بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM)

با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد از مصرف‌کنندگان گزارش می‌دهند که رسانه‌های اجتماعی – به‌ویژه محتوای اینفلوئنسر – به‌طور قابل‌توجهی بر تصمیم‌گیری‌های خرید تأثیر می‌گذارند. بازاریابان در سراسر صنایع در حال هدایت تکامل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) از یک ابزار مستقل به یک منبع چندجانبه از هوش بازاریابی هستند. مخاطب مهم و در حال رشد

طی ۱۸ سال، از سال ۲۰۰۴ (زمانی که MySpace اولین سایت رسانه اجتماعی شد که به یک میلیون کاربر رسید) تا سال ۲۰۲۲، رشد چشمگیر کانال‌های دیجیتال تعاملی رسانه‌های اجتماعی را به سطوحی رساند که حتی دسترسی تلویزیون و رادیو را به چالش می‌کشد.

  در آغاز سال ۲۰۲۳، ۷۶/۴ میلیارد کاربر رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان وجود داشت که بیش از ۵۹ درصد از جمعیت جهان است.

با افزایش روند استفاده از رسانه‌های اجتماعی، بازاریابان در حال تکمیل استراتژی هایی هستند تا مزیت رقابتی قابل توجهی را به دست آورند که تعامل با این مخاطبان کلیدی می‌تواند حتی سریعتر و موثرتر از بازاریابی سنتی ارائه دهد.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) چیست؟

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM )همچنین به عنوان بازاریابی دیجیتال و بازاریابی الکترونیکی شناخته می‌شود. استفاده از رسانه‌های اجتماعی – پلتفرم‌هایی است که کاربران بر روی آن شبکه‌های اجتماعی می‌سازند. آنها اطلاعات را برای ایجاد برند یک شرکت، افزایش فروش و افزایش ترافیک وب‌سایت به اشتراک می‌گذارند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) علاوه بر ارائه راهی برای تعامل با مشتریان فعلی و رسیدن به مشتریان جدید، دارای تجزیه و تحلیل داده‌های هدفمند است. از اینرو به بازاریابان امکان می‌دهد موفقیت تلاش‌های خود را ردیابی کنند و راه‌های بیشتری را برای تعامل شناسایی کنند.

چرا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی اینقدر قدرتمند است؟

قدرت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) توسط ظرفیت بی‌نظیر رسانه‌های اجتماعی در سه حوزه اصلی بازاریابی هدایت می شود: ارتباط، تعامل و داده‌های مشتری.

ارتباط:

نه تنها رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها امکان می‌دهند تا با مشتریان به روش‌هایی ارتباط برقرار کنند که قبلا غیرممکن بود، بلکه طیف فوق‌العاده‌ای از راه‌ها برای ارتباط با مخاطبان هدف وجود دارد – از پلتفرم‌های محتوا (مانند YouTube) و سایت‌های اجتماعی (مانند فیس‌بوک) تا خدمات میکروبلاگینگ (مانند توییتر).

تعامل:

ماهیت پویای تعامل در رسانه‌های اجتماعی – چه ارتباط مستقیم و چه «پسندیدن» منفعل – به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا از فرصت‌های تبلیغاتی رایگان از توصیه‌های eWOM (دهان به دهان الکترونیکی) بین مشتریان موجود و بالقوه استفاده کنند. نه تنها اثر سرایت مثبت از eWOM یک محرک ارزشمند در تصمیم گیری مصرف کننده است، بلکه این واقعیت که این تعاملات در شبکه اجتماعی اتفاق می‌افتد آنها را قابل اندازه‌گیری می‌کند. برای مثال، کسب‌وکارها می‌توانند «ارزش اجتماعی» خود را اندازه‌گیری کنند – اصطلاحی برای بازگشت سرمایه (ROI) از کمپین‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) آنها.

داده‌های مشتری:

یک طرح بازاریابی رسانه اجتماعی (SMM) که به خوبی طراحی شده است، منبع ارزشمند دیگری را برای افزایش نتایج بازاریابی ارائه می‌دهد: داده‌های مشتری. ابزارهای SMM این ظرفیت را دارند که نه تنها داده‌های مشتری را استخراج کنند، بلکه این طلا را به تجزیه و تحلیل بازار عملی تبدیل کنند – یا حتی از داده‌ها برای جمع‌بندی استراتژی‌های جدید استفاده کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی چگونه کار می کند

همانطور که پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام شروع به کار کردند، رسانه‌های اجتماعی نه تنها نحوه ارتباط ما با یکدیگر، بلکه روشی را که کسب‌وکارها می‌توانند بر رفتار مصرف‌کننده تأثیر بگذارند، تغییر دادند – از تبلیغ محتوایی که باعث تعامل تا استخراج اطلاعات جغرافیایی، جمعیتی، و اطلاعات شخصی که باعث می شود پیام رسانی در بین کاربران طنین انداز شود.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

در مقایسه با بازاریابی سنتی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی چندین مزیت متمایز دارد. از جمله این واقعیت که SMM دارای دو نوع تعامل است که ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هدفمند را قادر می‌سازد: هم مشتری به مشتری و هم شرکت به مشتری. به عبارت دیگر، در حالی که بازاریابی سنتی ارزش مشتری را در درجه اول با گرفتن فعالیت خرید ردیابی می‌کند، SMM می‌تواند ارزش مشتری را هم به طور مستقیم (از طریق خرید) و هم به طور غیرمستقیم (از طریق ارجاع محصول) ردیابی کند.

محتوای قابل اشتراک گذاری

کسب‌وکارها همچنین می‌توانند پیوندهای تقویت‌شده SMM را به ایجاد محتوای «چسبنده» تبدیل کنند. اصطلاح بازاریابی برای محتوای جذاب که در نگاه اول مشتریان را درگیر می‌کند. آنها را به خرید محصولات وادار می‌کند و سپس آنها را به اشتراک‌گذاری محتوا وادار می‌کند. این نوع تبلیغات دهان به دهان نه تنها به مخاطبان غیرقابل دسترس می رسد. بلکه تأیید ضمنی فردی را نیز به همراه دارد که گیرنده آن را می‌شناسد و به او اعتماد دارد – که باعث می‌شود ایجاد محتوای قابل اشتراک‌گذاری یکی از مهم‌ترین راه‌هایی باشد که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی باعث رشد می‌شود. S

بازاریابی تلفنی چیست؟

وظایف مدیر بازاریابی

سوالات مصاحبه شغلی بر اساس نقش – مدیران بازاریابی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید