کار در منابع انسانی

متخصصان منابع انسانی تقریباً بخش مهمی از هر سازمانی هستند. آنها در ارائه یک سیستم پشتیبانی قوی برای هر فرد در محل کار تخصص دارند. تنوع گسترده مشاغل منابع انسانی به این معنی است که فرصت‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بر اساس علایق و مهارت‌های خود یکی از آنها را انتخاب کنید. در این مقاله به تعریف نیروی انسانی، شناسایی موقعیت‌ها و مسئولیت‌ها در این حوزه و توضیح نحوه استخدام در منابع انسانی می‌پردازیم.

منابع انسانی چیست؟

منابع انسانی که اغلب به اختصار HR نامیده می‌شود، در مدیریت روابط کارفرما و کارمند تخصص دارد. این یک دسته شغلی بزرگ است که شامل کارکردهایی مانند حل مشکلات سازمانی، اندازه‌گیری دستاوردها، بهبود فرآیندهای کاری، توسعه سیستم‌های ارزیابی عملکرد و پرورش فرهنگ یک شرکت است. منابع انسانی به کل چرخه زندگی یک کارمند از مرحله استخدام تا ترک شرکت می‌پردازد. این بدان معناست که بر وظایفی مانند حقوق و دستمزد، مزایا و آموزش نظارت می کند. کارکنان منابع انسانی منبع ارزشمندی برای همه افراد در یک شرکت هستند، خواه در مورد تعارضات محل کار یا پوشش بهداشتی خود به کمک نیاز داشته باشند.

سلسله مراتب منابع انسانی

یک شرکت بزرگ ممکن است چندین کارمند منابع انسانی داشته باشد، در حالی که یک شرکت کوچک ممکن است فقط یک نفر داشته باشد. متخصصان منابع انسانی هستند که دانش کلی در مورد طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها دارند و متخصصان منابع انسانی هستند که سطح دانش عمیقی در مورد یک زمینه دارند. بسیاری از کارمندان منابع انسانی به عنوان یک متخصص عمومی شروع می‌کنند و با کسب تجربه و کشف گزینه‌های خود، به یک متخصص تبدیل می‌شوند. برخی انتخاب می‌کنند که حرفه خود را در مدیریت منابع انسانی ادامه دهند. مانند بسیاری از مشاغل، سلسله مراتبی از موقعیت‌ها در حوزه منابع انسانی وجود دارد.

مسئولیت‌های منابع انسانی

از آنجایی که بخش منابع انسانی تمام روابط کارفرما و کارمند را مدیریت می‌کند، یک سازمان بزرگ ممکن است مسئولیت‌های منابع انسانی را در چندین موقعیت تقسیم کند. برخی از موقعیت‌های منابع انسانی دارای مسئولیت‌های همپوشانی هستند، در حالی که برخی دیگر نقش‌های مشخصی دارند. در اینجا مسئولیت‌های مشترک برای موقعیت‌های مختلف منابع انسانی آورده شده است:

مهارت‌های لازم

افرادی که در منابع انسانی پیشرفت می‌کنند به نیروی کار نگاه می‌کنند و به این فکر می‌کنند که چگونه شرکت آنها می‌تواند دنیای در حال تغییر را بپذیرد و با آن سازگار شود. کارکنان منابع انسانی استخدام‌ها و اخراج‌ها را انجام می‌دهند، مراقب رفاه کارکنان هستند و اطلاعات حساس را مدیریت می‌کنند. آماده بودن و دانستن اینکه کدام مهارت‌ها به شما کمک می‌کند تا موفق شوید، می‌تواند شغل در منابع انسانی را ارزشمند کند.

در اینجا چند مهارت برتر وجود دارد که کارفرمایان اغلب دوست دارند از متقاضیان منابع انسانی ببینند:

  • مدیریت پروژه و عملکرد
  • تجربه آشنایی با کارمندان
  • تجربه خدمات مشتری
  • مهارت‌های اداری مانند ورود داده‌ها و زمان‌بندی
  • آشنایی با سیستم‌های اطلاعات منابع انسانی (HRIS)
  • مهارت‌های ارائه
  • تفکر مدبر، خلاق و راه‌حل محور
  • مهارت‌های ارتباطی عالی
  • توانایی مذاکره با دیگران
  • مهارت‌های شبکه‌سازی

نحوه استخدام در منابع انسانی

دو مسیر معمولی برای شروع یک موقعیت سطح ورودی در منابع انسانی وجود دارد:

  • مدرک دانشگاهی در زمینه منابع انسانی یا موضوعات مرتبط
  • چندین سال سابقه کار در سمت مرتبط

صرف نظر از مسیری که طی می‌کنید، چند استراتژی کلی وجود دارد که ممکن است به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. در اینجا چند راه برای جلب توجه مدیران استخدام منابع انسانی وجود دارد:

۱٫ کسب تجربه

حتی اگر مدرکی در زمینه منابع انسانی یا یک رشته مرتبط دارید، تجربه کاری ارزشمند اغلب به نامزدها مزیت می‌دهد. دوره‌های کارآموزی در معرض دید کارفرمایان بالقوه قرار می‌گیرد و فرصت‌های عملی برای به کارگیری مهارت‌های شما ارائه می‌دهد. تجربه کاری اولیه شما ممکن است در زمینه منابع انسانی نباشد، اما ممکن است در آن نقش‌ها توانایی‌هایی کسب کنید که به شما در موقعیت منابع انسانی کمک کند، مانند حل تعارض و مدیریت پایگاه داده.

۲٫ شبکه‌سازی

شبکه‌سازی و ایجاد روابط با سایر متخصصان در این زمینه می‌تواند به شما در موفقیت در HR کمک کند. شرکت‌ها در نحوه برخورد با استخدام منابع انسانی متفاوت هستند، بنابراین تماس با کارکنان فعلی منابع انسانی در شرکت‌های مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا روی بهترین رویکرد برای استخدام در یک شرکت خاص تمرکز کنید. برخی از راه‌های شبکه‌سازی شامل سایت‌های شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای و استفاده از ارتباطات فارغ‌التحصیلان از کالج یا دانشگاه شما است.

انجمن‌های منابع انسانی یک راه در دسترس برای برقراری ارتباط با سایر متخصصان در این زمینه هستند. متخصصان شاغل که اعضای این سازمان‌ها هستند می‌توانند به شما در کشف فرصت‌ها کمک کنند، و اغلب تخصص‌های متمرکز زیادی برای به اشتراک گذاشتن دارند.

۳٫ ذهنیت تجاری داشته باشید

حوزه منابع انسانی همه چیز در مورد درک مشاغل و نحوه عملکرد افراد درون آن مشاغل است. به کارفرمایان بالقوه نشان دهید که علاوه بر اعتماد به نفس در روابط انسانی، دانش تجاری، استراتژی‌ها، سیستم‌ها و تحلیل‌ها را نیز دارید.

۴٫ انعطاف‌پذیر باشید

انتظارات خود را مدیریت کنید و زمانی که به دنبال موقعیت منابع انسانی در سطح ابتدایی هستید صبور باشید. انعطاف‌پذیری در زمان‌بندی و پیگیری موقعیت‌های سطح ابتدایی می‌تواند تجربه عمیقی را در موقعیتی ارائه دهد که به شما امکان می‌دهد تمام نکات ظریف منابع انسانی را بیاموزید. با گذشت زمان و تجربه، ممکن است این فرصت را داشته باشید که حرفه منابع انسانی خود را ارتقا دهید یا به سایر حوزه‌های منابع انسانی مورد علاقه خود بروید. S

مطالب  مرتبط:

رهبری در محل کار: ۱۰ مهارت برای توسعه

شایستگی منابع انسانی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید