۷ گام برای نوآوری بیشتر در محل کار

فناوری نوآورانه، ایده‌های تجاری و راه‌حل‌های اجتماعی، دنیایی را که ما در آن زندگی می‌کنیم شکل می‌دهند. اگر از طرح‌ها و مفاهیم جدید و بدیع الهام گرفته‌اید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه نوآورتر شوید. در این مقاله، معنای نوآوری در محل کار را توضیح می‌دهیم و هفت مرحله را برای توسعه خلاقیت حرفه‌ای و مهارت‌های حل مسئله شرح می‌دهیم.

نوآور بودن در کار به چه معناست؟

نوآوری به توسعه ایده‌های جدید یا بهبود ایده‌های موجود اشاره دارد. نوآور بودن در محل کار به این معنی است که ایده‌ها و راه‌حل‌هایی را برای چالش‌ها یا مشکلات محل کار ارائه می‌دهید. نوآوران تشخیص می‌دهند که چه زمانی نیاز به بهبود وجود دارد و از منطق، عقل و خلاقیت برای یافتن راه‌هایی برای برآوردن این نیازها استفاده می‌کنند. آنها اغلب سیستم‌ها را ساختار می‌دهند، همکاری می‌کنند و ابزار یا محصولاتی می‌سازند که به محیط یا فرهنگ آنها ارزش می‌بخشد. آنها ممکن است برای بهبود بهره‌وری، افزایش درآمد یا توسعه همکاری کار کنند – و تأثیرات آن اغلب به یاد ماندنی است و بر تغییر تأثیر می‌گذارد.

مزایای تفکر نوآورانه

در اینجا چهار راه وجود دارد که تفکر نوآورانه برای افراد مفید است و محل کار را بهبود می‌بخشد:

انگیزه را بهبود می‌بخشد

داشتن یک تفکر نوآور مستلزم آن است که افراد در حرفه خود فعال باشند. افراد با این کیفیت از چالش‌ها هیجان زده می‌شوند و به جای تمرکز بر مشکلات به دنبال راه‌حل هستند. داشتن نگرش مثبت و حفظ عادات فعالانه به افراد کمک می‌کند تا در کار بیشتر مشارکت داشته باشند که احتمالاً بهره‌وری و انگیزه آنها را افزایش می‌دهد.

به برند شخصی شما کمک می‌کند

کار برای تبدیل شدن به یک مبتکر در محل کار خود به شخصیت و برند حرفه ای شما می‌افزاید. برند شخصی شما بیانگر توانایی‌ها و توانایی‌های کلی محل کار شما در ترکیب با نگرش و رفتار حرفه‌ای شما است. توسعه یک برند شخصی به یاد ماندنی و ثابت ابزار قدرتمندی برای شبکه سازی و توسعه شغلی است.

همکاری را تشویق می‌کند

ایده‌های طوفان فکری و اعتماد به مهارت‌های حل مسئله نقش مهمی در موفقیت به عنوان یک مبتکر در حرفه شما دارد. صحبت کردن با مافوق یا همکارانتان در مورد ایده‌هایتان اغلب باعث تحریک یا خلاقیت در افراد دیگر می‌شود. احتمالاً منجر به گفتگوهای عمیق، مشارکت‌های حرفه‌ای و تلاش‌های مشترک در پروژه‌ها یا ابتکارات می‌شود. همچنین، زمانی که حل مسئله و تفکر نوآورانه به بخشی از برند شخصی شما تبدیل می‌شود، افراد زمانی که پروژه‌ها یا تکالیف خلاقانه به آنها محول می‌شود، بیشتر برای کمک یا مشاوره به شما مراجعه می‌کنند.

شناخت حرفه‌ای را افزایش می‌دهد

تفکر خلاقانه در محل کار و جستجوی راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های محل کار – نه تنها به افراد کمک می‌کند تا برند شخصی خود را توسعه دهند – بلکه به تعریف شهرت حرفه‌ای افراد نیز کمک می‌کند. حل مشکلات با استفاده از استراتژی و خلاقیت و حفظ یک ذهنیت فعال و مثبت به احتمال زیاد به شما کمک می‌کند تا از همسالان و مافوق خود به عنوان یک فرد ماهر و مبتکر به رسمیت شناخته شوید، حتی ممکن است موقعیت حرفه‌ای شما را بهبود بخشد یا به شما کمک کند که برای ارتقا یا موقعیت رهبری در نظر گرفته شوید.

رزومه خود را ارتقا دهید

با کمک یک متخصص رزومه، مهارت های خود را به نمایش بگذارید

چگونه در کار در ۷ مرحله نوآور باشیم

در اینجا هفت مرحله برای نوآوری بیشتر در حرفه خود آورده شده است:

۱٫ آماده تغییر باشید

اولین قدم برای نوآور شدن در حرفه خود، ایجاد ذهنیتی است که در معرض تغییر باشد. نوآوری شامل ارائه ایده‌های جدید یا سیستم‌های جدید برای تکمیل وظایف است. ارتباط بیش از حد با روش انجام کارها در حال حاضر ممکن است خلاقیت شما را محدود کند. می‌توانید با شرکت در فرآیندهای جدید اجرا شده یا با شرکت در یک رویداد کاری جدید یا گردش حرفه‌ای، آماده بودن برای تغییر را تمرین کنید. همچنین می‌توانید با گفتن اینکه تغییر خوب است و می‌توانید خود را با شرایط جدید وفق دهید، طرز فکر خود را بهبود بخشید.

۲٫ به دنبال مثبت بودن باشید

پس از ایجاد یک ذهنیت باز، باید برای ایجاد حس مثبت در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تلاش کنید. داشتن نگرش مثبت به شما امکان می‌دهد گشودگی خود را برای تغییر حفظ کنید و می‌تواند به شما کمک کند در مورد ایده‌ها یا تصمیمات خود مطمئن‌تر باشید. این چشم‌انداز همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به ایده‌های نوپایی که ممکن است همکاران یا همکارانتان دارند پذیرای بیشتری باشید و احتمالاً همکاری و طوفان فکری تیمی را تشویق می‌کند. شما می‌توانید این مثبت بودن را در داخل و خارج از طریق ارتباط با همکاران یا مربی که دارای روحیه شاد یا امیدوار کننده است و در شروع هر روز اظهارات تاکیدی مثبت پیدا کنید.

۳٫ درباره‌ی تفکر نوآور را مطالعه کنید

گام بعدی در یادگیری نحوه تفکر مانند یک مبتکر، مطالعه زندگی و کار متفکران نوآور است. فهرستی از پنج تا ۱۰ نفر از افراد تأثیرگذار که به شما الهام می‌دهند تهیه کنید. به افرادی فکر کنید که ابزارها یا سیستم‌هایی را طراحی کرده‌اند که زندگی شما را آسان‌تر می‌کند، یا اختراعاتی که شیوه زندگی مردم را تغییر می‌دهد. می‌توانید زندگی‌نامه‌ها و زندگی‌نامه‌ها را بخوانید یا فیلم‌های مستند تماشا کنید تا در مورد نحوه زندگی هر یک از این افراد بدانید. شما ممکن است الهام، رفتار یا ویژگی‌های شخصیتی را برای تقلید پیدا کنید یا اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه نوآوران تأثیرگذار در حرفه یا زندگی خود با چالش مواجه می‌شوند.

۴٫ در کارگاه شرکت کنید

کارگاه نوآوری یک جلسه آموزشی اختصاصی و توسعه حرفه‌ای است. آنها می‌توانند از چند ساعت تا چند روز متغیر باشند و رشد خلاق را تسهیل کنند و تفکر نوآورانه را تشویق کنند. بسیاری از کارفرمایان، مدارس و سازمان‌های خصوصی این نوع جلسات آموزشی و کارگاه‌های آموزشی را ارائه می‌دهند و شرکت‌کنندگان اغلب از این رویدادها برای به دست آوردن قرار گرفتن در معرض ایده‌های جدید، استراتژی‌های طوفان فکری، پیشرفت‌های فناوری و متخصصان همفکر استفاده می‌کنند.

۵٫ شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهید

شبکه حرفه‌ای شما گروهی از مخاطبین اجتماعی و کاری است که می‌توانید در مورد شغل، سؤالات صنعتی، فرصت‌های یادگیری یا مشاوره با آنها ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، شرکت در کارگاه‌ها یا رویدادها، ثبت نام در کلاس‌ها یا برنامه‌های آموزشی و ارتباط با همکاران، شبکه حرفه‌ای خود را گسترش دهید. گسترش شبکه حرفه‌ای شما می‌تواند دسترسی شما را به ایده‌های جدید، فناوری‌های نوآورانه و فعالیت‌ها یا برنامه‌هایی برای گسترش خلاقیت، نوآوری مثبت در محیط کار فراهم کند.

۶٫ مهارت‌های خود را به محل کار بیاورید

پس از متعهد شدن به یک ذهنیت مثبت و باز، ارتباط با متخصصان همفکر و مطالعه کار و رفتار نوآوران تأثیرگذار، زمان آن رسیده است که مهارت‌ها و ایده‌هایی را که انتخاب کرده‌اید به دفتر یا محل کار خود بیاورید. میزبانی یک جلسه طوفان فکری یا تماس با رئیس یا همکاران خود در مورد ایجاد یک گروه یا تیم برای رسیدگی و حل مشکلات محل کار را در نظر بگیرید.

۷٫ به ایده‌های خود اطمینان داشته باشید

گام نهایی برای نوآوری بیشتر در کار، ایجاد اعتماد به نفس در ایده‌های خود است. ویژگی‌ها و خصوصیات متفکران مبتکر را که در طول تحقیق خود آموخته‌اید، تقلید کنید و ایده‌هایی را برای تغییر ایجاد کنید. اگر جایی برای پیشرفت دیدید، با فرد مناسب تماس بگیرید و به او بگویید که چه احساسی دارید. اگر فکر می‌کنید ایده خوبی دارید، افکار خود را بیان کنید و برای ایجاد یک تغییر مثبت اقدام کنید. R

ارتباط مؤثر در محل کار

مثبت اندیشی در محل کار

هنر زیبای عذرخواهی در محل کار

مهارت­های حل مسئله در محیط کار

سوال مصاحبه: «چگونه به کارکنان انگیزه می‌دهید؟»

همدلی در محیط کار

چگونه بهره‌ وری کارکنان را افزایش دهیم؟

متخصص منابع انسانی در مقابل کارشناس منابع انسانی: تفاوت در چیست؟

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید