هویت اجتماعی

هویت اجتماعی چیست؟

تصویر یک سازمان یا شرکت است که از روابط آن با مشتریان، تامین کنندگان، سهامداران و سایر ذینفعان به دست می‌آید. بنابراین هویت اجتماعی یک سازمان از گروه‌هایی که سازمان به آنها تعلق دارد یا به آنها وابسته است، نحوه ساختار آن، صنعتی که به آن تعلق دارد و سایر عوامل اجتماعی ناشی می‌شود. این بر نحوه درک آن توسط مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد، بنابراین بر درآمد شرکت تأثیر می‌گذارد و باید از نزدیک مدیریت شود.

شناخت هویت اجتماعی

هویت اجتماعی یک شرکت از روابط، ارتباطات و ادراکات آن ناشی می‌شود که در ذهن سهامداران و ناظران آن شکل گرفته است. این امر از طریق تلاش‌های برندسازی و بازاریابی و همچنین از طریق بخش‌های روابط عمومی، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و محصولات و خدمات خود شرکت صورت می‌گیرد.

به عنوان مثال، برخی از شرکت‌ها به خود می‌بالند که نسبت به محیط زیست آگاه هستند یا “سبز” هستند و بنابراین آنها یا محصولات سازگار با محیط زیست تولید می‌کنند یا از فناوری‌های سبز در فرآیندهای تولید خود استفاده می‌کنند.

معیارهای سرمایه‌گذاری اداره اجتماعی محیطی (ESG) توسط سرمایه‌گذاران آگاه اجتماعی استفاده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که آنها پول خود را پشت سر شرکت‌هایی با تصاویر اجتماعی سازگار با محیط زیست قرار می‌دهند.

تصویر برند یک شرکت نیز بخشی از هویت اجتماعی آن است و به طور فزاینده‌ای در اینترنت از طریق کانال‌های سوشال مدیا مانند توییتر و اینستاگرام و همچنین از طریق اشکال سنتی رسانه ها و کانال‌های روابط عمومی مدیریت می‌شود.

مولفه‌های هویت اجتماعی

ایجاد اتحادهای استراتژیک یا پیوستن به انجمن ها یا پلتفرم‌های حرفه‌ای می‌تواند سیگنال مهمی برای هویت اجتماعی باشد. به عنوان مثال، اینکه آیا یک شرکت سهامی عام برای معامله سهام خود در نزدک یا بورس نیویورک (NYSE) وارد فهرست می‌شود، می‌تواند بخشی از هویت اجتماعی آن شرکت در نظر گرفته شود که نشان دهنده مشروعیت است و سرمایه گذاران را جذب می‌کند.

نظریه هویت اجتماعی در منابع انسانی چیست؟

این نظریه مطالعه چگونگی روابط بین افراد و گروه‌ها است. همچنین برای درک بهتر نحوه کار و یادگیری افراد با هم استفاده می‌شود. این نظریه نقش مهمی در تشکیل تیم‌ها و ایجاد گروه‌های استراتژیک ایفا می‌کند که با هم کار می‌کنند.

هویت اجتماعی فردی چه تفاوتی با هویت اجتماعی شرکت دارد؟

عناصر زیادی از هویت اجتماعی یک فرد وجود دارد که با آن یک شرکت مطابقت ندارد. به عنوان مثال، یک هویت فرد ممکن است با نژاد، جنسیت، مذهب یا گرایش جنسی خود ارتباط نزدیکی داشته باشد.

چرا هویت تجاری مهم است؟

هویت اجتماعی یک شرکت مهم است زیرا به شرکت اجازه می‌دهد تا خود را از سایر شرکت‌ها متمایز کند و در بازار متمایز باشد. حضور اجتماعی قوی با سهامداران، مشتریان، تامین‌کنندگان و سایر سرمایه‌گذاران به شرکت اجازه می‌دهد تا شناخته شده باشد. سطح اعتماد قوی‌تری داشته باشد و ممکن است انتخاب شرکت‌های رقیب را برای مصرف‌کنندگان دشوارتر کند.

نکته پایانی

هویت اجتماعی به این اشاره دارد که یک شرکت چگونه خود را برای سهامداران، سرمایه گذاران و سایر اعضای عمومی نشان می‌دهد. این روشی است که یک شرکت یا برند خود را در ارتباط با جامعه تعریف می‌کند. همچنین ممکن است بر اساس ارزش ها، مأموریت، فرهنگ و ابتکارات اجتماعی و زیست محیطی آن شکل بگیرد. S

محیط کار روانی اجتماعی چیست؟

تست MMPI چه اندازه می‌گیرد(قسمت اول)

رفتار سازمانی چیست؟

نرم افزار جذب و استخدام

استراتژی نیچ مارکتینگ

پیاده سازی اخلاق حرفه ای در سازمان

رابطه شخصیت با رفتار سازمانی

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Software Category
وب اپلیکیشن
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید