hiting

مشاوره منابع انسانی
برای دریافت مشاوره در حوزه خروج کارکنان

کلیک کنید

تعریف ماندگاری کارکنان

یکی از وظایف مهم مدیریت منابع انسانی سازمان ها، حفظ و نگهداری نیروی انسانی می باشد. نرخ ماندگاری کارکنان معیاری است که درصد کارکنانی را که برای مدت مشخصی شاغل مانده اند اندازه گیری می کند. ماندگاری کارمندان فرآیندی است که باعث می شود کارمندان شما در شرکت شما بمانند. شرکت ها تمام تلاش خود را برای استخدام استعدادها انجام می دهند و پس از استخدام این کارکنان، صاحبان مشاغل باید اطمینان حاصل کنند که کارمندان فوراً آنجا را ترک نمی کنند.

در صورتی که شرکت ها رفتار صحیحی با کارمندان خود نداشته باشند، ترک خدمت کارکنان می تواند بسیار پرهزینه باشد.

برای حفظ استعدادهای برتر، شما باید بیش از یک استراتژی رقابتی ارائه دهید. شما باید کارمندانتان را درگیر فرآیند یادگیری و رشد کنید.

شما باید به صورت ماهانه میزان نگهداری کارکنان را ردیابی کنید تا بتوانید به سرعت در برابر هرگونه ترتیبات بازپرداخت سلامتی واکنش نشان دهید.

این مقاله برای صاحبان مشاغلی است که به دنبال راهکارهایی برای بهبود نرخ حفظ کارمندان خود هستند.

چرا باید نرخ ماندگاری کارکنان را محاسبه کنید؟

وقتی نوبت به استراتژی های نگهداشت کارمندان می رسد، بخش منابع انسانی نیازمند پیگیری اندازه گیری های خاصی است. با ردیابی های آماری از قبیل نرخ ماندگاری کارکنان و هزینه گردش شغلی، راهی برای اندازه گیری اثربخشی نوآوری های جدید منابع انسانی مانند دوره‌های رسمی آموزشی برای کارکنان جدید یا شروع ارائه قانون سلامت را در اختیار دارید.

در این مقاله مروری بر نحوه محاسبه نرخ ماندگاری کارمندان، دلیل اهمیت داشتن استراتژی های نگهداشت کارمندان و چک لیست بهترین روش های ماندگاری کارمندان ارائه می شود.

نحوه محاسبه نرخ ماندگاری کارمندان

نرخ ماندگاری کارکنان، یک کار آماری مفید برای کارفرما است که هم به عنوان یک محاسبه ی شاخص معیار و هم به عنوان یک تمرین دوره ای برای دیدن جایی که ایستاده اید می باشد. (به طور معمول سه ماهه یا دو سالانه). فرمول آن ساده است: تعداد کارمندان در ابتدای یک دوره تقسیم بر کل کارکنان پایان دوره ضرب در صد.

مثال

کارمندان در ابتدای Q4: 24

کارمندان در زمان پایان یافتن Q4: 4

محاسبه

تعداد کارمندان در پایان دوره: 20=4-24

شروع سرشماری دوره / پایان دوره سرشماری = 20/24 = 83/83 = 83٪

نرخ ماندگاری استاندارد کارکنان از 70٪ – 85٪ است اما از نظر صنعت و روش محاسبه بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، می توانید نرخ حفظ خود را صرفاً بر اساس ترک کار داوطلبانه یا پایان خدمت کارکنان را برای مشاهده سطح بالایی از عملکرد کلی اندازه گیری کنید.

چرا ماندگاری کارکنان برای یک تجارت کوچک مهم است

جابجایی کارمندان برای کسب و کارهای کوچک هزینه بر  و زمان بر دارد.

گردش مالی جریان نیروی کار فعال را مختل می کند. وقتی کارمندی محل کار خود را ترک می کند، می تواند برای اعضای باقیمانده در تیم، کار بیشتری ایجاد می کنند، استخدام و آموزش کارمند جدید به وقت و هزینه کارکنان نیاز دارد. هر بار که در یک گردش شغلی کارمندی حقوق بگیری جایگزین می شوند، بین یک تا دو برابر حقوق پرداختی به آنها هزینه بر است.

در حالی که برخی از گردش شغلی ها اجتناب ناپذیر است، داشتن یک استراتژی مشخص برای حفظ کارکنان، باعث کاهش گردش مالی و هزینه های مربوطه می شود.

ماندگاری کارکنان – نرخ خروج کارکنان

پرسشنامه ماندگاری کارکنان

به صورت خلاصه به چند نکته اشاره می کنیم:

  • بار اول درست استخدام کنید.
  • نرخ حفظ کارمندان خود را بسنجید و پیگیری کنید
  • معیار هزینه ترک خدمت کارمندان
  • امتیازاتی را که کارمندان شما می خواهند شناسایی کنید
  • مزایای سلامتی را ارزیابی کنید – هم برنامه های بهداشتی سنتی و هم ترتیبات بازپرداخت سلامتی (HRA) را در نظر بگیرید
  • مزایای مختلفی را برای کارمندان مختلف فراهم کنید
  • اهداف و انتظارات مشخص کارمندان را تعیین کنید
  • یک مسیر شغلی روشن ارائه دهید
  • روی مدیران خود سرمایه گذاری کنید
  • فرهنگ مثبتی برای شرکت ایجاد کنید
  • مشارکت های کارمندان را به رسمیت بشناسید.