بهبود پیشرفت شغلی

زمینه‌های بهبود پیشرفت شغلی  زیادی برای بسیاری از متخصصان وجود دارد که می‌تواند بر نحوه کار آنها تأثیر بگذارد. دانستن اینکه چه چیزی می‌توانید ارتقا دهید می‌تواند به شما کمک کند تا یک برنامه عملی برای رفع نقاط ضعف خود ایجاد کنید، که می‌تواند به شما کمک کند کارمند بهتری شوید. در اینجا چند پیشنهاد در مورد چگونگی یافتن زمینه‌های بهبود یافته، برخی از آنها و اینکه چگونه می‌توانید آنها را بهبود ببخشید، آورده شده است.

زمینه‌های بهبود پیشرفت شغلی چیست؟

زمینه‌های بهبود مهارت‌ها، کیفیت‌ها یا توانایی‌هایی هستند که یک کارمند می‌تواند آنها را توسعه یا ارتقا دهد. این می‌تواند شامل مدیریت زمان، تفویض اختیار، سازماندهی، ارتباطات و مشارکت باشد. بسیاری از این مهارت‌ها و توانایی‌ها آنهایی هستند که کارکنان روزانه در محل کار از آن‌ها استفاده می‌کنند.

تقویت نقاط ضعف و تقویت بیشتر بر روی نقاط قوت می‌تواند شما را به کاندیدای مطلوب‌تری برای ترفیع یا پیشرفت تبدیل کند. در طول مصاحبه، یک مدیر استخدام ممکن است در مورد نقاط ضعف یا زمینه‌های بهبود شما بپرسد. ارائه پاسخی که زمینه‌های بهبود شما و گام‌هایی را که برای تغییر برمی‌دارید توضیح دهد، می‌تواند آگاهی و تعهد شما را به یادگیری نشان دهد.

چگونه نقاط بهبود یافته خود را شناسایی کنید

چه رهبر تیم باشید و چه عضو تیم، همیشه می‌توانید مجموعه مهارت‌های خود را بهبود ببخشید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای تعیین حوزه‌های بهبود خود بردارید و چند پیشنهاد برای چگونگی بهبود آن منطقه وجود دارد:

  • مطالعه شرح شغل خود
  • شناخت اهداف شرکت خود
  • درک اهداف خود
  • دریافت انتقادات و پیشنهادات.

۱٫ مطالعه شرح شغل خود

ممکن است از روزی که شرکت شما را استخدام کرده است شرح شغل خود را بررسی نکرده باشید، یا ممکن است شرکت شما از زمانی که در ابتدا شما را استخدام کرده است، شما را ارتقا داده یا به موقعیت دیگری منتقل کرده باشد. شرح شغلی را که در حال حاضر در آن هستید بازیابی کنید و آن را به دقت بخوانید تا ببینید آیا آن را انجام می‌دهید یا خیر. به عنوان مثال، اگر در یک موقعیت فناوری اطلاعات در یک شرکت کوچک هستید، اما در نهایت مدیریت حضور شرکت در رسانه‌های اجتماعی را آغاز می‌کنید، ممکن است بخواهید در یک کلاس آنلاین در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شرکت کنید تا مطمئن شوید که تمام الزامات شغلی را برآورده می‌کنید.

۲. شناخت اهداف شرکت خود

اکثر شرکت‌ها بیانیه ماموریت دارند. اهداف شرکت یا بخش خود را پیدا کنید و ببینید آیا با مهارت‌ها و وظایف شما همسو هستند یا خیر. به عنوان مثال، اگر هدف اولیه بخش روابط عمومی که در آن کار می کنید نوشتن بیانیه‌های مطبوعاتی است و مهارت‌های ارتباطی نوشتاری شما به اندازه مهارت‌های کلامی شما قوی نیست، می‌توانید دوره‌ای را بگذرانید که به شما یاد می‌دهد چگونه نوشتن خود را بهبود بخشید. همچنین می‌توانید به تمرین ادامه دهید و در مورد نوشته‌های خود از همکاران بازخورد بخواهید.

۳٫ درک اهداف خود

فهرستی از اهداف حرفه‌ای برای یک سال، سه سال، پنج سال و بیشتر تهیه کنید. سپس، به جایی که در آن برتری دارید نگاه کنید و ببینید آیا آن مهارت‌ها شما را به هدفتان می‌رساند یا خیر. در غیر این صورت، مواردی را که به شما در رسیدن به هدفتان کمک می‌کنند شناسایی کنید و روی آن ها کار کنید. به عنوان مثال، یک شرکت طراحی مد ممکن است شما را به دلیل سبک شخصی و توانایی طراحی شما استخدام کرده باشد. اما اگر هدف شما این است که در نهایت به سمت مالکیت شرکت بروید، ممکن است در کلاس مالی شرکت کنید یا از یک دوست در یک حرفه مالی بخواهید که به شما در تقویت درک اصلی خود کمک کند. پذیرش مسئولیت‌های رهبری بیشتر نیز می‌تواند به این هدف کمک کند.

۴٫ بازخورد دریافت کنید

با یک همکار مورد اعتماد مشورت کنید، به یک مدیر سابق ایمیل بزنید یا به دنبال موضوعات مشترک در بررسی عملکرد خود بگردید. مشخص کنید کجا برتر هستید و در کجا ممکن است نیاز به تمرکز داشته باشید تا مهارت‌های خود را تقویت کنید. همچنین می‌توانید از یک مربی کمک بگیرید. یک مربی در زمینه کاری شما می‌تواند به شما کمک کند تا اهداف خود و بهترین گام‌ها برای رسیدن به آنها را شناسایی کنید. آنها همچنین ممکن است در شناسایی و بهبود نقاط ضعف بالقوه کمک کنند.

نمونه‌هایی از زمینه‌های بهبود پیشرفت شغلی

در اینجا برخی از زمینه های مشترک وجود دارد که بسیاری از متخصصان می توانند آنها را توسعه دهند:

  • مدیریت زمان
  • تجربه
  • تعهد
  • ارتباط
  • پذیرش بازخورد
مدیریت زمان

برنامه‌ریزی کارها، ایجاد جدول زمانی و تخمین طول کار مهارت‌های کاری بسیار مهمی هستند که می‌توانند بر درک شما به عنوان یک کارمند قابل اعتماد و سازمان یافته تأثیر بگذارند. اگر مدیریت زمان حوزه‌ای است که باید آن را بهبود بخشید، دانلود برنامه‌های زمان‌بندی را در نظر بگیرید، از تایمرهای تلفن خود استفاده کنید تا بخش‌هایی از روز خود را برای کارهای مختلف جدا کنید و زمان‌های خاصی را برای بررسی تلفن خود تنظیم کنید.

تجربه

کارفرمایان معمولاً به دنبال شخصی هستند که دانش و تجربه لازم را برای انجام کارشان به خوبی داشته باشد. شغل ایده‌آل خود را تجسم کنید و به دنبال موقعیت‌هایی باشید که به ایجاد مهارت‌هایی که برای برتری در آن نقش نیاز دارید کمک کند. اگر گواهینامه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای نشان دادن تخصص خود کسب کنید، برای آنها درخواست دهید، دوره مورد نیاز را بگذرانید و امتحان را قبول کنید. برخی از موقعیت‌های داوطلبانه نیز تجربه مفیدی را ارائه می‌دهند.

تعهد

کارفرمایان برای کارمندانی که از محل کار خود لذت می‌برند، مانند اینکه بخشی از تیم آنها باشند و در مورد پروژه‌ها مشتاق به نظر می‌رسند، ارزش قائل هستند. حتی اگر ذاتاً خجالتی یا درونگرا هستید، سعی کنید در گفتگوها شرکت کنید و گهگاه دعوت‌های گروهی را برای بیرون رفتن یا جشن گرفتن یک مناسبت با همکاران خود بپذیرید. یکی از راه‌های خوب برای ایجاد تعامل، داوطلب شدن برای یک پروژه در سطح اداری است، مانند یک مهمانی تعطیلات یا خیریه.

ارتباط

اینکه بتوانید افکار خود را به وضوح بیان کنید و قابل درک باشید – چه فردی، چه به صورت گروهی یا کتبی – یک مهارت بسیار مهم است که به هر شغلی و در هر صنعتی قابل انتقال است. یافتن تعادل بین صداقت صریح، حرفه‌ای بودن و مهربانی مهارت ظریفی است که در صورت تسلط بر آن، می‌تواند در طول زندگی حرفه‌ای شما مزایایی را به همراه داشته باشد. برای تقویت توانایی خود در جمع صحبت کنید و از همکاران مورد اعتماد برای بهبود ارائه، بازخورد بگیرید. کلاس‌های نویسندگی فنی یا تجاری می‌تواند به بهبود ارتباطات نوشتاری شما کمک کند.

پذیرش بازخورد

کارفرمایان اغلب ملزم به ارائه بازخورد به کارکنان به صورت رسمی و غیر رسمی هستند. برای پذیرش سازنده بازخورد، باید با دقت و عینی گوش کنید. شنیدن انتقاد ممکن است آسان نباشد، اما وقتی به عنوان یک معیار مفید تلقی شود، می‌تواند به شما کمک کند تا در شغل خود بهتر شوید. یکی از راه‌های بهبود در دریافت بازخورد، پرسیدن سؤالات پس از گوش دادن است. بپرسید، «چگونه می‌توانم آن را بهبود بخشم؟» یا «آیا پیشنهادی در مورد اینکه چگونه می‌توانم این کار را بهتر انجام دهم دارید؟» سپس، پیشنهادات آنها را دنبال کنید تا در کار خود ماهرتر و موثرتر شوید. R

بیشتر بخوانید:

پرسشنامه شخصیت برای مشاغل

انیاگرام برای رهبران کسب و کار

نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر و انتخاب‌های شغلی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید