در مقاله اول با سه راهکار برای تقویت استراتژی جذب و استخدام آشنا شدید در ادامه راهکارهای بعدی را مطالعه می کنید.

hiting

مشاوره منابع انسانی
برای دریافت مشاوره استراتژی جذب و استخدام

کلیک کنید

4- در ازای معرفی کارمند جدید به سازمان به کارمندان پاداش دهید.

هنوز هم معرفی افراد، اولین راهی است که مردم از فرصت های شغلی مطلع می شوند و شما نباید سیستم ارجاع را تضعیف کنید. اما، شاید بخواهید روش بازاریابی سیستم معرفی افراد خود را به گونه ایی تغییر دهید که از جذب استعدادهای مناسب اطمینان حاصل کنید. در صورتی که شما استخدام ارزشمندی نداشته باشید، پرداخت صدها دلار به کارکنان برای معرفی افراد، برای شما فایده ایی نخواهد داشت.

برای طرح معرفی افراد خود صلاحیت های واضح و مشخص تعیین کنید. به عنوان مثال « پاداش معرفی افرادی که با عنوان بهترین عملکرد شناخته می شوند شامل این موارد است….» یا « در صورتی که کارمند معرفی شده طی مدت سه ماه به اهداف مورد نظر دست یابد، معرفی کننده …………..دریافت می کند.»

بخشی از ارزش گذاری یک طرح معرفی افراد، در استخدام کننده یا نیروی انسانی که آن افراد را استخدام می کند، که همیشه با استراتژی جذب و استخدام شروع می شود. آیا کارکنان ارشد شما از سیستم معرفی افراد شما یا روند معارفه شما مطلع هستند و آیا از طریق رسانه های اجتماعی آن را تبلیغ می کنید؟ لینکدبن حتی یک گزینه «درخواست معرفی افراد» در اپلیکشن خود دارد جایی که می تواند ارتباط خود را با کارکنان فعلی مورد سنجش قرار دهند.

مشارکت کارکنان و جذب استعدادهای جدید از طریق فرهنگ از معارفه و معاشرت سازمانی آغاز می شود! اگر از طریق شبکه های اجتماعی تبلیغ نمی کنید، حداقل باید به محض ورود آنها این اطلاعات را معرفی کنید. در بدو ورود این اطلاعات به آنها کمک می کند.

5- رویدادهای استخدامی فرصتی برای روشن شدن فرهنگ سازمانی است

چه می شود اگر رویدادهای استخدامی شما بیشتر شبیه یک مهمانی باشد و کمتر شبیه یک کنفرانس مطبوعاتی خسته کننده بود؟ چه می شد اگر قبل از هر چیز با این متقاضیان کار کمی در مورد فرهنگ شرکت خود و مزایایی که قبل از هر چیزی ارائه می دهید صحبت کنید؟

هنگام برنامه ریزی برای یک رویداد استخدامی، از این چک لیست استفاده کنید:

  • اهدافی را برای این رویداد ایجاد کنید.
  • رویداد را بر اساس شغل بلا تصدی، ITدسک، HR دسک، منطقه خدمات مشتری و غیره داشته باشید.
  • اجازه دهید استخدام کنندگان نام افرادی را که بر آنها تأثیر گذاشته است ، بدانند.
  • برای همه ی افراد یک برگه تماس آسان و کامل ایجاد کنید.
  • ایجاد صفحات رویداد در شبکهای اجتماعی مختلف.
  • اطلاعات مربوط به رویداد را در صفحات و وبلاگ های رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید.

این رویدادهای استخدامی را می توان افزایش یا کاهش داد. اگر شما یک شرکت کوچک هستید،با توجه به استراتژی جذب و استخدام می توانید  ماهی یکبار چند ساعت مهمانی عمومی داشته باشید تا افراد بتوانند وارد شوند و تجارت شما را در حال اجرا ببینند. یا اگر شما یک شرکت بزرگ یا بخشی از یک صنعت بزرگ هستید، می توانید با شرکت های دیگر برای ترتیب دادن به یک نمایشگاه کار(نمایشگاهی که در آن به نمایش فرصت های شغلی و همچنین جذب نیروی کار می پردازند و در آن انواع مختلفی از صنایع و شرکت ها حضور دارند) ، همکاری کنید.

هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد زیرا می توانید جلسات پرسش و پاسخ را تنظیم کرده و سخنرانان ماهر را دعوت کنید. این راهی ست تا به متقاضیان کار فرهنگ شرکتتان را با تمرکز بر توسعه، فرصت و مشارکت نشان دهید. یک رویداد استخدامی و ایجاد فرصتی برای حضور همه را تبدیل به دغدغه کنید، و تأثیر ماندگاری بگذارید.

6- رضایت از کارمند با پشتکار را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

داشتن یک شبکه ی اجتماعی کارمند محور یک راه عالی برای افشای رابطه کارمند و کارفرما به شیوه صادقانه اما کنترل شده در استراتژی جذب و استخدام است. امروزه هرکسی می تواند یک کانال یوتیوب ایجاد کند و به هر حال شرکت شما برای اهداف بازاریابی به آن نیاز دارد. چرا کارکنان خود را در تولید محتوا مشارکت نمی دهید؟

ایجاد این کانال را به کارمندانتان اطلاع رسانی کنید و شخصی را مسئول برنامه ریزی، تأیید و مدیریت محتوا کنید. سپس ، به کارکنان خود یک بستر دهید تا پست وبلاگ/موضوعات ویدئویی مورد نظر خود را پیشنهاد دهند. همه چیز  رنگ و بویی دیگر می گیرد و خلاقیت به برنامه های روزانه اضافه می شود.

کارکنان خود را تشویق کنید تا در تعاملاتی که با مدیران یا همکاران خود داشته اند، هنگامی که آنها درگیر مشکلات شخصی شده اند و شرکت بخشی از آن مرحله در زندگی آنها یا سایر جنبه های مربوط به فرهنگ شرکت، اهداف شخصی، انتظارات آنها و غیره بوده است. هر چیزی که به کارکنان شما به آن علاقه مند باشد به متقاضیان کار ارزش می بخشد یا تجربه ای را که با شرکت داشته اند پوشش می دهد باید عادلانه باشد.

صحبت های کارکنان فعلی شما در مورد رابطه ای که با شرکت شما یا تیم رهبری تان دارند، تأثیر بسزایی بر استعدادهای برتر برای بررسی مناسب درسایت کاریابی گلسدورخواهد داشت. به کارکنان خود فرصت دهید تا صادقانه با متقاضیان کار در مورد فرصت شغلی فوق العاده در شرکت خود صحبت کنند.

به طور کلی، هدف شما این است که واقعیت کار در شرکت خود را به عموم، از جمله متقاضیان کار بالقوه، نشان دهید. شما باید صدای برند خود را با شیوه هایی که از طریق تلاش های بازاریابی نشان می دهید، سازگار نگه دارید. نحوه جذب نیروها و نحوه استفاده از کارمندان فعلی خود را از طریق معرفی افراد یا محتوای ایجاد شده توسط کارکنان برای به دست آوردن استعدادهای برتر مورد بررسی دقیق قرار دهید.