معماری هوش تجاری چیست؟

جمع‌آوری داده‌ها ، ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل مؤلفه‌های اساسی برای شرکت‌ها برای درک بیشتر در مورد عملیات تجاری و عملکرد هستند. اجرای یک معماری اطلاعاتی تجاری می‌تواند به یک سازمان کمک کند تا داده‌ها را به طور مؤثر جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کند تا بار کار برای متخصصان فناوری اطلاعات ، تحلیلگران و سایر متخصصان را کاهش دهد. کسب اطلاعات بیشتر در مورد معماری اطلاعات کسب و کار می‌تواند به شما در درک چگونگی اجرای این چارچوب در سازمان خود کمک کند. در این مقاله ، ما مرور می‌کنیم که معماری اطلاعات تجاری چیست. مزایای این چارچوب را بررسی کرده و در مورد چگونگی کمک این چارچوب به شرکت‌ها در جمع آوری داده‌ها می‌پردازیم.

معماری اطلاعات تجاری چیست؟

معماری هوش تجاری (BI)، چارچوبی است که یک شرکت برای استقرار نرم افزار اطلاعات تجاری و تجزیه و تحلیل یا برنامه‌های کاربردی از آن استفاده می‌کند. این چارچوب شامل انواع مؤلفه‌ها از جمله سیستم‌های فناوری اطلاعات و ابزارهای نرم افزاری مختلف است که شرکت قصد دارد برای جمع‌آوری، ادغام، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌ها از آن استفاده کند. شرکت‌ها غالباً از داده‌های ذخیره شده توسط این سیستم‌ها برای اطلاع رسانی به مدیران شرکت‌ها و سایر ذینفعان کلیدی در مورد عملکرد شرکت، روند و فعالیت های تجاری استفاده می‌کنند. برخی از مؤلفه‌های اصلی یک معماری اطلاعات تجاری شامل موارد زیر است:

  • سیستم های منبع
  • فرآیندهای استخراج ، تبدیل و بار (ETL)
  • مدل‌سازی داده‌ها
  • انبارداری داده‌ها
  • مدیریت اطلاعات سازمانی (EIM)

مزایای استفاده از معماری هوش تجاری چیست؟

برای استفاده از معماری اطلاعات تجاری برای جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌ها مزایای مختلفی وجود دارد. درک مزایای این چارچوب می‌تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا این چارچوب مناسب جمع آوری داده ها و ذخیره سازی برای سازمان شما است یا خیر. برخی از مزایای کلیدی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

  • انسجام چارچوب را بهبود می‌بخشد
  • مقیاس‌پذیری کسب و کار را فعال می‌کند
  • گزارش و تجزیه و تحلیل انعطاف پذیر
  • قابلیت استفاده را افزایش می‌دهد
  • زمان پاسخ دادن به گزارش داده ها

چگونه معماری اطلاعات تجاری می‌تواند به جمع آوری داده ها کمک کند؟

هوش تجاری برای تولید بینش‌های عملی که می‌تواند به بهبود عملکرد شرکت کمک کند، به جمع‌آوری داده‌ها متکی است. هر بخش از معماری اطلاعات تجاری به جمع آوری داده‌ها ، ذخیره سازی یا تجزیه و تحلیل کمک می کند. چارچوب این معماری به طور معمول شامل موارد زیر است:

جمع آوری داده‌ها

اولین مؤلفه که اغلب در این نوع معماری ایجاد می‌شود شامل جمع آوری داده‌ها است. این بخش اغلب داده‌ها را از انواع مکان‌های داخلی و خارجی ، از جمله نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، گزارش‌های تولید یا انواع دیگر پرونده‌ها جمع می‌کند. بسیاری از ابزارهای هوش تجاری ارتباطات داده سریع و ساده ای ایجاد می کنند که بر روی موتورهای استخراج، تبدیل و بارگذاری (ETL) سرمایه گذاری می‌کنند. داشتن روشهای قابل اعتماد برای جمع آوری داده‌ها می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا دقت داده‌های خود و توانایی تصمیم‌گیری‌های مؤثر را بهبود بخشد. R

یکپارچه‌سازی داده‌ها

یافتن راه‌هایی برای ادغام فرآیندهای جمع آوری داده‌ها بدون بارگذاری بیش از حد بخش‌های فناوری اطلاعات یا سایر متخصصان می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا داده‌ها را به طور مؤثر جمع‌آوری کنند. استفاده از ETL به عنوان یک سرویس می‌تواند به یک سازمان کمک کند تا داده‌ها را بدون بارگذاری بیش از حد سیستم های موجود، تدوین کند. در فرآیندهای ادغام داده‌ها، داده‌ها را از منابع دیگر بازیابی می‌کنند. سپس ، نرم افزار ETL داده‌ها را برای اطمینان از مطابقت با استانداردهای شرکت قبل از بارگیری این اطلاعات در یک انبار داده ، تجزیه و تحلیل می‌کند.

ذخیره داده‌ها

پس از اتمام فرآیند ادغام داده‌ها ، متخصصان می‌توانند شروع به ذخیره و تجزیه و تحلیل داده‌ها کنند. شرکت‌ها غالبأ دارای زیرساخت‌های ذخیره سازی داده‌های کاملأ مستقر هستند که می‌توانند به بازیابی و تجزیه و تحلیل داده‌های آینده کمک کنند. این همچنین می‌تواند به تحلیلگران اطلاعات کسب و کار کمک کند تا به سرعت هرگونه داده مفقود یا نادرست را شناسایی کنند.

تحلیل داده‌ها

ابزارهای اطلاعاتی تجاری به شرکتها کمک می‌کنند تا بدون نیاز به تخصیص منابع اضافی به تجزیه و تحلیل داده‌ها، فرآیند تجزیه و تحلیل داده ها را به صورت خودکار انجام دهند. استفاده از این نوع ابزارهای تجزیه و تحلیل همچنین می‌تواند به بهبود صحت گزارش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک کند و به رشد یک شرکت کمک کند. ابزارهای اطلاعاتی تجاری پویا همچنین می‌توانند به یک شرکت در ایجاد گزارش‌های تجزیه و تحلیل سفارشی کمک کنند، که می‌تواند به یک تجارت کمک کند تا گزارش‌های تحلیلی آموزنده‌ای ایجاد کند.

توزیع داده‌ها

توزیع یافته‌ها و گزارش‌های داده برای کمک به یک شرکت در تصمیم‌گیری در مورد تجارت، درک بیشتر در مورد عملیات تجاری و حرکت در تغییر شرایط بازار ضروری است. همچنین می‌تواند به سرمایه‌گذاران و سایر ذینفعان اصلی کمک کند تا درباره شرکت و فعالیت‌های تجاری آن بیشتر درک کنند. برخی از روشهای رایج توزیع یک شرکت شامل موارد زیر است:

ایمیل‌های خودکار: به اشتراک‌گذاری گزارش‌ها در یک برنامه منظم می‌تواند به متخصصان کمک کند تا در زمان مناسب گزارش‌های مناسب را به متخصصان مناسب توزیع کنند.

گزارش داشبورد: داشبورد می‌تواند به متخصصان کمک کند تا وقتی می‌خواهند در مورد عملیات تجاری اطلاعات بیشتری کسب کنند، داده‌ها و گزارش‌ها را مشاهده کنند.

جاسازی: تعبیه گزارش‌های اطلاعات تجاری در برنامه‌های شرکت می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا اطلاعات شرکت و گزارش داده‌ها را همزمان مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:

۵ مهارت برتر کارشناس فروش

شخصیت شغلی

سوالات مصاحبه برای استخدام مدیر حسابداری

نرم افزار جذب و استخدام

سوالات مصاحبه شغلی بر اساس نقش – مدیر فروش

مدیر فروش: وظایف و ویژگی‌ها

مزیت‌ های ATS های خارجی

روش استفاده و ویژگی‌های ATS در شرکت‌های خارجی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید