تست هوش گاردنر

هوش منحصربه‌فرد خود را پیدا کنید.

سؤال

دقیقه

شرکت‌کننده

هزار تومان

فقط به این دلیل که در یک موضوع خوب نیستید، به این معنی نیست که باهوش نیستید.

آزمون هوش گاردنر، بر اساس یک واحد اندازه‌گیری نیست، بلکه چندگانه است؛ زیرا اکثر مردم بر هر موضوعی تسلط ندارند. برخی ممکن است درک قوی از ریاضیات داشته باشند، اما خود را مقاله‌نویس خوبی ندانند.

C

اهمیت و کاربرد تست هوش گاردنر

چرا نظریه هوش چندگانه مهم است؟

 درک هوش‌های چندگانه ازاین‌جهت مهم است که به افراد کمک می‌کند تشخیص دهند که هوش فقط مربوط به پیشرفت تحصیلی یا نمرات IQ نیست؛ بلکه شامل طیف وسیعی از توانایی‌ها و نقاط قوت نیز می‌شود.

افراد می‌توانند با شناسایی ترکیب منحصربه‌فرد هوش خود حس خودآگاهی و عزت‌نفس بیشتری ایجاد کنند و همچنین مسیرهای شغلی را دنبال کنند که با نقاط قوت و علایق آن‌ها هم‌سو باشد.

نظریه هوش‌های چندگانه چگونه می‌تواند به خودآگاهی و رشد شخصی کمک کند؟

 افراد می‌توانند درک نظریه هوش‌های چندگانه می‌تواند با ارائه چارچوبی برای شناخت و ارزش‌گذاری توانمندی‌ها و توانایی‌های مختلف به خودآگاهی و رشد شخصی کمک کند.

 افراد می‌توانند با شناسایی ترکیب منحصربه‌فرد هوش خود، درک بیشتری از نقاط قوت و محدودیت‌های خود به دست آورند و شناخت جامع‌تری از خود به دست بیاورند.

 به‌علاوه، شناخت و ارزش قائل‌شدن برای نقاط قوت و توانایی‌های مختلف دیگران می‌تواند هم‌دلی، احترام و همکاری را در روابط شخصی و حرفه‌ای افزایش دهد.

چرا تست گاردنر سنجمان؟

ارزیابی متنوع

برخلاف آزمون‌های هوش سنتی که عمدتاً بر هوش‌های زبانی و منطقی-ریاضی تمرکز دارند، مدل گاردنر هوش‌های چندگانه را شناسایی می‌کند. این امر امکان ارزیابی جامع‌تری را از توانایی‌ها و استعدادهای افراد فراهم می‌کند.

راهنمایی حرفه‌ای

تست گاردنر می‌تواند در شناخت مسیرهای شغلی مناسب و حوزه‌های علاقه مفید باشد. با تطبیق انتخاب‌های شغلی با نقاط قوت و شایستگی‌های شغلی، افراد احتمالاً در زمینه‌هایی که از نظر توانایی و علاقه با آن‌ها هماهنگ هستند، رضایت و موفقیت بیشتری خواهند یافت.

خودآگاهی و اعتمادبه‌نفس

شرکت در آزمون هوش‌های چندگانه گاردنر می‌تواند به افراد کمک کند تا درباره نقاط قوت و نقاط ضعف خود شناخت پیدا کنند. این خودآگاهی می‌تواند اعتمادبه‌نفس و انگیزه افراد را برای به‌کارگیری توانایی‌ها و استعدادهای منحصربه‌فرد بالقوه افزایش دهد.

یادگیری شخصی

درک هوش چندگانه گاردنر می تواند به تطبیق تجربیات آموزشی با نقاط قوت منحصر به فرد افراد کمک کند و به طور بالقوه به استراتژی های یادگیری موثرتری منجر شود.

تست هوش گاردنر چه چیزی را اندازه‌گیری می‌کند؟

بر اساس نظریه گاردنر، هشت نوع متمایز از هوش وجود دارد که هدف از این آزمون، ارزیابی آن‌هاست:

هوش زبانی کلامی

توانایی درک و انتقال مفاهیم با استفاده از کلمات و نمادها

هوش فضایی

ظرفیت مشاهده و پردازش اطلاعات از طریق جنبه‌های رنگ، خط، شکل، فرم، شکل و فضا

هوش منطقی / ریاضی

توانایی استفاده مؤثر از اعداد و تشخیص الگوها

بدنی - حرکتی

توانایی انجام فعالیت‌هایی که نیاز به قدرت، سرعت، مهارت، هماهنگی دست و چشم و تعادل دارند.

هوش موسیقایی

توانایی درک، تفسیر، تغیر و بیان خود از طریق اشکال مختلف موسیقی

هوش برون‌فردی

توانایی درک و ارتباط آسان با دیگران

هوش درون‌فردی

توانایی درک و تنظیم احساسات و رفتار خود از طریق درون‌نگری

هوش طبیعت‌گرا

توانایی تشخیص و طبقه‌بندی روابط بین گونه‌های مختلف در دنیای طبیعی

به جمع سازمان‌هایی بپیوندید که به تست هوش  گاردنر سنجمان اعتماد کرده‌اند

سؤالات متداول

تفاوت بین هوش‌های چندگانه و سبک‌های یادگیری چیست؟

طبق نظریه هوش‌های چندگانه، افراد دارای طیفی از انواع مختلف هوش هستند. در مقابل، نظریه سبک‌های یادگیری به روش ترجیحی فرد برای پردازش اطلاعات، مانند دیداری، شنیداری یا حرکتی اشاره دارد. درحالی‌که هر دو نظریه بر اهمیت شناخت و ارزش‌گذاری تفاوت‌های فردی در یادگیری و توسعه تأکید می‌کنند، نظریه هوش چندگانه طیف گسترده‌تر و متنوع‌تری از هوش‌ها را فراتر از توانایی‌های تحصیلی سنتی پیشنهاد می‌کند، درحالی‌که سبک‌های یادگیری بر اولویت‌های پردازش اطلاعات متمرکز هستند.

آیا انواع خاصی از هوش در جامعه ارزش یا اولویت بیشتری نسبت به سایرین دارند؟

 بله؛ انواع خاصی از هوش مانند هوش زبانی و منطقی – ریاضی اغلب در آموزش سنتی و روش‌های ارزشیابی در اولویت قرار دارند.

 بااین‌حال، نظریه هوش‌های چندگانه این تعریف محدود از هوش را به چالش می‌کشد و ارزش طیف متنوعی از قدرت‌ها و توانایی‌ها را تشخیص می‌دهد.

 با ترویج رویکردی فراگیرتر و شخصی شده‌تر به آموزش و یادگیری، نظریه هوش‌های چندگانه می‌تواند به افراد کمک کند تا ترکیب منحصربه‌فرد هوش خود را شناسایی کرده و توسعه دهند، صرف‌نظر از اینکه آیا با انتظارات سنتی جامعه همسو هستند یا خیر.

آیا امکان خرید گروهی تست برای سازمان‌ها وجود دارد؟

بله؛ در صورت تمایل می‌توانید تست هوش گاردنر را به‌صورت گروهی و با تخفیف پلکانی دریافت کنید. کافیست با شماره تلفن سنجمان (02188492338) تماس بگیرید تا همکاران ما شما را  راهنمایی کنند یا برای ثبت درخواست دمو این‌جا کلیک کنید.

چگونه می‌توانیم از این تست برای ارزیابی کارجویان و کارکنان در سازمان استفاده کنیم؟

 برای این کار، دو راه وجود دارد:

 ۱. با خرید پلن‌های ATS سنجمان می‌توانید به‌صورت اقتصادی و یا نامحدود از این آزمون برای سنجش استعدادهای کارجویان استفاده کنید.
۲. درصورتی‌که نیاز به ATS ندارید و فقط می‌خواهید از آزمون گاردنر استفاده کنید با خرید حداقل ۱۰ آزمون از پنل تجمیعی آزمون و نیز تخفیف‌های پلکانی بهره‌مند شوید.