هوش مصنوعی چگونه استخدام را تغییر خواهد داد

رونمایی از ابزارهایی هوش مصنوعی در استخدام مانند Open AI’s ChatGPT، Google Bard و Bing جدید مایکروسافت مطمئناً به معنای یک چیز است: همه در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی (GAI) ممکن است نحوه کار ما را تغییر دهد، صحبت می‌کنند. اگرچه هنوز خیلی زود است که بدانیم تأثیر GAI دقیقاً چه خواهد بود، اما می‌توان فرض کرد که جنبه‌های کار افراد در طیف وسیعی از صنایع تغییر کرده و تکامل خواهند یافت.

برای متخصصان استعداد، این سؤالات زیادی را ایجاد می‌کند: پیشرفت در هوش مصنوعی چگونه بر مشاغل جذب استعداد تأثیر می‌گذارد؟ و چگونه اتوماسیون برخی از وظایف، مهارت‌هایی را که استخدام‌کنندگان نیاز دارند تغییر خواهد داد؟

در حالی که برای روشن شدن همه پاسخ‌ها به زمان و آزمایش نیاز است، نظر برخی از رهبران استعداد و کارشناسان صنعت بخوانیم تا دیدگاه آنها را در مورد چگونگی تغییر استخدام با هوش مصنوعی در پنج تا ۱۰ سال آینده بدانیم.

Jo-Ann Feely، مدیر عامل جهانی نوآوری در شرکت راه‌حل‌های استعدادیابی AMS، بیان می‌کند که: “هوش مصنوعی کل صنعت TA را متحول خواهد کرد.”

هوش مصنوعی در استخدام چیز جدیدی نیست

اکثر تیم‌های استعدادیابی امروزه از نوعی هوش مصنوعی در فرآیند استخدام خود استفاده می‌کنند.

جنیفر شاپلی، معاون استعدادیابی لینکدین، می‌گوید: «صنعت استخدام از ابزارهای هوش مصنوعی مختلف استفاده می‌کند، چه از طریق چت‌بات‌ها یا راه‌های دیگر برای کمک به بهبود تجربه نامزدها و کارایی کلی فرآیند استخدام». این شامل آن دسته از وظایف روزانه پاسخ دادن به سوالات نامزدها، برنامه‌ریزی مصاحبه‌ها و بهینه‌سازی پست‌های شغلی است.

۱

هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در کمک به استخدام‌کنندگان در یافتن منابع نامزدها سودمند شده است. به عنوان مثال، LinkedIn Recruiter به طور مداوم با ویژگی‌هایی به روز می‌شود تا به استخدام‌کنندگان کمک کند تا بر اساس مهارت‌ها، ارزش‌های مشترک، و نحوه و مکان‌هایی که افراد می‌خواهند کار کنند، نامزدهای بالقوه خود را پیدا کنند. Hari Srinivasan، معاون مدیریت محصول در LinkedIn Talent Solutions می‌گوید: «هوش مصنوعی برای مدیریت پیچیدگی اتصال همه اینها در مقیاس استفاده شده است. لینکدین اخیراً پیام‌هایی با کمک هوش مصنوعی منتشر کرده است تا به استخدام‌کنندگان در ایجاد پیام‌های شخصی‌سازی شده برای صرفه‌جویی در زمان و افزایش تعامل نامزدها کمک کند.

استخدام چگونه با هوش مصنوعی تکامل می‌یابد

هوش مصنوعی زمان زیادی برای استخدام‌کنندگان صرفه‌جویی می‌کند در پست اخیر وبلاگ استعدادها، گلن کتی، یک رهبر فکری در استخدام و فناوری منابع انسانی، در مورد اینکه چگونه GAI به طور خاص می‌تواند به مقابله با اصول اولیه استخدام مانند نوشتن شرح شغل، کمک به اطلاع رسانی نامزدها، نوشتن رشته های جستجوی Boolean، و ایجاد سوالات احتمالی مصاحبه کمک کند، صحبت می‌کند.

نتایج برتر استخدام

همانطور که هوش مصنوعی به تکامل و خودکارسازی وظایف روزانه ادامه می‌دهد، استخدام‌کنندگان ممکن است بتوانند بسیاری از چیزهای تکراری (و صادقانه بگوییم، خسته‌کننده) را از صفحه خود حذف کنند. بر جنبه‌های انسانی‌تر استخدام تمرکز کنند.

جنیفر شاپلی می‌گوید: «شما خواهید دید که استخدام‌کنندگان بیشتری از هوش مصنوعی در فرآیندهای موجود خود استفاده می‌کنند. زیرا آن‌ها از راه‌هایی که در واقع کارشان را آسان‌تر می‌کند، راحت‌تر خواهند بود.»

استخدام کنندگان برای استخدام برون مرزی اهمیت فزاینده‌ای قائل‌ هستند

در حالی که هوش مصنوعی وعده می‌دهد که استخدام کارآمدتر شود، نگرانی‌هایی نیز وجود دارد. برخی از کارشناسان مطمئن هستند که هوش مصنوعی بازار کار را در سراسر صنایع مختل خواهد کرد. دکتر تری هورتون می‌گوید: «هیچ راه حلی وجود ندارد. اما پیام گسترده‌تر این است که استخدام‌کنندگانی که به هوش مصنوعی مسلط می‌شوند. همچنین از ابزارهایی برای آزاد کردن زمان بیشتری برای جنبه‌های انسانی استخدام استفاده می‌کنند، در بقیه دهه‌ها به رهبری تلاش‌های استعداد ادامه خواهند داد.»

این به ویژه در مورد استخدام خارجی صادق است. در حالی که GAI می‌تواند در ارتباط با نامزدهای بالقوه کمک کند، گلن کتی معتقد است که مشارکت انسانی هنوز مهم است. او می‌گوید: «اگر طرف مقابل هستید، فکر می‌کنم به جای اینکه یک انسان به شما کمک کند، علاقه واقعی نشان دهد و به حرف‌های شما گوش دهد، درک متفاوتی از دسترسی کاملاً روباتیک وجود دارد.

او می افزاید: «وقتی با افرادی سروکار دارید که نیازی به ایجاد تغییر ندارند، سطحی از نفوذ و ایجاد رابطه مهم است. «یک استخدام‌کننده ماهر می‌تواند مکالمه را از «چرا با من تماس می‌گیری؟» به «در واقع، من می‌خواهم برای آن شغل در نظر گرفته شوم» تبدیل کند. S

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

آزمون آنلاین NEO ( تست نئو )

رابطه شخصیت با رفتار سازمانی

چگونه فرهنگ سازمانی را ارتقا دهیم؟

تست انیاگرام ( آزمون آنلاین Enneagram)

کارشناس فروش چیست ؟

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید