سئوی سازمانی چیست

بسیاری از کسب و کارها بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO را برای افزایش ترافیک وب سایت خود و بهبود اعتبار محتوای خود بررسی می‌کنند. دانستن اینکه چگونه این شرکت‌ها می‌توانند رتبه‌ی بالای سایت خود را حفظ کنند، در تعیین نیازهای شرکتی که برای آن کار می کنید کمک‌کننده است. در این مقاله، استراتژی‌های سئوی سازمانی را تعریف می‌کنیم و مواردی را که باید در هنگام بهینه‌سازی سایت‌های خود در نظر بگیرید، به اشتراک می‌گذاریم.

سئوی سازمانی چیست؟

سئوی سازمانی یعنی چگونه شرکت‌های بزرگتر عملکرد موتور جستجوی خود را مدیریت می‌کنند. از آنجایی که شرکت‌های بزرگ اغلب صفحات بیشتری در سایت، پیشنهادات محصول و جریان‌های درآمدی دارند، مدیریت این امر می‌تواند نیازمند تصمیم‌های استراتژیک و توانایی گسترش نیازهای کارکنان و تلاش‌ها برای مطابقت با عملکرد تجاری باشد. سئوی سازمانی شامل چندین مؤلفه حضور آنلاین یک شرکت است، از جمله محتوا، ترافیک سایت و قابلیت واکاوی.

استراتژی سئوی سازمانی

در اینجا لیستی از  استراتژی سئوی سازمانی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

۱٫ رتبه‌بندی کلمات کلیدی را بهبود بخشید

کلمات کلیدی برای یک وب سایت ضروری هستند زیرا نشان می دهند که افراد چه چیزی را جستجو می‌کنند و موضوعات مرتبط را نشان می‌دهند. شما می‌توانید با وارد کردن عبارات و کلمات جستجو در موتور و دیدن کلمات کلیدی در مقالات دارای رتبه برتر، تحقیق کنید. از آنجا، می‌توانید محتوایی را در صفحات وب خود ایجاد کنید که با وب‌سایت‌های با رتبه بالاتر مطابقت داشته باشد. اگر روی کلمات کلیدی خود ممیزی انجام دهید، می‌توانید بر روی کلماتی که رتبه بالایی دارند اما در سطح بالایی نیستند تمرکز کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت نحوه واکاوی سایت شما توسط کاربران را هنگام جستجو بهبود بخشید.

۲٫ بهبود سرعت بارگذاری

بهبود سرعت بارگذاری برای دسترسی سریع کاربران به محتوای شما می‌تواند مهم باشد. می‌توانید از ابزارهای آنلاینی استفاده کنید که به شما نشان می‌دهد چقدر طول می‌کشد تا صفحات شما بارگذاری شوند تا ببینید چگونه ممکن است با سایت‌های شرکتی مشابه مقایسه شود. چندین روش برای بهبود سرعت بارگذاری وجود دارد:

  • کاهش اندازه و وضوح تصویر
  • محدود کردن تغییر مسیرهای لینک
  • ذخیره صفحات وب

این همچنین می‌تواند در زمانی که موتورهای جستجو از روبات‌ها برای کراول و فهرست‌بندی صفحات(ایندکس) استفاده می‌کنند، کمک کند، زیرا آنها اغلب سرعت صفحه را ثبت می‌کنند.

۳٫ محتوای بیشتری ایجاد کنید

اگرچه می‌خواهید روی محتوای با کیفیت تمرکز کنید، اما تولید محتوای بیشتر می‌تواند به افزایش بازدید سایت شما کمک کند. این می تواند به معنای گسترش محتوای موجود خود برای افزودن کلمات کلیدی بیشتری به هر صفحه در سایت شما باشد. محتوای بیشتر نیز ممکن است تجربه کاربری بهتری ایجاد کند، زیرا مطالبی را ارائه می‌کنید که می‌تواند برای بازدیدکننده ارزشمند باشد. همچنین می‌تواند به تولید مداوم محتوای با کیفیت بالا کمک کند. ممکن است وبلاگی ایجاد کنید که کلمات کلیدی را هدف قرار دهد، صفحات محصول جدید اضافه کنید یا خبرنامه هایی ایجاد کنید که برای افزایش در معرض دید بودن سایت و عملکرد موتور جستجو ارسال می‌کنید.

۴٫ از زیر حوزه (subdomains) استفاده کنید

زیرحوزه‌ها می‌توانند روشی موثر برای سازمان‌های سازمانی برای مدیریت محتوای خود باشند. به جای صفحات فرعی در دایرکتوری ریشه، زیر حوزه‌ها اغلب URL های خود یا نسخه‌ای از URL اصلی را دارند. ممکن است اینها را با دسته‌های مختلف کسب و کاری که برای آن کار می‌کنید ایجاد کنید. برای مثال، ممکن است به صورت «www.products-business-name.com» و «www.blog-business-name.com»  ظاهر شوند. این‌ها می‌توانند به ایجاد صفحات جداگانه، تحت دامنه اصلی، که افراد می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند، کمک می‌کنند تا برای تجربه کاربری آسان‌تر سازماندهی شوند.

۵٫ بهینه‌سازی اسنیپت‌ها

اسنیپت‌ها، قطعات کوچکی از محتوا که در ابتدای یک صفحه وب ظاهر می‌شوند، یکی از اجزای تأثیرگذاری بر موتور جستجو هستند. اینها اغلب محتوای مقاله شما را می‌گیرند و در نتایج جستجو در بالای صفحه ظاهر می‌شوند و به مردم نشان می‌دهند که چه انتظاراتی از مقاله شما دارند. ریچ اسنیپت‌ها همچنین می‌توانند قبل از نتایج جستجوی اضافی ظاهر شوند و به نمایان شدن وب سایت شما کمک کنند. برای بهینه‌سازی این موضوع، می‌توانید در ابتدای محتوای خود یک هدر با اطلاعات ارزشمند برای پاسخ به سؤال کاربر جستجوگر ایجاد کنید.

۶٫ محتوای قدیمی‌تر را به روز کنید

بررسی محتوای قدیمی‌تر و به‌روزرسانی آن می‌تواند به بهینه‌سازی سئوی سازمانی شما کمک کند. این می‌تواند به معنای اطمینان از این باشد که هر محتوای قدیمی در سایت شما همچنان با استانداردهای آنلاین مطابقت دارد و اطلاعات مرتبط و به روز دارد. بررسی رتبه‌بندی سئو سایت‌های قدیمی‌تر را در نظر بگیرید، زیرا می‌خواهید اعتبار صفحه را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که بک لینک‌ها همچنان رتبه بالایی دارند. ممکن است برای تعیین دفعات به‌روزرسانی محتوای قدیمی برنامه‌ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که قابل مدیریت است.

۷٫ در صورت امکان از اتوماسیون استفاده کنید

اتوماسیون هنگام ایجاد استراتژی سئوی سازمانی ضروری است. اگرچه ممکن است برخی از کارها برای تکمیل نیاز به افراد داشته باشند، می‌توانید برخی از کارها مانند تحقیق کلمات کلیدی و بررسی سایت خود برای عملکرد و رتبه بندی را خودکار کنید. این وظایف خودکار می تواند به تیم کمک کند تا روی ابتکارات استراتژیک و توسعه محتوا تمرکز کند و در عین حال معیارهایی را ارائه دهد که می‌توانید برای تصمیم گیری از آنها استفاده کنید. این می‌تواند هنگام مدیریت هزاران صفحه برای یک سازمان ضروری باشد.

۸٫ لینک‌ها را حفظ کنید

لینک دادن در وب سایت شما برای سئو ضروری باشد، زیرا می‌خواهید به بسیاری از صفحات داخلی دیگر لینک دهید تا ترافیک را افزایش دهید. از آنجایی که صفحات سایت ممکن است تغییر کنند، ممکن است بازرسی هایی را در این مورد انجام دهید تا مطمئن شوید که همه پیوندهای داخلی همچنان به درستی کار می کنند و به سرعت بارگیری می‌شوند. شما می توانید انکر تکست ایجاد کنید تا از بهینه سازی کلمه کلیدی اطمینان حاصل کنید و در عین حال افراد را به مناطق دیگر سایت خود هدایت کنید. همچنین می‌تواند به اضافه کردن لینک‌های خارجی به سایت‌های دارای اعتبار بالا برای افزایش ترافیک صفحه جستجو کمک کند. با پیوندهای خارجی، ممکن است این موارد را بیشتر بررسی کنید زیرا آدرس‌ها می توانند تغییر کنند.

۹٫ سئوی فنی را بهینه کنید

بیشتر از کلمات کلیدی و لینک‌هایی که کاربران می‌بینند، برخی از جنبه‌های فنی را برای سئو بهینه کنید. اینها می‌تواند شامل ریدایرکت۳۰۱، نقشه سایت و فایل‌های XML باشد که همگی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا سایت شما را بخوانند، فهرست کنند و به اشتراک بگذارند.

۱۰٫ الگوها را در نظر بگیرید

الگوها می‌توانند به شما در ایجاد صفحات وب بدون طراحی آنها یا به روز رسانی مشخصات فنی هر بار که به صفحه جدیدی نیاز دارید کمک کنند. ممکن است چندین قالب برای انواع محتوای منحصربفرد ایجاد کنید که می‌توانید هنگام مدیریت سایت‌های خود دوباره از آنها استفاده کرده و به‌روزرسانی کنید. R

نمونه های پرکاربرد تست شخصیت:

آزمون MBTI آنلاین کلیک کنید

برای انجام تست نئو آنلاین کلیک کنید

تست DISC

برای انجام آزمون کتل آنلاین کلیک کنید.

مطالب مرتبط:

چگونه در طول مصاحبه بر نقاط قوت شخصی خود تأکید کنید

چرا کارفرمایان در مصاحبه سوالات عجیب می‌پرسند؟

راهکارهای غلبه بر اضطراب مصاحبه شغلی

سوال مصاحبه: «چرا این شغل؟»

سوالات متداول شخصیتی که در مصاحبه پرسیده می‌شود

سؤالات مصاحبه درباره سابقه کاری (همراه با نمونه پاسخ)

Summary
software image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
no rating based on 0 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
وب اپلیکیشن
Software Category
نرم افزار سازمانی منابع انسانی
Landing Page

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید