سیستم ردیابی کارجویان (ATS) چیست؟

تعریف سیستم ردیابی کارجویان (ATS)

سیستم ردیابی کارجویان (ATS) سیستمی برای مدیریت فرآیند استخدام کارجویان از ارسال شغل تا پر کردن فرم‌های سازمان است. این سرویس به ساخت‌یافتگی فرآیند استخدام و قابل جستجو شدن اطلاعات کارجویان کمک می کند. این سامانه‌ همانطور که از اسمش بر می‌آید به ردیابی کارجویان می پردازد.  امکان صف کردن رزومه‌ها و پیام‌های اتوماتیک به فرآیند استخدام شما نظم می دهد. اما تنها مزیت سیستم ردیابی کارجویان نظم دادن نیست. از ATS برای گلچین کردن رزومه‌ها نیز استفاده می شود. آنالیز درخواست‌های شغلی کارجویان برای تطابق بهترین کارجو با موقعیت شغلی در شرکت یکی دیگر از خدمات مهم سیستم ردیابی کارجویان است. فناوری‌های جدید مخصوصا هوش مصنوعی به کمک مدیران منابع انسانی آمده تا استخدام‌های موفق‌تری داشته باشند.

مزایای سیستم ردیابی کارجویان (ATS) چیست؟

افزایش سرعت فرآیند جذب و استخدام با کمک این ابزار اولین مزیت استفاده از ATS  می‌باشد.  تجمیع درخواست‌های کار به سازمان شما که از چندین درگاه متفاوت برای شما ارسال شده‌اند از دیگر مزایای این سامانه است. با استفاده از این سرویس شما می توانید رزومه‌های دریافتی را رتبه بندی و مرتب سازی کنید. همچنین بررسی اولیه و انطباق دادن شرایط اولیه با شغل شما و در نتیجه حذف اولیه بعضی از رزومه‌های دریافتی در وقت سازمان برای استخدام افراد صرفه‎جویی می‌کند. زمانبندی مصاحبه و یادآوری آن از دیگر مزیت‌های این سامانه‌ها به فرآیندهای فعلی استخدام سازمان‌ها در ایران است. لیست رزومه‌های آماده برای مصاحبه یا صف انتظار برای موقعیت‌های شغلی از دیگر مزایای ATS است. کم‌کردن خطاهای انسانی در فرآیند استخدام کارجویان با توجه به امکانات سیستم‌های ردیابی کارجویان از دیگر مزایای غیر قابل انکار سامانه‌های ردیابی کارجویان است.

سیستم ردیابی کارجویان (ATS) چگونه کار می کند؟

فعالیت سیستم ردیابی کارجویان با انتشار موقعیت شغلی و شرایط آن شروع می‌شود. اتصال سامانه‌های ردیابی کارجویان به سامانه‌های ارسال آگهی کار آنلاین به شما کمک می کند که یکجا به مدیریت فرآیند استخدام خود بپردازید. در مرحله بعد کارجویان در خواست‌های کار خود را ارسال می‌کنند و شما می توانید در تمام مراحل کارگزینی کارجو را دنبال کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از فرم‌های از پیش‌آماده به میزان توانایی‌ها یا مدل شخصیت کارجو پی ببرید و آن را با شرایط کارجوی مناسب شغل مقایسه کنید.

بعضی از سیستم های ردیابی کارجویان با استفاده از کلمات کلیدی موجود در رزومه کارجو یا شبکه‌های اجتماعی به فیلتر کردن کارجویان قوی‌تر از ضعیف‌تر می پردازند هر چند این روش خطا دارد اما مدیر منابع انسانی از  بررسی صدها یا هزاران رزومه دریافتی بی‌نیاز می‌شود. تمام افراد مرتبط در فرآیند استخدام از طریق این سیستم درگیر می شوند تا استخدام موفق‌تری برای موقعیت شغلی انجام گیرد. در نهایت اطلاع رسانی رد شدن رزومه یا قبول شدن کارجو برای مصاحبه یا رد شدن پس از مصاحبه بدون نیاز به تماس تلفنی به کارجو از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

سرویس ردیابی کارجویان

سرویس ردیابی کارجویان

چرا متخصصین حرفه‌ای منابع انسانی از ( ATS ) استفاده می کنند؟

به خاطر اینکه در زمان انجام پروسه صرفه جویی می شود. در کنار این از مصرف کاغذ در سازمان جلوگیری می‌کند. همچنین احتمال گم شدن یا پاک شدن یک ایمیل که در آن رزومه کارجو وجود داشته از بین می‌رود. این سرویس ارتباط بین منابع انسانی و کارجویان را راحت‌تر می‌کند. در گذشته فقط سازمان‌های بزرگ به خاطر هزاران ایمیل رزومه‌ای که دریافت می کردند نیاز به این ابزار داشته اند. امروز شرکت‌های کوچک هم نیازمند استفاده از ابزاری برای ردیابی کارجویان و داشتن تاریخچه استخدام‌های سازمان می‌باشند.

امکانات جانبی سامانه‌های ردیابی کارجویان مثل رتبه‌بندی یا کامنت گذاری به مسئول جذب کمک می‌کند با نگاه باز به گزینش کارجویان برتر بپردازند و استخدام های موفق‌تری داشته باشند. ظهور تکنولوژی‌های جدید هوش‌مصنوعی به عنوان دستیاران فرآیند استخدام در تقویت مزیت استفاده از سیستم ردیابی کارجویان ( ATS ) می‌افزاید. مدیران حرفه‌ای منابع انسانی نیاز دارند تا در طول زمان با بررسی گزارش‌های درگاه‌های مختلف پخش آگهی کار و میزان تطابق افراد استخدام شده با سازمان به بهینه‌سازی و تقویت درگاه‌های برتر بپردازند.  ATS با گزارشات نموداری حرفه‌ای و پیچیده‌ای که می‌دهد بهترین ابزار برای تشخیص سلامت و بهینگی فرآیند استخدام در سازمان می‌باشد.

چگونه با تکنولوژی‌های جدید فرآیند استخدام  هوشمند شده؟

AI (هوش مصنوعی) به کمک فرآیند استخدام برای تشخیص کارجویان برتر آمده.  سرعت استخدام افراد با استفاده از این تکنولوژی‌ها شتاب گرفته.  روش کار کلی این ابزارها این است که با استفاده از کلمات کلیدی که مدیران منابع انسانی انتخاب می کنند، بررسی بیشتر در عنوان‌های رزومه ،مهارت‌ها‌،توانایی‌ها،نتایج پرسشنامه‌ها، المان‌های ظاهری رزومه، صفحه‌های اجتماعی کارجو و اطلاعات دیگر کارجو به سازمان رتبه بندی از رزومه‌های دریافتی پیشنهاد دهد.

تا امروز از هیچ ATS استفاده نکردید؟ هنوز دیر نشده با کلیک بر روی لینک زیر از  سنجمان اولین سامانه ردیابی کارجویان ( ATS ) در ایران شروع کنید.

سامانه جذب و استخدام سنجمان

 

مقاله سیستم ردیابی کارجویان (ATS) چیست؟

برای دریاقت مقاله فوق به صورت فایل WORD یا  PDF کلیک کنید:

مقاله مرتبط: کارمندیابی

Summary
Author Rating
Aggregate Rating
3.5 based on 3 votes
Software Name
سنجمان
Operating System
online
Software Category
نرم افزار منابع انسانی
Price
0
, , ,

پست های مرتبط

16 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست