ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی

محتوای دیجیتالی که برای مخاطبان خاص ارائه می‌شود، می‌تواند آگاهی از برند را افزایش داده و دنبال‌کنندگان را به مشتری تبدیل کند. در طول یک کمپین رسانه‌های اجتماعی، ممکن است از پلتفرم‌های آنلاین برای اندازه‌گیری تحلیل محتوایی که توزیع کرده‌اید استفاده کنید. کاوش در ابزارهای مختلف ردیابی دیجیتال و ویژگی‌های آن‌ها می‌تواند به شما امکان دهد برنامه‌ای را انتخاب کنید که برای برندی که نمایندگی می‌کنید بهترین عملکرد را دارد.

در این مقاله، ۱۱ برنامه کاربردی تحلیل رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانند بر حضور اینترنتی یک برند تأثیر بگذارند.

ابزارهای تحلیل رسانه‌های اجتماعی چیست؟

ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی وب سایت‌ها و برنامه‌هایی هستند که عملکرد محتوای رسانه‌های اجتماعی را ردیابی و ارزیابی می‌کنند. پس از انتشار پست‌ها از نمایه‌های کسب‌وکار، می‌توانید به ابزارها دسترسی داشته باشید و معیارهای قابل سنجش برای تعامل را بررسی کنید.

همچنین می‌توانید با عادات اینترنتی مخاطبان هدف، از جمله انواع دستگاه‌هایی که برای مشاهده محتوا استفاده می‌کنند، مانند تلفن‌های همراه و رایانه‌ها، آشنا شوید. داده‌های ابزارهای تحلیل رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به شما امکان دهند موفقیت کمپین‌های دیجیتال را اندازه‌گیری کرده و محتوا را به صورت استراتژیک گسترش دهید. در اینجا نمونه‌هایی از معیارهایی وجود دارد که می‌توانید نظارت کنید:

  • لایک
  • کامنت
  • اشتراک‌گذاری
  • بازدیدها
  • کلیک اتصال
  • نظرات

۱۱ ابزار تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی

در اینجا ۱۱ نوع برنامه وجود دارد که می‌توانند تجزیه و تحلیل رسانه‌های اجتماعی محتوای دیجیتال را ارائه دهند:

۱٫ ابزار Hootsuite

Hootsuite می‌تواند تجزیه و تحلیل‌هایی ارائه دهد که اثربخشی پست‌های رسانه‌های اجتماعی را برجسته می‌کند. ویژگی‌های آن می‌تواند به شما این امکان را بدهد که پست‌ها را در چندین کانال مستقیماً از وب‌سایت زمان‌بندی کنید، جایی که می‌توانید تاریخ و زمانی را که می‌خواهید محتوا برای مخاطبان کلیدی قابل مشاهده باشد، سفارشی کنید.

هنگامی که دنبال کنندگان شروع به تعامل با پست‌ها کردند، می‌توانید داده‌های هر کانال را در یک سند قابل اشتراک‌گذاری جمع‌آوری کنید. سایت Hootsuite می‌تواند به شما کمک کند در گفتگوهای آنلاین درباره برندی که نمایندگی می‌کنید شرکت کنید. به عنوان مثال، می‌توانید ببینید که مصرف‌کنندگان چند بار در هنگام بحث درباره محصولات آن، نمایه یک نام تجاری را به هم مرتبط کردند.

۲٫ ابزار HubSpot

داده‌های HubSpot می‌تواند به شما امکان ارزیابی موفقیت کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی را بدهد. می‌توانید بر تعامل در کانال‌های جداگانه نظارت کنید یا می‌توانید معیارها را با همه کانال‌ها مطابقت دهید تا کانالی را انتخاب کنید که بیشترین تأثیر را روی مخاطبان دارد. ابزارهای گزارش آن شامل نمایش تصویری از عملکرد محتوا، مانند نمودارهای میله‌ای است.

به عنوان مثال، می‌توانید تعداد کل برداشت‌هایی را که برند پس از ایجاد ۲۵۰ پست در طول یک کمپین ایجاد کرده است، مشاهده کنید. تجزیه و تحلیل همچنین به شما این امکان را می‌دهد گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی بنویسید و یافته‌ها را به اعضای تیم‌های تولید محتوا و بازاریابی ارائه دهید.

۳٫ ابزار Snaplytics

Snaplytics تجزیه و تحلیل را از دو پلتفرم رسانه اجتماعی Snapchat و Instagram Stories جمع آوری می‌کند. هر دو وب سایت کاربران را قادر می‌سازند تا تصاویر و ویدیوهایی را که به مدت ۲۴ ساعت در نمایه قابل مشاهده هستند ارسال کنند. با Snaplytics، می‌توانید تعداد افرادی را که هر قسمت از پست را مشاهده کرده‌اند، ردیابی کنید، که می‌تواند به شما در کشف مدت زمانی که محتوا مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، کمک کند.

به عنوان مثال، اگر پنج عکس را در استوری اینستاگرام یک برند آپلود کنید، ممکن است به Snaplytics دسترسی پیدا کنید تا ببینید که چگونه تعداد بینندگان از ۲۰۰۰۰ به ۱۵۰۰۰ کاهش یافته است. اکنون می‌توانید پستی را که بیشترین بازدید را داشته و تصویری که باعث کاهش آن شده است را بررسی کنید. ابزار تجزیه و تحلیل ممکن است مفید باشد اگر ابتکارات برندسازی شما شامل محتوایی باشد که برای مدت زمان محدودی فعال شود.

۴٫ ابزار Sprout Social

Sprout Social یک ابزار مدیریت رسانه‌های اجتماعی است که می‌تواند تجزیه و تحلیل را از چندین پلتفرم جمع‌آوری کند. می‌توانید گزارش‌های تعامل را از یک وب‌سایت مجزا ایجاد کنید و معیارها را از تمام فضاهای آنلاینی که برند در آن فعال است مقایسه کنید. به عنوان مثال، یک برند محتوا را در بسترهای میکروبلاگینگ، اشتراک‌گذاری عکس و اشتراک ویدیو منتشر می‌کند.

Sprout Social می‌تواند به شما اجازه دهد تا بررسی کنید که چگونه محتوای میکروبلاگینگ بیشترین تعامل را داشته است. این برنامه شما را قادر می‌سازد تا یک الگوی گزارش را تکمیل کنید یا الگوی خود را برای مطابقت با اهداف برند شخصی‌سازی کنید. داده‌ها می‌توانند به شما در شناسایی روندهایی که محتوا با بازارهای هدف طنین انداز می‌شود کمک کند.

۵٫ ابزار BuzzSumo

BuzzSumo می‌تواند به شما کمک کند تا تجزیه و تحلیل کنید که چگونه بخش‌های خاصی از محتوای رسانه‌های اجتماعی به عملکرد کلی آن کمک می‌کنند. به عنوان مثال، می‌توانید تعیین کنید که آیا طول عنوان باعث می‌شود که پست در یک جدول زمانی بیشتر دیده شود یا خیر. همچنین ممکن است به دنبال ارتباط بین تاریخ و زمان انتشار پست و تعداد نمایش‌هایی باشید که دریافت کرده است.

داده‌ها می‌توانند شما را قادر سازند تا تکنیک توزیع محتوا را طراحی کنید که بیشترین میزان تعامل را به همراه داشته باشد. اگر به کیفیت محتوای برندهای رقیب علاقه مند هستید، می‌توانید از BuzzSumo برای بررسی رتبه بالای سایر شرکت‌ها با کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر برای برندی کار می‌کنید که کرم ضد آفتاب می‌فروشد، ممکن است کلمات کلیدی “SPF ” را در یک کمپین بازاریابی آنلاین بگنجانید. ابزار تجزیه و تحلیل می‌تواند به شما نشان دهد که چه مارک‌هایی در هنگام جستجوی آن کلمات برای مصرف‌کنندگان بیشتر قابل مشاهده است، که می‌تواند به شما از عملکرد برند در مقابل رقبای خود اطلاع دهد.

۶٫ ابزار Curalate

Curalate می‌تواند برای برندهایی مفید باشد که هدفشان فروش مستقیم محصولات از اینستاگرام است. در بخش بیو نمایه خود، یک برند ممکن است پیوندی به یک فروشگاه آنلاین داشته باشد که به مشتریان احتمالی امکان می‌دهد موجودی را مرور کنند.

تجزیه و تحلیل از Curalate می‌تواند کالایی را نشان دهد که بیشترین بازدید را داشته است، که می‌تواند به شما اطلاع دهد که محصولات چقدر برای مصرف‌کنندگان جذاب هستند. به عنوان مثال، یک برند مد ممکن است شامل تصاویری از کیف‌های دستی آخر فصل خود باشد.

با توجه به معیارها، شاید کیف دستی چرم وگان بیشترین کلیک و لایک را داشته باشد، بنابراین نتیجه می‌گیرید که این مورد محبوب است.

۷٫ ابزار TapInfluence

TapInfluence معیارهای کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند. زمانی که یک برند قصد دارد مخاطبان خاصی را جذب کند، ممکن است وارد یک همکاری عمومی با یک تأثیرگذار شود که طرفداران زیادی در آن جمعیت هدف دارد.

ممکن است برند برای ایجاد و انتشار محتوایی که برند را تبلیغ می‌کند به اینفلوئنسر پول بپردازد و متخصصان می‌توانند از TapInfluence برای ردیابی تعامل محتوا استفاده کنند. به عنوان مثال، شاید یک سازنده محتوا که ۳ میلیون دنبال کننده در رسانه های اجتماعی دارد، یک آموزش ویدیویی با استفاده از نرم کننده از یک برند مراقبت از مو ارسال کند. داده‌های TapInfluence ممکن است گزارش دهد که این آموزش به ۲۰ میلیون نفر رسیده است.

۸٫ ابزار Keyhole

Keyhole می‌تواند محبوبیت هشتگ‌ها را در بین مصرف‌کنندگانی که از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب استفاده می‌کنند گزارش دهد. برندها می‌توانند از تجزیه و تحلیل استفاده کنند تا تعیین کنند چگونه پیام‌های خود را بیشتر نمایان کنند و به همان روش‌هایی که مخاطبان اصلی خود دارند ارتباط برقرار کنند. می‌توانید استفاده از هشتگ‌هایی را که مربوط به حوزه‌ای که برند در آن قرار دارد یا کمپینی که راه‌اندازی کرده‌اند نظارت کنید.

به عنوان مثال، برای فروش ۵۰ درصدی مبل‌ها برای فصل تعطیلات، یک فروشگاه مبلمان ممکن است هشتگ ” “newyearsofa”  را در یک پلتفرم میکروبلاگینگ ارسال کند تا مشتریان بالقوه را جذب کند. داده‌های Keyhole می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید آیا مصرف‌کنندگان از هشتگ مشابهی برای بحث در مورد هیجان خود در مورد فروش استفاده می‌کنند یا خیر. اگر چنین هستند، می‌توانید محتوای تبلیغاتی را در زمانی که استفاده از هشتگ رایج است ارسال کنید.

۹٫ ابزار ShortStack

ShortStack می‌تواند تجزیه و تحلیل‌هایی ایجاد کند که مشارکت در مسابقات رسانه‌های اجتماعی را ارزیابی می‌کند. برای تبلیغ یک محصول یا خدمات و تشویق مخاطبان، یک برند ممکن است میزبان هدایایی باشد که کالاهای رایگان را به مشتریانی که دستورالعمل‌ها را دنبال می‌کنند ارائه می‌کند، مانند برچسب زدن نمایه سه دوست در بخش نظرات یا اشتراک در نمایه برند. با ShortStack، می‌توانید داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید که مسابقه چقدر برای دستیابی به هدف شرکت مفید بوده است.

برای مثال، نتیجه مطلوب یک هدیه تلویزیونی ممکن است افزایش تعداد فالوورهای برند این فناوری باشد. گزارش‌های ShortStack ممکن است نشان دهد که مصرف کنندگان بیش از ۲۰۰۰۰۰ نظر گذاشته‌اند و نمایه ۲۵٪ افزایش فالوور را تجربه کرده است. می‌توانید نتیجه‌گیری کنید که ترویج فرصت برای برنده شدن محصولات الکترونیکی رایگان راهی موثر برای جلب توجه افراد در جمعیت هدف است.

۱۰٫ ابزار Buffer Analyze

همراه با معیارهای رسانه‌های اجتماعی، Buffer Analyze می‌تواند تکنیک‌هایی را برای گسترش دسترسی به محتوای دیجیتال و ایجاد تعامل بیشتر توصیه کند. به عنوان مثال، این وب سایت می‌تواند به شما اطلاع دهد که چه تعداد از افراد محتوا را در استوری اینستاگرام مشاهده کرده و با آن تعامل داشته‌اند.

می‌توانید از داده‌ها برای اشاره به الگوهایی در نحوه تعامل دنبال‌کنندگان و مشترکان با محتوای یک برند استفاده کنید. این معیارها همچنین برای بارگیری در یک گزارش در دسترس هستند، که به شما امکان می‌دهد بینش‌های ابتکارات رسانه‌های اجتماعی را با مشتریان یا مدیریت بالاتر به اشتراک بگذارید.

۱۱٫ ابزار Talkwalker

اگر به حفظ وجهه عمومی یک برند علاقه دارید، می‌توانید داده‌های Talkwalker را تجزیه و تحلیل کنید. این پلتفرم دسترسی به مکالمات آنلاین پیرامون هشتگ‌ها و کلمات کلیدی خاصی را که به یک برند مربوط می‌شوند، ارائه می‌دهد.

وقتی عبارت را جستجو می‌کنید، می‌توانید بفهمید که چه محتوایی در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی بیشتر قابل مشاهده است و مصرف‌کنندگان چند بار در افکاری که پست می‌کنند از یک برند نام برده‌اند. هنگامی که معیارهای مربوط به شرکتی را که برای آن کار می‌کنید جمع آوری کردید، می توانید نحوه عملکرد آن را در برابر رقبا تجزیه و تحلیل کنید. Talkwalker همچنین می‌تواند اطلاعات برند را در پست‌های وبلاگ و مقالات خبری بررسی کند.

بیشتر بخوانید:

سیاست رسانه اجتماعی

تحلیل و مقایسه شبکه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷

۹ نکته مهم برای مصاحبه استخدام حرفه‌ای

یکپارچه‌سازی CRM چیست؟

مدیریت داده چیست؟

نقاط قوت شخصی در طول مصاحبه

۱۰ مهارت ارتباطی برای موفقیت شغلی

چگونه رضایت شغلی را افزایش دهیم

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید