مراحل بهبود مهارت

اگر می‌خواهید خود را با ارزش افزوده به یک کارفرما معرفی کنید، بهبود مهارت‌ها می‌تواند کمک کننده باشد. در حالی که برخی از مهارت‌ها به طور طبیعی به وجود می‌آیند، برخی دیگر به کار و تمرکز بسیار بیشتری نیاز دارند. با صرف زمان و تلاش برای پرورش مهارت‌های مهم، می‌توانید فرصت‌های شغلی بیشتری را برای خود باز کنید. در این مقاله، ما در مورد اهمیت بهبود مهارت صحبت می‌کنیم و نکاتی را به اشتراک می گذاریم که می‌تواند به شما در یادگیری مهارت‌های بیشتر کمک کند.

چرا ارتقاء مهارت‌های خود مهم است؟

بهبود مهارت بخش مهمی از تبدیل شدن به یک کاندید با ارزش است. هنگامی که مجموعه مهارتی را دارید که کارفرما به دنبال آن است، احتمال بیشتری دارد که یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. داشتن بسیاری از مهارت‌ها نیز زمانی مفید است که از قبل شغلی دارید. اگر مدیرتان متوجه شود که شما برای یادگیری کارهای جدید ابتکار عمل کرده‌اید، ممکن است زمانی که زمان آن است که به آنها ترفیع، افزایش حقوق و پاداش بدهد، به شما فکر کند. داشتن مهارت‌های زیاد همچنین می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند و می‌توانید به منبعی مفید برای همکارانتان تبدیل شوید.

مهارت‌های مهم برای توسعه

اگر می‌خواهید شغل خود را ارتقا دهید، این مهارت‌ها را در نظر بگیرید:

انطباق‌پذیری:

 افرادی که می‌توانند مشکلات یا تغییرات ناگهانی را حل کنند، تمایل دارند در حرفه خود پیشرفت کنند. این به این دلیل است که سازگار بودن نشان می‌دهد که کار با شما آسان است و می‌توانید از پس هر کاری برآیید. این ویژگی تحسین برانگیز می‌تواند به شما کمک کند تا در نزد کارفرمایان متمایز شوید. برای سازگاری بیشتر، ابتدا باید یاد بگیرید که چگونه یک حلال مؤثر مشکل باشید و در عین حال سطح استرس خود را نیز مدیریت کنید. باز بودن در برابر چالش‌های جدید نیاز به تمرین دارد، اما داشتن آن یک مهارت عالی است.

استدلال تحلیلی:

 اگر شغلی می‌خواهید که شامل داده یا تصمیم‌گیری باشد، باید مهارت‌های استدلال تحلیلی خود را بهبود بخشید. این بدان معنی است که شما می‌توانید برای یافتن الگوها و نتیجه‌گیری به اطلاعات نگاه کنید. فردی باشید که می‌تواند داده‌ها را معنا کند و بر اساس آن تصمیم بگیرد که چه کاری انجام دهد.

خلاقیت:

یک متفکر خلاق بودن برای بسیاری از مشاغل مهم است. در کنار داشتن مهارت‌های خلاقانه نرم، مهارت‌های خلاقانه سخت زیادی نیز وجود دارد که مهم هستند. بسته به شغلی که می‌خواهید دنبال کنید، ممکن است بخواهید مهارت‌های طراحی گرافیکی، کپی رایتینگ، ویرایش کپی، طراحی تجربه کاربر، عکاسی یا ویرایش ویدیو را توسعه دهید.

ارتباط:

 گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن مهارت‌های ارتباطی مهمی هستند که باید داشته باشید. وقتی یاد می‌گیرید که چگونه با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید، می‌توانید خود را به روی انواع فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیز باز کنید. نوشتن ایمیل، صحبت کردن با تلفن، چت کردن از طریق تماس‌های ویدیویی و ملاقات حضوری راحت باشید. هنگام گوش دادن به سخنان دیگران، تلاش کنید تا واقعاً آنچه را که می‌گویند بفهمید و بازخورد معناداری ارائه دهید.

هوش هیجانی:

این مهارت توانایی درک احساسات خود و دیگران است. در کنار همدلی، کسانی که هوش هیجانی قوی دارند می‌دانند چگونه در موقعیت‌های بسیار هیجانی واکنش مناسب نشان دهند. آنها در تشخیص احساسات مردم و یافتن راه‌حل برای مشکلاتشان خوب هستند. شما می‌توانید هوش هیجانی خود را با پرسش از افراد در حال انجام و تلاش برای درک بیشتر بهبود بخشید.

رهبری:

اگر روزی می‌بینید که یک تیم را رهبری می‌کنید، باید یاد بگیرید که چگونه یک رهبر مؤثر باشید. دانستن اینکه چگونه یک تیم را مدیریت کنید، کار را واگذار کنید، مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرید، با رهبران شرکت ارتباط برقرار کنید، قضاوت خوبی داشته باشید و راه‌حل‌های منحصربه‌فرد پیدا کنید، می‌تواند به شما کمک کند ثابت کنید که برای رهبری تیم خود مناسب هستید.

متقاعدسازی:

 اینکه فردی متقاعد کننده باشید می‌تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت زیادی داشته باشید. اگر فروشنده هستید، این مهارت‌ها می‌تواند به شما کمک کند مشتری جدیدی پیدا کنید. اگر بازاریاب هستید، این مهارت‌ها می‌تواند به شما در فروش یک مفهوم کمک کند. شاید شما برای شغلی مصاحبه می‌کنید، این مهارت‌ها می‌توانند به شما در دریافت پیشنهاد شغلی کمک کنند. متقاعد کننده بودن به معنای یادگیری ایجاد ارتباط و ایجاد ارزش برای دیگران است.

سخنرانی در جمع:

توانایی صحبت کردن با اطمینان در مقابل جمعیت یک مهارت بسیار باارزش است. این امر به ویژه از آنجایی که بسیاری از مردم نسبت به سخنرانی در جمع محتاط هستند، صادق است. اگر بتوانید فردی باشید که داوطلبانه جلسه شرکت را رهبری کند یا در مقابل مشتریان صحبت کند، احتمالاً فرصت‌های بیشتری را تجربه خواهید کرد. اینکه بتوانید به وضوح خود و ایده‌های خود را بیان کنید، بخش عمده‌ای از یک سخنران عمومی موثر است.

فناوری:

 از آنجایی که نیروی کار همچنان به استفاده از فناوری‌های دیجیتال ادامه می‌دهد، باید در استفاده از این دستگاه‌ها به خوبی آشنا شوید. داشتن مهارت‌های کامپیوتری قوی هنگام درخواست در موقعیت‌های مختلف مفید است. در حالی که درک اصول اولیه یک سیستم کامپیوتری مهم است، ممکن است بخواهید یادگیری کدنویسی و برنامه نویسی را نیز در نظر بگیرید. حتی یادگیری برخی از نرم‌افزارهای اصلی که افراد در زمینه شما استفاده می‌کنند، می‌تواند شما را به کاندیدای استخدام‌تری تبدیل کند.

چگونه مهارت‌های خود را ارتقا دهیم

این نکات را برای کمک به بهبود مهارت‌های خود دنبال کنید:

۱٫ اهداف خود را مشخص کنید

درک اهداف کوتاه‌مدت و بلند مدت می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که روی کدام اهداف تمرکز کنید. سعی کنید مهارت‌هایی را انتخاب کنید که به شما در پیشرفت شغلی کمک کند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید کارفرمایتان شما را به یک موقعیت مدیریتی ارتقا دهد، باید روی بهبود مهارت‌های رهبری خود کار کنید. همانطور که در حال تعیین اهداف هستید، می‌توانید در مورد سفرهای افراد دیگر تحقیق کنید تا بر مهارت خاصی مسلط شوید. در نظر بگیرید که آموزش خود را به چند بخش تقسیم کنید، بنابراین فرآیند یادگیری شما کمی قابل مدیریت است. هنگامی که اصول اولیه یک مهارت را یاد گرفتید، می‌توانید به سمت اهداف چالش برانگیزتر حرکت کنید.

۲٫ یک مربی یا مربی شغلی پیدا کنید

پیدا کردن کسی که بتواند در حین کار بر روی مهارت‌های خود از شما حمایت کند می‌تواند ایده خوبی باشد. این فرد می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ای برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید. آنها همچنین می‌توانند در حین پیشرفت شما را مسئول بدانند. مربی یا مربی شغلی را انتخاب کنید که هم نشاط آور باشد و هم مصمم باشد که شما را موفق کند. در حالی که به تشویق نیاز دارید، همچنین کسی را می‌خواهید که شما را تشویق کند تا بهتر عمل کنید.

۳٫ از دیگران کمک بگیرید

اگر متوجه شدید که شخصی در محل کار مهارتی دارد که شما دوست دارید روی آن کار کنید، ببینید آیا او مایل است با شما ملاقات کند یا خیر. آنها می‌توانند این مهارت را به شما بیاموزند یا به شما در یافتن منابع مورد نیاز برای شروع کمک کنند. حتی اگر آنها نتوانند آموزش عملی ارائه دهند، باز هم داشتن فردی که بتوانید برای مشاوره یا پاسخ به سوالاتی که ممکن است داشته باشید به او مراجعه کنید مفید است.

۴٫ راه‌هایی برای ایجاد انگیزه در خود بیابید

کلید رسیدن به هدف، یافتن راه‌هایی برای حفظ انگیزه است. به راه‌هایی فکر کنید که بتوانید تمرکز خود را روی بهبود مهارت‌های خود نگه دارید. برای برخی افراد، ایجاد یک سیستم پاداش مفید است. برای دیگران، با انگیزه ماندن به معنای یافتن راه‌هایی برای لذت بخش‌تر کردن فرآیند است. آشنایی با تفاوت بین انگیزه بیرونی و درونی می‌تواند به شما در ایجاد سیستم ایده‌آل برای خود کمک کند.

۵٫ آموزش‌های آنلاین را تماشا کنید

ویدیوهای آنلاین بی‌شماری وجود دارند که می‌توانند هر مهارتی را که به یادگیری علاقه دارید به شما آموزش دهند. پلتفرم‌های ویدیوی عمومی دارای تعداد زیادی ویدیوی رایگان هستند که می‌توانید برای شروع تماشا کنید. اگر علاقه مند به یادگیری از یک متخصص هستید، به دنبال وب سایت‌هایی باشید که آموزش‌های حرفه‌ای ارائه می‌دهند یا به زمینه مورد علاقه شما پاسخ می‌دهند.

۶٫ وبلاگ‌ها و راهنماها را بخوانید

اگر شما فردی هستید که می‌توانید با مطالعه یاد بگیرید، وبلاگ‌ها و راهنماهای مختلف را در وب جستجو کنید که مهارت‌هایی را که به یادگیری علاقه دارید پوشش می‌دهند. خواندن مجموعه‌ای از مقالات می‌تواند به شما کمک کند تا نکات و توصیه‌های مختلفی در مورد مهارت انتخابی خود بیاموزید. سعی کنید انواع آثار منتشر شده را بخوانید تا بتوانید نظرات متعددی را در مورد بهترین روش یادگیری مهارت خود دریافت کنید. ممکن است متوجه شوید که نصیحت یک نفر بهتر از نصیحت دیگران عمل می کند.

۷٫ در کنفرانس‌ها و سمینارها شرکت کنید

ببینید آیا کارفرمایتان شما را به یک کنفرانس یا سمینار برای یادگیری یک مهارت خاص می‌فرستد. در کنار دریافت مشاوره از کارشناسان صنعت، این نوع رویدادها برای شبکه‌سازی عالی هستند. ارتباط با سایر متخصصان می‌تواند به شما در ایجاد شبکه و پیشرفت شغلی کمک کند. حتی ممکن است متوجه شوید که شخصی که ملاقات می‌کنید نکات بسیار خوبی برای توسعه مهارت‌های شما دارد.

۸٫ جلسات تمرین روزانه را برنامه‌ریزی کنید

وقتی برای یادگیری یک مهارت آماده شدید، هر روز زمانی را برای آن اختصاص دهید. حتی اگر این کمتر از ۲۰ دقیقه باشد، تکرار همان کارها می‌تواند به شما کمک کند تا شروع به رشد عضلات یا حافظه ذهنی کنید. در طی یک دوره زمانی، ممکن است متوجه شوید که مهارت شما به ماهیت دوم تبدیل می‌شود. این فرآیند را مانند یادگیری دوچرخه سواری یا رانندگی ماشین در نظر بگیرید. با تمرین مداوم، به سختی باید به انجام این وظایف فکر کنید.

۹٫ به تدریج در انجام کارهای دشوار بهتر شوید

با کارهای ساده‌تری شروع کنید که در نهایت می‌توانید بر اساس آن‌ها از پس کارهای دشوار بربیایید. به عنوان مثال، هنگام یادگیری نحوه صحبت کردن به یک زبان، باید با یادگیری مکالمه اولیه شروع کنید. با شناخت بهتر صیغه‌ها و ساختار جملات، می‌توانید از گفتگوهای پیشرفته‌تر استفاده کنید. در نهایت، می‌توانید با یک زبان مادری مکالمه روان داشته باشید. وقتی با یک پایه محکم شروع می‌کنید، بعداً می‌توانید خیلی بیشتر پیشرفت کنید.

۱۰٫ در یک دوره ثبت نام کنید

بازگشت به مدرسه راهی عالی برای توسعه مهارت‌های خاص است. اگر به دنبال کار تمام وقت در حین حضور در مدرسه هستید، ببینید آیا کالج محلی شما دوره‌های آنلاین یا عصرانه دارد. همچنین اگر به دنبال کسب مدرک نیستید، می‌توانید در دوره‌های کوتاه‌تر به صورت آنلاین ثبت نام کنید. برخی از شرکت‌ها دوره‌های رایگان و پولی را ارائه می‌دهند که می‌توانید آنها را بررسی کنید. R

مطالب  مرتبط:

رهبری در محل کار: ۱۰ مهارت برای توسعه

شایستگی منابع انسانی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید