یکپارچه‌سازی CRM چیست؟

برنامه‌ها و نرم‌افزارها به بخش‌ ضروری در مدیریت فروش و مشتری تبدیل شده‌اند، زیرا تیم‌های فروش اغلب از تجزیه و تحلیل و سازماندهی این نوع نرم‌افزار بهره می‌برند. هنگام استفاده از نرم افزارها یا برنامه‌های مختلف، می‌توانید با یکپارچه‌سازی هر برنامه با سیستم مدیریت خدمات مشتری خود، از صحت و امنیت داده‌های مشتری خود محافظت کنید. برای استفاده کامل از خدمات CRM خود و سایر نرم افزارهای مرتبط با فروش، می‌توانید در مورد یکپارچه‌سازی CRM و نحوه ادغام آن در سیستم خود بیاموزید. در این مقاله، درباره اینکه یکپارچه‌سازی CRM چیست و ۱۱ نوع یکپارچه‌سازی CRM که می‌تواند برای یک تیم فروش موفق مفید باشد، بحث می‌کنیم.

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

یکپارچه‌سازی CRM چیست؟

یکپارچه سازی CRM به زمانی اشاره دارد که نرم افزارهای دیگر را به سیستم مدیریت ارتباط با مشتری خود متصل می‌کنید. یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری، اطلاعات مشتریان و میزان پیشرفت آنها در فرآیند فروش را ردیابی می‌کند. برای سهولت فرآیند انتقال مشتریان خود در فرآیند فروش، می‌توانید نرم افزارهای فروش دیگر را برای استفاده از قابلیت‌های آنها بدون تکرار اطلاعات مشتری در چندین پلتفرم ادغام کنید. این یکپارچه‌سازی به شما امکان می‌دهد قابلیت‌های یک نرم‌افزار را در نرم افزار دیگری بگنجانید تا بتوانید داده‌ها را به طور یکپارچه بین این دو به اشتراک بگذارید.

سه راه برای یکپارچه‌سازی CRM با سایر نرم افزارها و برنامه‌ها وجود دارد:

وفاداری به برند: اکثر شرکت‌های نرم افزاری تلاش می‌کنند تا محصولات مختلف خود را با یکدیگر سازگار کنند تا بتوانید مجموعه‌ای از برنامه‌ها را خریداری کنید یا شبکه خود را با برنامه‌های مورد نیاز خود سفارشی کنید.

کد سفارشی: اگر با یک توسعه دهنده کار می‌کنید، آنها می‌توانند خطوط کدی را برای اتصال برنامه‌های مختلف ایجاد کنند و طیف وسیعی از ویژگی‌ها را در اختیار شما قرار دهند. کدهای سفارشی ممکن است منجر به یکپارچگی یکپارچه نشوند، زیرا اینطور نیست که طراحان برنامه از آنها استفاده کنید، اما می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را به CRM شما اضافه کند.

API ها: یک رابط برنامه نویسی کاربردی اساساً پلی بین دو قطعه نرم افزار است. بسیاری از برنامه‌ها اینها را برای ادغام بین برندها تعبیه کرده‌اند، اما می‌توانید از آنها در برنامه‌هایی که API خود را ندارند نیز استفاده کنید.

انواع یکپارچه‌سازی CRM

بسته به نیاز خود و مراحل فرآیند فروش خود، می‌توانید ادغام‌های زیر را تنظیم کنید:

۱٫ ادغام ایمیل

ارسال ایمیل به مخاطبان راغب، بخش بزرگی از روابط مشتری است و اغلب می‌تواند آغاز کننده روابط شما با مشتریان باشد. ادغام سرور ایمیل خود با نرم افزار CRM می‌تواند آن ایمیل‌ها را در ردیابی مشتری شما لحاظ کند. شما می‌توانید الگوهای تماس و ایمیل خود را در یک مکان نگه دارید و می‌توانید سابقه‌ای مداوم از ارتباطات خود با مشتری داشته باشید. یکپارچه‌سازی سرور ایمیل به شما این امکان را می‌دهد که آدرس ایمیل و ویژگی‌های ارائه دهنده ایمیل خود را حفظ کنید و در عین حال از سهولت و سازماندهی یک CRM بهره ببرید.

۲٫ ادغام تقویم

شما می‌توانید تقویم دیجیتال خود را در CRM خود ادغام کنید تا به راحتی به تاریخ‌های مهم خود اشاره کنید. بیشتر مردم از تقویم برای پیگیری قرار ملاقات‌ها یا لحظات حساس در ارتباط با مشتری استفاده می‌کنند. ادغام برنامه خود با CRM می‌تواند به شما در ایجاد وظایف خودکار اختصاص داده شده به تاریخ‌های خاص کمک کند. می توانید رویدادها را از طریق ایمیل برنامه‌ریزی کنید و با همگام سازی ایمیل خود با CRM خود، آنها را در تقویم خود بگنجانید. با برنامه‌های کل تیم‌تان که در یک پایگاه داده مشترک مانند CRM گنجانده شده‌اند، می‌توانید با نگاه کردن به تقویم مشخص کنید که چه زمانی فردی در دسترس است.

۳٫ ادغام رابط

برخی از نرم افزارها می‌توانند با نرم افزارهای موجود ادغام شوند تا ویژگی های اضافی را ارائه دهند. ادغام کانکتور نرم‌افزاری است که به CRM شما اجازه می‌دهد بدون به خطر انداختن داده‌ها به انواع نرم افزارهای دیگر متصل شود. این در اصل یک مبدل داده است که به CRM شما اجازه می دهد با برنامه‌های مختلف شخص ثالث دیگر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، اگر CRM شما دارای قابلیت‌های تجزیه و تحلیل فروش قوی است اما نمای موبایلی ندارد، ممکن است یک برنامه CRM شما را برای نمای موبایلی مجدداً فرمت کند. برای اینکه CRM خود را به اشتراک گذاری امن اطلاعات با برنامه‌ها برسانید، می‌توانید از یک کانکتور یکپارچه استفاده کنید.

۴٫ ادغام رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یک راه محبوب برای برقراری ارتباط با مشتریان، ایجاد روابط و حرکت آنها در فرآیند فروش است. کسب‌وکارها اغلب دارای حساب‌های رسانه‌های اجتماعی هستند، و یکی از جنبه‌های اساسی بازاریابی مدرن، پست کردن در آن حساب‌ها در فواصل زمانی از پیش تعیین‌شده برای هدایت ترافیک به وب‌سایت و علاقه به برند است.

می‌توانید رسانه‌های اجتماعی خود را برای ارتباط با تقویم‌ها، مخاطبین و تجزیه و تحلیل‌ها برای پیگیری موفقیت پست‌های خود ادغام کنید. همچنین می‌توانید از رسانه‌های اجتماعی برای دریافت و پاسخ به سؤالات درباره برند استفاده کنید. به این معنی که با مشتریان در ارتباط هستید و CRM می‌تواند به شما کمک کند تا آنها را به فروش تبدیل کنید.

۵٫ ادغام نرم افزار مشتری‌یابی

نرم افزار مشتری‌یاب ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا سرنخ‌های جدید را شناسایی کرده و با آنها درگیر شوید. اگر از نرم‌افزار جستجو برای یافتن سرنخ‌ها استفاده می‌کنید، ادغام این نرم‌افزار در CRM می‌تواند به شما کمک کند از ویژگی‌های فرآیند فروش CRM خود بهره ببرید. می‌توانید سرنخ های خود را از طریق فرآیند فروش از پیش تعیین شده خود منتقل کنید تا آنها را به فروش تبدیل کنید. یکپارچه‌سازی نرم‌افزار جستجوگر به این معنی است که ارتباطات شما می‌تواند در یک مکان باشد. شما مجبور نیستید هیچ اطلاعات تماسی را منتقل کنید و در معرض خطر دستخوش تغییر شدن یا جا انداختن آن‌ها قرار گیرید.

۶٫ یکپارچه‌سازی ارتباطات

ارتباط با اعضای تیم یا مشتریان می‌تواند به شما کمک کند سازماندهی شده و فروش داشته باشید. ادغام‌های ارتباطی می‌توانند به چند نوع مختلف اشاره داشته باشند:

یکپارچه‌سازی ارتباطات تیمی: می‌توانید از برنامه‌هایی استفاده کنید که ارتباطات سریع و آسان بین تیم‌ها را شامل می‌شوند، مانند برنامه‌های پیام‌رسانی فوری.

ادغام چت زنده: ادغام چت زنده نرم افزاری را در خود جای داده است که به مشتریان احتمالی اجازه می‌دهد فوراً با یکی از اعضای تیم شما ارتباط برقرار کنند، چه از طریق پیام رسانی فوری یا چت ویدیویی.

یکپارچه‌سازی نرم‌افزار تماس: می‌توانید بازاریابی تلفنی، پست‌های صوتی و پیگیری‌ها را از طریق یکپارچه‌سازی نرم‌افزار تماس که اطلاعات تماس و درخواست‌ها را ارائه می‌کند اختصاص دهید، ضبط و پیگیری کنید.

۷٫ یکپارچه‌سازی جمع آوری داده‌ها

شما می‌توانید با ارسال نظرسنجی‌ها یا فرم‌های وب، اطلاعاتی در مورد مشتریان بالقوه خود جمع آوری کنید. ادغام این خدمات در CRM می‌تواند به شما در سازماندهی یافته‌های خود بر اساس مراحل فرآیند فروش و مشتری کمک کند. داده‌های مربوط به مشتریان بالقوه شما می‌تواند به شما کمک کند تا گزارش‌هایی در مورد تعداد فروش و روند رفتار مشتری ارائه دهید. تجزیه و تحلیل این داده‌ها می‌تواند بر نحوه تغییر فرآیند فروش خود در CRM تأثیر بگذارد. می‌توانید با برقراری ارتباط مستقیم نرم‌افزار فرم با CRM خود، یکپارچگی حجم زیادی از داده‌هایی را که جمع‌آوری می‌کنید حفظ کنید. بنابراین نیازی نیست که داده‌ها را کپی کنید یا به صورت دستی آن‌ها را به مشتریان احتمالی اختصاص دهید.

۸٫ یکپارچه‌سازی خدمات مشتری

شما می‌توانید تعاملات قبلی با مشتری را دنبال کنید و از طریق یکپارچه‌سازی CRM خود به سابقه خرید یا سابقه تعامل آنها دسترسی داشته باشید. اگر مشتری در مورد خرید خود یا شرایطی که تحت آن خرید خود را انجام داده است، مانند فروش یا رویداد، سؤالی دارد، ممکن است لازم باشد برای کمک به او به سابقه او در شرکت خود مراجعه کنید. به جای تحقیق دستی در مورد اطلاعات هر مشتری، ادغام خدمات مشتری شما می‌تواند ارتباطات و تاریخچه مشتری شما را در یک پایگاه داده نگه دارد.

۹٫ یکپارچه‌سازی تجارت الکترونیک

یک شرکت تجارت الکترونیک یا شرکتی که محصولات را از طریق وب سایت خود به فروش می‌رساند، برای فروش و ارسال اقلام به مشتریان نیاز به ادغام‌های اضافی در CRM دارد. CRM می‌تواند به آنها کمک کند تا ببینند که چه مشتریان راغبی به جمع مشتریان اضافه شده‌اند و چه فروش‌هایی را به هر لید نسبت دهند. تیم‌های فروش می‌توانند از این داده‌ها برای جمع‌آوری شماره‌های فروش، کمک به خدمات مشتری یا ارتباط با مشتریان بالقوه‌ای که هنوز علاقه نشان داده‌اند اما خرید نکرده‌اند، استفاده کنند.

۱۰٫ ادغام رویداد

شرکت‌ها ممکن است رویدادهای مجازی برگزار کنند یا جلسات و کنفرانس‌های ویدیویی برگزار کنند. آنها ممکن است بخواهند نرم افزار مدیریت رویداد خود را با CRM خود ادغام کنند تا اطلاعاتی در مورد مخاطبین و سرنخ های احتمالی شرکت به اشتراک بگذارند. آنها همچنین می توانند از این ادغام برای ردیابی اطلاعات مربوط به خرید بلیط و تهیه گزارش‌هایی در مورد موفقیت رویداد استفاده کنند. می‌توانید رویدادها را با ادغام تقویم برنامه‌ریزی کنید و با ادغام تجارت الکترونیک خود بلیط بفروشید.

۱۱٫ پیش‌بینی فروش

ممکن است مدیریت از شما بخواهد که تعداد فروش‌های آتی را پیش‌بینی کنید تا بتوانند برای بودجه برنامه‌ریزی کنند یا راه‌های جدیدی برای رشد کسب و کار بیابند. می‌توانید نرم افزار پیش‌بینی فروش را با CRM خود ادغام کنید تا پیش‌بینی‌های شما تا حد امکان دقیق باشد. با استفاده از اطلاعات موجود در CRM خود، مانند لیست مخاطبین و قرار دادن هر سرنخ در فرآیند فروش خود، می‌توانید گزارش‌هایی در مورد تجزیه و تحلیل فروش تهیه کنید. همچنین می‌توانید به اطلاعات مرتبط در مورد فروش‌هایی که قبلاً انجام داده‌اید دسترسی داشته باشید و آنچه را که روندهای گذشته می‌تواند در مورد فروش آینده به شما بگوید، تجزیه و تحلیل کنید. R

بیشتر بخوانید:

۵ مهارت برتر کارشناس فروش

شخصیت شغلی

سوالات مصاحبه برای استخدام مدیر حسابداری

نرم افزار جذب و استخدام

سوالات مصاحبه شغلی بر اساس نقش – مدیر فروش

مدیر فروش: وظایف و ویژگی‌ها

مزیت‌ های ATS های خارجی

روش استفاده و ویژگی‌های ATS در شرکت‌های خارجی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید