ارتباط مؤثر در محل کار

روش‌های زیادی برای برقراری یک ارتباط روشن وجود دارد و استفاده از آن‌ها در ترکیبی که برای محل کار شما مؤثرتر است، باعث به حداقل رسیدن مشکلات ارتباطی در آینده می‌شود. برای هر کسی که در یک نقش مدیریتی است، ارتباط موثر ضروری است. در این مقاله، چهار روش ارتباطی مختلف را بررسی می‌کنیم که می‌تواند به شما در دستیابی به اهدافی که برای خود و تیم‌تان تعیین کرده‌اید کمک کند.

راه‌های برقراری ارتباط موثر در محیط کار

ارتباط موثر می‌تواند بهره‌وری شما و زیردستانتان را بیشتر کند. همچنین می‌تواند به افراد کمک کند تا در مشاغل خود مهارت بیشتری پیدا کنند، ترفیع کسب کنند و در حرفه خود پیشرفت کنند.

۱٫ ارتباط کلامی

وقتی با افراد به صورت کلامی ارتباط برقرار می‌کنید، می‌توانید روابط قوی با دیگران ایجاد کنید. می‌توانید بپرسید که آیا کارمندان به کمک نیاز دارند، مطمئن شوید که دستورالعمل‌ها را درک می‌کنند، بازخورد مفیدی درباره رهبری شما دریافت می‌کنند و موارد دیگر. در اینجا چند روش موثر برای برقراری ارتباط کلامی وجود دارد:

جلسات یک به یک:

ارتباط یک به یک به برخی از اعضای تیم کمک می‌کند تا دستورالعمل‌ها را با وضوح بیشتری درک کنند، به خصوص اگر فرد در یک محیط گروهی درونگراتر و ناراحت کننده باشد.

مکالمات با یک گروه:

جلسات باز گروهی می‌تواند شامل گفتمان آزاد برای تمام اعضای تیم شود. ارتباط مستقیم در این نوع جلسه به تیم شما اجازه می‌دهد اشتیاق شما را برای همه پروژه‌های شما ببیند. همچنین به افراد فرصتی می‌دهد تا با شما تعامل داشته باشند و درباره ایده‌های شما بازخورد ارائه دهند.

ارائه‌ها و سخنرانی‌ها:

ارائه‌ها و سخنرانی‌ها می‌توانند به شما در آموزش مهارت‌های جدید به اعضای تیم کمک کنند، مردم را در مورد برنامه‌های آینده شرکت و موارد دیگر آگاه کنند.

۲٫ ارتباط غیرکلامی

از طریق ارتباط غیرکلامی، می‌توانید پیام‌های بدون کلام را با تن صدای خود، انتخاب حرکات، حالات چهره و روش‌های دیگر ارسال کنید. در اینجا چند روش مفید برای برقراری ارتباط غیرکلامی وجود دارد:

ژست‌ها:

حرکات رایج شامل تکان دادن، اشاره، شانه بالا انداختن و استفاده از انگشتان برای نشان دادن اعداد است. برای مثال، می‌توانید با تکان دادن سر نشان دهید که متوجه می‌شوید و با صحبت‌های دیگری موافق هستید.

حالات چهره:

ظاهر یک فرد اولین چیزی است که هنگام ملاقات با او می‌بینید. حالات چهره برای شادی، خشم، ترس، غم و سایر احساسات در فرهنگ‌ها یکسان است و آنها را بسیار قابل درک می‌کند.

فرا زبان:

فرازبان، لحن صدا، زیر و بم شماست. لحن می‌تواند همان عبارت را مشتاق، مردد، عصبانی، غمگین یا طعنه آمیز به نظر برساند. توجه به فرازبان شما می‌تواند به کارمندان شما کمک کند تا شما را آرام، با اعتماد به نفس و مقتدر بدانند.

۳٫ مکاتبات

مکاتبات برای بیانیه‌های مطبوعاتی، بروشورها، یادداشت‌ها، قراردادها، کتاب‌های راهنما و موارد دیگر ضروری است. رهبران و مدیران باید واضح و دقیق بنویسند تا افکار و عقاید خود را به همه برسانند.

شما باید برنامه‌ریزی کنید، سازماندهی کنید، بنویسید، ویرایش کنید و در صورت نیاز کلمات خود را اصلاح کنید و همه چیز را با در نظر گرفتن خوانندگان مورد نظر پیش نویس کنید. در صورت لزوم از عناوین و زیرعنوان مختصر استفاده کنید و کلمات ساده را در جملات و پاراگراف‌های واضح و کوتاه بنویسید.

۴٫ ارتباط بصری

ارتباط بصری می‌تواند درک ارتباط کلامی را آسان‌تر کند. بسیاری از اعضای تیم، زمانی که اطلاعات به صورت بصری یا شفاهی به آنها ارائه می‌شود، بهتر حفظ می‌کنند. نرم افزار ارائه، مانند Microsoft PowerPoint، به شما امکان می‌دهد ارائه‌های متنوع و جالبی را به راحتی ایجاد کنید. می‌توانید انواع مختلفی از ارائه‌های دیجیتال را به رایانه‌های تیمی منتقل کنید و به همه کارمندان خود اجازه دهید در صورت نیاز به داده‌ها مراجعه کنند.

نکاتی برای برقراری ارتباط در محل کار

در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که به شما در برقراری ارتباط در محل کار کمک می‌کند:

فضای مثبت ایجاد کنید

به احساس محیط جلسه خود فکر کنید. فضا باید کاملاً کاربردی باشد و چیدمان باید روند تیم شما را تسهیل کند و بهره‌وری آنها را افزایش دهد. اگر سازمان شما به نتیجه بدی رسید، نشاط آور و مثبت باشید. جو و احساس در بسیاری از محیط‌های کاری از بالا به پایین جریان دارد. اگر در مواجهه با چالش‌های جدید اعتماد به نفس خود را حفظ کنید، کارکنان شما نیز باید این کار را انجام دهند.

از فناوری برای سازماندهی بیشتر ارتباطات خود استفاده کنید

اسناد الکترونیکی که با برنامه‌های پردازش کلمه، ایمیل‌ها و سیستم‌های پیام‌رسانی تلفن همراه ساخته شده‌اند، ابزارهای سریع و مؤثری برای غلبه بر موانع ارتباط بین فردی هستند. آنها نیازی ندارند که همه اعضای تیم به طور همزمان در یک مکان باشند تا داده‌های یکسان را دریافت کنند. افراد می‌توانند هر چیزی را که نیاز دارند در پایگاه داده فایل‌های دیجیتال به سرعت و کارآمد پیدا کنند.

از تکرار بپرهیزید

به اعضای تیم خود اطلاعاتی را که باید بدانند بگویید و از آنها بپرسید که آیا می‌دانند یا اگر سؤالی دارند. تکرار کردن خود بدون اینکه از شما خواسته شود باعث اتلاف وقت می‌شود که می‌توان از آن به نحو موثرتری استفاده کرد.

گوش کنید و مشاهده کنید

از بازخورد یا انتقاد سازنده نترسید و در حین برقراری ارتباط با اعضای تیم خود و ارائه بازخورد، به نشانه‌ها و فعالیت‌های غیرکلامی اعضای تیم خود توجه کنید.

همه این ابزارهای ارتباطی می توانند به شما در ایجاد یک محل کار قوی، با ثبات و سازنده کمک کنند. استفاده از آنها به نفع خود شما را از مشکلات ارتباطی با تیم خود باز می دارد. R

چرا توسعه فردی حیاتی است

ده مهارت برای قرار دادن در رزومه

مثبت اندیشی در محل کار

۱۰ مهارت ارتباطی برای موفقیت شغلی

موفقیت در یک روز کاری

مهارت های مهم کار گروهی

سؤالات مصاحبه درباره سابقه کاری (همراه با نمونه پاسخ)

مهارت های کلیدی رهبر تیم منابع انسانی

ساخت پروفایل لینکدین حرفه ایی

مدیریت عملیات چیست؟

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
وب اپلیکیشن
Operating System
نرم افزار منابع انسانی
Software Category
منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید