشد تا هر مشکلی را حل کند. چند نمونه از این منابع عبارتند از:

  • بخش سوالات متداول (FAQ)
  • یک انجمن گفتگو که در آن کاربران با تجربیات مشابه می توانند در مورد ابزارهای موجود در نرم افزار بحث کنند.
  • یک عملکرد چت برای کاربران برای صحبت مستقیم با کارکنان پشتیبانی برای پرسیدن سؤال و ارائه بازخورد.

فرآیند آنبوردینگ با کیفیت می‌تواند مزایای عملی زیادی برای شرکت داشته باشد. با ارائه درک روشنی از محصول به کاربر، آنها می‌توانند ارزیابی کنند که آیا خدمات برای آنها مناسب است یا خیر. اگر آنها برای یک سطح رایگان اولیه SaaS ثبت نام کنند، یک ورود دقیق می‌تواند آنها را تشویق کند تا به سطح پولی ارتقا پیدا کنند. آنها همچنین ممکن است به احتمال زیاد این سرویس را به دیگران توصیه کنند.

بیشتر بخوانید:

۵ مهارت برتر کارشناس فروش

شخصیت شغلی

سوالات مصاحبه برای استخدام مدیر حسابداری

نرم افزار جذب و استخدام

سوالات مصاحبه شغلی بر اساس نقش – مدیر فروش

مدیر فروش: وظایف و ویژگی‌ها

مزیت‌ های ATS های خارجی

روش استفاده و ویژگی‌های ATS در شرکت‌های خارجی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید