?دیجیتال مارکتینگ در جستجوی استفاده از از ابزارهای مختلفی است که فاصله شما را با کاربر کاهش دهد اما فاکتوری که واقعا می تواند بر روی کاربر شما موثر باشد و فاصله را کم کند، استفاده از احساس و عواطف در تبلیغات است. همه ما انسان ها ظرفیت قابل توجهی برای درک حس هایی چون غم و اندوه، شادی، خشم، همدردی… داریم و دقیقا به همین دلیل است که بعضی از کمپین های بازاریابی که از فاکتور احساسات استفاده می کنند، اثر بالایی بر روی مخاطب می گذارند و موفق تر هستند.
✍ یک تحقیق بر روی استفاده از احساسات نشان می دهند که کمپین های احساسی نسبت به غیر احساسی، اثر بسیار بالایی بر روی سودآوری و درآمد شرکت دارند و 70 درصد از تماشاگرانی که رابطه قوی و احساسی با تبلیغ برقرار کردند، تمایل بیشتری به خرید آن محصول نشان دادند.
در دیجیتال مارکتینگ، بکارگیری احساسات پلی بین برند و مشتری را ایجاد می کند و این پل نقش بسیار حیاتی تری در موفقیت  برند هایی ایفا می کند که کاربران آن اغلب آنلاین هستند. در ادامه این بخش فاکتورهایی را اشاره می کنیم که بکارگیری آنها اثربخشی تبلیغات شما را افزایش می دهند???
1-Inspire?
در زمانی که شرکت airbnb شروع به تبلیغات  در خصوص ویژگی سفرها نمود، نیاز به  استراتژی ای داشت که نظر مخاطب را جلب کند  و در عین حال با برند شرکت نیز همسو باشد.
این شرکت برند خود را پیرامون تحت تاثیر قرار دادن مسافران با نشان دادن اماکن و فرهنگ های مختلف، بدور از استفاده از هتل ها و ایجاد تجربه های جدید برای آنها، شکل داده است.
در تبلیغ زیر? می بینید که تصویر دقیق شرکت  به همراه معرفی وجوه جدید سفر، تلفیق شده است.  ایجاد الهام و انگیزه برای کاربران، هم هیجان و هم علاقه را در کاربر بوجود می آورد و انگیزه ای در  وی ایجاد می کند که  پیام نهفته این شرکت در تبلیغ را، کشف کند.
Example
2-Love❤️
عشق بیش از هر فاکتور دیگری ، تاثیر بسزایی بر روی کاربران دارد. تبلیغ Extra_Gum در سایت یوتیوب به تنهایی بالای 20 میلیون بازدید را داشته است و هم چنین تبلیغ Canon هم از پر بازدید ترین تبلیغات در یوتیوب بوده است. ???
Example
3-Reminders?
یاداوری کننده ها بسیار در برگرداندن ذهن مردم به وقایع مهم گذشته، موفق عمل کنند.
تبلیغ زیر را که بخشی از المپیک را روایت می کند،حتما ملاحظه کنید. بازی های المپیک فارغ از اینکه تبلیغات داشته باشند یا خیر، حتما دیده می شوند اما یک استراتژی مناسب در بکارگیری آنها، می تواند نظر کاربران را به خوبی جلب کند. در تبلیغ زیر مورگان فریمن بازیگر سرشناس، صحنه ای فراموش نشدنی از المپیک را روایت می کند که در آن کری استراگ مدال طلای المپیک را در حالی برد که پایش آسیب دیده بود. فریمن در این تبلیغ به ما آن لحظه فراموش نشدنی را یاد اوری می کند و احساس هیجان ، غرور و شیرینی پیروزی را در شما زنده می کند و به شما کمک می کند که تمام این احساسات را به ویزا کارت به عنوان یکی از حامیان قوی المپیک اتصال دهید. ???
Example
4-Spark?
استفاده از عکس العمل کاربران بیشترین کاربرد را از بکارگیری احساسات و عواطف را در دیجیتال مارکتینگ دارد. با دست گذاشتن بر روی موضوعات حساس به همراه ایجاد عواطف در کاربر، شما می توانید بازخورد، تعامل و مکالمه را با مشتری و کاربر خود ایجاد کنید.
یک مثال خیلی خوب در این زمینه، انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا است. در این تبلیغ هیلاری کلینتون به دنبال دریافت عکس العمل از مردم است. در  تبلیغ صدای ضبط شده رقیب وی و تاثیر آن بر روی عکس العمل زنان و دختران جوان را در آینه ملاحظه می کنید. کلینتون در این تبلیغ به خوبی موفق شده است که به شخصیت ترامپ حمله کرده و درعین حال عواطف مخاطب را نیز تحت تاثیر قرار دهند. ???
Example
منبع: @snacks4entrepreneurs
الهه مهاجر