قصد دارید، مسافرت برید؟

نمی توانید تصمیم بگیرید که کجا را انتخاب کنید؟

نظرتون راجب به زیباترین شهرهای دنیا چیه؟

اگر به دنبال مقصدی می گردید که زیبایی های شهری را در کنار زیبایی های طبیعی داشته باشد یکی از شهرهای پایین رو انتخاب کنید. اینجا ترکیبی از معماری با شکوه و مناظر نفس گیر را معرفی می کنیم.

اگر در حال تهیه لیستی از مکان هایی هستید که می خواهید قبل از مرگ حتما ببینید، با این شهرهای زیبا شروع کنید. یا با جواب دادن به چند سوال ساده ببینید چه شهری در دنیا مال شماست!؟

کلیک کنید

  • ونیز (VENICE)

وِنیز شهر جشنواره‌ها و کارناوال‌ها، جزیره های کوچکی است که به وسیله کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند. برای تردد در شهر از قایق استفاده می کنند. شهر ونیز به خاطر شکل عجیب و آثار تاریخی و هنری و معماری در لیست میراث جهانی یونسکو نیز قرار گرفته است و سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان برای دیدن این شهر زیبا به ایتالیا سفر کنند.

  • پاریس (PARIS)

پاریس شهر رویا‌هاست؛ شهر عاشقان دنیا، شهر رمان‌ها و فیلم‌های آشنا؛ از شانزلیزه گرفته که بهشت مد جهان است تا ایفل که سمبل بی‌چون‌و‌چرای شهر است؛ از موزه‌ لوور که تابلوی مونالیزا و تکه‌هایی از تخت جمشید را در خود دارد، تا کلیسای مرموز نوتردام با گوژپشت معروفش و از رود پرآب «سن» تا کاخ تاریخی «ورسای». این شهر به قول اروپایی‌ها یک موزه‌فیکاسیون یا همان موزه‌ی بصری است. پاریس شهر کافه‌های رنگارنگ خیابانی هم هست با قهوه‌های معروف و کروسان‌های تازه‌شان و البته برترین رستوران‌های جهان. تماشای موزیکال‌های «مولن‌روژ» و سر زدن به آرامگاه صادق هدایت در «پرلاشز» هم تجربه‌های دیگر پاریس‌اند. پاریس جایی است که همه بدون اینکه دیده باشیم می‌شناسیم؛ هرم موزه‌ لوور را در فیلم «داوینچی کد»، مولن‌روژ را در فیلم مولن‌روژ و بلوار «سن ژرمن» را در رمان «در جستجوی زمان از دست رفته» به یاد داریم. نوستالژی پاریس تمام‌نشدنی‌‌ست.

  • پراگ (PRAGUE)

پراگ، با نقش گنبدهای طلایی کلیساها بر روی رودخانه‌ی ولتاوا، یکی از زیباترین شهرهای دنیاست. پراگ ده منطقه دارد.منطقه‌ی یک، قدیمی‌ترین بخش شهر است وشهر قدیم نامیده می‌شود. دیدنی‌ترین بخش پراگ هم همین منطقه است. اولین مقصد هر مسافری در پراگ، قلعه‌ی پراگ است؛ بزرگترین قلعه‌ی باستانی دنیا در مرتفع‌ترین بخش شهر که در داستان‌های نویسنده‌ مشهور اهل پراگ، فرانتس کافکا هم ریشه دارد

  • لیسبون (LISBON)

لیسبون پایتخت بسیار زیبای کشور پرتغال، در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است.  در این شهر راه‌های زیادی برای لذت بردن از لحظاتتان وجود خواهد داشت از جمله بازدید موزه‌ها، پارک‌ها، گالری‌های هنری، سواحل زیبا و رستوران‌ها و کافه‌های بی نظیر.

  • ریودژانیرو (RIO DE JANEIRO)

ریودژانیرو که به اختصار ریو نامیده می‌شود، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه‌ی شهری بزرگ آمریکای جنوبی است. در ریو، هنر خیابانی، قانونی است. ریو به یک بوم بزرگ برای علاقه‌مندان و هنرمندان هنر خیابانی از سراسر دنیا تبدیل شده است. چرا که در این شهر، اجرای نقاشی خیابانی یا گرافیتی آزاد است. هنرمندان با آزادی تمام و البته با کسب مجوزهای لازم، به نقاشی می‌پردازند و بر غنای نقاشی‌های مزین کننده‌ی شهر می‌افزایند.

  • آمستردام (AMSTERDAM)

آمستردام، پایتخت کشور هلند است و در غرب این کشور واقع شده‌است. این شهر نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و نیمی از این تعداد را مهاجران خارجی یا خارجی تبارها تشکیل می‌دهند که تنوع آنها به بیش از صد و پنجاه ملیت می‌رسد، و جمعیت فارسی زبانان نیز در آن کم نیست. بیشتر مردم این شهر را خود هلندی‌ها و بعد ترک‌ها تشکیل می‌دهند. هسته ی اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد. در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه‌های اعیان نشین بسیاری در حاشیه ی کانالهای بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند.

  • فلورانس (FLORENCE)

فلورانس شهری زیبا، تاریخی و خوش آب و هوا در شمال ایتالیاست. وقتی از سفر به ایتالیا صحبت می شود، فلورانس از جمله جاهایی است که دیدن آن حتماً باید جزو برنامه قرار گیرد این شهر پرجاذبه ویژگی های زیادی دارد: از «میلان» زیباتر است، جاهای دیدنی آن از «رم» بیشتر است و غذاهای آن از آنچه که در «ونیز» تجربه کرده ایم، خوشمزه تر است. فلورانس، خاستگاه رنسانس ایتالیایی، یکی از زیباترین شهرهای تاریخی جهان و پرجمعیت‌ترین شهر توسکانی محسوب می‌شود که معماری‌ها، گالری‌ها و آثار هنری زیبایی در آن به چشم می‌خورد. فلورانس در واقع شهری است که روح رنسانس و هنر در آن موج می‌زند و به زیبایی هر چه تمام‌تر شما را مجذوب خود می‌کند، به گونه‌ای که احساس خواهید کرد در زمان به گذشته رفته‌اید.

  • رم (ROME)

رم پایتخت کشور ایتالیا و همچنین مرکز استان لاتسیو ایتالیا است. رم در کنار رودخانه توِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. کشور واتیکان در درون شهر رم قرار گرفته است. رم، شهری پر از انواع مقبره‌ها، معابد باشکوه، ساختمان‌های قرون وسطی، قصرهای عصر رنسانس و کلیساهای دوران باروک است. مردم رم که گرفتار زندگی روزمره‌شان هستند به طرز شگفت‌آوری در کنار تاریخ و اسطوره زندگی می‌کنند.

  • بوداپست (BUDAPEST)

بوداپـِست پایتخت کشور مجارستان و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر مرکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی، مجارستان نیز می‌باشد. بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده که اولی در کرانه باختری (سمت راست) رود دانوب و دومی در سمت خاوری این رود واقع شده‌اند. بوداپست با معماری خیره‌کننده، تاریخ جذاب و تفریحات پر جنب و جوشش درست در امتداد رودخانه‌ی بسیار زیبای دانوب واقع شده است. این شهر به خاطر بسیاری از موزه‌ها و نقاط سنتی دیدنی‌اش منحصر به فرد است و نیازی به گفتن نیست، اما می‌شود بیش از آن‌چه که انتظار داریم سرگرمی‌ها و فعالیت‌های تفریحی گوناگون را در آن پیدا کرد.

  • بروخه یا بروژ (BRUGGE)

شمال کشور بلژیک شهر زیبایی وجود دارد شبیه به کارت پستال! شهری کوچک از نظر وسعت اما نامی بزرگ از نظر گردشگریست. شهر بروژ بلژیک یا همان بروخه را می توان نمونه ای کوچک از تلفیق ونیز و آمستردام نامید. شهری که شهرت خود را مدیون کانال های آبی و خیابان های سنگ فرش شده است. کافه هایش خانه های قدیمی چند صد ساله است که انسان را به قلب روزهای دور می برند. بروخه موزه ای به وسعت یک شهر است. موزه ای که باید خیابان هایش را با پای پیاده یا دوچرخه های معروفش در نوردید و از گذر از تاریخ این شهر در کنار طبیعت زیبایش لذت برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست