چگونه یک متقاضی کار خوب باشیم؟

متقاضیانی که قصد دارند تا مدیران استخدامی متوجه آنها و رزومه آنها شوند، باید بر تجربیات و ویژگی‌هایی که آنها را برای یک نقش مناسب می‌کند تأکید کنند. مدیران استخدام، معمولاً هنگام اعلام فرصت‌های شغلی، صلاحیت‌های مورد نیاز برای موقعیت‌ها را نیز فهرست می‌کنند. این موضوع به متقاضیان کمک کند تا بدانند شرکت‌ها به دنبال چه چیزی در کارمندان جدید هستند. درک آنچه مدیران استخدام می‌خواهند در برنامه‌ها ببینند ممکن است به شما کمک کند تا متقاضی شغل بهتری شوید و نقش مطلوبی در این فرآیند کسب کنید.

چه چیزی از شما یک متقاضی کار خوب را می‌سازد؟

ویژگی‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند شما را به یک متقاضی کار خوب تبدیل کند. در اینجا چند ویژگی وجود دارد که می‌توانید هنگام درخواست برای نقش برجسته کنید:

1. مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی به شما این امکان را می‌دهد که به طور موثر با همکاران، سرپرستان و مشتریان ارتباط برقرار کنید. ارتباط کلامی شامل مهارت‌های زبانی شما، مانند توانایی نوشتن ایمیل‌های موثر و کمک به بینش مفید در طول جلسات است. ارتباط غیرکلامی شامل روش‌هایی است که بدون کلام خود را بیان می‌کنید، مانند ژست‌ها و استفاده از لحن خاص برای انتقال پیام.

2. اخلاق کاری قوی

مدیران استخدام اغلب به دنبال کاندیداهایی می‌گردند که دارای شرایط مناسب برای شغل و انگیزه عملکرد خوب در این موقعیت باشند. تأکید بر اخلاق کاری شما می‌تواند به مدیران استخدام نشان دهد که شما قابل اعتماد هستید و می‌توانید کارآمد کار کنید. کارفرمایان معمولاً از تعهد کارمندان به شغل خود قدردانی می‌کنند زیرا تعهد به موفقیت حرفه‌ای اغلب منجر به موفقیت برای یک شرکت می‌شود.

3. تاب‌آوری

حتی اگر شغل شما معمولاً شامل بسیاری از وظایف و روال‌های یکسان باشد، ممکن است تغییراتی در عملیات تجاری رخ دهد و شما را ملزم به تاب‌آوری کند. داشتن انعطاف‌پذیری به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت با موقعیت های جدید سازگار شوید و کار خود را برای حفظ بهره وری از سر بگیرید. کارکنان منعطف همچنین ممکن است در مورد مطرح کردن نگرانی‌های مدیریت در مورد حوزه‌هایی که ممکن است نیاز به تغییر یا بهبود داشته باشند، احساس اطمینان کنند.

4. خوش‌بینی

کارفرمایان معمولاً نامزدهایی را ترجیح می‌دهند که نگرش مثبتی نسبت به شغل خود دارند. افرادی که در محل کار خوش بین هستند ممکن است راحت‌تر با چالش‌ها روبرو شوند و بر موانع غلبه کنند، که می‌تواند به آنها کمک کند بهره‌وری بیشتری داشته باشند. این نوع کارمندان ممکن است تأثیر مثبتی بر اعضای تیم خود داشته باشند که می‌تواند فرهنگ شرکتی مطلوب‌تری ایجاد کند.

5. کار تیمی

دانستن اینکه چگونه یک عضو تیم مفید و سازنده باشید می‌تواند در هر نقشی، حتی در نقش‌های مستقل، برای شما مفید باشد. بسیاری از مشاغل به شما نیاز دارند که در یک بخش کار کنید، و کاری که شما و همکارانتان به صورت جداگانه انجام می‌دهید، می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف تیمی کمک کند. مدیران استخدام معمولاً از کار گروهی قدردانی می کنند زیرا می‌تواند به شما در موفقیت حرفه‌ای کمک کند و به شرکت کمک کند تا به اهداف خود برسد.

مطالب مرتبط: مهارت‌های مهم در کارگروهی

6. توجه به جزئیات

توانایی شناسایی و تصحیح خطاها در کار می‌تواند به افزایش بهره‌وری شما کمک کند. شما همچنین می توانید این مهارت را در فرآیند مصاحبه با به خاطر سپردن نام مصاحبه کننده، پرسیدن سوالات دقیق و گنجاندن اطلاعات مربوط به شرکت در پاسخ های خود نشان دهید. گنجاندن جزئیاتی که با شرح شغل در رزومه شما مطابقت دارد نیز می‌تواند توجه شما را به جزئیات به مدیران استخدام نشان دهد.

7. اعتماد به نفس

مدیران استخدام معمولاً می‌خواهند که نامزدهای شغلی نسبت به توانایی خود برای عملکرد خوب در موقعیت خود اطمینان داشته باشند. کارمندان با اعتماد به نفس معمولاً نقاط قوت خود را می‌شناسند و می‌توانند به محض بروز چالش‌ها بر آنها غلبه کنند. شما می‌توانید از طریق آنچه می‌گویید، و همچنین از طریق آنچه که به صورت غیرکلامی ارتباط برقرار می‌کنید، مانند حرکات دوستانه، اعتماد به نفس خود را به مصاحبه‌کننده نشان دهید.

مطالب مرتبط: چگونه در مصاحبه با اعتماد به نفس ظاهر شویم

8. صداقت

مدیران استخدام اغلب فهرستی از صلاحیت‌ها و اولویت‌ها را برای نامزدهای شغلی شامل می‌شوند. در مورد مواد درخواستی خود، در مورد نقاط قوت و ضعف خود صادق باشید تا به طور دقیق ویژگی‌های خود را به مدیران استخدام نشان دهید. این می‌تواند به شما نشان دهد که توانایی‌های خود و همچنین زمینه‌هایی را که می‌توانید در آنها پیشرفت کنید درک کنید، که ممکن است نشان دهنده تمایل شما برای یادگیری و بهبود مهارت‌های شما باشد.

9. نظم و انضباط

دور کاری بدون نظارت رهبر تیم، مستلزم داشتن نظم و انضباط برای ماندن در برنامه و تکمیل اهدافتان است. این مهارت می‌تواند برای موقعیت‌هایی که از راه دور نیستند نیز مفید باشد. هنگام درخواست برای موقعیت‌ها، به‌ویژه موقعیت‌های از راه دور، نشان دادن نظم و انضباط خود در بخش مهارت‌های رزومه یا شرح سابقه کار از راه دور ممکن است به شما در مصاحبه کمک کند.

10. اشتیاق

افرادی که واقعاً به کار و حرفه خود اهمیت می‌دهند، اغلب رضایت شغلی زیادی را تجربه می‌کنند و می‌توانند به طور مؤثر کار کنند. نشان دادن اشتیاق به کارفرمایان می‌تواند نشان دهد که جاه‌طلبی و انگیزه برای موفقیت دارید. فهرست جوایز، ترفیعات و گواهینامه‌ها را در برنامه خود در نظر بگیرید تا علاقه خود را نشان دهید و مصاحبه‌کنندگان را متقاعد کنید که کاندیدای واجد شرایط برای یک موقعیت هستید.

4 نکته برای اینکه کاندیدای شغلی خوبی باشید

در اینجا چهار نکته برای یک نامزد شغلی خوب وجود دارد:

1. فهرستی از نقاط قوت خود تهیه کنید

هنگامی که تصمیم می‌‍گیرید که چه ویژگی‌ها و مهارت‌هایی را در هنگام درخواست برای یک موقعیت شامل شود، تهیه لیستی از نقاط قوت خود می‌تواند مفید باشد. شغل فعلی، آخرین شغل یا حتی کارهای روزانه در خانه را در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید که کدام کارها را به بهترین شکل انجام می‌دهید. سپس مشخص کنید که هر یک از این وظایف شامل چه مهارت‌هایی می‌شود تا برخی از نقاط قوت خود را شناسایی کنید. برای مثال، اگر در ایجاد صفحات گسترده برتری دارید، ممکن است توجه به جزئیات را به عنوان یک نقطه قوت درج کنید.

2. با دوستان و خانواده خود صحبت کنید

اگر تشخیص نقاط قوت خود را چالش برانگیز می‌دانید یا اگر می‌خواهید نظرات دیگران را داشته باشید، از افراد نزدیک خود نظر بخواهید. دوستان، اعضای خانواده و همکاران می‌توانند در مورد ویژگی‌های مثبت شما بازخورد ارائه دهند، که می‌تواند به شما کمک کند ویژگی‌های خود را هنگام درخواست شغل توصیف کنید. پرسیدن از افراد در زمینه‌های مختلف زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا انواع بیشتری از مهارت‌هایتان را کشف کنید. به عنوان مثال، دوستان شما ممکن است در مورد مهارت‌های نرم شما اطلاعات بیشتری داشته باشند، در حالی که همکاران ممکن است مهارت‌های فنی شما را راحت‌تر تشخیص دهند.

3. یک رزومه خوب بسازید

هنگامی که ویژگی‌هایی را که شما را به یک نامزد شغلی خوب تبدیل می‌کند ارزیابی کردید، می‌توانید یک رزومه قوی و نامه حمایتی بنویسید. در رزومه خود، مهارت‌های مرتبط را در بیانیه هدف خود بگنجانید و هر دو بخش مهارت و بخش جایزه یا گواهینامه را اضافه کنید. هنگامی که تجربه کاری خود را در متن نامه توضیح می‌دهید، می‌توانید شرح برخی از مهارت‌های خود را اضافه کنید تا به مدیر استخدام نشان دهید که چگونه در موقعیت‌های گذشته در محل کار موفق بوده‌اید.

4. مرجع شرح وظایف

قبل از ارسال رزومه و نامه حمایتی خود به مدیر استخدام در هنگام درخواست شغل، به یاد داشته باشید که شرح شغل را مرور کرده و آن را با مواد درخواستی خود مقایسه کنید. اگر در شرح شغل مهارت‌ها یا صلاحیت‌های خاصی که دارید فهرست می‌شود، سعی کنید آن‌ها را در رزومه یا نامه پوششی خود بگنجانید. با توجه به آنچه مدیر استخدام می‌خواهد در یک نامزد ببیند، ممکن است بتوانید ثابت کنید کاندیدای شغلی خوبی هستید. R