نرم افزار منابع انسانی چیست؟

نرم افزار منابع انسانی با هدف کشف پتانسیل کامل کارمندان و برای کمک به کارمندان و مدیریت طراحی شده است. شرکت‌ها با هر اندازه‌ایی که باشند برای افزایش بهره‌وری و ایجاد رضایت کلی در کارکنان، نیازمند پیاده سازی این نرم افزارها هستند. یک نرم‌افزار منابع انسانی مؤثر، جذب و استخدام، مدیریت نیروی کار، برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، راه‌حل‌های حقوق و دستمزد و مدیریت استراتژیک سرمایه انسانی را در بر می‌گیرد.

نرم افزار منابع انسانی گاهی اوقات سیستم های مدیریت منابع انسانی (HRMS)، مدیریت سرمایه انسانی (HCM) و سیستم های اطلاعات منابع انسانی (HRIS) نامیده می‌شود. اگرچه هر اصطلاح متفاوت به نظر می رسد، اما همه آنها به سیستمی اشاره دارد که یک شرکت برای مدیریت مؤثر کارکنان استفاده می‌کند.

چرا از نرم افزارهای منابع انسانی استفاده کنیم؟

در پاسخ به این سؤال که چرا از نرم افزارهای منابع انسانی استفاده می‌کنیم، باید بدانید که انسان موجودی پیچیده است و افراد دارای ویژگی‌های متعددی هستند. به همین ترتیب، یک نرم‌افزار منابع انسانی می‌تواند شامل ویژگی‌های بیشماری باشد. از استخدام، جذب و حقوق و دستمزد گرفته تا مدیریت زمان، عملکرد و حفظ نیروی کار. درست مانند افراد مختلف، انواع مختلفی از راه حل های نرم افزار منابع انسانی وجود دارد. گرچه نرم افزار سنتی و داخلی نیز وجود دارد اما امروزه، نرم افزار مبتنی بر ابر، به دلیل ویژگی های پیشرفته و دسترسی آن رایج‌تر هستند و اغلب ترجیح داده می‌شوند. فناوری این نرم‌افزارها به گونه‌ایی است که در فضای ابری می‌تواند با موبایل سازگار باشد، به این معنی که کارمندان می‌توانند نه تنها از دسکتاپ، بلکه از هر مکان و در هر زمان از طریق لپ‌تاپ، تلفن‌های هوشمند و تبلت به اطلاعات مهم دسترسی داشته باشند.

hiting

نرم افزار منابع انسانی
برای دریافت دمو

کلیک کنید

معرفی نرم افزارهای منابع انسانی

۱٫ نرم افزار منابع انسانی  Breezy

نرم افزار منابع انسانی Breezy  یکی از بهترین‌ها برای کل فرآیند استخدام منابع انسانی است. این نرم افزار یک ATS (سیستم مدیریت ردیابی کارجویان) است که به شما کمک می‌کند کارهای تکراری و وقت گیر استخدام از شناسایی کارجویان برتر، ارسال ایمیل (یا پیامک) و زمان‌بندی مصاحبه تا ارسال برای امضای آنها را به صورت خودکار ارائه می‎دهد. این نرم افزار منابع انسانی برای تیم های ۱۰ تا ۱۰۰۰۰ نفری که فرآیندهای استخدام و استخدام مشترک را مدیریت می‌کنند، بهترین گزینه است. از آنجایی که Breezy یک ATS است، راه حل های یکپارچه HRMS مانند پایگاه داده کارکنان، مدیریت حقوق و دستمزد و مدیریت عملکرد را ارائه نمی دهد.

۲٫ نرم افزار منابع انسانی Monday.com

Monday.com همه قابلیت‌ها را در یک نرم افزار منابع انسانی گرد آورده است. این ابزار یک پلتفرم باز است که ساخت راه‌حل‌های سفارشی مطابق با نیازهای تیم را برای مدیران منابع انسانی آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید فرآیند استخدام نامزدها و کارمندان جدید را با الگوهای از پیش ساخته شده پیگیری کنید. علاوه بر این، می‌توانید Monday.com را با ابزارهای Gmail و ۴۰+ ادغام کنید تا همه گردش‌های کاری خود را یکپارچه مدیریت کنید. این نرم افزاربازخورد ۳۶۰ درجه ارائه می‌دهد و عملکرد، مزایا، زمان مرخصی، پاداش، حقوق و دستمزد، و استخدام را مدیریت می‌کند.

۳٫ نرم افزار منابع انسانی Freshteam

نرم افزار منابع انسانی Freshteam ، از شرکت معروف نرم افزار Freshworks، به عنوان یک نرم افزار هوشمند جامع برای تیم‌های منابع انسانی عمل می‌کند. Freshteam، این اطمینان را به شما می‌دهد که تلاش‌های منابع انسانی شما مطابق با استانداردهای ۲۰۲۲ است، از استخدام گرفته تا معارفه و معاشرت سازمانی، ردیابی زمان، اطلاعات کارمندان، و جریان‌های کاری روزانه تیم منابع انسانی. این نرم افزار به صورت اپلیکشنی بر روی موبایل قابل استفاده است.

۴٫ نرم افزار منابع انسانیUser Guiding   

User Guiding   گزینه‌ایی برای پذیرش دیجیتال است. در اصل یک نرم افزار قابل نصب بدون کد، برای ورود کاربران جدید به سیستم عامل‌های دیجیتال است. این ابزار به شما کمک می‌کند تا راهنماهای تعاملی، برای اعضای جدید تیم داشته باشید! آموزش کارکنان جدید و به کارگیری آنها اولویت اصلی برای حفظ استخدام های جدید شماست. مدیران منابع انسانی ارزش این فرآیند انتقال کارکنان جدید به یک شرکت را می دانند. با فرآیند مناسب پذیرش کارمند همراه با محتوای تعاملی User Guiding، افراد تازه استخدام شده می‌توانند کار خود را با راندمان بالا آغاز کنند و متناسب با فرهنگ، ابزار و همکاران شرکت آشنا شوند. این نرم افزار کمک می‌کند تا  کارکنان را متمرکز و سازنده نگه می دارد، مشارکت کارکنان را به خصوص برای کارکنان از راه دور افزایش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با فناوری شرکت سازگار شوند و فرآیندهای دیجیتال را بپذیرند.

۵٫ نرم افزار منابع انسانیQuickBooks Time  

نرم افزار منابع انسانیQuickBooks Time   یکی از بهترین‌ نرم افزارها برای ردیابی زمان کارکنان است که برای ردیابی و برنامه‌ریزی زمان کارمندان طراحی شده است. دارای پورتال خود خدمتی و مدیریت حقوق و دستمزد است. با QuickBooks، کارمندان می توانند به راحتی گذر زمان را از هر مکانی در زمان واقعی ردیابی کنند. از آنجایی که QuickBooks یک نرم‌افزار کاربردی HR را نیز ارائه می‌کند، کارمندان می‌توانند روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و همچنین رایانه‌های رومیزی ردیابی زمان کنند.

QuickBooks به کارمندان این امکان را می‌دهد که از زمان خود استفاده کنند. ویژگی خود خدمتی یکی از ویژگی‌های ضروری برای تقریبأ هر نرم‌افزار مدیریت منابع انسانی است.

برای آشنایی با سایر نرم افزارهای منابع انسانی مثل ADP Workforce Now و Gusto Review و Paycor و BambooHR و Namely کلیک کنید

مزایای یک نرم افزار منابع انسانی

نرم افزار مدیریت منابع انسانی مزایای مختلفی دارند، اما یکی از بزرگترین آنها کاهش زمان صرف شده برای وظایف مدیریتی تکراری و کمتر مؤثر است. به این ترتیب، مدیران منابع انسانی می‌توانند بیشتر بر سایر مسئولیت‌های استراتژیک بلندمدت تمرکز کنند.

سایر مزایا

سایر مزایای اصلی عبارتند از:

  • فرآیندهای ساده‌تر
  • کاهش خطاهای انسانی
  • بازخورد سازنده مستمر
  • تجزیه و تحلیل بهتر و دقیق تر
  • سازماندهی بهینه اسناد و اطلاعات کارکنان
  • حصول اطمینان از تطابق سازمان ها با مقررات دولتی
  • بهبود در برنامه‌ریزی جایگزینی

ویژگی های اصلی نرم افزار مدیریت منابع انسانی

ما باید یک چیز را روشن کنیم؛ هیچ نرم افزار منابع انسانی یکسانی وجود ندارد. صنایع و مشاغل مختلف با چالش های متفاوتی در بخش منابع انسانی خود روبرو هستند. در حالی که برخی از شرکت‌ها چیزی قوی و پایدار برای حقوق و دستمزد و مزایا می‌خواهند، برخی دیگر به دنبال یک سیستم قابل اعتماد برای جذب، استخدام، پیگیری و اتصال با هزاران کارمند جدید در هر ماه هستند.

با این حال، ویژگی های اصلی خاصی از یک نرم افزار منابع انسانی ایده آل انتظار می رود که می توانید از آنها به عنوان راهنما استفاده کنید. وضعیت سازمان خود را در نظر بگیرید و آنچه را که نیاز دارید و انتظار دارید ارزیابی کنید. به کدام قابلیت ها نیاز دارید؟

یافتن بهترین نرم افزار منابع انسانی

۱٫ مدیریت حقوق و دستمزد و مزایا

اکثر نرم افزار منابع انسانی شامل حقوق و دستمزد و مزایا می‌شود. آنها به شما اجازه می دهند حقوق و دستمزد را مستقیمأ از طریق پلت فرم اجرا کنید. توجه داشته باشید که از آنجایی که منابع انسانی و حقوق و دستمزد اغلب جدایی ناپذیر هستند، اکثر مدیران منابع انسانی به دنبال یک راه حل همه کاره هستند که هر دو را شامل شود. اگر سیستم حقوق و دستمزدی دارید که از آن راضی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم نرم افزاری را جستجو کنید که بتواند با سیستم حقوق و دستمزد شما یکپارچه شود. برای کارمندان و تیم منابع انسانی شما راحت تر است که با استفاده از یک پلتفرم به همه‌ی موارد دسترسی داشته باشند.

۲٫ اتوماسیون

یکی از بزرگترین سهولت های نرم افزار منابع انسانی، خودکار کردن کارهای تکراری برای افزایش کارایی است. به دنبال نرم افزاری باشید که کار دستی را خودکار و حذف می کند. به عنوان مثال، برخی از ابزارهای منابع انسانی ردیابی زمان استراحت، مالیات و موارد دیگر را خودکار می‌کنند. در دراز مدت در هزینه و زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

۳٫ اندازه شرکت (کوچک / متوسط ​​/ کارآفرین)

یکی دیگر از عواملی که می تواند به شما در یافتن بهترین نرم افزار منابع انسانی مناسب برای سازمانتان کمک کند، در نظر گرفتن اندازه کسب و کارتان است. منابع انسانی بر اساس تعداد کارکنان و اندازه شرکت نیاز به تغییر دارد. به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک با ۱۵ کارمند نیازهای منابع انسانی دقیقی را که یک شرکت با ۲۰۰۰ کارمند دارد،  نخواهد داشت. سازمان های بزرگتر با نیازهای پیچیده تر منابع انسانی روبرو هستند و به ویژگی‌های بیشتری از نرم افزار منابع انسانی نیاز داشته باشند. از سوی دیگر، کسب و کارهای کوچک اغلب به همه ویژگی‌های مربوط به راه حل های پیچیده HR نیاز ندارند.

۴٫ دسترسی با موبایل

بهترین نرم افزار منابع انسانی یک برنامه تلفن همراه رایگان دارد. این برنامه را می توان در سمت کارمند برای استفاده از ابزارهای خود خدمتی که قبلا ذکر کردیم استفاده کرد. همچنین، می‌تواند در بعد اداری مفید باشد.

یک برنامه موبایل برای نرم افزار منابع انسانی باعث می شود که برخی از مسئولیت ها به وجود یک دفتر فیزیکی وابسته نباشد. مدیران منابع انسانی می‌توانند وظایف را در زمان واقعی از هر نقطه مشاهده، مدیریت، پیگیری و تکمیل کنند.

۵٫ خود خدمتی

پورتال خود خدمتی کارکنان یکی از ضروریات دنیای امروز است. این قابلیت به کارکنان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به تماس، ایمیل، پیامک یا بازدید از بخش منابع انسانی به اطلاعات مهم دسترسی داشته باشند. این یک صرفه جویی در زمان از سوی کارمند و مدیریت است. در نهایت، مطمئن شوید که نرم‌افزار منابع انسانی که انتخاب می‌کنید با اهداف شما مطابقت دارد و با چالش‌هایی که با آن روبرو هستید مطابقت دارد.

نتیجه

یک تیم منابع انسانی با عملکرد بالا برای رقابتی ماندن به بهترین نرم افزار منابع انسانی نیاز دارد. سنجمان به شما کمک می کند تا منابع انسانی خود را به صورت بهینه مدیریت کنید و  با تصمیم‌گیری دقیق، کیفیت و کارایی شرکت خود را افزایش دهید. برای دریافت نرم افزار منابع انسانی سنجمان کلیک کنید

پیشنهاداتی برای مطالعه بیشتر:

برای دریافت فایل word و pdf کلیک کنید:

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 1 votes
Software Name
نرم افزار منابع انسانی آنلاین سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • опрессовка системы отопления зданий
    23/02/28 03:09

    Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to
    say that I have truly enjoyed surfing around your blog posts.
    In any case I will be subscribing to your
    feed and I hope you write again soon!

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید