ایده های خلاقانه برای پاداش دادن به کارکنان  – قسمت دوم

11. آثار هنری

تحقیقات دانشکده روانشناسی دانشگاه اکستر نشان داد کارمندانی که بر طراحی و چیدمان فضای کاری خود نظارت دارند، نه تنها شادتر و سالم تر هستند ، بلکه تا 32 درصد نیز بهره وری بیشتری دارند.

از کارمندان خود دعوت کنید تا آثار هنری جدیدی را برای فضای اداری شما انتخاب کنند. به آنها بودجه بدهید و فضایی به آن ها اختصاص دهید، سپس پیشنهادات آن ها را بررسی کن! اگر دفتر شما در حال حاضر فضایی برای آثار هنری جدید ندارد، چاپ آنها نیز یک هدیه متفکرانه است که قدردانی شرکت شما را از آنها یادآوری می کند.

12. کفش یا کفی کفش حمایتی

آیا می دانید چرا می گویند باید از کفش ها و کفی های خوب استفاده کنیم چون ما یک سوم از زندگی روزانه خود را در حال استفاده از کفش هستیم. کفش ها و کفی های حمایتی به ویژه برای مشاغلی که نیاز به این دارند که زمان زیادی را روی پای بایستند مانند کادر پزشکی، خرده فروشی و مهمانداری بسیار مهم هستند. اگر در یکی از این زمینه ها مشغول به کار هستید، ایجاد احساس راحتی اعضای تیم باید بخشی از هزینه های کسب و کار شما باشد.

13. یادداشت سپاسگزاری شخصی از سوی مدیرعامل

دانستن این نکته که شخصی که در رأس سلسله مراتب سازمانی شماست از کارهایی که انجام می دهید قدردانی می کند، می تواند هیجان انگیز باشد. رهبران سازمان باید وقت بگذارند و مطمئن شوند که از تمام کارهای بزرگی که اعضای تیم انجام می دهند مطلع هستید و از کسانی که کارشان را به نحو عالی انجام می دهند، قدردانی کنید.

توسعه حرفه ای

14. کتابخانه منابع اداری

کتابخانه منابع مجموعه ای از فیلم ها، متون، تصاویر، وب سایت ها و ماژول های آموزشی است که طیف وسیعی از مطالعات اجتماعی و موضوعات علمی را پوشش می دهد. سرمایه گذاری در پیشرفت حرفه ای کارکنان، پاداشی ارزشمندی به آنها است. می توانید از کارمندانتان بخواهید تا منابعی را که نیاز دارند تهیه کنند و شما منابع مالی آن را تامین کنید و سپس آن را به کتابخانه منابع اداری اضافه کنید. اما نیازی نیست که زیاده روی کنید. حمایت از کارکنان و نقش دادن به آنها در پیشرفت در حالی که آنها مهارت های شخصی خود را تقویت می کنند، یک حرکت سخاوتمندانه و نمادین است. 

15. کلاس ها و دوره ها

در دنیا تعداد زیادی دوره برای هر موضوعی، چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی وجود دارد ، و این راهی آسان برای جلب رضایت و الهام بخشیدن به افراد در کارهای روزانه است.

اگر لزومأ نمی توانید برای یک دوره کامل شرکت کنید، هفته ای یک بار زمان را برای تماشای وبینارها یا فیلم های کنفرانس اختصاص دهید. این یک فرصت رایگان برای یادگیری چیزهای جدید است.

16. سمینارها

سمینارها همانند کلاس ها، معمولاً تعهد زمانی کمی دارند، اما به همان اندازه مملو از اطلاعات هستند. آنها همچنین یک فرصت عالی برای شبکه سازی هستند!

17. عضویت ها

حمایت از هزینه های پذیرش کارمند در یک سازمان حرفه ای تأثیر طولانی مدت دارد. و نشان دهنده‌ی اینست که یک سازمان به پیشرفت شغلی کارکنان فراتر از دوره کاری آنها در یک گروه خاص اهمیت می دهد و فرصت های زیادی را برای شبکه سازی و یادگیری فراهم می کند.

18. همایش ها

مشابه دوره ها و سمینارها ، کنفرانس ها فرصت های بسیار خوبی برای آشنایی با وضعیت فعلی صنعت و شبکه شما با مشتریان بالقوه هستند.

19. کتاب ها

به عنوان یک کارفرما، می توانید مطالبی را که یک کارمند برای تسلط بر یک موضوع نیاز دارد در اختیار او قرار دهید. دریابید که چه نوع کتابها و سایر منابع آموزشی ممکن است برای تیم شما ارزشمند باشد – و رهبری ، مدیریت ارتباطات و کتابهای کمک بین روابط میان فردی را فراموش نکنید!

کتابهای صوتی و کتابهای الکترونیکی نیز گزینه ای عالی هستند زیرا به صورت دیجیتالی در اختیار افراد قرار می گیرد، و به انجام این کار سهولت می بخشد.

20. حمایت از محتوا در LinkedIn 

برای بسیاری از افراد، داشتن یک مقاله خوب که به اسم خودشان نوشته شده بسیار پر معنا است. اگر آنها نظراتی دارند که برای صنعت مفید است، با تبلیغ مقاله خود در LinkedIn یا ارسال آن به Forbes ، دسترسی خود را گسترش دهند.

21. برگزاری نشست با مشاور مالی

متأسفانه، برنامه ریزی مالی بلند مدت دقیقاً آزادانه برگزار نمی شود. داشتن یک مشاور مالی در سطح سازمان برای کمک به کارکنان خود در طول سال را در نظر بگیرید. تأثیر شخصی فوق العاده ای دارد و دانش ارزشمندی را برای آینده هر فرد ارائه می دهد.