کارآموزی خارج از شرکت (Externship) چیست؟

دانشجویان به منابع متعددی دسترسی دارند که به آنها کمک می‌کند تا حرفه خود را درست شروع کنند. یکی از این منابع، اکسترنشیپ یا کارآموزی است. در حالی که دوره‌های کارآموزی به دلیل مزایای آشکار، اغلب مورد بحث و بررسی و توجه زیاد دانشجویان قرار می‌گیرند، افراد کمتری واقعاً اهمیت دوره‌های اکسترنی و نحوه کمک آنها را درک می‌کنند. در این مقاله، همه چیز را در مورد اکسترنی‌ها، اینکه چه چیزهایی هستند و چگونه شروع کردن به آن ممکن است برای شما مفید باشد، خواهید آموخت.

کارآموزی چیست؟

اکسترنشیپ برنامه‌ای است که دانشجویان برای تکمیل تجربه کاری در طول فعالیت‌های آموزشی خود آن را آغاز می‌کنند. مانند دوره کارآموزی، فرصتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا تجربه کاری عملی را با چند تفاوت قابل توجه کسب کنند. دوره‌های خارجی منابع ارزشمندی برای دانشجویانی است که قصد دارند بلافاصله وارد نیروی کار شوند. زیرا می‌توان از آنها در رزومه برای برجسته کردن تجربه در هر زمینه استفاده کرد.

دوره‌های خارجی معمولاً در طول سال تحصیلی به عنوان بخشی از برنامه درسی دانشجویان رخ می‌دهد. آنها یک محیط یادگیری تجربی را فراهم می‌کند که بینش دنیای واقعی را برای موضوعات نظری که در مدرسه یاد می‌گیرند، ارائه می‌دهد. دوره‌های خارجی معمولاً به دلیل روابط موجود بین دانشگاه‌ها و سازمان‌هایی که مایل به ارائه آموزش هستند به وجود می‌آیند. در بیشتر موارد، اکسترن‌ها عمدتاً کارآموزی شغلی را انجام می‌دهند و ممکن است روی پروژه‌های کوچک کار کنند.

دوره‌های خارجی فرصت منحصر به فردی را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا آنچه را که در یک محیط کاری واقعی یاد گرفته‌اند، نشان دهند. همچنین فرصتی را برای دانش آموز فراهم می‌کند تا تشخیص دهد که رشته‌ای که به آن علاقه دارد مناسب است. به طور معمول، دوره‌های خارجی برای تجربه بیش از دستمزد انجام می‌شود. اگر حقوقی پرداخت کنند، مبلغ ناچیز است. با این حال، مزیت تکمیل دوره اکسترنال، فرصتی برای یادگیری در یک محیط شغلی و تأیید این است که در مسیر شغلی درستی قرار دارید.

دستیاری در مقابل کارآموزی: تفاوت آنها چگونه است؟

دوره‌های دستیاری و اکسترنی از این جهت مشابه هستند که هر دو فرصت‌های یادگیری تجربی را ارائه می‌دهند، اما همچنین از طرق بسیار مختلفی، متفاوت هستند. در اینجا به این صورت است:

  • مدت زمان برنامه
  • طراحی برنامه
  • عمق برنامه
  • پرداخت برنامه

مدت زمان برنامه

دوره‌های دستیاری معمولاً برنامه‌های طولانی مدتی هستند که طی هفته‌ها یا ماه‌ها، در طول تابستان یا همزمان با تحصیل تکمیل می‌شوند. در مورد کارآموزی اینطور نیست. کارآموزی یک برنامه کوتاه اما متمرکز را ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد جنبه‌های مختلف تجارت یا صنعت را در چند هفته یا چند روز تجربه کنید.

دلیل طراحی این برنامه به این شکل کاملاً راحت نیست. در واقع، زمانی که دانش‌جویان برای چند روز یا یک هفته در یک شغل بنشینند، ایده معقولی از آن کار به دست می‌آورند و می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا آن کاری است که می‌خواهند دنبال کنند. از آنجایی که دوره‌های کارآموزی کوتاه و متمرکز هستند، دانشجویان می‌توانند چندین دوره اکسترنی را بگذرانند تا مهارت‌های خود را در مشاغل مختلف به کار ببرند تا زمانی که بیشترین مناسب را پیدا کنند.

طراحی برنامه

افراد خارجی ممکن است نیاز به استفاده از چندین فرصت یادگیری مانند سایه کاری، شرکت در کنفرانس‌ها، یادگیری گروهی، تمرین چندین کار عملیاتی، تکمیل پروژه‌های کوچک و کار در هر فرآیند تخصصی داشته باشند. با توجه به طراحی برنامه، اکسترن‌ها ممکن است بخش‌های مختلفی از یک شغل را در مدت زمان کوتاهی تجربه کنند، در حالی که دستیاران عملیات روزانه را طی ماه ها انجام می‌دهند.

عمق برنامه

از آنجایی که دوره‌های کارآموزی پیش نمایش کوتاهی از اینکه یک شغل معمولی برای یک دانشجوی جستجوگر چگونه می‌باشد، هستند، تمایل به آموزش جزئی کمتری نسبت به دوره کارآموزی دارند. یک استراتژی برای تعیین مسیر شغلی آینده در دوران تحصیل ممکن است این باشد که قبل از اتمام دوره کارآموزی، چند دوره خارجی را امتحان کنید. حتی اگر در نهایت تصمیم بگیرید که در زمینه‌ای که در آن بیگانه بودید کار نکنید، باز هم برای رزومه‌ای که بعد از اتمام دانشگاه دارید، تجربه خوبی است.

پرداخت برنامه

برای همه چیز استثنا وجود دارد، اما به طور معمول، اکسترنی‌ها بدون پرداخت هستند. با طراحی و طول برنامه منطقی است که آنها برای کسب تجربه هستند و نه برای کسب درآمد سریع. با این حال، در برخی از صنایع  کارمندان را برای گذراندن دوره کارآموزی تحت فشار قرار می‌دهند، زیرا آنها مقدار زیادی را به فرصت‌های یادگیری اختصاص می‌دهند. R

بیشتر بخوانید:

پرسشنامه شخصیت برای مشاغل

انیاگرام برای رهبران کسب و کار

نظریه هوش‌های چندگانه گاردنر و انتخاب‌های شغلی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید