پاداش‌های درونی و عملکرد کارکنان

مدیران اغلب به دنبال راه‌های منحصر به فردی برای ایجاد انگیزه در تیم خود و حفظ سطوح بالای تعامل هستند. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، ایجاد محیطی است که در آن کارکنان بتوانند پاداش‌های درونی دریافت کنند. درک این مفهوم می‌تواند به شما در درک دلیل اهمیت آن در محل کار کمک کند. در این مقاله به پاداش‌های ذاتی و نقش آن‌ها در ایجاد یک محل کار کارآمد می‌پردازیم و مثال‌هایی را برای شما به عنوان راهنما ارائه می‌دهیم.

پاداش‌های درونی چیست؟

پاداش درونی آنهایی هستند که کارکنان زمانی که در کارشان خوب عمل می‌کنند، دریافت می‌کنند. اینها اغلب روانشناختی هستند و می‌توانند شامل غرور و رضایت برای دستیابی به چیزهای خاصی در محل کار باشند. هر فرد ممکن است پاداش‌های ذاتی متفاوتی داشته باشد، زیرا هرکسی می‌تواند برای دستاوردهای منحصربه‌فرد، مانند تکمیل فعالیت‌ها، کسب مهارت‌ها یا مشارکت در یک تلاش گروهی، احساس پاداش کند.

پاداش‌های بیرونی چیست؟

پاداش‌های بیرونی، پاداش‌های ملموسی هستند که شرکت‌ها به کارکنان خود ارائه می‌کنند. اینها اغلب پاداش‌هایی مانند پاداش، افزایش حقوق یا سایر مشوق‌هایی هستند که مدیریت برای عملکرد مؤثر به کارکنان می‌دهد. پاداش‌های بیرونی بسته به کارمند، بخش یا صنعت می‌تواند تغییر کند و بین فرهنگ‌های منحصر به فرد شرکت متفاوت است.

نمونه‌هایی از پاداش‌های درونی در محل کار

در زیر برخی از جوایز ذاتی وجود دارد که ممکن است بر نیروی کار شما تأثیر بگذارد. پرورش این فعالیت‌ها و احساسات در محیط کار می‌تواند به رشد و شکوفایی تیم شما کمک کند:

تکمیل وظایفی که معنادار هستند

هنگامی که کارمندان وظایف معنی‌داری را انجام می‌دهند، این می‌تواند یک پاداش ذاتی به همراه داشته باشد. مدیران می‌توانند این پاداش را با صحبت با کارمندان تشویق کنند تا مشخص کنند که آنها فکر می‌کنند مهمترین بخش کارشان چیست. از آنجا، آنها می‌توانند به آنها کمک کنند تا روز خود را حول وظایفی بسازند که به آنها احساس هدفمندی می‌دهد.

اجازه دادن به کارمندان انتخابی

برخی از کارمندان وقتی در طول روز انتخاب می‌کنند و روز کاری خود را ساختار می‌دهند، احساس پاداش می‌کنند. دادن مقداری آزادی به کارمندان برای اولویت‌بندی وظایف خود و تکمیل آن‌ها آنطور که صلاح می‌دانند می‌تواند یک انگیزه درونی برای تیم شما باشد. این به تشویق کارمندان و ایجاد انگیزه کمک می‌کند.

به دست آوردن حس شایستگی

زمانی که کارمندان احساس می‌کنند که دارند کار خوبی انجام می‌دهند، این می‌تواند یک پاداش باشد. اگر کارمندان شما وظایف پیچیده‌ای را انجام می‌دهند، به سادگی آن وظایف را بارها و بارها انجام دهید تا زمانی که احساس راحتی کنند و به توانایی‌های خود اطمینان داشته باشند فرصت‌های پاداش ذاتی را ارائه می‌دهد. این امر همچنین می‌تواند اعتماد کارکنان را افزایش دهد.

پیشرفت محسوس

وقتی افراد می‌توانند پیشرفت خود را ببینند، به احتمال زیاد پاداش‌های درونی از آن دریافت می‌کنند. به عنوان یک مدیر، می‌توانید محیطی ایجاد کنید که افراد بتوانند پیشرفت را ببینند و از اشتباهات درس بگیرند تا از مزایای انگیزه بهره‌مند شوند. چک-in های مکرر با کارمندان را برای پیگیری پیشرفت این پاداش در نظر بگیرید.

احساس الهام گرفتن برای مسئولیت‌پذیری بیشتر

افزایش مسئولیت راهی است که برخی از کارفرمایان نشان می‌دهند که کارکنانشان عملکرد خوبی دارند. وقتی افراد احساس می‌کنند که الهام گرفته می‌شوند تا مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند، ممکن است احساس موفقیت بیشتری پیدا کنند، حتی اگر نقششان خیلی تغییر نکرده باشد.

بخش مهمی از یک سازمان یا تیم بودن

احساس اینکه نقش شما بخش مهمی از تیم یا سازمانی است که در آن کار می‌کنید، پاداش‌های ذاتی را ارائه می‌دهد که می‌تواند کارمندان را برای انجام کارهای بیشتر و متمرکز ماندن ترغیب کند. به رسمیت شناختن اعضای تیم شما به عنوان نقشی حیاتی می تواند احساس خوبی داشته باشد و انگیزه را افزایش دهد.

تسلط بر دانش یا مهارت

کسب دانش در مورد یک مهارت جدید مزایای ذاتی را به همراه دارد که می‌تواند انگیزه بیشتری را به همراه داشته باشد. این یکی برای کارفرمایان نسبتاً ساده است تا با ارائه آموزش و فرصت‌هایی برای کسب مهارت‌های جدید، از مزایای کارکنان با انگیزه بهره ببرند. این می‌تواند به شکل دوره‌های آنلاین، آموزش متقابل در حین کار بین نقش ها یا عقب نشینی‌های گروهی با هدف آموزش باشد.

احساس غرور در کاری که انجام می‌دهید

افتخار کردن به کارتان می‌تواند پاداش‌های درونی به همراه داشته باشد. دستیابی به احساس غرور از تحسین دیگران از کار شما می‌تواند همین تأثیر را داشته باشد. وقتی مردم احساس می‌کنند که کاری قابل توجه انجام داده‌اند، احتمالاً احساس غرور می‌کنند.

نحوه ایجاد تعامل بالا در محل کار

برای ایجاد یک فرهنگ کاری با مشارکت بالا، باید:

۱٫ تعامل را هدفمند ایجاد کنید

زمانی که انگیزه‌های درونی بخشی از فرهنگ و ارزش‌های شرکت باشند، شرکت شما می‌تواند سود ببرد. این می‌تواند شامل ایجاد ابتکارات آموزشی جدید، حمایت مالی از مدیران یا شرکت‌ها، ارائه سخنرانی‌های انگیزشی، به کارگیری سبک‌های مدیریتی جدید و موارد دیگر باشد. عوامل انگیزشی که برای کارکنان شما مهم هستند و اینکه چگونه آنها را به طور هدفمند به بخشی جذاب از فرهنگ شرکت تبدیل کنید، در نظر بگیرید.

۲٫ روی افراد میان رده خود تمرکز کنید

هنگامی که فرهنگ شرکتی را ایجاد کردید که در آن پاداش‌های ذاتی اولویت‌بندی می‌شوند، منابع انسانی می‌تواند برنامه‌ای قابل اندازه‌گیری ایجاد کند که احتمالاً کارکنان آن را درک می‌کنند. یک گروه موثر که باید روی آن تمرکز کرد، افراد میان رده یا افرادی هستند که گهگاه نامزد می‌شوند. این می‌تواند کمک کند زیرا تعداد آنها بیشتر از دسته بندی‌های دور افتاده است، بنابراین شما این فرصت را دارید که گروه بزرگتری را به سمت پاداش‌های درونی سوق دهید. آنها همچنین نشان دهنده گروهی از افرادی هستند که در حال حاضر تا حدودی درگیر هستند، بنابراین ممکن است نسبت به گروه‌های مشارکت پایین‌تر پذیرای پاداش‌های درونی باشند.

۳٫ مدیریت تغییر را در نظر بگیرید

ایجاد یک تغییر فرهنگ کامل و اجرای برنامه‌های پاداش ذاتی جدید به طور همزمان تغییرات زیادی برای هر سازمانی است. برای درک بهترین شیوه‌های مدیریت تغییر برای شرکت خود، به سازمان‌های بزرگی که تغییرات فرهنگی مشابهی انجام داده‌اند نگاه کنید. ارتباطات باز را در نظر بگیرید و از انتظارات روشن برای کارکنان اطمینان حاصل کنید. R

مطالب  مرتبط:

رهبری در محل کار: ۱۰ مهارت برای توسعه

شایستگی منابع انسانی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید