بیگ دیتا BIG DATA

5 ترند برتر بیگ دیتا که نمی توانید در سال 2021 نادیده بگیرید
جنبه های زیادی در Big Data وجود دارد که آن را برای بنگاه های اقتصادی امروزی بسیار مهمتر می کند. تجزیه و تحلیل Big Data امروزه سازمان ها را قادر می سازد تا بر اساس بینش های حاصل از Big Data تصمیمات شغلی آگاهانه بگیرند. با سیستم عامل های پیشرفته تجزیه و تحلیل داده های بزرگ که برای شرکت ها قابل دسترسی است ، ما به سمت عصری پیش می رویم که Big Data دیگر از چالش برخوردار نیست و بیشتر فرصتی برای شرکت های بزرگ و حتی کوچک تا متوسط ​​است.

امروز ، ما دارای سیستم عامل های پیشرفته تجزیه و تحلیل داده های عصر جدید هستیم که شرکت ها را قادر می سازد اطلاعات عمیق مربوط به Big Data را ارائه دهند، در نتیجه امکان استفاده از بینش برای ایجاد تجربه مشتری بهتر و درک بهتر از انتظارات مشتری را فراهم می کند. و همچنین روند بازار را مورد مطالعه قرار می دهد. علاوه بر این، Big Data شرکت ها را قادر می سازد تا کارآیی خود را افزایش دهند و همچنین برتری رقابتی ایجاد کنند.

ترندهای بیگ دیتا

ترندهای اصلی در جستجوی بزرگ بیگ دیتا یا داده های کلان
بنابراین ، درک اهمیت Big Data فرد را از امکاناتی که در آینده به وجود می آورد، کنجکاو می کند. وقتی صحبت از Big Data و تجزیه و تحلیل آن می شود این سوال مطرح می شود که، در آینده نزدیک چه انتظاری از آن داریم؟ بیایید نگاهی به روندهای برتر بیندازیم.

نسل بعدی اپلیکیشن های هوش مصنوعی

1] نسل بعدی اپلیکیشن های هوش مصنوعی
بنگاه هایی که کارآمدترین روش ادغام فناوری های پیشرفته هوش مصنوعی را در فعالیت های تجاری خود پیدا می کنند ، در سناریوی فعلی بیشترین سود را خواهند داشت. از طرف دیگر ، هوش مصنوعی به تبدیل داده ها به اشکال مفیدتر (داده های عملی) کمک می کند. از آنجا که ماشین های هوشمند برای همه شرکت ها یک امر ضروری است ، بنابراین باید انتظار تلاش بیشتر و استفاده از فناوری هوش مصنوعی در آینده را داشته باشیم.

ظهور اینترنت اشیا

2] ظهور اینترنت اشیا
Internet of Things به اختصار IOT گفته می شود. با استفاده از این فناوری ، ما می توانیم همه موارد ، از لوازم خانگی گرفته تا رزرو سفر با دستیارهای مجازی مانند گوگل را که در پتانسیل واقعی این فناوری ها به ما کمک می کنند ، مدیریت کنیم.

داده ها یکی از پایه های فناوری اینترنت اشیا هستند. از آنجا که همیشه روشن است ، پتانسیل بیشتری برای جمع آوری داده ها دارد. با افزایش تقاضا برای دستیاران مجازی ، تقاضای بیشتری برای دستگاه هایی وجود دارد که می توانند حجم زیادی از داده ها را جمع آوری و مدیریت کنند.

نسل بعدی امنیت سایبری با سرویس ابری ترکیبی

3] نسل بعدی امنیت سایبری با سرویس ابری ترکیبی
امروزه ، امنیت سایبری در حال تبدیل شدن به یک نگرانی عمده است و مشاغل با ادغام Big Data در استراتژی کلی امنیت سایبری خود به آن پاسخ می دهند. انتظار می رود این روند در آینده نیز ادامه داشته باشد ، سازمان ها برای جلوگیری و کاهش خطر تهدیدات و نفوذها فقط به داده ها و داده های ثبت امنیت متکی هستند.

مشاغل برای حل مسئله امنیت داده در ابر (کلود) به ابرهای ترکیبی روی آورده اند. این روش به یک یا چند ابر عمومی امکان می دهد تا همزمان با یک یا چند ابر خصوصی کار کنند ، در نتیجه یک محیط جامع تر ایجاد می شود که امنیت برنامه تلفن همراه در اولویت اصلی آن است.

افزایش دامنه داده برای سرویس

4] افزایش دامنه داده برای سرویس
Data-as-a-Service (DaaS) بدون نگرانی در مورد از دست رفتن دسترسی ، مدیریت یا همکاری درمورد داده ها ، به سازمانها در انتقال بدون زحمت داده ها از یک سیستم عامل به سیستم دیگر کمک کرده است. در نتیجه انتظار می رود در آینده مورد توجه قرار گیرد.

Data-as-a-Service به استفاده از مناطق مشترک برای دسترسی آنلاین به داده ها اطلاق می شود. این برای کارمندان در شرکت های بزرگ که مایل به انتقال حجم گسترده ای از داده ها بین بخش ها هستند اما به دلیل محدودیت های فناوری قادر به انجام آن نیستند ، مفید است. در سازمان ها ، معماری DaaS به عنوان یک قطب مرکزی عمل می کند ، بهره وری و کارایی را افزایش می دهد. این روش همچنین شامل یکپارچه سازی و ذخیره سازی داده ها در یک مکان است که نگهداری آن را ساده می کند.

محاسبات لبه

5] محاسبات لبه
Edge Computing یا محسبات لبه که به عنوان یک موضوع جدید در فن آوری شناخته می شود ، در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعت است. با رواج بیشتر اینترنت اشیا (IoT) و دستگاه های مرتبط ، تقاضای بیشتری برای داده ها از منابع هرچه بیشتر وجود دارد. محاسبات لبه به سرعت پردازش داده ها و ارسال پاسخ های سریعتر به کاربران کمک می کند.

محاسبات لبه به طور کلی تجربه کارآمدتری را فراهم می کند ، زیرا سرعت جمع آوری و بارگذاری داده ها را سرعت می بخشد. بعلاوه ، شرکت هایی که آن را اجرا می کنند می توانند با صرفه جویی در هزینه های زیرساختی از مزایای ذخیره سازی بهره مند شوند.

زمینه تجزیه و تحلیل داده های بزرگ به طور مداوم در حال توسعه است. اگرچه از ابتدای هزاره به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است ، اما انتظار می رود با گذشت زمان با ظهور پیشرفت های فنی اضافی ، کاربرد و دامنه آن توسعه یابد.

کاربرد بیگ دیتا یا کلان داده در منابع انسانی

کاربرد بیگ دیتا یا کلان داده در منابع انسانی

استفاده از بیگ دیتا با تجزیه و تحلیل داده های منابع انسانی تقریبا می تواند به اطلاع و بهبود در هر حوزه از منابع انسانی کمک کند ، از جمله استخدام ، آموزش ، توسعه ، عملکرد و جبران کار. با استفاده از داده های کلان ، مدیران منابع انسانی می توانند هوشمندانه تصمیم بگیرند و به یک سازمان در دستیابی موثرتر اهداف خود کمک کنند..